אלעל תפעיל טיסות לסיישל החל מה-9 לדצמבר

סיישל היא כיום אחת המדינות היחידות שמוגדרות ירוקות ע״י ישראל ומקבלות בעלי דרכונים ישראלים ללא חובת בידוד. אי לכך אלעל מיהרה להכריז על קו חדש למדינה עם שלוש טיסות שבועיות במטוסי הדרימליינר. הטיסות ימריאו בשעות הבוקר של הימים שני, רביעי ושישי ויחזרו בשעות הערב של הימים שני, רביעי ושבת. כרטיסים החל מ-500$ במחלקת התיירים, 800$ במחלקת פרימיום ו-1300$ במחלקת העסקים. אחלה תמחור בעיניי, כשמדובר בטיסות באורך של כ-6 שעות. באופן מביך בתמונת השיווק של הקו, שנשלחה במייל לכל לקוחות החברה, נראה מטוס של אלעל על רקע מלון במלדיביים.

50% הנחה על כרטיסי בונוס של מועדון FlyingClub (וירג׳ן)

להזמנות עד ה-30 לנובמבר ולטיסות עד ה-20 לאוקטובר. ההנחה תקפה גם לטיסות וירג׳ן עצמה וגם לטיסות עם חברות תעופה שותפות כמו דלתא ואול-ניפון. חשוב לזכור שהמועדון גובה היטל-דלק בכרטיסי בונוס ולפעמים התוספת הכספית יכולה להגיע למאות דולרים לכרטיס בונוס (אם כי ממש לא בכל המקרים). כמובן שניתן להתחיל כרטיסי בונוס מישראל. אין לכם מספיק נקודות בחשבון? אין בעיה, המועדון מציע כעת נקודות למכירה עם בונוס של 50% כך שהמחיר הסופי הוא 18$ לכל 1,000 נקודות. אני כרגיל ממליץ שלא לרכוש נקודות בצורה ספקולטיבית.

50% הנחה במלונות קבוצת IHG באפריקה, המזרח-התיכוו, אסיה והאזור הפסיפי

להזמנות עד ה-2 לדצמבר ולשהיות עד ה-30 ליוני. מינימום שהייה של שני לילות. התעריף המוזל חצי-גמיש במובן שביטול ההזמנה יגרור תשלום עבור הלילה הראשון בלבד אך ניתן לשנות את תאריכי השהייה ללא עלות בפנייה ישירה למלון (ואז יש להוסיף הפרש תעריפים אם קיים). בדובאי יש מבחר לא מבוטל של מלונות מקבוצת IHG ושלושה מהם מרשת אינטרקונטיננטל. זו הזדמנות טובה להזכיר שכרגע יש מבצע הצטרפות אטרקטיבי למועדון אמבסדור של הרשת.

מנכ״ל אלעל הבא: אביגל שורק

זה בסדר אם אתם לא מכירים את השם. אף אחד בתעשיית התעופה והתיירות בישראל לא מכיר אותו. מדובר ברו״ח בהכשרתו, בן 43 בלבד, שעובד בעשור האחרון כמנהל בכיר בחברת דלק בארה״ב. החברה בה הוא עובד אומנם בעלת מצבת כוח אדם דומה לזו של אלעל אם כי שורק עצמו לא ניהל את החברה כולה והוא בכלל ללא ניסיון קודם בניהול חברה עם אלפי עובדים. העיתונים המובילים מיהרו להציג אותו כטייס חיל האוויר לשעבר בדרגת רס״ן אך לפחות אתר החדשות Tnet, שנוטה להיות מדויק יותר, טוען כי שורק כלל אינו טייס וכל הפרסומים לגביו מוטעים.

מאריוט תמכור כרטיסי-מתנה בהנחה של 15%

המכירה תתקיים בימים שני ושלישי, ה-30 לנובמבר וה-1 לדצמבר, שעון ארה״ב. כל חבר מועדון יוכל לרכוש כרטיסי-מתנה בשווי עד 5000$ בכל יום עם כרטיס אשראי מסוים. כלומר, אפקטיבית, כמעט אין מגבלה עבור מי שמחזיק מספר כרטיסי אשראי. חשוב לדעת שלא ניתן להשתמש בכרטיסי-המתנה האלו לתעריפים מוזלים שדורשים תשלום מראש וכמו כן מספר מועט של מלונות בקבוצה מוחרגים.

מיילים של אמריקן החל מ-1.75 סנט/מייל

המבצע עד ה-30 לנובמבר. כל חבר מועדון AAdvantage יכול לרכוש במסגרת המבצע עד 200,000 מיילים ולהנות מהנחה של עד 50% (שמתקבלת ברכישה של 65,000 מיילים ומעלה). המחיר, תחת ההנחה המקסימלית, הוא 17.5$ לכל 1,000 מיילים. המחיר הנמוך ביותר בו מכר המועדון מיילים בשנה האחרונה היה 16$ לכל 1,000 מיילים. סה״כ מחיר אטרקטיבי, ובפרט משום שניתן להשתמש במיילים של אמריקן לרכישת מושבי בונוס בטיסות אתיחאד שצפויה להתחיל לטוס לת״א ב-28 למרץ ומושבי בונוס בטיסותיה בקו כבר זמינים.

ישראייר תפעיל קו לבחריין החל מה-30 לדצמבר

הקו יפעל בתדירות של שתי טיסות שבועיות, לפחות בשלב ראשון, וכרטיסים משווקים החל מ-250$ בלבד. בחלק ממטוסי ישראיר מותקנים מושבים של מחלקת עסקים, בקונפיגרציה של 2-2, ושדרוג למושבים אלו עולה 100$-50$ לכל טיסה בלבד – אך אני לא יודע לומר אם מטוסים לא ישרתו בקו. נכון להיום בחריין מוגדרת מדינה ירוקה ע״י ישראל. ישראייר, כרגיל, הראשונה לפעול מבין חברות התעופה הישראליות ורק בימים האחרונים הפעילה טיסה ראשונה לרואנדה.

בונוס של 100% ברכישת נקודות של הילטון

מבצע נוסף של מועדון Hilton Honors, הפעם עד סוף דצמבר. כדי להנות מהבונוס יש לרכוש לפחות 10,000 נקודות ואז המחיר יורד ל-5$ לכל 1,000 נקודות. מדובר במבצע שיגרתי שחוזר מספר פעמים בשנה.

בונוס של 100% ברכישת נקודות של רדיסון

בתוקף עד ה-2 לדצמבר בלבד. ניתן לרכוש החל מ-5,000 נקודות ועד 120,000 נקודות (לא כולל הבונוס). המחיר המשוקלל הוא 3.5$ לכל 1,000 נקודות. זה המחיר הנמוך ביותר בו המועדון מוכר נקודות והוא מוצע לרוב 3-2 פעמים בשנה.

אלעל קיבלה מבואינג דחייה נוספת למסירת מטוס הדרימליינר האחרון

כעת המטוס צפוי להימסר בסוף מרץ 2021 (בדיוק לפני ערב פסח). כמובן שיכולה להיות דחייה נוספת במועד. מדובר במטוס מדגם 787-8 שיהיה מטוס הדרימליינר ה-16 בצי של החברה ויסגור את ההזמנה הקיימת אצל בואינג. המטוס הקודם נמסר בסוף פברואר השנה ואני זכיתי להיות בטיסת ההעברה שלו ממפעל בואינג בסיאטל.

6 תגובות

  1. איתן

    שלום ליאור,
    האם ידוע מתי אתיחאד תחזיר לשימוש את ה A380?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין תאריך. העדכון האחרון הוא שהמטוסים מקורקעים עד הודעה חדשה – ויש שהבינו מכך שהם לא יטוסו יותר לעולם בצי של החברה. נחיה ונראה.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור.
    בקשר לניוזלטר האחרון בו ציינת שהמנכ"ל החדש של אלעל "לא בוגר חיה"א ובטח לא טייס",
    תבדוק שוב את הנושא, כי להבנתי הוא טייס ורס"ן במיל'.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יש לך מידע קונקרטי בנושא?

      משום מה כל העיתונים ציינו את זה ככה, כאילו הכתיבו להם את זה בהודעת יח״צ, אבל אין מידע נוסף. המקור האמין ביותר מבחינתי כתב בדיוק ההפך. אז לא יודע לומר אם הוא טייס או בכלל בוגר ח״א.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אהלן ליאור,

    האם לדעתך מימוש של כ38 אלף נקודות פלוס כמעט 300 דולר במיסים עם המבצע של וירגין מתל אביב לניו יורק בעסקים נחשב כמימוש טוב? מעולה? גרוע? והאם היית מעביר נקודות מאמקס לצורך ביצוע בוקינג לטיסה בעוד כמעט כשנה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כאמירה כללית זה מימוש טוב (לכרטיס בכיוון-אחד, כמובן). אולי בכיוון ת״א התוספת הכספית תהיה נמוכה יותר.

      השאלה – מהי עלות הנקודות מבחינתך, בהנחה שאין כרגע נקודות בחשבון או שיש יתרה אפסית. אם אתה ממיר מכרטיס אמקס אמריקני אז אפשר לומר שאתה רוכש נקודות בסביבות 2 סנט/נקודה כי זהו הערך הריאלי של נקודות אמקס בארה״ב. זה אומר שאתה אפקטיבית משלם כ-1050$ על הכרטיס – וזו עסקה הוגנת אבל לא מדהימה. במימוש אוויוס בטיסות איבריה תגיע בגדול לעסקה דומה באופן שיגרתי, לצורך האומדן.

      אני רוצה להאמין שבעוד שנה לו״ז הטיסות יהיה יציב יותר ואפשר יהיה לטוס בלי בעיה, אז בעיניי הסיכון קטן יחסית, ומצד שני בשנה הקרובה יהיו לך כנראה הזדמנויות טובות אחרות להזמין כרטיסים אחרים אם תרצה ולכן לא בטוח שכדאי לך למהר לרכוש כרטיס שמספק רק תמורה סבירה/בינונית לכסף. אלא אם אתה מאוד רוצה לטוס עם ויריג׳ן ומאוד מרוצה מזמני הטיסות. אני, במצבך, כנראה הייתי ממתין למשהו אחר.

      הגב

השאר תגובה