בשלב זה הפרטים מועטים אז הפוסט הוא בעיקרו תרגום של עמודי המידע הקיימים. הכרטיס טרם הוצג רשמית למיטב ידיעתי, על אף שמספר עמודי תוכן כבר עלו לרשת באתר ייעודי, וטרם הונפקו כרטיסים ללקוחות, ולכן ייתכן בהחלט שחלק מהפרטים יישונו בהמשך. הכרטיס אינו מיועד ללקוחות ישראלים אך באופן עקרוני כמעט כל ישראלי יכול להחזיק כרטיסי אשראי אמריקניים לאחר מספר פעולות פשוטות יחסית.

לאתר הייעודי של הכטיס – לחצו כאן.

פלייקארד אמריקני

אלו הפרטים העיקריים:

  • הכרטיס ייקרא ״Fly Card Preferred״. זהו כרטיס מאסטרכארד מסוג World Elite המונפק ע״י הבנק האמריקני US Bank. למיטב ידיעתי לא ניתן לפתוח חשבון בבנק זה כאזרח זר.
    – – –
  • פטור מדמי שימוש לשנה הראשונה ולאחר מכן העלות תהיה 99$ לשנה. בחידוש השנתי של הכרטיס, בצמוד לחיוב, יינתנו במתנה 40 נקודות.
    – – –
  • פטור מלא מעמלת המרת מט״ח. כלומר, חיוב בשקלים יתורגם לדולרים ע״פ שער העברות רגיל ללא עמלה נוספת. זו הטבה מקובלת בכרטיסי אשראי אמריקנים, אם כי היא לא מוצעת לכל כרטיס.
    – – –
  • מתנת ההצטרפות: 800 נקודות. על מנת לקבל את מתנת ההצטרפות יש להשלים חיוב מצטבר של 3,000$ במסגרת 90 הימים הראשונים לאחר קבלת הכרטיס.
    – – –
  • יחס רגיל לצבירת נקודות: 1 נקודה לכל 40$ בחיוב. אם אתם מעריכים נקודת אלעל בשווי ריאלי של 40 סנט הרי שמדובר בהחזר של כ-1% על ההוצאה. במובני השוק האמריקני מדובר בהחזר נמוך יחסית ולא תחרותי.
    – – –
  • יחס מואץ לצבירת נקודות: 3 נקודות לכל 40$ בחיוב. יחס צבירה זה תקף רק לחיובים מול אלעל עצמה. כלומר, ברכישת כרטיסי טיסה.
    – – –
  • עד 20% הנחה על כרטיסי בונוס. זו הטבה שמוצעת גם לכרטיסי הפלייקארד הישראלים. הלכה למעשה כבר בתחילת הדרך אלעל הפכה את מחזיקי הפלייקארד לחברי מועדון סוג א׳ בעוד כל השאר הם סוג ב׳. אין כמעט מועדוני תעופה בעולם שמציעים הנחה בעלות כרטיסי הבונוס רק למחזיקי כרטיס האשראי הממותג.
    – – –
  • עד 20% מהנקודות הנצברות נספרות כנקודות בסיס לסטטוס. גם זו הטבה שמוצעת לכרטיסי הפלייקארד הישראלים. ישנה מגבלה לצבירת נקודות בדרך זו בהתאם לסטטוס. חברי מועדון ללא סטטוס יכולים לצבור עד 100 נקודות בסיס בדרך זו בעוד חברי מועדון בסטטוס פלטינום יכולים לצבור עד 400 נקודות בדרך זו.
    – – –
  • ניתן להשיג סטטוס גולד וסטטוס פלטינום ע״י חיובים בלבד. סטטוס גולד לאחר חיוב מצטבר של 200,000$ וסטטוס פלטינום לאחר חיוב מצטבר של 400,000$ – זאת במסגרת 12 חודשים רצופים. הטבה דומה קיימת בכרטיס פלייקארד פרימיום בלבד אך בישראל נדרשת הוצאה של כ-500,000 ש״ח וכ-1,000,000 ש״ח בהתאמה.

לפרטים נוספים על הכרטיס – לחצו כאן.

למידע טכני על המאפיינים הבנקאיים של הכרטיס – לחצו כאן.

מספר הטבות נוספות שבהן בעיקר נגזרת של סוג הכרטיס:

האם אזרח ישראלי יכול להוציא כרטיס אשראי אמריקני?

התשובה הפשוטה היא: כן, אבל מדובר בתהליך שדורש זמן וטירחה. גם אז לא ניתן להוציא כל כרטיס בשוק.

הדרך מתחילה בפתיחת חשבון בבנק אמריקני. לכל בנק תנאים משלו ולרוב נדרשת ׳הוכחת כתובת׳ בארה״ב. באופן טבעי התהליך פשוט יותר עבור אזרחים אמריקנים (בעלי SSN, הת״ז האמריקני) או תושבים בארה״ב (לרבות אלו עם ויזת עבודה). כאמירה כללית, מבין הבנקים הגדולים זה עם התנאים הנוחים ביותר הוא Bank of America שבפועל מאפשר לזרים לפתוח חשבון בנק בעזרת כתובת לדואר בארה״ב ומבלי להוכיח שהם אכן גרים שם. ייתכן שיהיו שינויים קלים בנהלים בין סניפים שונים של הבנק. בכל מקרה, על מנת לפתוח חשבון יש להגיע פיסית לסניף, למלא את הטפסים ולהפקיד לפחות 100$. השלב הבא הוא להוציא כרטיס אשראי ׳בסיסי׳ מסוג Secured שאינו כרטיס דביט אך יש לו מגבלות מסוימות ותקרת אשראי נמוכה הדורשת הפקדת כסף לביטחון. לפעמים ניתן לעשות זאת כבר במעמד פתיחת החשבון. באמצעות כרטיס אשראי זה ניתן להתחיל לייצור היסטוריית אשראי (Credit Score) שהיא הכרחית עבור הוצאת כרטיסי אשראי רגילים מאותו בנק או בנקים אחרים. התהליך כולו דורש מספר חודשים במידה ויש לכם אפשרות לבקר בארה״ב.

לסיכום

מועדון הנוסע המתמיד של אלעל כבר מזמן הפך ממועדון תעופה, שאמור לחזק את הנאמנות של הלקוחות לחברת התעופה ולהיטיב עם נוסעיה התכופים, למועדון צרכנות שרק במקרה נמצא בבעלותה של חברת תעופה. למהפך הזה אחראי ליאור טנר שגם הביא להוצאתם של כרטיסי הפלייקארד לפני כ-6 שנים. אין כל ספק שפלייקארד, כמותג אשראי, הצליח מאוד ואף הפך למותג האשראי החזק ביותר בשוק הישראלי בהפרש עצום.

בניגוד לרוב מועדוני התעופה במדינות המערב – למועדון של אלעל אין בעיה עם קיומו של מסחר חופשי לחלוטין בנקודות והטבות אחרות. פורמלית מסחר כזה אסור ע״פ תקנון הפעילות של המועדון אבל התנאי הזה לא נאכף בצורה גלויה ואפקטיבית המועדון מעודד את המסחר הזה ונהנה ממנו. כך יכולים בעלי עסקים לחייב מאות אלפי ש״ח בכל חודש בכרטיסי הפלייקארד שלהם, לצבור נקודות לכיסם הפרטי על הוצאותיהם העסקיות ואז למכור את הנקודות לסוחרים תמורת כסף שנכנס שוב לכיסם הפרטי. בדרך זו, שאינה כשרה, הצליח הפלייקארד להפוך למותג המוביל בשוק ובפרט בשוק העסקי.

כעת החליט המועדון לעשות צעד נוסף, מעבר לשוק הישראלי שכבר נכבש, ולהציע את הכרטיס לשוק האשראי הגדול והמתקדם בעולם. הצעת הערך של הכרטיס, על פניו, נראית חלשה מאוד, ולא ברור לאיזה קהל לקוחות בארה״ב היא מכוונת.

4 תגובות

  1. דניאל

    הי ליאור,
    כתבת שההטבה של 20% מצבירת הנקודות עולות לסטטוס גם בפליי כארד הישראלי.
    אתה בטוח שכך? יש לי פלייכארד מ 2017 ותמיד רק הטיסות השלימו לי נקודות לסטטוס.

    הגב
  2. רפאל

    היי ליאור
    עכשיו אל על יצאו במבצע/ מחווה שהנקודות שפג תוקפם מחודש אפריל 2019 יחזרו ללקוח
    אבל יחד עם זאת הם הורידו /ביטלו את הנקודות לשינוי סטטוס (היה לי ממש מעט כדי להחליף סטטוס עכשיו הכל התאפס ואין כלום)
    למה זה ?
    תודה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יש קצת בלאגן בעניין הזה. מציע שתפנה לשירות הלקוחות שיבחנו מה נכון לגבי החשבון שלך. לוקח להם זמן לענות, אבל עדיף מכלום.

      הגב

השאר תגובה