ראשית אזכיר מספר פוסטים ישנים הכוללים התייחסות מפורטת למועדון Miles+Bonus, לרבות צבירה ומימוש של מיילים, ולחברת התעופה איג׳יאן באופן כללי:

הסטטוס הראשון שלי: גולד של Miles+Bonus (דצמבר 2016)

איזה מועדון תעופה מתאים יותר עבורכם? (דצמבר 2017)

עד מחר: מיילים של איג׳יאן במחיר הנמוך ביותר אי פעם! (נובמבר 2018)

בדרך לסטטוס גולד עוברים באדיס-אבבה (ינואר 2019)

שילמתי עבור שדרוג… והייתי הנוסע היחיד במחלקת העסקים (יולי 2019)


אם אתם מכירים היטב את החברה, המועדון והתעריפים בשוק – אתם מוזמנים לדלג לחצי השני של הפוסט בו אני מתייחס למבצעים הקיימים.

קצת על איג׳יאן

איג׳יאן נחשבת לאחת מחברות התעופה הפופולריות באירופה. בניגוד לרוב מתחרותיה, הגדולות ממנה פי כמה, איג׳יאן מחזיקה צי של מטוסים צרי-גוף בלבד ומפעילה קוים אזוריים בלבד באירופה ובאגן הים התיכון. היא ידועה כאחת מחברות התעופה האזוריות הטובות בעולם ומקבלת פרסים בהתאם. בתחרות המוכרת ביותר בתחום – ״Best Regional Airline״, של חברת הדירוג SkyTrax – איג׳יאן מדורגת שנה אחר שנה כחברת התעופה האזורית הטובה באירופה וכאחת מחמש חברות התעופה האזוריות הטובות בעולם.

ב-2010 הצטרפה איג׳יאן לברית התעופה סטאר. לפיכך סטטוס במועדון של איג׳יאן מתורגם לסטטוס בברית כולה. ב-2013 רכשה איג׳יאן את מתחרה הגדולה ביוון, אולימפיק אייר, ומאז החברות פועלות יחדיו אך עדיין עם מיתוג נפרד, צי מטוסים נפרד, אתר נפרד וקוד מפעיל נפרד. לטובת צבירת מיילים במועדון Miles+Bonus טיסות של אולימפיק אייר טובות באותה מידה כמו טיסות של איג׳יאן עצמה.

פרה-קורונה איג׳יאן הפעילה קוים סדירים מנתב״ג לאתונה, סלוניקי ולרנקה לצד קוים עונתיים מנתב״ג להרקליון, מיקונוס ורודוס. כיום החברה מפעילה רק את הקו לאתונה בתדירות נמוכה מהרגיל.

שדה הבית של החברה באתונה (ATH) רחוק מלהיות מפואר אך הוא למעשה בין השדות הנוחים ביותר באירופה ובפרט לקונקשיין. הוא קטן, יעיל והתורים בו קצרים. שעה אחת בהחלט תספיק לקונקשיין ממוצע ובפרט בין טיסות איג׳יאן. הטרקלינים של איג׳יאן בשדה, לעומת זאת, רחוקים מלהיות משהו להתגאות בו ודומים יותר לטרקליני דן בנתב״ג (אך משמעותית פחות עמוסים).

קצת על מועדון Miles+Bonus

למועדון הזה יש מספר יתרונות מעניינים שהופכים אותו למועדון תעופה אטרקטיבי למדי גם עבור נוסעים מזדמנים וגם עבור נוסעים תכופים. בין השאר הוא מציע צבירת מיילים די גבוהה מטיסות של מספר חברות תעופה בברית סטאר ובפרט איג׳יאן עצמה, מסלול מהיר באופן יחסי לסטטוס גולד בברית למי שטס עם איג׳יאן מדי פעם, אפשרות לחשבון משפחתי למי שכבר השיג סטטוס גבוה וגם טבלאות מימוש די נוחות ובפרט לקהל הישראלי משום שישראל נחשבת בהן כחלק מאירופה (ולכן, לדוגמה, כרטיס בונוס בכיוון-אחד במחלקת העסקים מישראל לארה״ב עולה רק 55,000 מיילים). לא אחזור על דברים נוספים שכתבתי בפוסטים קודמים המקושרים בתחילת הפוסט הזה.

הדרך להשגת סטטוס גבוה במועדון:

  • כדי לקבל סטטוס סילבר צריך לטוס לפחות שתי טיסות עם איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר ולצבור 12,000 מיילים לסטטוס (Tier Miles) במסגרת זמן של 12 חודשים רצופים (דינמי). לחילופין ע״י צבירה של 24,000 מיילים לסטטוס בלי שתי טיסות של איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר.
    – – –
  • כדי לקבל סטטוס גולד, למי שמחזיק סטטוס סילבר, צריך לטוס לפחות ארבע טיסות עם איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר ולצבור 24,000 מיילים לסטטוס (Tier Miles) במסגרת זמן של 12 חודשים רצופים (דינמי). לחילופין ע״י צבירה של 48,000 מיילים לסטטוס בלי ארבע טיסות של איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר.

כלומר, בהשגת סטטוס סילבר יימחק מהספירה הקרדיט שעבורו ניתן הסטטוס אבל כל העודף (טיסות ומיילים) יישמר לטובת השגת סטטוס גולד. זה מסלול חצי-מבלבל כי הוא לא מבוסס על הלוח הקלנדרי.

אין לכם עדיין חשבון במועדון? לחצו כאן, הירשמו למועדון וקבלו במתנה 1,000 מיילים התקפים גם לסטטוס. והנה התקצרה הדרך עוד יותר.

הדרך לשימור סטטוס גבוה במועדון:

  • כדי לשמר סטטוס סילבר צריך לטוס לפחות שתי טיסות עם איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר ולצבור 8,000 מיילים לסטטוס (Tier Miles) בתוך 12 חודשים לאחר השגת הסטטוס. לחילופין ע״י צבירה של 16,000 מיילים לסטטוס בלי שתי טיסות של איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר.
    – – –
  • כדי לשמר סטטוס גולד צריך לטוס לפחות ארבע טיסות עם איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר ולצבור 12,000 מיילים לסטטוס (Tier Miles) בתוך 12 חודשים לאחר השגת הסטטוס. לחילופין ע״י צבירה של 24,000 מיילים לסטטוס בלי שתי טיסות של איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר.

בהשגה/שימור של סטטוס גולד מקבלים ארבעה שוברי שדרוג (למחלקת העסקים, וניתן לשדרג כמעט כל כרטיס) כך שהדרך לשימור הסטטוס יכולה להיות די נוחה אם מתכננים הכל מוקדם.

התעריפים של איג׳יאן

מסיבה לא ברורה התעריפים של איג׳יאן הם חמקמקים להפליא. גוגל-פלייטס, המטריקס, סקייסקאנר ואתרים גדולים אחרים כולם נוטים להציג תוצאות שגויות לפעמים. זאת ועוד, במקרים רבים שימוש בתכונת Multi-City במנועי חיפוש, למשל בחיפוש כרטיס בכיוון-אחד עם קונקשיין באתונה, תשיג תוצאה שונה מאוד מחיפוש רגיל בין מוצא ליעד. לכן, צפו למידה לא מבוטלת של תסכול בחיפוש תעריפים של איג׳יאן גם במחלקת התיירים וגם במחלקת העסקים.

לתעריפים של איג׳יאן יש שלוש תכונות עיקריות שהופכות אותם לאטרקטיביים באופן כללי:

  1. הם נמוכים. איג׳יאן, נזכור, אינה חברת לואוקוסט ובהתאם מציעה שירות מלא בטיסותיה. היא כן משווקת תעריפי ׳לייט׳ כמו מרבית חברות התעופה אבל עדיין מציעה תמורה גבוהה למחיר בשקלול כל הדברים.
    – – –
  2. הם גמישים. תעריפי מחלקת התיירים מחולקים לשלוש קטגוריות – לייט, פלקס וקומפורט – ולרוב הפרש המחיר בין הקטגוריות די קטן. שדרוג קטגוריה מאפשר כרטיס עם תנאים טובים יותר, אפשרויות ביטול/שינוי טובות יותר, צבירת מיילים גבוהה יותר ועוד.
    – – –
  3. הם פשוטים. בדר״כ כרטיסי הלוך/חזור יהיו בדיוק סכומם של שני כרטיסים בכיוון-אחד. זה מודל המקובל בחברות לואוקוסט אבל חריג בנוף בין חברות שירות-מלא. אחת המשמעויות היא שלא צריך לשלם פרמיה על כרטיס הלוך/חזור שכולל שהייה קצרה ביעד (לרבות במחלקת העסקים). לאיג׳יאן יש אובססיה מסוימת לתעריפים פשוטים.

כמה עולים כרטיסים בפועל?

כרטיס הלוך/חזור מת״א לאתונה בתעריף לייט מתחיל ממחיר של 75$ במסגרת מבצעים אבל באופן שיגרתי נע בטווח מחיר של 100$ עד 150$. כרטיס בתעריף פלקס יעלה כ-50$ יותר אבל בין השאר יאפשר גם צבירת מיילים גבוהה משמעותית. באתר של איג׳יאן ניתן לראות בדיוק כמה מיילים יצבור כל כרטיס כבר בתהליך החיפוש.

כרטיס בכיוון-אחד מ/אל יעדים באירופה, כמו ברצלונה או פריס, יכול לעלות פחות מ-100$. שימו לב שבמקרה זה מומלץ להשתמש בתכונת Multi-City במנוע החיפוש כדי למצוא את המחיר הנכון. בגדול כדאי להימע מקונקשיין ארוך לאורך הלילה כי היצע המלונות ליד השדה באתונה הוא די מוגבל והטרקלינים בשדה לא נוחים מספיק כדי לבלות בהם לילה שלם.

כרטיס הלוך/חזור מת״א לאתונה במחלקת העסקים עולה כ-400$. במחיר הזה, או במחיר דומה לו, אי אפשר להמשיך ליעדים אחרים בתוך יוון או ליעדים באירופה בכלל. ליציאה מאתונה ישנם תעריפים נוחים במחלקת העסקים – בטווח מחיר של 300$ עד 450$ – למגוון יעדים באירופה. נכון להיום התעריף האטרקטיבי ביותר הוא אתונה-לונדון כשכרטיס יכול לעלות 290$ בלבד.

מבצע ראשון: צבירה כפולה של מיילים מטיסות איג׳יאן

תקף לכרטיסים שיוזמנו עד ה-14 לאוקטובר ולטיסות עד ה-30 לספטמבר (כלומר, כל הלו״ז). כפל המיילים מתייחס גם לצבירת מיילים לסטטוס (Tier Miles) וזה מה שהופך את המבצע הזה לאטרקטיבי במיוחד.

לעמוד המבצע – לחצו כאן.

כך, לדוגמה, כרטיס הלוך/חזור במחלקת העסקים מת״א לאתונה, שעלותו כאמור כ-400$, צובר באופן שיגרתי 5,000 מיילים לסטטוס אך בזכות הבונוס יצבור 10,000 מיילים לסטטוס.

בעלי סטטוס במועדון נהנים מבונוס לצבירת המיילים למימוש (10% לסילבר ו-20% לגולד) אבל הבונוס לא מוכפל והוא מתייחס כרגיל לצבירת הבסיס בלבד.

מבצע שני: קיצור הדרך לסטטוס ב-25%

בתוקף עד ה-29 לספטמבר 2021. המבצע חל גם על הרף להשגת סטטוס סילבר/גולד וגם על הרף לשימור סטטוס סילבר/גולד. הכל בהתאם למועדים הרלוונטיים עבור כל חבר מועדון כפי שהסברתי לעיל. המבצע רלוונטי רק להשגה/שימור הסטטוס במסלול הכולל טיסות של איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר.

לעמוד המבצע – לחצו כאן.

כך, לדוגמה, חבר מועדון ללא פעילות קודמת יכול להשיג סטטוס גולד ע״י צבירת 27,000 מיילים לסטטוס בלבד (במקום 36,000) כולל 6 טיסות של איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר. כרטיס הלוך/חזור מת״א לאתונה במחלקת העסקים עולה כ-400$ וצובר 10,000 מיילים לסטטוס בזכות המבצע הקודם המכפיל את הצבירה, כאמור, ולכן ששלושה כרטיסים כאלו יספיקו להשגת סטטוס גולד לאור הנמכת הרף בזכות המבצע השני.

מבצע שלישי: רכישת מיילים לסטטוס במחיר מוזל

כן, מועדון Miles+Bonus מאפשר לרכוש מיילים לסטטוס – אופציה שאינה קיימת ברוב מועדוני התעופה – אבל המחיר גבוה למדי. חברי מועדון ללא סטטוס יכולים לרכוש עד 1,000 מיילים במסגרת 12 חודשים (מתאריך הרשמתם למועדון, בכל שנה), בעלי סטטוס סילבר יכולים לרכוש עד 2,000 מיילים לסטטוס בשנת הסטטוס שלהם ובעלי סטטוס גולד יכולים לרכוש עד 3,000 מיילים לסטטוס בשנת הסטטוס שלהם. המחיר הרגיל הוא 50 אירו לכל 500 מיילים ברכישה. במסגרת המבצע המחיר הזה מוזל ב-25%. לא ברור עד מתי חל המבצע.

לרכישת מיילים לסטטוס – לחצו כאן.

בנוסף, במסגרת המבצע ניתן לרכוש 2,000 מיילים לסטטוס מעבר ליתרה הרגילה המוצעת בהתאם לסטטוס. כלומר, בעלי סטטוס גולד רשאים לרכוש עד 5,000 מיילים לסטטוס במבצע.

הדרך הקצרה לסטטוס גולד

שילוב המבצעים מייצר אפשרויות מעניינות ודרך מהירה מאוד לסטטוס גולד במועדון שהוא גם סטטוס גולד בברית סטאר. בהנחה שאתם מעוניינים ומסוגלים לטוס לפחות שש טיסות של איג׳יאן ו/או אולימפיק אייר בשנה הקרובה – וזה סביר בעיניי. הנה שני מסלולים אפשריים:

מסלול ראשון: טיול אירופי

> עלות: כ-1150$

> מרכיבים: כרטיס הלוך/חזור מת״א לאתונה במחלקת העסקים (כ-400$) ושני כרטיסי הלוך/חזור מאתונה ליעדים באירופה במחלקת העסקים (כ-375$ כל אחד). אפשרויות זולות יחסית: לרנקה, סופיה, וינה ולונדון.

> בנסיעה כזאת, הכוללת טיסות במחלקת העסקים בלבד, אפשר לבקר בשלושה יעדים אירופיים סה״כ (כולל אתונה). כל טיסה תצבור 5,000 מיילים – כולל כפל הצבירה, אם תירכש לפני ה-14 לאוקטובר – וסה״כ בתום הנסיעה יתקבל סטטוס גולד ויתרה חדשה של 30,000 מיילים בחשבון (בשווי ריאלי של כ-540$).

מסלול שני: ריצה ללונדון

> עלות: כ-750$ בלבד

> מרכיבים: כרטיס הלוך/חזור מת״א לאתונה במחלקת התיירים בתעריף מוזל (כ-150$) ושני כרטיסי הלוך/חזור מאתונה ללונדון במחלקת העסקים (כ-300$ כל אחד, תעריף מעולה…).

> בנסיעה כזאת, המאפשרת ביקור בלונדון כמובן אך בעיקרה ריצת מיילים, ניתן להשיג סטטוס גולד במחיר נמוך במיוחד. כרטיס הלוך/חזור מאתונה ללונדון, בשל המרחק, יצבור כ-15,000 מיילים לסטטוס (250% ממרחק הטיסה, ועל כך צבירה כפולה) ולכן אחרי הנסיעה יתקבל סטטוס גולד ויתרה חדשה של יותר מ-30,000 מיילים בחשבון.

לסיכום

המבצעים החדשים של מועדון Miles+Bonus הם בשורה גדולה לבעלי סטטוס במועדון שרוצים לשמור עליו ולחברי מועדון שרוצים להשיג סטטוס גבוה. בפרט לאור העובדה שניתן לטוס בפועל עד סוף ספטמבר 2021 (אבל להזמין בשבוע הקרוב).

המועדון עשה צעד גדול לשימור ואף הגדלת הקהל שלו, וזה בעצם מה שנדרש כיום מחברות תעופה וממועדוני תעופה שמבינים את הצורך הדחוף ביצירת פעילות תעופתית עודפת לאור הקיפאון הנוכחי וחוסר הוודאות לקראת החודשים הבאים. כמעט כל מועדון תעופה מציע כיום מבצע כזה או אחר, לרבעון האחרון של 2020 או גם לחודשים הראשונים של 2021, אבל לבינתיים המועדון של איג׳יאן כנראה עשה את הצעד הגדול ביותר.

12 תגובות

  1. איתן

    תודה רבה ליאור,

    רק להזכיר שביזנס אתונה-לונדון (או כל יעד אירופי אחר) הוא "ביזנס", כלומר מושבי אקונומי עם מושב חסום.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון, ביזנס פנים-אירופי כמו שמציעות כמעט כל החברות לטיסות בתוך אירופה. לאיג׳יאן אין מוצר אחר בהיותה חברה אזורית. אבל השירות בטיסה די טוב וגם האוכל – ובכל מקרה זו חוויה משופרת משמעותית לעומת אקונומי.

      הגב
  2. ערן

    פוסט מצויין.
    וכמובן כדאי להדגיש שהמיילים הנצברים למימוש מחזירים חלק נכבד מההוצאה הראשונית

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, בהחלט.

      מיילים של איג׳יאן שווים איפשהו בין 1.5 ל-2.0 סנט/מייל. כל אחד וסובייקטיבית מה שנכון לו. אבל ריאלית כדאי לרכוש אותם ב-1.5 סנט/מייל בכל מקרה אם אפשרי. כך ש-30,000 מיילים שווים לכל הפחות 450$, שזה פשוט מחיר הוגן לשלם עליהם בצורה ישירה אם היה אפשר. כלומר, אפשר לקבל פה טיול אירופי בסביבות 400$-300$ כולל טיסות ביזנס וסטטוס גולד במתנה.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מת לעשות את זה, אבל הבעיה היא שכרגע זה נראה טירוף לתכנן נסיעות. מה שכן, אני מקווה שעוד שנה ניזכר בזה כאחד המבצעים השווים שהיו ולא כמלכודת דבש.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ולכן הדגש הוא על חודשי הקיץ. את המסלולים שציינתי אפשר להשלים ביולי-אוגוסט.

      הגב
  4. Zod

    בכללי אפשר להגיע בקלות ובזול לסטטוס (במסגרת המבצע הזה) על ידי טיסה בחברות סטאר אחרות- נגיד טיסה אחת הלוך ושוב לאתונה בביזנס ואז טיסה לפולניה בתעריף לייט וטיסה לגרמניה או פורטוגל עם לופטהנזה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה יכול לבנות מסלול שרוב המיילים לסטטוס נצברים מטיסות של חברות אחרות בברית, כן. אבל אתה עדיין צריך 6 טיסות של איג׳יאן איפשהו שם בפנים. בגלל המבצע לכפל מיילים (שתקף לטיסות איג׳יאן בלבד…) זה בגדול משתלם יותר לטוס כרגע עם איג׳יאן בשביל הסטטוס.

      הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם הבנתי נכון המציאה היא לבעלי סטטוס סילבר שמעוניינים להשתדרג לגולד.
    האם המאמץ שווה גם לחסרי כל מעמד של M&B?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא, הפוקוס בפוסט היה על השגת סטטוס גולד למי שאין לו סטטוס כלל.

      הגב
  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אני מבין נכון המבצע מועיל רק לבעלי סטטוס כלשהו שרוצים לשדרג/ לשמר את הסטטוס.
    האם לדעתך יש פה בשורה לחסרי כל סטטוס בM&B?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      המבצע מועיל לכולם. אתה יכול לפתוח חשבון חדש ולהגיע לגולד בדרך קצרה במיווחד כפי שהסברתי בפוסט. למעשה, בפתיחת חשבון חדש תקבל 1,000 מיילים במתנה (לסטטוס גם) והדרך שלך תתקצר עוד יותר ביחס לחבר מועדון פעיל.

      הגב

השאר תגובה