אני כותב על מועדון MileagePlan באופן תכוף יחסית כי בעיניי הוא אחד ממועדוני התעופה המובילים בעולם ויכול להציע ערך עצום לנוסעים תכופים. אני עצמי החזקתי במשך מספר שנים בסטטוס הגבוה במועדון – MVP Gold 75K – עד שנאלצתי לוותר על התענוג בשל לו״ז הנסיעות שלי. המועדון הפך רלוונטי יותר לישראלים כשאלעל הצטרפה כשותפה, ובחודשים האחרונים ניתן לצבור מיילים מטיסות אלעל (אך לא להשתמש בהם לרכישת מושבי בונוס), ובקרוב תצטרף אלסקה לברית וואן-וורלד מה שיהפוך את המועדון לאטרקטיבי אפילו יותר.

הנה מספר פוסטים שכתבתי על המועדון בשנתיים האחרונות:

חברות התעופה השותפות

נכון להיום למועדון MileagePlan יש 17 חברות תעופה שותפות. חלקן טסות לנתב״ג, או לפחות עשו זאת לפני הקורונה, והן: בריטיש, קתאי, פינאייר, היינאן, קוריאן, לאטאם וכמובן אלעל.

בשנה הקרובה צפויות להצטרף לרשימה גם אמירטס ואמריקן, אשר שתיהן הודיעו על פתיחת קו חדש לת״א, ולצידן כל חברות התעופה של ברית וואן-וורלד ובפרט איבריה ורויאל ג׳ורדניאן.

כלומר, לחברי המועדון שירצו לצבור מיילים מטיסות יהיו אפשרויות רבות לעשות זאת.

סטטוס גבוה בשנת 2020

המועדון מציע שלושה סטטוסים. הגבוה מביניהם הוא מטרת האיכות האמיתית. את הסטטוס משיגים ע״י צבירת מיילים לסטטוס (Elite Qualifying Miles, או בקיצור EQM) או ע״י צבירת קטעי טיסה (Elite Qualifying Segments, או בקיצור EQS) מטיסות אלסקה וכל חברות התעופה השותפות של המועדון. דרישות הסף הן:

  • סטטוס MVP: צריך לצבור 20,000 מיילים מטיסות אלסקה בלבד – או – 25,000 מיילים מטיסות כל חברות התעופה – או – 30 קטעי טיסה בכל חברות התעופה.
    – – –
  • סטטוס MVP Gold: צריך לצבור 40,000 מיילים מטיסות אלסקה בלבד – או – 50,000 מיילים מטיסות כל חברות התעופה – או – 60 קטעי טיסה בכל חברות התעופה.
    – – –
  • סטטוס MVP Gold 75K: צריך לצבור 75,000 מיילים מטיסות אלסקה בלבד – או – 90,000 מיילים מטיסות כל חברות התעופה – או – 90 קטעי טיסה בכל חברות התעופה.

דרישות הסף האלו תקפות עד סוף השנה בלבד.

סטטוס גבוה בשנת 2021

החודש פרסם המועדון מספר שינויים. לצערנו אחד מהם שלילי במיוחד לנוסעים ישראלים.

עד סוף השנה, ככתוב לעיל, ניתן להשיג סטטוס גבוה במועדון בלי לטוס עם אלסקה אפילו פעם אחת. מספיק לטוס עם חברות התעופה השותפות. ניתן אפילו לטוס עם אלעל בלבד, לדוגמה. עובדה זו הופכת את המועדון לאטרקטיבי לנוסעים מכל העולם ובפרט כאלו הרחוקים מרשת הקוים של אלסקה.

החל משנת 2021, לעומת זאת, תתווסף דרישה חדשה לצבירת מינימום קטעי טיסה עם אלסקה עצמה כתנאי נוסף להשגת סטטוס גבוה. 6/4/2 קטעי טיסה – בהתאמה לסטטוס במדרג.

ראוי לציין שמספר מועדוני תעופה מובילים דורשים מינימום טיסות עם החברה-האם כתנאי לסטטוס גבוה. כבר שנים זה כך, וזה תנאי מקובל. אבל אלו מועדונים של חברות תעופה גדולות עם רשת טיסות בינ״ל ענפה. הדוגמאות הבולטות הן בריטיש ויונייטד. אלסקה, מנגד, היא חברת תעופה אזורית הפועלת בעיקר במערב ארה״ב וכלל לא מפעילה טיסות מחוץ לצפון-אמריקה. לכן התנאי החדש הוא מפתיע ואפשר לומר גם בעייתי.

לסיכום

חברי מועדון ישראלים (או כל מי שלא מתגורר בצפון-אמריקה), שלא טסים עם אלסקה באופן שיגרתי או בקושי מגיעים למערב ארה״ב, יתקשו מאוד לצבור קטעי טיסה עם אלסקה שהם תנאי לסטטוס גבוה ובפרט 6 קטעי טיסה שהם תנאי לסטטוס הגבוה ביותר. לישראלי הממוצע, אם כן, סטטוס MVP Gold 75K הפך לא-רלוונטי על אף שמספר המיילים הנדרשים להשגת הסטטוס דווקא ירד (מ-90,000 ל-75,000).

בעיניי זהו צעד תמוה מצד המועדון שפוגע בצורה משמעותית בחברי מועדון מרחבי העולם. הם אולי לא רוב חברי המועדון, ובכל זאת עיקר פעילות המועדון היא לאמריקאים בתוך ארה״ב, אבל עדיין היה נכון יותר בעיניי אם המועדון היה מציע פטור מהתנאי הזה לחברי מועדון שכתובתם מחוץ לצפון-אמריקה. במידה הפוכה מכך שהמועדון מציע מסלול השוואת-סטטוס רק לחברי מועדון שכתובתם בתוך צפון-אמריקה (ואם לדייק: בעיר או אזור שהם חלק מרשת הקוים של אלסקה).

תגובה אחת

  1. אורי

    יכול להיות שאין להם עניין בחברי מועדון שלא טסים איתם. הרי מועדון לקוחות מיועד קודם כל לעודד אנשים לטוס דוקא עם חברה ספציפית.
    לקוח שלא טס איתם אמנם מביא הכנסה (מקרדט טיסות) אבל גם הוצאה (כרטיסי בונוס), לא יודע אם זה משתלם להם.

    הגב

השאר תגובה