פרקים קודמים בסדרת הפוסטים:

הייאט, פרק 1: מבוא

הייאט, פרק 2: מועדון הלקוחות World of Hyatt


בפרק הקודם הסברתי כיצד להשיג סטטוס גלובליסט ופירטתי בקצרה מהן ההטבות העיקריות של הסטטוס. בפרק זה אחדד את הנושאים הלאה – לטובת כל מי שרואה את הסטטוס כמטרה עיקרית עבורו לשנת 2021. מועדון World of Hyatt חתך בחצי את דרישות הסטטוס השנה כך שהדרך קצרה ומשתלמת מתמיד.

הטבות סטטוס גלובליסט

כתבתי בעבר על ״הטבות מובטחות והטבות מופרכות״. בפוסט ההוא הסברתי כיצד מועדוני מלונות נוטים לפאר עצמם ברשימה ארוכה של הטבות שנראות משמעותיות ויוקרתיות אך בפועל רובן המוחלט נתון למעשה לשיקול דעתם של המלונות. אם מלון אינו מחוייב לספק את הטבה לכל אורח, ופועל נוטה שלא לספק אותה (כי לכל הטבה יש עלות), הרי שההטבה קיימת רק לכאורה וערכה אפסי. אורחים תכופים, באופו טבעי, מעדיפים הטבות מובטחות שהמלונות מחוייבים לספק או הטבות שאינן מובטחות אבל בפועל ניתנות באופן שוטף ושיגרתי בלי ויכוח.

מבין מועדוני המלונות המובילים, ע״פ ניסיוני, המועדון של קבוצת הייאט מציע את סל ההטבות המובטחות הטוב ביותר וגם עושה את מירב המאצעים כדי להבטיח שכל המלונות ימשיכו לכבד את כלל ההטבות גם כאשר הן נתונות לשיקול דעת המלון. הכוונה בעיקר לשדרוגים לסוויטות – שזו הטבה אחת שמלונות רבים מנסים להימנע ממנה ככל האפשר (ולרוב אינם מחוייבים לה).

אלו ההטבות העיקריות של סטטוס גלובליסט:

  • שדרוגים בחינם לסוויטות. גם המועדונים של מאריוט והילטון מבטיחים לבעלי סטטוס פלטינום ודיימונד, בהתאמה, שדרוגים אפשריים לסוויטה בעת הצ׳ק-אין. אלא שהניסוח בתקנונים שלהם מאפשר למלונות הלכה למעשה לבטל את ההטבה ולספק שדרוגים פחותים ולא בהכרח את מה שבאמת זמין. בפועל שדרוגים לסוויטה רחוקים מלהיות מובטחים במועדונים אלו. לעומת זאת, מועדון WoH קובע במפורש כי בעלי סטטוס גלובליסט יקבלו את החדר הטוב ביותר שזמין בעת הצ׳ק-אין כולל סוויטות רגילות. השדרוג עצמו אינו לשיקול דעת המלון, והמועדון אוכף היטב את ההטבה הזאת, כך שבפועל ע״פ ניסיוני מלונות מציעים שדרוגים לסוויטות בכל הזדמנות ואפילו בצורה פרואקטיבית לפני הצ׳ק-אין.
    – – –
  • גישה חופשית לטרקלין של המלון. הטבה נוספת שאינה לשיקול דעתו של המלון והיא מובטחת לכל בעל סטטוס גלובליסט בכל שהייה. ע״פ ניסיוני הגישה לטרקלין תינתן גם לחברים, קולגות ובני משפחה במקרה והזמנה ישנו חדר נוסף (על אף שההטבה פורמלית חלה רק על החדר בו מתארח בעל הסטטוס). מלונות רבים גם מציעים ארוחת בוקר בחינם במסעדת המלון, בנוסף על הכניסה לטרקלין, כי לפעמים ארוחת הבוקר במסעדה עשירה יותר.
    – – –
  • צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 16:00. למיטב ידיעתי המועדונים של הייאט ומאריוט הם היחידים שמבטיחים צ׳ק-אאוט מאוחר לבעלי סטטוס גבוה (גלובליסט ופלטינום ומעלה, בהתאמה) בעוד מתחריהם מציינים את ההטבה כאפשרית ע״פ זמינות (לדוגמה דייימונד של הילטון). זו הטבה מובטחת גם במסגרת תוכנית אמבסדור של רשת אינטרקון אבל זהו סטטוס בתשלום.
    – – –
  • פטוור מהיטל-נופש בכל שהייה. פעם זה היה היטל חריג של מלונות ריזורט יוקרתיים, שממילא גובים מחירים מופקעים לכל לילה ומציעים חוויית אירוח שונה בתכלית מהמלון הממוצע, אבל לצערנו בשנים האחרונות גם מלונות רגילים בערים גדולות בארה״ב החלו לגבות את ההיטל חסר=ההצדקה הזה שיוצר עבורם הכנסה נוספת באופן מרומה. אני משתדל להימנע ממלונות שדורשים היטל-נופש, מתוך עקרון, אבל זה לא תמיד אפשרי. בכל מקרה, בעלי סטטוס גלובליסט פטורים מהיטל-נופש בכל מלון של הקבוצה גם כאשר הם משתמשים בנקודות וגם כאשר הם משלמים בכסף. במלונות מסוימים מדובר בהטבה של כ-40$/לילה ומעלה.
    – – –
  • בונוס של 30% בצבירת הנקודות. מועדונים אחרים מציעים עד 100% בונוס לבעלי הסטטוס הגבוה ביותר שלהם כך שהייאט מציעה הטבה מוגבלת יחסית. עדיף מכלום.
    – – –
  • תוכנית Guest of Honor. מדובר בתוכנית ייחודית בשוק המלונות המאפשרת לבעלי הסטטוס להשתמש בנקודות שלהם כדי להזמין לילות עבור אחרים – כל אדם, ללא הגבלה – ובתוך כך להבטיח שהאורחים יקבלו את כל ההטבות במלון כאילו היו בעלי סטטוס גלובליסט בעצמם. כלומר, יהנו מהטבות כמו שדרוג בחינם לסוויטה, גישה לטרקלין של המלון, צ׳ק-אאוט מאוחר והטבות VIP נוספות ככל שהמלון רואה לנכון. בעיניי התוכנית הזאת היא אחת ההטבות הכי משמעותיות של סטטוס גלובליסט, כי אין מימוש נקודות טוב יותר מאשר עבור אנשים שאנחנו רוצים בטובתם.
    – – –
  • סטטוס גולד במועדון MGM Rewards. שימושי למבקרים תכופים בלאס-וגאס.

בדרך ל-60 לילות או ל-100,000 נקודות בסיס – הדרישות הרגילות לסטטוס – צובר חבר המועדון הטבות רבות נוספות כמו שוברי שדרוג, שוברים ללילה-חינם, נקודות בונוס ועוד. בהגעה לסטטס ב-60 לילות או ב-100,000 נקודות בסיס הוא גם מקבל גישה למוקד שירות בשם MyConcierge המספק שירות לקוחות אישי לבעלי סטטוס גלובליסט. כאמור, בשנה רגילה אלו הטבות שנהוג להציג כחלק מהטבות הסטטוס – אבל בשנת 2021 ניתן יהיה להגיע לסטטוס מבלי להשיגן.

מעבר לכל ההטבות הרשומות – בעלי סטטוס גלובליסט זוכים לשירות יוקרתי ומוקפד במלונות הקבוצה ומקבלים שלל פינוקים כמו צ׳ק-אין מוקדם, מתנת הגעה, קרדיט לשימוש במלון, גישה למתקנים בחינם וכמובן שירות לקוחות מצוין. בעבר החזקתי בסטטוסים גבוהים של מועדונים מתחרים והחוויה שלי עם המועדון של הייאט הייתה בליגה אחרת מכל השאר במובנים האלו. תחושה אמיתית של יחס VIP בכל שהייה.

הדרך לסטטוס גלובליסט

באופן רגיל ניתן להשיג את הסטטוס בחמש דרכים פורמליות יותר ופחות. השנה, לאור הקורונה, הדרכים קצרות יותר. אתייחס כאן לדרישות החדשות לשנת 2021, ואלו הדרכים לסטטוס:

  1. להשלים 30 לילות (במקום 60). האותיות הקטנות: לילות בתעריפים תקפים שהוזמנו בערוצים הישירים של הקבוצה בהם חבר המועדון התארח בכל מלון של הקבוצה והמלונות נבחרים של רשת SLH ורשת MGM (רובם משתתפים, אם כי צריך לבדוק). לילה נספר לפי תאריך הצ׳ק-אאוט של אותה השהייה גם אם היא החלה בשנה הקלנדרית הקודמת. ״שהייה״ מוגדרת כמספר לילות רצופים באותו המלון ללא תלות במספר ההזמנות וסוגי התעריפים בהם נעשה שימוש להרכבת אותה השהייה. לילה-חינם שהוא תוצר של תעריף מובנה לא ייספר לסטטוס. לילה שהוזמן במסגרת תוכנית Guest of Honor – עליה בהמשך – יייספר לטובת האורח ששהה במלון בפועל ולא בעל החשבון ממנו יצאו הנקודות.
    – – –
  2. לצבור 50,000 נקודות בסיס (במקום 100,000). האותיות הקטנות: צבירת הבסיס במועדון היא 5 נקודות לכל 1$ בחיובים במלונות לא כולל מסים (לפעמים כן, תלוי במס) וכולל הוצאות נוספות מעבר לעלות החדר עצמו (כמו שירות חדרים או שירותים אחרים המסופקים ישירות ע״י המלון). צבירת הבסיס תקפה בכל מלונות קבוצת הייאט ובמלונות נבחרים של רשת SLH ורשת MGM, ואפילו כאשר לא תארחים במלונות ללילה, וכמו כן במספר ערוצים נוספים כמו רכישת מנויים ברשת מכוני הכושר ומתחמי הספא Exhale, בהזמנת אטרקציות בתוכנית FIND Experiences ובהזמנת שייט יוקרתי בחברת Lindbland Expeditions. כלומר, בפועל, בדרך זו יש להגיע לחיוב מצטבר של 10,000$ ומעלה (במקום 20,000$ בשנה רגילה).
    – – –
  3. ארגון של 20 אירועים גדולים. האותיות הקטנות: הדרך הזו לסטטוס לא זכתה ל׳הנחה׳ ב-2021. היא אינה רלוונטית לסוכני נסיעות המקבלים עמלת סוכן מכל הזמנה ואינה רלוונטית לארגונים המשתמשים בתעריף עסקי מוזל. ״אירוע״ – הכוונה לכנס, מפגש חברתי/עסקי גדול, אירוע חגיגי כמו חתונה וכיוצ״ב – מוגדר כהזמנה של עשרה חדרים ומעלה ללילה מסוים אחד לפחות ובנוסף הזמנה של שירותים שונים מהמלון המארח כמו חדר מתאים לאירוע או שירותי הסעדה. מארגן האירוע לא חייב להיות בין הנוכחים כדי לקבל את הקרדיט.
    – – –
  4. מסלול מהיר לסטטוס. האותיות הקטנות: מועדון WoH לא מציע את המסלול הזה פורמלית כבר מספר שנים. פנייה לשירות הלקוחות לא תעזור, ב-99% מהמקרים, אלא אם יש באפשרותכם להוכיח שאתם שוהים עשרות או אפילו מאות לילות בשנה במלונות ביעד בו יש מבחר מלונות של הקבוצה (ואז אולי ישתכנעו לבוא לקראתכם לפנים משורת הדין). המועדון כן מציע מסלול מהיר לעובדים של חברות גלובליות מסוימות עמן יש לקבוצה הסכמים מסחריים משמעותיים וכמו כן מציע לעיתים מסלול מהיר לבעלי סטטוס גבוה במועדון AAdvantage לאור השת״פ עם אמריקן. אם אתם עובדים בחברה גלובלית גדולה – נסו את מזלכם דרך מתאם הנסיעות בארגון.
    – – –
  5. סיוע אישי של מנהל בכיר. האותיות הקטנות: זה לא בגדר ׳קומבינה ישראלית׳ ומצד שני גם לא דרך רגילה לסטטוס – אבל מנהלים בכירים במלונות הקבוצה יכולים לפנות ביוזמתם למועדון ולבקש להעניק סטטוס גבוה לאורחים נבחרים. אני מניח שיש מכסה מוגדרת לכל מלון, והמנהל צריך לנמק את הבקשה ולהוכיח מדוע כדאי לכבד אותה, אבל זו אפשרות חיה וקיימת. כמובן שבפועל אותם אורחים נבחרים הם לרוב אנשי עסקים או מנהלים בכירים שמשאירים הון קטן בידיי המלון בכל ביקור ולכן המלון רוצה בטובתם (ובעצם רוצה להעניק להם מתנה בה יוכלו להשתמש גם במלונות אחרים… כי במלון עצמו הם ממילא יזכו ליחס VIP).

הבהרה: צבירת לילות לסטטוס וצבירת נקודות בסיס אפשרית רק בהזמנה דרך אחד הערוצים הישירים של הקבוצה ורק תוך שימוש בתעריף תקף. ״הערוצים הישירים״ הם אתרי האינטרנט של הקבוצה, הרשתות והמלונות עצמם, האפליקציה, מוקד ההזמנות ושירות הלקוחות וכמו כן סוכנים מורשים של הקבוצה ובכללם סוכני Prive (כלומר, לא כל סוכן נסיעות ובטח שלא אתרי הזמנות כמו בוקינג ואקספדיה). ״תעריף תקף״ כולל שימוש בנקודות, בשוברים ללילות-חינם או בכל תעריף רגיל/מוזל המאפשר צבירת נקודות במועדון. כלומר, תעריפים מוזלים כמו תעריף AAA או תעריף מבצע רגיל יהיו תקפים – אבל לרוב לא יהיו תקפים תעריפים מוזלים במיוחד כמו תעריפים עסקיים (שהם תוצאה של מו״מ פרטני) ותעריף חברים ומשפחה (לשימוש בלעדי של עובדי הקבוצה, חבריהם ובני משפחותיהם).

גלובליסט לכל החיים

לא משנה כמה שנים ברציפות תחזיקו סטטוס גבוה, כמה לילות תתארחו במלונות בכל שנה או קולקטיבית, לא משנה בכמה מלונות ביקרתם עד כה ואם אתם מכירים מנהל בכיר בקבוצה. כל אלו לא יעזרו בדרך לסטטוס גלובליסט לכל החיים.

כדי להשיג את הסטטוס הגבוה ביותר של הייאט לכל החיים – תצטרכו לצבור 1,000,000 נקודות בסיס במועדון. כלומר, הלכה למעשה, להכניס מעל 200,000$ לחשבון הבנק של הייאט.

מה תקבלו? מלבד כל הטבות הסטטוס בכל פעם שתתארחו במלונות הקבוצה, תקבלו בכל שנה גם ארבעה שוברי שדרוג לסוויטה (כל שובר תקף לשהייה של עד שבוע) וגישה לשירות לקוחות אישי בתוכנית MyConcierge.

2 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      לא. הוצאה מצטברת. כלומר, צבירה מצטברת של מיליון נקודות בסיס.

      הגב

השאר תגובה