בסוף דצמבר פרסמתי פוסט, שהפך פופולרי למדי, בו הסברתי כיצד להגיע לסטטוס דיימונד של הילטון בעלות נמוכה יחסית או ממש בחינם. רבים מקוראיי הבלוג התחילו את הדרך למטרה הנכספת ובינתיים כבר הגיעו דיווחים, עדכונים והארות.

הפוסט הזה הוא תוצר של אותם דיווחים, עדכונים והארות.

לקריאת הפוסט המקורי – לחצו כאן.


4,000 נקודות ללילה

בפוסט הקודם ציינתי שניתן להזמין לילות בעלות נמוכה של 4,000 נקודות/לילה בלבד, בזכות התמחור הדינמי של המועדון, על אף שלילה במלון מקטגוריה 1 אמור לעלות 5,000 נקודות.

בחיפוש באתר הילטון למלון עליו המלצתי (קטגוריה 1, עם אפשרות לצ׳ק-אין באפליקציה) אכן עולים תאריכים רבים עם התעריף המוזל של 4,000 נקודות/לילה – אך כל הניסיונות להזמין את אותם לילות נכשלים (מתקבלת הודעת שגיאה לקונית). לטענת אחד מקוראיי הבלוג, בתגובה שכתב בלאונג׳, ישנה מגבלה לפיה כל הזמנה דורשת הוצאה של 5,000 נקודות לפחות ולכן ניתן להנות מהתעריף המוזל של 4,000 נקודות/לילה אך רק בהזמנת שני לילות ומעלה. לא מצאתי בסיס לטענה הזאת בתנאים של המועדון וייתכן שפשוט מדובר בתקלת IT.

כך או כך, נראה שבאמת לא ניתן להזמין לילות בודדים בתעריף המוזל של 4,000 נקודות/לילה. החדשות הטובות – גם בעלות של 5,000 נקודות/לילה כל הסיפור משתלם וכדאי.

לא לשכוח את הפרטים הקטנים

על מנת שהמסלול כולו יצליח חשוב לזכור לבצע מספר פעולות:

  1. להעדיף צבירת נקודות בונוס כהטבת MyWay. זה נכון למי שכבר עכשיו מחזיק סטטוס גולד ולמי שיגיע לסטטוס גולד בדרך לסטטוס דיימונד (אחרי 10 שהיות). הטבה זו מבטיחה בונוס של 1,000 נקודות לכל שהייה במלונות מרשתות מסוימות – ובפרט רשת דאבל-טרי – ולכן יש לזכור לעדכן את ההטבה לפני שמתחילים.
    – – –
  2. להירשם למבצע התקופתי. ברור מאליו. ללא רישום למבצע התקופתי לא יתקבלו נקודות הבונוס וכל הכדאיות תעלם. אז, למקרה ששכחתם, התחברו לחשבון והירשמו למבצע.
    – – –
  3. לא להזמין לילות רצופים באותו מלון. פורמלית, ע״פ תנאי המועדון, צריכות לעבור לפחות 24 שעות בין צ׳ק-אאוט לצ׳ק-אין כדי שהלילות לא יאוחדו לשהייה אחת (גם תחת הזמנות נפרדות). לכן חשוב לא להזמין לילות עוקבים באותו מלון. המסלול מבוסס על צבירת שהיות ולא על צבירת לילות.
    – – –
  4. לבצע צ׳ק-אין באפליקציה לכל לילה. לפחות אחד מקוראיי הבלוג דיווח שהוא קיבל קרדיט מלא להזמנה שלו על אף ששכח לעשות צ׳ק-אין באפליקציה – אבל זו בגדר טעות שלא אמורה לקרות. בהיעדר צ׳ק-אין המלון יכול לקבוע שהאורח לא הגיע וההזמנה תעבור לסטטוס No-Show. המשמעות היא ביטול ההזמנה וחיוב הלילה הראשון – ללא קרדיט לאורח.
    – – –
  5. לבצע צ׳ק-אאוט יום למחרת הצ׳ק-אין. זה לא קריטי אבל אני ממליץ בכל זאת לעשות גם את זה. למען הסדר הטוב.

סה״כ יש פה טירחה מסוימת אבל בעיניי התוצאה הסופית מצדיקה אותה.

מלונות אחרים

אני מודה שלא ערכתי סקר מלונות לפני הפוסט ההוא, או לפני הפוסט הזה, ואת הכיף הזה אני משאיר לכל מי שרוצה לפזר את ההזמנות שלו בין מספר מלונות. בעיניי זה לא הכרח המציאות. המלון הטורקי בטח מודע לכך שאורחים רבים לא מגיעים בפועל והוא בוחר שלא לעשות דבר נגד הפרקטיקה הזאת. למה? כי זה משתלם לו.

לטובת המסלול לסטטוס דיימונד יתאים כל מלון מקטגוריה 1 שמאפשר צ׳ק-אין באפליקציה (Digital Check-in). לצערנו אין מנוע חיפוש שמאפשר לחפש מלונות בשילוב שני הקריטריונים הללו – אבל יש מנוע חיפוש שמאפשר לאתר בקלות מלונות מקטגוריה 1 (לחצו כאן) ויש אפשרות לסנן בתוצאות החיפוש הרגילות מלונות שמאפשרים צ׳ק-אין דיגיטלי (פשוט לחצו על ״Filters״ בצד ימין למעלה בתוצאות החיפוש של היעד). באופן טבעי מלונות מקטגוריה 1 נמצאים בעיקר במדינות עולם שלישי ובפרט כאלו שנשענות על תיירות. בטורקיה אמורים להיות מספר מלונות מקטגוריה 1 שמאפשרים צ׳ק-אין דיגיטלי.

טיפ: להגיע ל-20 לילות ולחסוך הלאה

בהנחה שיש לכם סטטוס גולד בתחילת הדרך, והנחה שכל לילה עולה 5,000 נקודות ולא פחות, הרי שהמספרים הם אלו:

  • עלות של 15 שהיות/לילות = 75,000 נקודות
  • בונוס לכל שהייה מהמבצע = 2,000 כפול 15 = 30,000 נקודות
  • בונוס נוסף לכל 5 לילות = 5,000 כפול 3 = 15,000 נקודות
  • בונוס MyWay ברמת מתאימה = 1,000 כפול 15 = 15,000 נקודות
  • עלות נטו סה״כ בניכוי הצבירה: 15,000 נקודות = 1,000 נקודות ללילה

קורא הבלוג עמיעד שלח לי הודעה לגבי רעיון שלא שמתי לב אליו.

המועדון מציע הטבה בשם Milestone Bonus. במסגרת ההטבה חברי המועדון צוברים בונוס של 10,000 נקודות לאחר צבירת 40 לילות לסטטוס בשנה קלנדרית ובונוס דומה לאחר כל 10 לילות נוספים. מה שאני פספסתי – שב-2021 גם הרף הזה נחתך והבונוס הראשון ניתן לאחר צבירת 20 לילות לסטטוס ולא 40 לילות לסטטוס.

עכשיו, נניח שהשלמתם 15 שהיות וקיבלתם סטטוס דיימונד. עד כה הוצאתם 75,000 נקודות אך קיבלתם חזרה 60,000 נקודות. כעת, אם תרצו, יש לכם האפשרות להמשיך ל-20 שהיות/לילות ולקבל קצת נקודות חזרה. מדוע? כי 5 לילות נוספים יעלו 25,000 נקודות, אומנם, אבל כתוצאה מהם תקבלו: 15,000 נקודות בזכות המבצע התקופתי, 5,000 נקודות בזכות הטבת MyWay ו-10,000 נקודות בזכות השגת הרף הראשון של ה-Milestone. כלומר, תקבלו 30,000 נקודות על הוצאה של 25,000 נקודות ועלות סטטוס דיימונד תרד מ-15,000 נקודות סה״כ ל-10,000 נקודות סה״כ. מגניב, אה?

רוצים להמשיך לצבור לילות סתם ככה? כל 10 לילות נוספים יעלו 50,000 נקודות ויכניסו חזרה 50,000 נקודות נוספות בזכות כל הבונוסים.

26 תגובות

  1. איתי

    ליאור, אני כתבתי לך לגבי חוסר היכולת להזמין לילות של 4000 נקודות
    את המידע קיבלתי מ2 נציגים שונים מהשירות של הילטון שדיברתי איתם

    הגב
      • איתי

        ישימו לב למה? שיש להם תקלה באתר? מאיפה הפרונואידיות הזו?
        ויותר מזה, בחודש פבואר והלאה כל הלילות כמעט 4000 נקודות, איך בדיוק תזמין חדר?

      • Lior@FlyingOut

        כלל האצבע בעניינים האלו הוא לעולם לא להתקשר לנותן השירות. במקרים רבים הם לא מודעים לבעיה, או פורמלית לא מודעים לבעיה, וברגע שלקוח מתקשר כדי לברר פרטים נוספים הוא למעשה מכריח את המלון להתמודד עם הבעיה, בין אם ידע עליה או לא, ובמקרים רבים זה גורם לטריק טוב להיגמר. שאלות ותהיות צריכות להישאר בסימן שאלה כל עוד הטריק עובד ולפעמים זה דורש מאיתנו להמר במידה מסוימת על תוצאה והעיקר לא לפנות למלון או לחברת התעופה.

      • איתי

        אני מסכים בגדול. אבל כשניסיתי להכניס הזמנה לפבואר כל תאריך גרם לקריסת האתר….

      • Lior@FlyingOut

        ובכל זאת, במקרה כזה, לדעתי עדיף שלא להתקשר למלון.

        במקרה המסוים הזה – המלון לא יוכל לעזור. אי אפשר להזמין לילות ב-4,000 נקודות.

    • Lior@FlyingOut

      נדמה לי שהאפשרות זמינה רק בחלק מהמלונות. האפשרות העיקרית היא לצ׳ק-אין וזה מה שבאמת חשוב.

      הגב
  2. איתי

    ועוד נקודה אחת
    צריך לשים לב שהרוב המכריע של המלונות ברמה אחת לא נותנים 1000 נקודות בונוס ללילה אלא רק 250-750 מה שאומר שזה מייקר במקצת את הנקודות שצריך להוציא בשביל הסטטוס

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון. תלוי ברשת. דאבל-טרי, לשמחתנו, זה 1,000 נקודות ללילה.

      הגב
  3. ישראל

    הציק אין והציק אאוט חייבים להתבצע באפליקציה או שניתן גם דרך האתר?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      באפליקציה. הצ׳ק-אין הוא החשוב. המלון הזה, למיטב הבנתי, לא מאפשר צ׳ק-אאוט דיגיטלי.

      הגב
  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה לגבי רכישת נקודות למי שחסר? בפוסט הקודם העלת מבצע מסויים אבל שכבר פג תוקף. האם יש משהו חדש מאז?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כרגע אין מבצע. אפשר כמובן לרכוש נקודות במחיר המלא – 10$ ל-1,000 – אבל זה לא כ״כ משתלם.

      מה שכן, במועדון של הילטון אפשר להעביר נקודות בחינם אז מי שצריך נקודות מוטב שימצא חבר שיש לו מספיק נקודות ויוכלו להלוות לו או למכור לו ב׳מחיר מבצע׳ (5$ ל-1,000).

      הגב
  5. kozmo

    מעניין מאד. יש לי סטטוס כסף שם, שכמעט לא נתן לי כלום. מה הן ההטבות הצפויות בשנתיים הקרובות לדיאמונד..? תחת הנחה של 2-3 שהיות בשנה (של כמה ימים כ"א)

    הגב
  6. ירון

    היי ליאור,
    הזמנתי 10 לילות כדי להגיע לגולד ובנתיים עצרתי כדי להנות מהטבת הMayWay על ה5/10 לילות הנוספים.

    מנסיונך, במידה ואזמין את הלילות הנוספים עכשיו (כשאני עדיין לא gold) ובזמן השהיה עצמה כבר יהיה לי gold, האם הלילות האלו יזכו להטבה?
    אני מניח שגם אם זה לא יעבוד out of the box, אני אוכל לקבל את הנקודות בדיעבד אם אתקשר לשירות של הילטון, אבל באופן ברור אני מעדיף להמנע מלדבר איתם על השהיות האלו.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הסטטוס מתעדכן בדר״כ מספר ימים לאחר השגתו. אני ממליץ שתחכה לעדכון. לריב בדיעבד עם שירות הלקוחות זו סתם טירחה נוספת – ומה גם, כפי שציינת, אתה כנראה לא רוצה להפנות את תשומת ליבם להיסטוריית השהיות שלך.

      הגב
  7. צבי

    היי ליאור,

    למען האמת החשבון הקיים שלי בהילטון ריק מנקודות. יש לי כרגע באמקס 5600 נקודות שיכולות להניב לי 19,600 שלא יספיקו לי ואיאלץ לרכוש נקודות. ראיתי שחידשו את המבצע ב- 18 בינואר לרכישת הנקודות.
    האם לדעתך עדיף לי לקנות 11,000 (22,000 כולל הבונוס) נקודות או להמיר את הנקודות באמקס ולרכוש את היתרה (ארכוש 5000 – מעבר ליתרה לצורך קבלת הבונוס)?

    תודה,
    צבי

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      המרה מאמקס להילטון היא לא כדאית. אתה מאבד הרבה ערך שם. אם ממש חשוב לך להוציא כמה שפחות כסף מהארנק אז בסדר, אבל אחרת כבר עדיף לך לרכוש יותר נקודות מהילטון ולשמור את נקודות האמקס שלך לדברים אחרים.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אם כך ארכוש 11,000 נקודות ואתחיל במלאכה.
        אעדכן כמו כולם 🙂
        תודה!

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור,
    חסר לי 5 לילות לססטוס דיאמונד השנה, האם אתה ממליץ לנסות את הטריק הנ"ל אם כן באיזה מלון

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה יכול, כן. מלונות בטורקיה הוכיחו את עצמם כבחירה טובה. כמובן צריך למצוא את הזולים ביותר, ויש כמה ב-5,000 נקודות ללילה.

      הגב

השאר תגובה