בעלים חדש לאלעל – והחברה מתכננת לחזור לטוס בקרוב

אלעל כבר הייתה על סף פשיטת רגל. הקשיים החלו עוד לפני הקורונה, אך המשבר החמור וסירובם של טייסי החברה לסייע הפילו את החברה לריצפה. כתנאי להלוואה בערבות המדינה נדרשה אלעל להנפיק מניות לציבור. בהנפקה, שהתקיימה בשבוע שעבר, גייסה אלעל מעל ל-500 מיליון ש״ח והשליטה בחברה עברה לידי צעיר ירושלמי בשם אלי רוזנברג (בנו של מולטי-מיליונר אמריקאי) המחזיק כעת ב-42% ממניות החברה. נראה שבמשפחת רוזנברג, אולי בעצת צוות ההיגוי שיצרו, מעונייניים למנות למנכ״ל החברה את אורי סירקיס המשמש כיום מנכ״ל ישראייר. זו בחירה מצוינת וכולי תקווה שהמהלך הזה ייצא לפועל. לאחר ההנפקה המוצלחת, שנתנה תקווה לשיקום החברה, הודיעה אלעל כי תחזור לטוס כבר ב-1 לאוקטובר. בהתחלה רק בקו לאתונה, אך כבר ב-12 לאוקטובר יחלו טיסות ליעדים מובילים כמו לונדון, פריס וניו-יורק.

הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון IHG Rewards

לשהיות בין ה-1 לאוקטובר וה-15 לדצמבר. המבצע מציע כפל נקודות לכל שהייה (ובונוס נוסף של 10,000 נקודות לאחר השהייה הראשונה אם במקרה יש לכם את כרטיס האשראי האמריקני של המועדון). כאמור, נדרשת הרשמה מוקדמת כדי להנות מהמבצע. אין הגבלה למספר הנקודות שניתן לצבור. במקביל, וללא קשר, קיים מבצע המציע עד 50% הנחה במלונות קבוצת IHG במזרח התיכון, אפריקה והודו – להזמנות עד ה-30 לספטמבר ולשהיות עד ה-31 למרץ.

׳כאן חדשות׳ מדווחים: אמירטס קיבלה אישור סופי לנחות בנתב״ג

ע״פ הדיווח חברת התעופה המובילה מדובאי תחל להפעיל קו לת״א בינואר. טרם ראיתי הודעה רשמית של החברה או מידע קונקרטי לגבי תדירות הטיסות בקו (3 שבועיות בתור התחלה?) או המטוס שישרת בו (אני מהמר על ה-773). מה שכן – פורסם רשמית שאמירטס תחל בקרוב לייצר בעצמה מנות כשרות שיוצעו בטיסותיה ובטרקלינים. גם היום אמירטס מאפשרת לנוסעים להזמין מראש מנות כשרות, כמו פחות או יותר כל חברת תעופה בעולם, אבל המנות האלו אינן מיוצרות ע״י החברה עצמה אלא נרכשות מספקים חיצוניים. הבחירה הזו, לייצר מנות כשרות in-house, היא בהחלט אינדיקציה שהחברה מעוניינת לטוס לישראל. והיא לא היחידה – גם גולף-אייר, חברת התעופה מבחריין, הגישה בקשה לפתיחת קו לת״א.

בונוס של 50% ברכישת נקודות של מועדון Bonvoy (מאריוט)

המבצע בתוקף עד ה-22 לאוקטובר. הבונוס ניתן ברכישת כל יתרת נקודות החל מ-2,000 בלבד. המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 8.3$ לכל 1,000 נקודות. יתרון גדול נוסף של המבצע הנוכחי: ניתן לרכוש במסגרתו עד 150,000 נקודות (לא כולל הבונוס) שזה פי שלוש מהמקסימום השנתי הרגיל של המועדון. המחיר לא אטרקטיבי בצורה חריגה, אבל הגדלת המכסה היא כנראה חברת תקדים.

בריטיש תוסיף דלתות למושבים במחלקה הראשונה

לפני כשנה וחצי בריטיש הפתיעה לטובה כשהציגה את ה-״Club Suite״. זוהי מחלקת עסקים חדשה, שהותקנה מאז בחלק ממטוסי הצי של החברה, והיא מהווה קפיצת מדרגה משמעותית מאוד לעומת המוצר הישן (שעדיין קיים ברוב מטוסי הצי…). בין השאר, לסוויטה החדשה של בריטיש במחלקת העסקים יש דלת שמציעה פרטיות גבוהה לנוסע. ובכן כעת נראה שבריטיש מעוניינת להתקין דלת גם במחלקה הראשונה, אבל עדיין לא ברור לגמרי אילו מטוסים יזכו לשדרוג. נראה שלבינתיים תשודרג המחלקה רק במטוסי ה-777 החדשים שתקבל החברה בשנתיים הקרובות לפני הגעתם של מטוסי ה-777X החל משנת 2022. שווה לעקוב אם כי במקרה של בריטיש בדר״כ אין הצדקה אמיתית לשלם את הפרמיה לשדרוג למחלקה הראשונה (בהינתן שאפשר לבחור בסוויטה החדשה במחלקת העסקים…).

3 תגובות

  1. עידו

    לא מסכים איתך לגבי מינוי אורי סירקיס למנכ"ל אלעל. הוא עושה עבודה מצוינת בתור מנכ"ל ישראייר, ועם כל הכבוד לאלעל, לא רואה העדפה שהוא יהיה בראש החברה הגדולה במקום להצמיח את הקטנה.

    הגב
  2. דיוויד

    גאלף אייר עשויה להיות למתחרה די רצינית לאייר אינדיה ואל על בטיסות להודו. לפני עידן הקורונה הם הפעילו 75 טיסות שבועיות ל-9 יעדים בהודו עובדה העשויה להיות משתלמת במיוחד למי שאין תכניות לשהות במומבאי או דלהי. סביר להניח כי מחירי הטיסות להודו עוד ירדו ל ~ $400 לערך.

    הגב
  3. אהרוני

    שלום לגבי בריטיש שכתבת. נסעתי השבוע במחלקת העסקים של הA350 נכון הדלת נותן הרבה פרטיות אבל הייתי מצפה קצת יותר מבריטיש לגבי השירות והנוחות. אם כבר מדברים רציתי לשאול אותך לגבי virgin שנוסעת גם כן ללונדון אם מטוס 787-9 האם ניסית כבר אם בכלל? ומה לגבי uper class שלהם. תודה

    הגב

השאר תגובה