קצת היסטוריה

קהילת הלאונג׳ בפייסבוק הוקמה באוקטובר 2018. המטרה הייתה ליצור פלפורמה חברתית עבור קוראיי הבלוג שעד אז יכלו לשתף ולשאול רק באמצעות תגובות לפוסטים בבלוג או בדף הפייסבוק של הבלוג (שמהווה הלכה למעשה לוח מודעות לתקצירי פוסטים). מנהלי הקהילה העיקריים, לצידי, הם גיא ומייקי.

הבנו מהר שנוצרה קהילה עצמאית, איכותית, מקצועית ובעלת רמת פעילות ומעורבות גבוהה. מלאכת הניהול הטכני של הקהילה היא פשוטה יחסית בעיקר בזכות האיכות האנושית ובשל העובדה שזוהי קהילה סגורה בהגדרת פייסבוק וכל חבר חדש מאושר ידנית ע״י אחד המנהלים.

בשנה האחרונה הצלחנו להשיג מספר הצעות והטבות בלעדיות לקהילה. בין השאר מעל ל-200 חברים בקהילה קיבלו סטטוס גולד במועדון FlyingClub במסגרת שת״פ מוצלח עם חברת וירג׳ן אטלנטיק שהחלה לטוס לת״א לפני כשנה.

קצת מספרים

נכון להיום ישנם 3,215 חברים בלאונג׳. את רף ה-2,000 עברנו בנובמבר 2019 ואת רף ה-3,000 עברו באפריל 2020. בשלושת החודשים האחרונים הצטרפו ללאונג׳ 120 חברים חדשים.

בקהילה יש רמת מעורבות גבוהה מאוד ביחס לקהילות אחרות בפייסבוק. בראיה רחבה למעלה מ-90% מחברי הקהילה מעורבים בדיונים (תגובות/לייקים/רגשות). הלאונג׳ לא נח גם בתקופת הקורונה, ולמעשה לפני כחודשיים נשבר ׳שיא המעורבות׳ כשלמעלה מ-2,000 חברים היו פעילים בקבוצה ביום אחד.

מדי יום עולים בלאונג׳ כ-10 פוסטים חדשים בממוצע. בימי שיא עולים למעלה מ-20 פוסטים חדשים.

כ-30% מהחברים בקהילה הם תושבי ת״א (ע״פ רישומי פייסבוק…). רבים אחרים באזור המרכז, וכמה מאות תושבי ירושלים. יותר מ-100 מחברי הקהילה מתגוררים בחו״ל כשרובם בארה״ב.

היחס המגדרי בלאונג׳ הוא כ-74% גברים ו-26% נשים. אנחנו שואפים לאיזון בריא יותר, ונשמח לראות את המספרים מתקרבים ל-50%, אך בהסתכלות על היחס המגדרי בקרב נוסעים עסקיים תכופים או בקרב נוסעים במחלקות העסקים – 26% זה מעל הממוצע.

הצטרפות חברים חדשים

קהילת הלאונג׳ תמשיך להיות קבוצה סגורה במטרה לשמור על אופייה. אי לכך – הצטרפותו של חבר חדש דורשת אישור של אחד המנהלים ולשם כך המבקש/המוזמן צריך לענות על שאלון ההצטרפות ולאשר את תנאי הקבוצה (בהמשך הפוסט).

אז – אם אתם חברים בקהילת הלאונג׳ ומזמינים מכרים/קולגות להצטרף באמצעות אפשרות השיתוף בפייסבוק, אנא פנו אליהם אישית במקביל ובקשו מהם למלא את שאלון ההצטרפות כדי שנוכל לאשר את הבקשה.

אנחנו באופן שיגרתי מוצפים בבקשות הצטרפות שאין לנו אפשרות לאשר ובהמשך הן נמחקות.

תקנון הקבוצה

היום פורסם מחדש תקנון הקבוצה לאחר עריכה קלה. הנה הנוסח המלא שמופיע בפייסבוק:

  1. מטרת הקבוצה היא לעודד דיונים בנושאי נסיעות לחו"ל, מועדוני לקוחות, טיסות, מלונות וכיוצ"ב. לכן אין לפרסם בקבוצה תוכן שאינו נוגע לנושאים אלו. הודעות שייראו כבלתי-רלוונטיות יימחקו.
    – – –
  2. יש להקפיד על תרבות דיון, נימוס מינימלי והימנעות מכתיבת תכנים פוגעניים מכל סוג. הקבוצה היא לא המקום לוויכוחים לא-ענייניים והעלבות.
    – – –
  3. התכנים בקבוצה נוגעים לעיתים לנושאים משפטיים, כלכליים או חשבונאיים. מובהר בזאת כי התוכן בקבוצה, לרבות הודעות של מנהלי הקבוצה או מי מטעמם, אינו מהווה ייעוץ מקצועי בנושאים אלו.
    – – –
  4. הקבוצה אינה לוח למסחר במוצרים ושירותים (לרבות נקודות, שוברים וכיוצ״ב). הודעות בסגנון "כרטיס טיסה למכירה" יימחקו.
    – – –
  5. אנשי מקצוע בתחום התיירות, ובפרט סוכני נסיעות, מחוייבים בגילוי נאות כאשר הם מתייחסים למוצר או שירות שהם משווקים או שיש להם קשר מסחרי לגביו. בלוגרים, עיתונאים ובעלי אתרים המבקשים לפרסם כתבה או קישור לאתר שלהם או של מעסיקם – מחוייבים גם כן בגילוי נאות. כל הפנייה שתראה כשיווק עצמי תוסר.
    – – –
  6. אין לפרסם בקבוצה קישורי-הפנייה (אפיליאציה) המציעים תגמול כלשהו לבעל הקישור. למעט קישורי-הפנייה של הבלוג FlyingOut או קישורים שאושרו ע״י מנהלי הקהילה.
    – – –
  7. הנהלת הקהילה שומרת לעצמה את הזכות להסיר כל תוכן ולחסום כל חבר קבוצה לפי שיקול דעתה הבלעדי וללא מתן הודעה מוקדמת.
    – – –
  8. חברות בקבוצה מהווה הסכמה לתקנון זה.

תגובה אחת

השאר תגובה