לקריאת הפוסט הקודם – לחצו כאן.


במצב הנוכחי, כפי שהסברתי בפוסט קודם, ניתן להשיג סטטוס דיימונד לאחר השלמת 15 לילות (עד סוף 2020). כלומר, רבע מהדרך הדרושה באופן רגיל. אלא שמדובר במשימה שאינה רלוונטית לאדם הממוצע שכנראה לא יבלה למעלה משבועיים בחו״ל בחודשיים הקרובים מסיבות ברורות (או כן יבלה, אבל לא בהכרח ירצה או יוכל להתארח במלון של קבוצת הילטון).

אך מה לגבי מי שכן מוכן לנסוע לחופשה של 15+ לילות בחו״ל עד סוף 2020? או, לחילופין, מה לגבי מי שמוכן לנסות את מזלו עם שיטה מסוימת שיכולה להבטיח את הסטטוס הגבוה ביותר תמורת 300$ (או פחות) בלי בכלל לצאת מהבית?

מלונות מקטגוריה 1

לילה-בונוס במועדון של הילטון עולה בין 5,000 ל-95,000 נקודות. בפועל, בגלל התמחור הדינמי של המועדון, אפשר לעיתים למצוא לילות מעט זולים יותר. הנה לדוגמה:

לצערנו באתר של הילטון אין אפשרות לחפש מלונות לפי קטגוריית המימוש שלהם. מה שאפשר לעשות זה חיפוש רחב לפי שם המדינה – בהנחה שלא מדובר במדינת-ענק כמו ארה״ב או סין – ולהגדיר בחיפוש שיוצג גם המחיר בנקודות. נוח זה לא, אבל זה מה שיש.

ככלל מלונות מקטגוריה 1 מצויים בעיקר במדינות עולם-שלישי ובפרט ביעדים פחות פופולריים במדינות אלו. באופן טבעי ניתן למצוא הרבה מלונות מקטגוריה זו בסין. באזור שלנו, במזרח התיכון, מלונות מקטגוריה 1 אפשר למצוא בעיקר בטורקיה ובמצריים.

למי שבאמת מעוניין להתארח במלון ל-15 לילות כדאי לשקול גם מלונות מקטגוריה 2 שלילה בהם עולה 10,000 נקודות (ובתרגום 40$/לילה אם הנקודות נרכשו במבצע ובשקלול הלילה החמישי בחינם). המבחר גדול יותר לעומת קטגוריה 1. לשם הדוגמה – הנה מספר מלונות מקטגוריה 2:

15 לילות ב-300$

במסגרת מבצעים, החוזרים מספר פעמים בשנה, מוכר המועדון נקודות במחיר 0.5 סנט/נקודה (או, בתרגום, 5$ לכל 1,000 נקודות). כלומר, הלכה למעשה, לילה במלון של הקבוצה בקטגוריה 1 יכול לעלות 25$ בלבד.

זאת ועוד, בעלי סטטוס גבוה – לדוגמה אלו המחזיקים סטטוס גולד בזכות כרטיס הפלטינום של אמקס – נהנים מהטבת ׳לילה חמישי בחינם׳ במימוש נקודות. כלומר, בעלי סטטוס גבוה יכולים לשלם רק 20,000 נקודות עבור חמישה לילות רצופים במלון (בעלות כוללת של 100$ אם רכשו את הנקודות במסגרת מבצע). תכפילו את זה בשלוש – והנה לכם 15 לילות, התקפים לסטטוס, בעלות כוללת של 300$ בלבד. הסטטוס הזה יישאר בתוקף עד סוף מרץ 2023 כך שפוטנציאלית ניתן להגיע למחיר מצחיק של 10.3$/חודש.

אדגיש כי לילות-בונוס נספרים לסטטוס במועדון ולפי תנאי המבצע הנוכחי הם בהחלט אמורים לספק קרדיט כפול אם מועד הצ׳ק-אאוט הוא עד ה-31 לדצמבר (חובה להירשם למבצע לפני מועד הצ׳ק-אאוט!). לא השלמתי בעצמי לילה בנקודות במלון של הקבוצה מאז התחיל המבצע, אז אני לא כותב מתוך ניסיון, אבל בתנאי המועדון ובתנאי המבצע אין סעיף שסותר את האפשרות הזאת.

להגיע לצ׳ק-אין או לא להגיע לצ׳ק-אין, זאת השאלה…

אם חשקה נפשיכם בחופשה בחודשיים הקרובים ומצאתם מלון זול מספיק, בכסף או בנקודות, אז בהחלט זו הזדמנות מצוינת להשיג סטטוס דיימונד בקלות יחסית. ניתן להפגין מעט יצירתיות בתכנון הנסיעה כך שניתן יהיה להגיע למדינה ירוקה (שאינה מכניסה בעלי דרכון ישראלי באופן ישיר), לבלות בה שבועיים ואז לחזור ישירות לארץ בלי חובת בידוד. נקודה למחשבה.

אבל מה אם יש לכם סטטוס במועדון, אתם מוכנים לשלם 300$ עבור שדרוג לדיימונד אך אינכם רוצים למלון או בכלל לצאת מהבית? ובכן…

הבעיה היא ״No-Show״. אם תזמינו לילה בנקודות, וקל וחומר חמישה לילות רצופים בנקודות, ולא תגיעו לצ׳ק-אין, הרי שהמלון רשאי לבטל את ההזמנה ולגבות דמי ביטול (שהם לרוב העלות של הלילה הראשון). הזמנה כזאת לא תצבור נקודות או קרדיט לסטטוס. מתוך תנאי המועדון:

No Points or credit toward tier status will be awarded for "no show" situations when a Member has made a reservation guaranteed with a credit card but then does not check in to the hotel–irrespective of whether or not the Member's credit card is charged for any portion of the reserved stay per the hotel's policy.

יש שתי דרכים יצירתיות להתגבר על הבעיה הזאת:

  1. למצוא מישהו שגר באותו יעד ויוכל להגיע לצ׳ק-אין במקומכם. כמובן מישהו שאתם סומכים עליו ואת שמו יש לציין בהזמנה. מלונות רבים, כאלו שאינם נחשבים למלונות שירות-מלא, לא ידרשו כרטיס אשראי לביטחון בצ׳ק-אין.
    – – –
  2. לפנות למלון ולבקש לקבל קרדיט מלא על השהייה במידה ולא תגיעו לצ׳ק-אין. פורמלית מלון חייב לסרב לבקשה כזאת – אבל בתקופה הנוכחית הכל גמיש יותר. הרי למלון משתלם לכבד את הבקשה הזאת על אף שהיא סותרת את התנאים של הילטון להם הוא מחוייב. התייחסו לבקשה כתנאי לביצוע ההזמנה ואולי זה יעודד את המלון להסכים. כמובן שדרושה כאן הסכמה בכתב ולכן אין להתקשר למלון ולקבל הסכמה בע״פ.

בפועל הדרך הראשונה אינה רלוונטית לרוב המוחלט של האנשים והדרך השנייה מאתגרת ולא ברור מאליו שתוכלו למצוא מלונות שיסכימו. אבל לנסות אפשר, והפוטנציאל של השגת סטטוס דיימונד ב-300$ בלי לצאת מהבית הוא מעודד מאוד.

סטטוס דיימונד

הסטטוס הזה, הגבוה במועדון Hilton Honors, מבטיח סל של הטבות משמעותיות כמו שדרוגים נדיבים (כולל לסוויטות), צבירת נקודות מואצת (בונוס של 100%), כניסה חופשית לטרקלינים במלונות הקבוצה, ארוחת בוקר זוגית, צ׳ק-אאוט מאוחר, יחס מועדף ועוד ועוד. אם אתם נוסעים עסקיים שמתארחים מדי פעם במלונות קבוצת הילטון – זה בהחלט סטטוס שתרצו להחזיק. מה גם שלקבוצה יש מעל ל-5,000 מלונות בעולם, ונוכחות גבוהה מאוד בארה״ב ובאירופה, ומכאן שבדר״כ קל למצוא מלון מתאים בכל יעד (במידה והמעסיק שלכם מציע לכם גמישות מסוימת בבחירת המלון באופן שיגרתי והמגבלה העיקרית היא התקציב).

אני מזכיר שהשגת סטטוס בדרך המוצגת בפוסט, תוך צבירת 15 לילות-סטטוס ב-2020, מבטיחה את תוקף הסטטוס עד סוף מרץ 2023. כלומר, כמעט שנתיים וחצי של סטטוס גבוה!

לסיכום

מטרתי בפוסט זה היא לא לעודד אנשים לשלוח מיילים למלונות ולבקש להתחכם עם השיטה אלא רק להאיר את האפשרות הקיימת ואת ׳הטריק׳ שבעיניי הוא יצירתי ואטרקטיבי. אם אתם לא רואים צורך אמיתי בסטטוס דיימונד לנסיעות העתידיות שלכם – כנראה שלא כדאי לכם לטרוח.

אני עצמי מעדיף את קבוצות הייאט ו-IHG, ובפועל מתארח במלונות קבוצת הילטון מספר מועט של פעמים בשנה שיגרתית, ולכן לא אטרח לנצל את ההזדמנות להשגת סטטוס דיימונד (כי הוא לא ישרת אותי ככל הנראה…). בכל מקרה אני ממשיך להחזיק בכרטיס הפלטינום של אמקס אשר מבטיח לי סטטוס גולד במועדון של הילטון – וזה טוב מספיק.

5 תגובות

  1. chaim

    יש לציין שיש בסיני ( מדינה אדומה אבל מקבלת ישראלים ) מלונות ב 5 אלף נקודות ללילה / 50 דולר ללילה .
    ויש באיסטנבול מלונות ב 34 יורו ללילה. למי שרוצה לעשות צ'ק אין ל15 יום ולפרוש אחרי כמה ימים..

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יש גם בדובאי מלון שמתחיל לרוב מ-40$/לילה…

      אבל עוד לא מצאתי מלון שבאופן שיגרתי מוכר חדרים ב-20$/לילה. (:

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ערב טוב
    האם מספיק להגיע למלון לצ'ק אין ולא חייבים להHשאר את כל ה5 לילות?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בעקרון כן, זה אפשרי. מה שחשוב מבחינת המלון זה שהאורח הרשום יגיע לצ׳ק-אין. אם יש כרטיס אשראי לביטחון, ואם השהייה משולמת מראש, אז אתה יכול פשוט לעזוב מתי שתרצה וביום האחרון לעדכן את המלון (טלפון/מייל) שעזבת את החדר והמפתח על השולחן. מבחינת המלון הכל טוב וכל הנהלים נשמרו. ב-99% שיהיה בסדר גמור.

      הגב

השאר תגובה