כל קבוצת מלונות גדולה מפעילה מספר לא מבוטל של רשתות. המטרה היא למתג כל רשת כייחודית ולהפנות אותה לקהל יעד מסוים. תחת קבוצת מאריוט, לדוגמה, פועלות לא פחות מ-29 רשתות שונות. קבוצת הייאט קטנה משמעותית מקבוצת מאריוט (בערך פי 6, לא כולל מלונות SLH) אבל גם היא מפעילה 18 רשתות שונות.

רשת Unbound, אחת הקטנות בקבוצת הייאט, לעיתים מוגדרת כ-״Soft Luxury״. רוצה לומר – רשת של מלונות יוקרה אמיתיים, אבל כזאת שאינה קלאסית ושיגרתית (כמו רשתות גדולות ומוכרות דוגמת וולדורף-אסטוריה וריץ-קרלטון). קבוצת הייאט מגדירה אותה כרשת הבכירה במסגרת ״Independent Collections״ (כשלצידה הרשתות Joie de Vivre ו-Destination Hotels שאותן רכשה הקבוצה בסוף 2018).

מלונות הרשת הם למעשה מלונות יוקרה עצמאיים, בעלי אופי מקומי משמעותי ועם רמת אירוח גבוהה, שפשוט מקבלים מסגרת שיווקית מקבוצת הייאט. המטרה היא לאפשר לכל אותם מלונות לשמור על אופיים וייחודם בנוף. רבים מהם מלונות עירוניים ורבים מתוכם ניצבים בשורה הראשונה של מלונות היוקרה בעירם. הדוגמה האירופית הבולטת הוא מלון Párisi Udvar שנחשב ע״י רבים למלון הטוב ביותר בבודפשט.

חברי המועדון של הייאט, World of Hyatt, יכולים כמובן לצבור נקודות משהיות במלונות הרשת (בהזמנה ישירה לרבות דרך סוכן Prive או סוכנים מתאימים אחרים כמו סוכני וירטואוזו) ויכולים גם להשתמש בנקודות כדי לרכוש חדרים וסוויטות במלונות (אם כי רבים בקטגוריות גבוהות של המועדון ולא תמיד משתלם להשתמש בנקודות…). הזמנה דרך סוכן של Prive כמעט תמיד תהיה הכדאית ביותר משום שכך ניתן להבטיח סל משמעותי של הטבות במהלך השהייה כולל שדרוג מובטח מראש, קרדיט לשימוש במלון, ארוחת בוקר זוגית במסעדת המלון ועוד. לרוב ניתן להנות מכל ההטבות האלו גם בהזמנה של לילה בודד.

למי שלא מכיר: תוכנית Prive היא תוכנית ייעודית של הייאט להזמנת מלונות מרשתות היוקרה של הקבוצה ומאפשרת לסוכנים נבחרים בלבד להציע תעריף מיוחד הכולל הטבות רבות בכל מלון. אין עמלה להזמנה דרך סוכן של Prive והתעריף זהה לתעריף הגמיש הרגיל באתר המלון, אם כי לפעמים ישנם מבצעים הזמינים אך ורק דרך סוכני Prive. אני מכיר רק סוכן אחד בארץ הרשום בתוכנית, ישראל המנהל את סוכנות TriPanda, ואתם מוזמנים לפנות אליו במייל ״Israel@tripanda.co.il״.

מלונות הרשת באירופה

באירופה יש לרשת 6 מלונות בלבד (מתוך 22 מלונות ברחבי העולם, נכון להיום). בסדר יורד מצפון לדרום כבחירה אקראית:

לונדון: Great Scotland Yard

לתמונות באתר המלון – לחצו כאן.

אין מלון באירופה שאני רוצה לנסות יותר מאשר המלון הזה. עם מיקום מצוין במרכז לונדון, בבניין שאכלס בעבר את השירות המשטרתי המפורסם, המלון נפתח לפני שנה לאחר השקעה עצומה של מאות מליוני ליש״ט. המלון הזה כ״כ יוקרתי וכ״כ מסקרן, לפחות אותי, שהוא אחד המלונות היחידים שזכו לפוסט נפרד בבלוג עוד לפני שביקרתי בהם (לחצו כאן).

פריס: Hôtel du Louvre

לתמונות באתר המלון – לחצו כאן.

המלון הזה נקרא על שמו של אחד הארמונות המפורסמים ביותר בעולם – וזה כבר אומר הרבה. המלון אכן סמוך למתחם הארמון, במרכז העיר, ובשל כך הוא מושלם לתיירים שרוצים לחקור את פריס ברגל. לפני שהצטרף לרשת, ב-2019, עבר המלון שיפוץ מקיף שהצליח לשמור על אופיו הפריסאי אבל שדרג אותו משמעותית מבחינת היוקרה והחוויה לאורחים. פריס מלאה במלונות יוקרתיים מאוד ובכל זאת המלון הזה הוא בחירה טובה מאוד.

בודפשט: Párisi Udvar

לתמונות באתר המלון – לחצו כאן.

מלון פשוט מדהים שלשמחתי הרבה זכיתי להתארח בו קצת אחרי שנפתח. אומנם יש לו תחרות בבודפשט אבל בעיניי הוא המלון הטוב ביותר בעיר. המלון מאכלס מתחם שהיה בעבר מרכז קניות יוקרתי (בסגנון פסאז׳ פריסאי גדול) ומיד לאחר הכניסה ללובי אפשר להתרשם מהאופי המיוחד של המלון ומהרמה הגבוהה שבה הוא נבנה. זול הוא לא – ובפרט ביחס לחלופות נוחות אחרות בעיר, כי מלונות בבודפשט ככלל אינם יקרים.

קאן: Hôtel Martinez

לתמונות באתר המלון – לחצו כאן.

מי לא אוהב את הריביירה הצרפתית? ואם אתם רוצים להיות במרכז העניינים, ובמיקום נוח לטיולי-יום, אין טוב יותר ממלון על החוף בקאן – ממש באמצע הדרך בין סן-טרופה למונקו. עכשיו תוסיפו לזה מלון בן מאה שנים, קו ראשון למים, משופץ לחלוטין ועם מגוון של מסעדות מהשורה הראשונה בעיר. להתאכזב כנראה שאי אפשר.

ביאריץ: Hôtel du Palais Biarritz

לתמונות באתר המלון – לחצו כאן.

המלון הזה נבנה לפני יותר מ-150 שנים, ברצועת החוף שנחשבת לאחת היפות ביותר במערב צרפת, והיה משכנו המלכותי של נפוליאון השלישי. למעשה, זהו המלון היחיד על חוף האוקיינוס האטלנטי שזכה לתואר הנכסף ״Palace de France״ (הניתן רק למלונות היוקרתיים ביותר במדינה). המלון עובר כעת שיפוץ מקיף וצפוי להיפתח מחדש באביב 2021.

ברצלונה: Hotel SOFIA

לתמונות באתר המלון – לחצו כאן.

אין ספק שהמלון הזה הוא גמד לצד הענקים שציינתי עד כה. אבל גם הוא מתיימר להיות עוף מוזר ויוקרתי בנוף של עיר הנופש הספרדית. מצד שני, המיקום שלו בעיר לא יקרוץ לכל התיירים והמלון אינו קטן כמלון בוטיק אלא דווקא גדול למדי ומציע מגוון רחב של מתקנים מבוקשים כמו בריכות שחייה, ספא ואפילו מתחם אירועים שיכול להתאים ל-1200 משתתפים.

לסיכום

אם אתם אוהבים מלונות יוקרה אבל מעדיפים כאלו עם אופי והיסטוריה – רשת Unbound היא בדיוק בשבילכם. זה נכון גם לרוב מלונות הרשת ברחבי העולם ולא רק באירופה, אבל ההיצע של הרשת באירופה הוא באמת יוצא מן הכלל וכמובן המלונות האירופיים הם במרחק טיסה קצרה יחסית מישראל (כשנחזור לשיגרה…).

3 תגובות

השאר תגובה