שירות התשלומים הפופולרי bit, המופעל ע״י בנק הפועלים, החל לאחרונה לשווק כרטיס אשראי חדש. מתנת ההצטרפות אטרקטיבית מספיק ויש לפחות הטבה שימושית אחת – אז כנראה שתרצו להוציא את הכרטיס וכנראה שתרצו לבטל אותו די מהר.


הכרטיס החדש של ביט אינו מכוון לנוסעים תכופים. הוא מאפשר צבירת נקודות של אלעל, אומנם, אך יחס הצבירה נמוך במיוחד (1:1750). אי לכך לא ארחיב עליו יתר על המידה ואני כותב עליו בכל זאת משום שהוא כן אטרקטיבי ברמה הצרכנית. לפחות לשימוש ראשוני.

לעמוד המידע על הכרטיס באתר בנק הפועלים – לחצו כאן.

הוצאת הכרטיס

את הבקשה לכרטיס יש להשלים באפליקציית ביט. האפשרות מופיעה כעת בתפריט הראשי של האפליקציה. באופן מפתיע את הכרטיס הזה מנפיקה כאל (ולא ישראכרט, השותפה הטבעית של בנק הפועלים) כך שלקוחות המחזיקים כרטיס אשראי של כאל נהנים מתהליך בקשה קצר יותר ולא נדרשים לצלם תעודה מזהה או למלא פרטים נוספים. בכל מקרה מדובר בתהליך קצר ונוח.

הכרטיס של ביט הופך להיות זמין באופן מיידי ככרטיס וירטואלי (לפחות ללקוחות כאל קיימים). כלומר, פרטי הכרטיס מופיעים באפליקציה וניתן להשתמש בו לקניות באינטרנט למשל. הכרטיס הפיסי מגיע כעבור מספר ימים בדואר באריזה יפה. לכרטיס יש עיצוב ייחודי השוק המקומי ופרטי הכרטיס רשומים בחלקו האחורי. זהו כרטיס גולד של מאסטרכארד.

הכרטיס חינמי לשנתיים הראשונות. בלי התחייבות לחיוב חודשי מינימלי.

מתנת הצטרפות

250 ש״ח בקרדיט של BuyMe. כרגיל ניתן לבחור לאיזה שובר להמיר את הקרדיט, כולל שובר BuyMe Total שמתקבל בעשרות עסקים ועבור לקוחות רבים הוא קרוב בערכו לכסף מזומן. מתנת ההצטרפות מחולקת כך:

150 ש״ח ניתנים לאחר ביצוע פעולה ראשונה בכרטיס. זה יכול להיות תוך דקות לאחר הוצאתו. אני קיבלתי את הקרדיט המובטח כ-24 שעות אחרי הפעולה, אך פורמלית ביט מתחייבת שהוא יגיע תוך מקסימום 30 ימים.

100 ש״ח ניתנים לאחר השלמת חיוב חודשי מצטבר בסך 555 ש״ח לפחות (במסגרת שנה מעת הוצאת הכרטיס). הקרדיט אמור להגיע בחודש הקלנדרי הבא אך אני קיבלתי את שלי כ-3 ימים אחרי שהגעתי לסכום הנ״ל.

הדרך הפשוטה ביותר לקבל את הקרדיט היא לבצע העברה בסך 556 ש״ח ומעלה באפליקציה מיד לאחר הוצאת הכרטיס כשהוא מעודכן כאמצעי החיוב. כמובן הכוונה היא להעברה לחבר שיחזיר את הסכום מיד – וטוב כפליים אם אותו חבר יבחר גם הוא להוציא את הכרטיס ולהנות ממתנת ההצטרפות. לאחר מכן ניתן לעדכן בחשבון כרטיס אחר כאמצעי חיוב מועדף.

הטבה שימושית

אחת מהטבות הכרטיס – והיחידה שבכלל שווה לציין – הטבת קאשבק של 10% מסך כל רכישה במבחר עסקים עד למקסימום החזר של 250 ש״ח בשנה. לרוב הטבה כזאת היא מלכודת כי העסקים המשתתפים הם כאלו שמציעים מגוון הנחות בערוצים אחרים, ולמעשה הקאשבק לא כדאי, אך במקרה של ביטקארד ההפך הוא הנכון כי משתתפים גם מספר עסקים שלא מציעים הנחות שיגרתיות בערוצים אחרים. בפרט שירות המשלוחים וולט ושירות המוניות גט. התל-אביבי הממוצע משתמש בשני השירותים האלו בתכיפות ומשלם מחיר מלא – אז כרטיס הביטקארד יכול בהחלט לייצר חיסכון של 250 ש״ח בשנה.

לפרטים נוספים ורשימת העסקים המשתתפים – לחצו כאן.

לסיכום

הביטקארד הוא לא כרטיס עמוס הטבות שימושיות ובטח שלא כרטיס ייעודי לנוסעים תכופים. הוא לא באמת כרטיס אטרקטיבי מדי שכדאי להשתמש בו באופן שיגרתי, על אף שהוא כן מציע מספר יתרונות שימושיים ללקוחות ׳מתקדמים׳ שמעדיפים למשל להשתמש במכשיר הסלולרי כאמצעי תשלום.

אבל – מתנת ההצטרפות לבדה מצדיקה את הוצאת הכרטיס, לפחות לדעתי, והטבת הקאשבק מצדיקה את השימוש בו לפחות בחיוב בעסקים הרלוונטיים. כל זה כשכרטיס חינמי לשנתיים. פוטנציאלית אפשר לקבל עד 500 ש״ח בערך ריאלי מהכרטיס הזה באמצעות העברה אחת בסך 556 ש״ח ומעלה ושימושים מזדמנים רגילים בהמשך הדרך. אח״כ – אפשר וכדאי לבטל.

10 תגובות

  1. אורי

    הוצאתי את הכרטיס, תודה על הטור.
    גם אם כל מה שאעשה איתו זה הזמנות וולט, ל-250₪ הנחה אני אגיע מהר מאוד.

    קצת מעצבן שאני לא יודע את מספר הכרטיס, כי עוד לא קיבלתי אותו פיזית, אז אני עוד לא יכול להשתמש בו בוולט. אבל זה עניין של כמה ימים.

    לא יודע מה יהיה עוד שנתיים. נדמה לי שדמי כרטיס יהיו 20₪ בחודש, שזה הרבה. אבל אם אמשיך להזמין וולט ההנחה תכסה את זה.

    הגב
  2. בן

    בהשוואה להטבות שניתנות על כרטיסים אמריקאים, ההטבות של כרטיסי אשראי ישראלים די מגוחחותץ

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין מה להשוות, ולרוב הישראלים אין גישה לכרטיסים אמריקניים או שיש להם גישה אם ירצו אבל הטירחה רבה מדי.

      הגב
    • אורי

      זאת תוצאה ישירה של עמלות הסליקה בארה"ב, שהן גבוהות בהרבה מישראל. חברת אשראי ישראלית שתתן הטבות כמו בארה"ב תשיג הרבה משתמשים, ותפסיד עליהם הרבה מאוד כסף.
      העמלות נגבות מבתי העסק, שכמובן מגלגלים אותן על הלקוח. כלומר הלקוחות למעשה משלמים על ההטבות בעצמם.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה שטויות, להעביר 560 שח לחבר שיחזיר וכל הטררם מסביב. שיתנו וזהו למה לתת לישראלי הממוצע להתקמבן

    הגב
  4. שעבסאלע

    האם יש אפשרות להזמין כרטיס דרך האתר בלי האפליקציה?

    הגב

השאר תגובה