הוגשה ההצעה הרשמית לרכישת אלעל

קני רוזנברג, איש עסקים יהודי-אמריקאי, הציע 75 מיליון דולר תמורת 45% ממניות אלעל – לרכישה מיידית (באמצעות בנו המתגורר בירושלים ומחזיק אזרחות ישראלית). הרכישה היא לפי שווי-שוק של כ-95 מיליון דולר, שהוא סכום גבוה בכ-5% לעומת שווי המניות הנסחרות של החברה. כהבעת רצינות הפקיד רוזנברג 15 מיליון דולר בחשבון נאמנות בבנק המזרחי. ההצעה טעונה אישור הדריקטוריון אך נראה שאין עילה לסרב להצעה לאור מצבה הפיננסי של החברה שמכריח את חבריי הדריקטוריון לקבל כל הצעה הוגנת שמצילה את החברה מפשיטת רגל (זו חובתם החוקית). ברקע ממשיך להתנהל המו״מ מול משרד האוצר לגבי הנפקה עתידית אפשרית ומתן ערבות להלוואה מאחד הבנקים. בינתיים וועד הטייסים ממשיך בנחישותו לטרפד כל עסקה ופנה לבית-המשפט בבקשה לבטל את ההסכם שחתמה ההסתדרות בשמו עם הנהלת החברה.

טיוואן מעוניינת להסיר את המילה ״China״ משמה של חברת תעופה

בטיוואן פועלות שתי חברות תעופה מובילות: ״אווה אייר״ (EVA Air, הידועה כ״אווה״) וצ׳יינה איירליינס (China Airlines). באופן טבעי רבים מתבלבלים ומניחים שהשנייה היא חברת תעופה סינית – שהרי לא יכל להיות לה שם סיני יותר. בנוסף קיימת חברת תעופה סינית בשם ״Air China״ ורבים מתבלבלים בין החברות. כעת, כדי לשים קץ לבלבול וגם כצעד מחאתי מול סין (אפשר להניח…), מבקשת טיוואן לשנות את שמה של החברה. אולי היא תקרא Taiwan Airlines. בכל מקרה – צעד נכון, ובשעה טובה.

יצירתיות בעת משבר: תמ״מ החלה לשווק ארוחות ארוזות במחירים נמוכים

תמ״מ (תעשיית מזון למטוסים), הנמצאת בבעלות אלעל, היא ספקית הארוחות הגדולה ביותר בנתב״ג. למעשה, היא כמעט היחידה. אלא שבחודשים האחרונים המפעל שלה כמעט ריק מפעילות ורוב עובדיה בחל״ת. כעת עושה החברה צעד יצירתי, כדי לחדש את פעילותה אפילו במעט, ומציעה לכל אחד שמעוניין לרכוש ארוחות ארוזות במחירים נמוכים במיוחד של החל מ-10 ש״ח לארוחה בלבד. בשלב זה ניתן להנות ממשלוח חינם באזור גוש דן בהזמנה של 300 ש״ח ומעלה או להגיע לנתב״ג לאיסוף עצמי. כמובן שמדובר ב׳אוכל מטוסים׳, אז גורמה אין כאן, אבל כדאי לדעת שהסטנדרטים של תמ״מ נחשבים גבוהים למדי וייצור המזון במפעל הוא בפיקוח קפדני של מספר גורמים לרבות גורמי כשרות. בכל מקרה, אהבתי מאוד את היצירתיות.

ההטבה של אמקס עדיין זמינה: 350 ש״ח הנחה למלון בישראל

כתבתי על ההטבה המצוינת הזאת בתחילת החודש אחרי שניצלתי אותה בעצמי. החסכן כתב עליה בשבוע שעבר. באמת שמדובר באחת ההטבות הכי אטרקטיביות שאני זוכר לכרטיס אשראי ישראלי וכדאי לנצל אותה כל עוד היא זמינה. שימו לב שההטבה מוגבלת ל-1,000 מימושים בפועל באתר ExpressFly ולא ל-1,000 הורדות של ההטבה באתר אמקס – ולכן ייתכן שתצליחו להוריד את ההטבה אבל לא להשתמש בה בפועל, ולכן כדאי למהר. פרטים נוספים בפוסט מתחילת החודש.

עדכון אופטימי: ק.ל.מ תפעיל כמעט את כל קוי הקיץ שהפעילה ב-2019

שוק התעופה הפנים-אירופי חוזר לחיים. חברת התעופה ההולנדית ק.ל.מ פרסמה שבחודשים אוגוסט-אוקטובר היא תפעיל קוים ל-91 יעדים, וזאת לעומת התקופה המקבילה ב-2019 בה הפעילה קוים ל-92 יעדים. כלומר, הלכה למעשה, היא שבה להפעיל את כל רשת הקוים שלה. ההבדל, כמובן, הוא בתדירות הטיסות (ובאחוזי התפוסה). החברה צופה שתפעיל כ-34,500 טיסות בשלושת החודשים הללו לעומת כ-52,500 טיסות שהפעילה בתקופה המקבילה ב-2019.

עד 50% בונוס ברכישת מיילים של מועדון MileagePlan (אלסקה)

חלק מחברי המועדון זכאים לבונוס מקסימלי של 40% בלבד. תחת הבונוס הזה מחיר המיילים יורד עד 19.8$ לכל 1,000, ברכישת יתרה מספקת, ותחת הבונוס המקסימלי של 50% המחיר יורד עד 18.3$ לכל 1,000. המבצע בתוקף עד ה-26 לאוגוסט. לתחושתי המעדון ישנה חלק מטבלאות המימוש שלו בחודשים הקרובים, כהכנה לקראת ההצטרפות לברית וואן-וורלד, ולכן אני ממליץ שלא לטפח בכוונה יתרת מיילים גבוה מדי ולרכוש מיילים בשלב זה רק בכוונה להשתמש בהם בעתיד הקרוב.

סינגפור איירליינס גייסה עד כה כ-8 מיליארד דולר במענקים והלוואות

השבוע החברה סגרה הלוואה נוספת בסך 540 מיליון דולר. לטענת החברה יש לה יכולת לגייס עוד למעלה מ-4 מיליארד דולר נוספים בהנפקת אג״ח. מדובר בסך גיוסים מרשים מאוד ויתרת המזומנים המנופחת הזאת תאפשר לחברה לא רק לצלוח את המשבר אלא גם לצאת ממנו מחוזקת ולהשתלט על קוים שנזנחו ע״י חברות תעופה אחרות הנמצאות במצב פיננסי מאתגר יותר. עשתה בשכל ממשלת סינגפור שתמכה במהלך. לשם השוואה – אלעל, הקטנה מסינגפור איירליינס בערך פי 6 (מבחינת הכנסות, לא מבחינת צי), בקושי מצליחה לקבל ערבות מדינה להלוואה של 250 מיליון דולר.

שני מבצעים חדשים של אייר-קנדה ומועדון Aeroplan

הראשון: בונוס של עד 150% על צבירת המיילים מטיסות. השני: החזר של עד 40% במימוש מיילים לכרטיסי בונוס. המבצעים האלו, על אף שנראים אטרקטיביים במיוחד במבט ראשון, רלוונטיים רק למי שמתכנן לטוס עם אייר-קנדה בעתיד הנראה לעין. את הכרטיסים יש להזמין עד ה-4 לאוגוסט.

עד 50% הנחה על טיסות איג׳יאן ליעדים ביוון

אם אתם אופטימיים מספיק כדי להזמין חופשה לתקופת החגים: חברת התעופה היוונית המצוינת מציעה הנחה משמעותית על כרטיסים במחלקת התיירים ובמחלקת העסקים. להזמנה עד ה-30 ליולי, לטיסות בין ה-1 לספטמבר וה-31 לאוקטובר.

12 תגובות

  1. חמד

    קניתי כרטיס לארץ מאתונה במח עסקים ב150 יורו בלבד אצל איג'יאן
    מחירי רצפה בכל אירופה בכלל כרגע

    הגב
  2. שמואל

    האם אתה חושב שבעתיד הקרוב יהיה שימוש עם נקודות של אל על בעידן קרונה או שכדאי להשתמש עם זה לדברים אחרים שאל על מציעה ולא לטיסות.
    והאם אתה חושב שזה שווה לקנות ב 210 נקודות 300 ש"ח שובר BUYME TOTAL למגוון רשתות?
    או שיש לך רעיון אחר למימוש הנקודות של אל על?
    תודה רבה על הבלוג המדהים!!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זו שאלה קשה. לצערי אין לי תשובה טובה כי עתידה של אלעל לוט בערפל. אני סה״כ אופטימי ומאמין שהנקודות לא יימחקו לאף אחד – כי מועדון הנוסע המתמיד הוא גוף רווחי שירצו להגן עליו בכל מקרה, וכדי להגן עליו חובה להגן על הנקודות ועל הלקוחות – אבל וודאות לגבי זה פשוט אין. מימוש נקודות לשוברים של BuyMe הוא מימוש סביר, מבחינת התמורה לנקודות (קצת מעל 40 סנט/נקודה), וזה סה״כ ערוץ טוב עבור מי שלא מאמין שיטוס בעתיד הנראה לעין. החלופה הבאה בתור היא אתר הקניות החדש שאפשר למצוא בו עסקאות טובות למדי, עם תמורה גבוהה יותר מהשוברים, במידה ואתה צריך מוצרי אלקטרוניקה מסוימים.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה הפוסט נשלח ב 31.7 ומדבר על מבצע שבתוקף עד ליום 30.7?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הפוסט פורסם ב-25 ליולי. היום, ב-31 ליולי, נשלח העיתון השבועי שבו קישור לפוסט.

      הגב
  4. ya-ya

    לגבי ארוחות תמ"מ – המחיר 10 ש"ח הוא למנה החמה בלבד.
    חמגשית, הכוללת מנה חמה + 2 תוספות חמות, תעלה 18 ש"ח.
    דרך העבודה יש לנו אפשרות לרכוש את החמגשית הנ"ל, לארוחת צהריים, במחיר סימלי, ( מסובסד ע"י המעסיק) כארוחת צהריים פשוטה ומזינה בלא מאמץ – פתרון נוח. אבל צריך להוסיף משהו ליד, אצלנו זה מגיע עם חומוס קטן, לחמניה , פחית וחמוצים.
    הם מציעים משלוח חינם, למיטב זכרוני, מעל סכום מסויים.

    המבצע של אמקס מעולה, הזמנתי 2 לילות בגשר הזיו ב 350 ש"ח !!! בספטמבר .

    הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מישהו מצא זמינות ללילה בדיוויד תל אביב ב 25,000 נקודות? אני שואל כי לפני כמה שבועות ליאור פירסם פוסט על התמחור החדש ובאחת התמנות ראו לילה במלון ב 25,000 אבל הכי זול שראיתי זה 47,500 לעומת ה 50,000 הרגיל:(
    אולי הבינו שזה מוגזם?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      היו שינויים מאז פרסום הפוסט, כן. הרבה מלונות העלו את המחירים. ״הבוננזה״ החזיקה מעמד זמן קצר – והרוויח בגדול מי שהספיק להזמין.

      הגב
  6. שמואל

    היי, זה שוב אני שמואל, שאלה קטנה, טס לסוכות הקרוב לארצות הברית וטורנטו ומעונין להזמין כרטיסי טיסה במחלקת עסקים. חשבתי לקנות כרטיסים בנקודות, האם יש דרך שאני יקנה נקודות ואז יקנה את הכרטיס בנקודות למחלקת עסקים וזה יהיה במחיר זול יותר? יש לך איזה רעיון או המלצה?

    הגב
    • אורי

      שאלה מאוד מעניינת, והייתי שמח לפוסט מתמטי בנושא.
      מהתרשמות שלי, אפשר להשיג עסקאות מצוינות, בתנאי שקונים בזול ומממשים בזול.

      למשל – טיסת עסקים עם יונייטד לסן פרנסיסקו עולה, ביום סביר, 4,500$. בנקודות החל מ-75k לכיוון. אם מעריכים נקודה ב-1.4 סנט, זה אומר הלוך ושוב ב-2,100$ – חצי מחיר.
      אבל – יונייטד לא מוכרת נקודות ב-1.4 אלא ב-3.5. אז מחיר הטיסה 5,250$ – עסקה רעה.
      אבל – אם קונים נקודות במבצע תקופתי עם 100% בונוס – 2,625$.
      אבל – קניית נקודות לוקחת זמן, ועד אז יכולה הזמינות ב-75k להעלם. אז צריך לשלם אפילו 200k.
      וגם, זמינות לטיסה ישירה היא נמוכה, ואם עושים קונקשן מקבלים mixed cabin, כלומר מקטע פנים אירופאי/אמריקאי במחלקת תיירים.

      בקיצור – מסובך…

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      תשובה מלאה תהיה באורך של שלושה פוסטים, אז אנסה לענות בקצרה.

      ראשית, צריך להסתכל על המחירים בכסף לכרטיסי ביזנס. נוסעים עסקיים שרגילים לטוס לסן-פרן יספרו שכרטיסים כאלו עולים 4000$++ (והם לא טועים). אלא שבפועל ליעדים מסוימים בארה״ב, ובפרט לניו-יורק, אפשר לפעמים למצוא תעריפים מוזלים של החל מ-1800$ בלבד. לכן – אם היעד שלך הוא ניו-יורק, ואם אתה גמיש בבחירת חברת התעופה, ייתכן ששימוש בנקודות לא יהיה כדאי עבורך. לעומת זאת אם היעד שלך ׳אקזוטי׳ יותר (נגיד אוסטין או ניו-אורלינס או הונולולו) אז כנראה שבהחלט יהיה משתלם להשתמש בנקודות הנכונות.

      שנית, צריך לזכור שכל מועדון תעופה מתמחר כרטיסי בונוס במחיר אחר. לפעמים אפילו יהיו פערי מחיר בין אזורים שונים בארה״ב ובפרט הוואי. כדי שישתלם להשתמש בנקודות, לעומת כסף, צריך למצוא מועדון תעופה שעושה אחד משניים: מוכר נקודות במחיר הוגן ודורש מעט נקודות לכרטיס בונוס, או מוכר נקודות בזול ודורש יתרת נקודות הוגנת לכרטיס בונוס. בגדול זה משאיר את המועדונים של אלסקה (טיסות קתאי בלבד), איג׳יאן (ברית סטאר), טורקיש (ברית סטאר), אייר-פראנס (עם קצת מזל וברית סקיי בלבד), איבריה או בריטיש (טיסות איבריה בלבד) או אוויאנקה (כי אפשר לרכוש מיילים בזיל-הזול במבצע טוב).

      בעיניי המימוש הטוב ביותר כרגע, בשקלול עלות ותמורה, הוא כרטיס בונוס של אלסקה במחיר של 62,500 מיילים לכיוון. מיילים של אלסקה אפשר לרכוש החל מ-20$ לכל 1,000 במבצעים, או 18$ לכל 1,000 במבצע הטוב ביותר עד כה שאולי יחזור בעתיד הנראה לעין, ואז כרטיס הלוך/חזור יכול לעלות כ-2500$ בלבד. אפשרות טובה אחרת היא לרכוש אוויוס במבצע ולטוס עם איבריה (שמציעה מחלקת עסקים טובה גם בקו ת״א-מדריד). מיילים של איג׳יאן וטורקיש הם גם שימושיים, כאמור, אבל לצערנו המועדונים האלו כמעט ולא מוכרים מיילים בזול (אולי אחת לשנה…).

      הגב

השאר תגובה