הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון Bonvoy

המבצע תקף לשהיות בין ה-14 לפברואר וה-27 לאפריל. יש להשלים את ההרשמה לפני השהייה הראשונה, וניתן להירשם עד ה-13 לאפריל. במסגרת המצע מקבלים כל חברי המועדון כפל נקודות וכפל קרדיט לילות-סטטוס מכל שהייה של שני לילות ומעלה. אין מגבלה על מספר נקודות הבונוס שאפשר לצבור. סה״כ זהו מבצע אטרקטיבי מספיק למי שממילא מתכנן להתארח במלונות הקבוצה בתקופה הקרובה אבל כנראה לא מבצע שמצדיק פעילות נוספת ובפרט שהיות פיקטיביות.

הנבואות לא התגשמו: רק 34 חברות תעופה חדלו לפעול ב-2020

ברבעון השני של 2020, כשמימדי הנזק של הקורונה התחילו להתבהר, מומחי תעופה רבים טענו שעשרות אחוזים מכלל חברות התעופה בעולם ימצאו את עצמן בחדלות פרעון עד סוף השנה. בפועל חברות תעופה רבות קיבלו סיוע ממשלתי כזה או אחר מה שאיפשר להן לשמור על הראש מעל המים. השבוע פורסם דו״ח של חברת המחקר CAPA – אחת המובילות בתחום – וממנו עולה כי רק 34 חברות תעופה קרסו ב-2020, מתוך אלפי חברות תעופה הפעילות בעולם (כולל קטנטנות), ובנוסף 20 חברות חדשות החלו לפעול.

לוגו חדש לקבוצת המלונות IHG ומראה חדש לאתר האינטרנט

הלוגו הקודם היה בצבע כתום ובגופן עבה ובולט. הלוגו החדש הוא בצבע שחור ובגופן דק ונקי. לכאורה המטרה היא להקנות ללוגו מראה יוקרתי ומודרני יותר ואולי לאור ההתמקדות של הקבוצה בשוק מלונות היוקרה בשנים האחרונות (כולל רכישת הרשתות Six Senses ו-Regent, וגם השת״פ הרחב עם רשת Mr&Mrs Smith). אתר האינטרנט של הקבוצה לא שונה מבחינה מבנית, אומנם, ואין סיבה אמיתית לשנות אותו, אבל סכמת הצבעים כן שונתה לצד הלוגו החדש.

הוארכו התקנות המסדירות את הכניסה והיציאה מישראל

נתב״ג ימשיך להיות סגור-כמעט-לגמרי למשך שבועיים נוספים וסביר להניח שימשיך להיות סגור גם הלאה עד תחילת או אמצע מרץ. כעת מורשים לצאת מהארץ רק כאלו שאינם אזרחים או תושבים ישראלים או ישראלים בעלי אישור מיוחד (הליך רפואי דחוף בחו״ל, הליך משפטי בחו״ל, ספורטאי תחרותי שנוסע לתחרות, הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה ועוד). כדי להיכנס לישראל יש לקבל אישור מוועדת החריגים, שמאשרת בפועל רק כשליש מהבקשות, וכמובן ישנה חובת בידוד למעט למחלימים ומחוסנים.

הצעה מעניינת לבעלי סטטוס גבוה במועדון Miles&More

מבצע חדש – שכאמור אינו זמין לכלל חברי המועדון אלא רק לבעלי סטטוס גבוה – מאפשר צבירת מיילים לסטטוס על בסיס חיובים בכרטיס האשראי של המועדון. המבצע תקף גם לכרטיס האשראי הממותג של המועדון בישראל המשווק ע״י כאל. יחס הצבירה: 14 מיילים לסטטוס לכל 29 ש״ח בחיוב, עם תקרה כללית של 30,000 מיילים לסטטוס. יחס הצבירה זהה לכרטיס הגולד וכרטיס הפלטינום ואינו מושפע ממשתנים אחרים כמו תוכנית CalExtra. המבצע בתוקף לכל שנת 2021. סה״כ מדובר במבצע מצוין ובעלי סטטוס גבוה במועדון שלא מחזיקים עדיין בכרטיס האשראי הממותג צריכים לשקול בחום להוציא אותו ולהתחיל להשתמש בו לפחות עד שיגיעו לתקרה (הדורשת חיוב מצטבר של קצת מעל 60,000 ש״ח).

כ-200 מלונות של קבוצת מאריוט ישנו בקרוב קטגוריה

הרשימה המלאה פורסמה השבוע אך שינוי הקטגוריה ייכנס לתוקף רק ב-3 למרץ כך שחברי מועדון Bonvoy יכולים עד אז להזמין לילות-בונוס בתעריף הנוכחי (כמובן רלוונטי רק למלונות שעולים קטגוריה). מתוך 201 מלונות שמשנים קטגוריה – 150 ירדו בקטגוריה אחת לפחות, בעוד 51 יעלו בקטגוריה אחת לפחות. מהלך כזה, של שינוי קטגוריה לחלק קטן ממלונות הקבוצה, קורה בדר״כ אחת לשנה.

מטוס של לופטהנזה השלים את הטיסה הארוכה ביותר בתולדות החברה

כמובן שלא מדובר בקו סדיר של החברה אלא בטיסה מיוחדת מהמבורג לבסיס צבאי באיי פוקלנד (בקצה הדרומי של דרום-אמריקה) שהובילה משלחת של 92 חוקרים ואנשי צוות לתחנות מחקר בקוטב הדרומי. במטוס היו גם 16 אנשי צוות של לופטהנזה. הטיסה בוצעה במטוס איירבאס A350-900 וארכה 15 שעות ו-36 דקות. זהו שיא עבור חברת לופטהנזה, אומנם, אבל רחוק מאוד משיא עולמי. קו הטיסות הארוך ביותר כיום הוא הקו של סינגפור איירליינס בין סינגפור לניו-יורק והטיסות בו אורכות כ-18 שעות. בקו משרתים מטוסי איירבאס A350-900ULR (גירסה מיוחדת של ה-A359 המותאמת במיוחד לטיסות ארוכות, וגם במטוסים של סינגפור איירליינס אין מחלקת תיירים בכלל אך שהמטוס נושא פחות נוסעים).

7 תגובות

  1. אליקים ריינג'ר

    פרט שלא ברור לי בנוגע ליציאה מהארץ-

    האם יש באפשרות המדינה לעצור אותי/לדרוש אישור מיוחד אם אני מנסה לצאת מהארץ באמצעות דרכון זר, אם יש לי בנוסף דרכון ישראלי?
    לכאורה אין באפשרות המדינה למנוע מאזרחים זרים לצאת מהמדינה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      א. המדינה יכולה למנוע מה שתרצה אם זה בחקיקה ראשית. עד כמה דרמטי שזה נשמע.

      ב. במקרה שתיארת – אתה כן אזרח ישראלי, פשוט בנוסף גם אזרח של מדינה אחרת. אם אתה לא אזרח ישראלי בכלל – זה משהו אחר.

      ג. כרגע בכל מקרה צריך אישור מיוחד כדי לצאת מהארץ. אזרחים זרים צריכים להראות שהם טסים למדינת הבית שלהם.

      הגב
      • אליקים ריינג'ר

        נכון, אבל- אם נשארים בגבולות הסביר, סביר שישראל תבחר למנוע מאזרח שהוא (גם) אזרח זר יציאה מהארץ? לי זה נשמע כמו מתכון לתקרית דיפלומטית מאוד רצינית. אבל אולי אני מגזים, בגלל זה שאלתי.

        אתה מעריך שאזרח שהוא גם אזרח זר, בעל כרטיס טיסה למדינת האזרחות הנוספת שלו, יעוכב/תימנע ממנו יציאה?

      • Lior@FlyingOut

        ברגע שאתה מחזיק באזרחות ישראלית – אתה בעמדה אחרת בפני החוק לעומת אזרח זר. יש חובות חוקיות שחלות עליך, ובאופן כללי למדינת ישראל קל יותר לפעול מולך. זה נכון לגבי היציאה והכניסה לישראל וזה נכון בכלל. אז בהחלט יתכן מצב שבו יהיה דין אחד לאזרח ישראלי שהוא גם אזרח של מדינה נוספת ודין אחר לאזרח של מדינה אחרת שלא מחזיק באזרחות ישראלית.

        כרגע, להבנתי, יכול לצאת רק אזרח זר (שאינו אזרח ישראלי) החוזר למדינת האם שלו.

    • hemedr

      אם אני לא טועה, על פי חוק אתה חייב להיכנס למדינה ולצאת ממנה רק עם דרכון ישראלי אם אתה אזרח ישראלי.

      הגב
  2. אלעד

    לגבי המבצע של בונווי – ציינת ׳׳יש להשלים את ההרשמה לפני השהייה הראשונה׳׳. מה קורה במצב בו סדר הדברים הוא: הזמנתי, יומיים אח׳׳כ נרשמתי, יומיים אח׳׳כ עשיתי צ׳ק אין לאותה הזמנה. (במילים אחרות האם חשוב שגם ההזמנה תיעשה לפני ההרשמה, או רק התחלת השהיה/הליך הצ׳ק אין?)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      צריך להשלים את ההרשמה לפני הצ׳ק-אאוט. גם אם הזמנת את השהייה לפני שנרשמת.

      הגב

השאר תגובה