ב-2014 הדהימה ג׳ט-בלו את שוק התעופה האמריקני עם מחלקת עסקים מתקדמת בשם Mint. באותה תקופה המעיטו חברות התעופה המובילות להשתמש במטוסים רחבי-גוף לטיסות-פנים, למעט מטוסי 767 בטיסות טרנסקון, ומחלקת העסקים הטיפוסית כללה ארבעה מושבים בשורה וללא גישה ישירה למעבר מכל מושב. ג׳ט-בלו שלפה ג׳וקר כשהשיקה בזמנו את המוצר החדשני שלה שהציע מושבי מיטה-שטוחה עם גישה ישירה למעבר (חלק מהמושבים) ופרטיות משופרת משמעותית (דלתות, בפעם הראשונה במטוס). די מדהים לאור העובדה שג׳ט-בלו היא בכל זאת חברת תעופה אזורית המפעילה טיסות בצפון-אמריקה בלבד.

הדור הראשון של ה-Mint דומה למוצר שאפשר למצוא במחלקות העסקים של מספר חברות תעופה המוכרות יותר לנוסעים ישראלים כמו טאפ ואוסטריאן. אבל ג׳ט-בלו הייתה שם קודם, וגם הוסיפה דלתות כאמור.

ב-2019 הודיעה החברה על כוונתה להפעיל טיסות טרנסאטלנטיות. ההודעה הזו שימחה מאוד חובבי תעופה רבים. לאחרונה עדכנה החברה כי הקו הראשון, בין ניו-יורק ללונדון, יחל לפעול כבר בקיץ 2021 (מוקדם מהצפוי) ואחריו יתווסף קו מבוסטון ללונדון. בשני הקוים האלו ישרתו מטוסי איירבאס A321LR חדשים שהם אומנם מטוסים צרי-גוף אך מיועדים לפעול בקוים יחסית ארוכים ובפרט מעל האוקיינוס האטלנטי (למידע נוסף בנושא זה – ראו פוסט שכתבתי ב-2018).

לכבוד הקוים החדשים, והמטוסים החדשים, השיקה החברה את הדור השני של ה-Mint. התוצאה יוצאת מן הכלל. במטוסים החדשים יהיו 24 מושבים במחלקת העסקים כש-22 מהם יקראו ״Mint Suie״ ו-2 מהם יקראו ״Mint Studio״. מושבי הסטודיו הם למעשה שני המושבים הראשונים במחלקה ונהנים משטח גדול משמעותית בזכות הקיר שלפניהם. אבל הם מושבים משודרגים גם מבחינות נוספות.

כל סוויטה סגורה בדלת ומציעה פרטיות גבוהה וכמובן גישה ישירה למעבר. כל סוויטה מצויידת במסך 17 אינצ׳, נקודות חשמל ואופציה לטעינה אלחוטית, אחסון ייעודי לנעליים ועוד. ככה זה ייראה:

מושבי הסטודיו, בשורה הראשונה של המחלקה, מצויידים במסך גדול יותר של 22 אינצ׳, שטח מושב צדדי שמאפשר לארח נוסע נוסף, שולחן נשלף נוסף וכנראה חווית שינה משופרת כמיטה. ג׳ט-בלו מתכננת לדרוש פרמיה עבור מושבים אלו אבל עוד לא ידוע כמה. ככה זה ייראה:

סה״כ, כאמור, מדובר במחלקת עסקים מרשימה מאוד ואולי כזאת שתוכל להתחרות בגאון עם המוצרים של חברות התעופה המובילות. קל וחומר לצד שירות מוקפד, עיצוב נקי, גישה חינמית לאינטרנט אלחוטי לנוסעים במחלקת העסקים ושאר פינוקים שג׳ט-בלו יכולה ומתכננת להציע. אפשר לומר שזו מחלקת עסקים בוטיקית למדי – למביני עניין.

לסיום, קבלו גם סרטון:

5 תגובות

  1. דרור

    אכן נראה מעולה.
    זה רלוונטי לטיסות מישראל? יש להם שת"פ עם חברה שמגיעה לנתב"ג שיאפשר כרטיס אחד מישראל לארה"ב?
    שאלת בונוס (pun intended) – איך מזמינים כאלו במיילים?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא כ״כ רלוונטי לישראלים. אלא אם מישהו רוצה לטוס מת״א לניו-יורק או לבוסטון דרך לונדון, בשני כרטיסים נפרדים, ואז אולי כן. לג׳ט-בלו יש שת״פ עם אלעל אבל הוא רלוונטי רק לטיסות המשך של ג׳ט-בלו בתוך ארה״ב וכנראה שהטיסות מעל האטלנטי לא יכללו בו בהמשך (כי אין הגיון לזה, אבל אי אפשר לדעת…).

      אני לא מכיר דרך להשתמש בנקודות כדי לטוס ב-Mint למעט דרך המועדון של ג׳ט-בלו עצמה.

      הגב
  2. Asaf

    מחלקה מדהימה. מחכה כבר לטוס איתם. כולי תקווה שזה הולך להיות הסטדנרט בצרי גוף ביזנס בעתיד!

    הגב
  3. יצחק

    האם זה מרגיש נח לשבת באלכסון אני לא בטוח,
    יש אנשים שזה יפריע להם מאד, או שמתרגלים

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין עם זה שום בעיה. מושבים כאלו נקראים ״Herringbone״, ואם הם פונים החוצה מהמעבר הם נקראים ״Reverse Herringbone". הם סופר פופולריים. יש גם מקרים בהם המושבים פונים באלכסון אחורה – וזה משהו שבאמת פחות נוח לרוב האנשים, כי זה מרגיש לא טבעי, ומצד שני יש טענה מבוססת לפיה השינה במטוס משמעותית טובה יותר כשהראש פונה נגד כיוון הטיסה. שמעתי הרבה אנשי צוות אומרים שהם ישנים ככה ולכן אוהבים את המושבים שפונים אחורה.

      הגב

השאר תגובה