מספר פוסטים נבחרים לגבי כרטיסי אמקס בכלל וכרטיס הפלטינום בפרט:

כרטיס האשראי החדש שלי: אמקס פלטינום (יולי 2017)

המלצה: כרטיסי אמקס של ׳אנשים ומחשבים׳ (מרץ 2018)

כרטיסי האשראי הטובים ביותר לנוסעים (מהדורת 2019) (מרץ 2019)

טיפ: גולד של הילטון וגולד של רדיסון עם כרטיס אמקס פלטינום (מרץ 2018)

מורה נבוכים: Fine Hotels & Resorts (ספטמבר 2018)

מה אפשר לעשות עם נקודות של אמקס? (יוני 2018)

מימוש פנטסטי לנקודות אמקס באתר ExpressFly (ינואר 2020)


אמריקן אקספרס

בעיניי אמקס הייתה ונשארה חברת האשראי המתקדמת בישראל מבחינת איכות ואופי ההטבות שהיא מציעה. אני מתכוון באופן כללי ולא רק לכרטיס הפלטינום – וזו הרי חוכמה די קטנה להציע הטבות עודפות ואטרקטיביות לכרטיס עם דמי שימוש של כמעט 90 ש״ח בחודש (נכון להיום, בהמרה מ-27.14$). אמקס מציעה הטבות יצירתיות ושימושיות גם לכרטיסים אחרים כמו כרטיסי הגולד הפופולריים. אני עצמי מחזיק כרטיסי אשראי של כל חברות האשראי בישראל וחריג שאני מנצל הטבה של חברה אחרת מלבד אמקס. יכול להיות שדעתכם שונה, ואולי אתם מרוצים עד הגג מחברת אשראי אחרת, וטוב מאוד אם כן.

בזכות הטבות הבונוס של אמקס חסכתי 350 ש״ח בהזמנת לילה בת״א (שבסוף עלה לי 12 ש״ח בלבד…), קניתי עוגות של רולדין ב-10 ש״ח, קיבלתי 200 ש״ח לבזבז בחנויות קסטרו (ללא תנאים מיוחדים), קניתי שובר בסך 300 ש״ח לאתר ExpressFly ב-150 ש״ח בלבד, ועוד ועוד. כל אלו הטבות שמבחינתי חסכו לי כסף אמיתי. בינתיים חברות אשראי אחרות הציעו לי כריך בדיוטיפרי, ספר בהנחה בסטימצקי או כרטיס שני חינם לקולנוע. גם אמקס מציעה את כל ההטבות הפושרות האלו, כמובן, אבל קשה לקחת אותן ברצינות.

אגב, ההטבה האחרונה לעיל – 50% הנחה על שובר בסך 300 ש״ח לאתר ExpressFly – הייתה אמורה להסתיים בסוף דצמבר אך הוארכה עד לסוף ינואר (לחצו כאן). שימו לב שלא מספיק להוריד את קוד ההטבה אלא צריך גם להיכנס לאתר ExpressFly ולבצע את הרכישה. השובר בתוקף ל-5 שנים.

כרטיס הפלטינום

כרטיס הדגל של אמקס מיועד כביכול לבעלי הון עצמי לא מבוטל. בפועל כל המעוניין יכול להוציא את הכרטיס, כנראה, אבל דמי השימוש החודשיים הגבוהים (27.14$) הופכים אותו פחות נגיש עבור מרבית האוכלוסיה. קשה להצדיק סכום כזה אפילו עם עו״ש בריא. בכל זאת מדובר בסכום של מעל ל-1,000 ש״ח בשנה (אפילו כיום עם שער דולר נמוך במיוחד). קל יותר לעכל את הסכום אם זוכרים שניתן לקבל כרטיס נלווה אחד בחינם – לבן/בת משפחה או שותף/ה עסקי – אבל זה עדיין כרטיס אשראי יקר יחסית.

לכרטיס שלל יתרונות. אבל הוא לא מציע הנחות משמעותיות בבתי-עסק מובילים, צבירת נקודות חריגה ביחס לכרטיסים מתחרים או שירותי אשראי ייחודיים. כלומר, היתרונות שלו בדר״כ לא באים לידי ביטוי בחיסכון כספי בחיי היום-יום. היתרונות העיקריים שלו קשורים לתחום הנסיעות לחו״ל – ובתחום זה הוא נחשב מותג בינ״ל מוביל וממש אייקוני. ארסנל ההטבות של כרטיס הפלטינום מרשים במיוחד.

ארבע הטבות לנוסעים תכופים שהן משמעותיות בעיניי:

  • סטטוס גולד של מועדון Hilton Honors. אולי סטטוס-הביניים הטוב ביותר בשוק ושימושי מאוד לנוסעים מזדמנים ותכופים. בנוסף סטטוס גולד של מועדון Radisson Rewards, אבל הוא כמעט חסר ערך.
    – – –
  • גישה לתוכנית Fine Hotels&Resorts. במסגרת התוכנית מקבלים לקוחות אמקס הטבות רבות במלונות יוקרה משתתפים. בעבר היה לתוכנית הזו יתרון יחסי גדול יותר אבל כיום, כשקבוצות כמו הייאט ו-IHG הציגו גם הן תוכניות דומות, הערך של FHR נמצא סה״כ בירידה.
    – – –
  • כניסה חופשית לטרקליני אמקס ברחבי העולם. תוכנית הטרקלינים של אמקס היא ללא ספק ברמה אחרת מכל מה שמציעות חברות האשראי האחרות ואמקס עצמה מפעילה מספר מרשים של טרקלינים יוקרתיים ופופולריים (בעיקר בארה״ב אך לא רק). מחזיקי כרטיס הפלטינום נהנים מכניסה חופשית לטרקלינים, עם נלווים, ובנוסף כניסה לטרקלינים אחרים כמו טרקליני דלתא לפני טיסות דלתא, טרקליני נוסעים כמו דן ועוד. בישראל ניתן במתנה גם כרטיס פריוריטי-פאס עם שלוש כניסות ראשונות בחינם.
    – – –
  • שירותי הקונסיירג׳ Platinum Travel. אני מניח שרוב לקוחות אמקס לא השתמשו בשירות אפילו פעם אחת אבל סה״כ רמת המסוגלות שלו גבוהה יחסית. בזכות הקשרים העסקיים של אמקס ובזכות אינספור שנים של ניסיון בשירות לקוחות יוקרה – שירותי הקונסיירג׳ של אמקס ידועים כאיכותיים וככאלו שמסוגלים מדי פעם לפתוח דלתות שנוטות להישאר סגורות. הכוונה בעיקר להשגת כרטיסים למופעים, שולחנות במסעדות מובילות, גישה לאטרקציות מעניינות ועוד. או אפילו סתם לבקש המלצות איך לבלות מספר ימים ביעד מסוים – הכל בקלותו ובזריזות, במייל.

ביטלתי את כרטיס הפלטינום שלי

בצער רב, אחרי קרוב לארבע שנים, נאלצתי להודות בפני עצמי שכרטיס הפלטינום פשוט לא מצדיק את דמי השימוש החודשיים בתקופה שבה אני מבלה את כל זמני על הקרקע. בשנה החולפת לא ניצלתי בכלל את ההטבות העיקריות של הכרטיס עבורי שנוגעות רובן ככולן לתחום הנסיעות. נכון שצברתי נקודות וידעתי להשתמש בהן, נכון שנהנתי מהטבות בונוס שימושיות שחסכו לי כסף, נכון ששירות הלקוחות של אמקס מספק אותי – אבל כל אלו לא מצדיקים כ-90 ש״ח לחודש או אפילו קרוב לזה.

אני לא יודע לומר מתי אחזור לטוס באופן תכוף. יש לי מספר כרטיסי טיסה פתוחים, כמו לרבים, אבל הקורונה לימדה את כולנו שעד להודעה חדשה כל התוכניות עלולות להשתנות וכל כרטיס טיסה הוא יותר הצהרת כוונות מאשר עוגן לו״ז. אז לבינתיים, כל עוד אני לא טס באופן תכוף, אוותר על הזכות לשלם לאמקס כ-90 ש״ח לחודש עבור כרטיס שלא משרת אותי כמעט בכלל.

ארצה בעתיד להוציא מחדש את כרטיס הפלטינום. בינתיים אמתין בסבלנות.

האם אמקס צריכה לשנות גישה?

ככלל אמקס לא מציעה פטור או הנחה על דמי השימוש בחודשיים של כרטיס הפלטינום. אולי זה נועד למנוע מנציגי שירות לפעול לפנים משורת הדין. החריג היחיד לכלל הזה הוא השת״פ עם קבוצת ׳אנשים ומחשבים׳ במסגרתה לקוחות הקבוצה יכולים לקבל כרטיס גולד ללא דמי שימוש חודשיים או כרטיס פלטינום עם 50% הנחה בדמי השימוש החודשיים למשך שנה אחת. כלומר, הטבה שחוסכת בפועל כ-45 ש״ח לחודש במשך השנה הראשונה. זו הטבה שניתן להנות ממנה פעם אחת – ואני ממליץ לנצל אותה להוצאת כרטיס הפלטינום.

האם אמקס צודקת בהתעקשות שלה לשמור על אותה מדיניות?

הלחם והחמאה של קהל לקוחות הפלטינום הם עצמאיים, בעלי הון, מנהלים ואנשי עסקים שרבים מהם טסים לחו״ל בתכיפות (בשנה נורמלית) ורבים מהם נפגעו משמעותית מהקורונה. אפילו אלו המשלמים את דמי השימוש החודשיים של הכרטיס מחשבון העסק. להערכתי חלקם ביטלו את הכרטיס היקר בחודשים האחרונים או שוקלים לבטל אותו בעתיד הקרוב – אך אין לי מידע קונקרטי בעניין זה וייתכן שההערכה שלי שגויה. בכל מקרה, אני מאמין שאמקס מסתכנת באובדן של לקוחות רבים כל עוד תחום הנסיעות משותק וכל עוד כרטיס הפלטינום לא מסוגל לייצג ערך משמעותי מספיק שיצדיק את דמי השימוש החודשיים.

לדעתי אמקס יכולה וצריכה לעשות מאמצים כדי לשמר את לקוחות הפלטינום הוותיקים (ואולי גם לבוא לקראת לקוחות חדשים). הנחה של 50% בדמי השימוש החודשיים יכולה להספיק כדי להוריד את רוב הלקוחות מהגדר אבל יהיה נכון גם לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא הצעות-ערך חדשות, הטבות יצירתיות וכל רעיון אחר שיחזק את הקשר בין המותג ללקוח. כרטיס הפלטינום הוא אייקוני ובעל מוניטין בינ״ל, ולא סתם עוד כרטיס אשראי, אז טוב תעשה אמקס אם תמשיך לדאוג שמחזיקיו ימשיכו להיות מרוצים ולהרגיש שהם מקבלים ערך גבוה כתמורה לכספם.

4 תגובות

  1. יפתי

    כתבה מדוייקת בעייני, ואכן יהיה שווה לחזור ולהוציא את הכרטיס שמצב התעופה ישתפר.
    אך אל תצפה מהם לשנות את התנאים…. גם לא בשביל מאות שיבטלו
    ככה מחשבה בנושא שהייתה לי בתחילת השנה-
    בתור לקוח של אמריקן אקספרס עם פליי קארד של אלעל במשך מעל ל3 שנים, ביטלתי במרץ השנה את הכרטיס לאחר שביקשתי לקבל פטור מעמלה לשנה הקרובה עקב המצב (נענתי בשלילה מוחצת).
    חשבתי אולי יפנו אלי אחרי שאבטל את הכרטיס לשאול לשלומי, הרי בכל זאת גיהצתי מעל למיליון שקל בכרטיס בשנה – ללא תשלומי מדינה (זו הטבה יחסית חדשה שאפשר לצבור על זה נקודות).
    מחישוב פשוט שלי רק מעמלות סליקה בארץ (לא מדבר על חו"ל) שהם נהנו מכך שגיהצתי כל השנה זה בקלות מעל 17,000 ש"ח לשנה עבורם
    אבל ככה זה שאין תחרות אמיתית בשוק וכשיחזור המצב עוד כמה חודשים בתקווה נחזור לטוס ולהוציא את הכרטיס שוב כמו שרשמת….
    אני אישית הוצאתי כבר במרץ את כרטיס הישראכרט Miles&Smiles

    הגב
  2. yosi

    גם אני הצטרפתי לרשימת המבטלים הארוכה מהזמן האחרון. במידה מסויימת אני עצוב כי הוא באמת ייחסר לי בארנק. היה הכרטיס הראשי והעיקרי שלי, ולהשתמש בשירותי מוקד הפרימיום זה ממש לא רע.. מקווה להחזיק בו שוב בעתיד.
    תודה על פוסט מצוין ליאור

    הגב
  3. אלון

    כתבת נכון לגבי הצעות הערך וכתבו נכון גם המגיבים האחרים. הקורונה כבר איתנו שנה לפחות וחברות האשראי האחרות הציעו הצעות ערך מותאמות למצב. באמריקן אקספרס כאילו הכל כרגיל. גם לפני הקורונה ההטבות שלהם היו ממש לא ייחודיות או מותאמות לקהל היעד, ונראה שהמועדון איבד מהיוקרה והייחודיות שלו וחבל. לבנות מותג לוקח הרבה זמן, להרוס אותו לוקח הרבה פחות.
    אני בטוח שגם השיתוק של ישראכרט הבעלים של אמקס מבחינת הרכב השליטה עשה את השלו, אבל עדיין לא נראה שצריך יו"ר דירקטוריון פעיל בשביל לשנות הטבות בכרטיס.
    הכל מתחיל ונגמר בזה שאין תחרות ולדעתי דווקא במקרה הזה הבשורה תגיע מכך שהמועדונים עצמם של חברות התעופה והמלונות יהיו הרבה יותר "רעבים" בשנתיים שלוש הבאות ולדעתי ההצעות שלהם יהיו חסרות תקדים במטרה לעורר מחדש את השוק ולהרגיל אותו שוב לנסוע. אל תשכח שהלקוח העסקי גם למד שאפשר להסתדר עם פחות טיסות ויותר זום, וזה דבר שהחברות ירצו לשנות בחזרה כמה שאפשר.

    הגב

השאר תגובה