חברת הלואוקוסט הצרפתית French Bee בחרה להתקין 488 במטוס A350-1000

חברת התעופה, שבסיסה בפריס כמובן, מתמחה בטיסות ארוכות לטריטוריות צרפתיות מעבר לים. בפרט רוניון וטהיטי. בקרוב תפעיל החברה גם טיסות בין פריס וניו-יורק. בקרוב תקבל החברה את המטוס החדש שלה, מדגם A350-1000 של איירבוס, אשר באופן די מפתיע יכלול 488 מושבים מתוכם 40 מושבי פרימיום-אקונומי. לצורך השוואה: במטוס A350-1000 של קתאי, שמגיע גם לת״א, מותקנים רק 332 מושבים בשלוש מחלקות שירות.

הישארו מעודכנים לגבי הטיסות היוצאות והנכנסות לנתב״ג בשבוע הקרוב

בתקופה המבלבלת-מדי שאנחנו חיים בה, כשהחלטות ממשלה משתנות כל שני וחמישי (וכמה פעמים בין לבין), טוב שיש מקורות מידע מעודכנים ונוחים לניווט. אתר ׳טיסות סודיות׳ מקפיד לעדכן פוסט עם כל הטיסות היוצאות והנכנסות של כלל חברות התעופה – והעדכון האחרון היה הערב. פשוט לשמור במועדפים ולהשאר מעודכנים.

סאות׳ווסט מעוניינת לרכוש מאות מטוסי 737MAX של בואינג

בימים הקרובים צפוי להיחתם הסכם רכש ענק בין חברת הלואוקוסט הפופולרית לבין יצירנית המטוסים במסגרתו תרכוש החברה עד 130 מטוסי מקס עם אופציה לרכישת 170 מטוסים נוספים מדגם זה. לא ידוע כמה תשלם החברה על כל מטוס אך בהערכה גסה מדובר בסכום של כ-50 מיליון דולר למטוס ומכאן עסקה בסך פוטנציאלי של כ-15 מיליארד דולר. בואינג קיבלה לאחרונה את כל האישורים הדרושים להמשך מסירת מטוסים מדגם זה ללקוחות וכנראה שסאות׳ווסט מהמרת שהתקלות הסתיימו וזאת הזדמנות לרכוש מטוסים בזיל הזול. סאות׳ווסט נחשבת לחברה מבריקה בהתנהלותה הכלכלית.

לכבוד יום האישה שחל השבוע הפעילה ישראייר טיסה עם צוות שכולו נשים

לישראייר יש רק שתי טייסות (מתוך כ-50 טייסי החברה). לארקיע יש שלוש טייסות. לאלעל, באופן מפתיע ואולי קצת מרגיז, יש רק חמש טייסות (מתוך כ-600 טייסי החברה…) ומתוכן רק אחת קברניטה. בחברות התעופה המובילות בעולם המערבי נשים מהוות בין 5% ל-10% מכלל הטייסים והמובילה העולמית היא אייר-אינדיה שנשים מהוות כ-13% מכלל טייסיה.

מלון חדש הצטרף לרשת המלונות של אפריקה-ישראל

הרשת, הידועה גם בשם ״מלונות קראון פלאזה בישראל״ על אף שלא כל מלונותיה כלולים ברשת העולמית של קבוצת IHG, מנהלת כעת שמונה מלונות בישראל. חמישה מהם נכללים ברשת קראון-פלאזה העולמית (שניים בת״א, אחד בירושלים, אחד בים-המלח ואחד באילת). לאחרונה עזב את הרשת מלון קראון-פלאזה בחיפה שככל הנראה הפסיק לפעול לגמרי. לרשת מלון אחד בחיפה, BayView שמו, שהיה אמור להיות מלון של רשת הולידיי-אין כשהוקם אך מסיבה כלשהי המיתוג לא התקדם. המלון החדש של הרשת, בנתניה, אינו ממותג קראון-פלאזה לעת עתה אם כי ייתכן שזה ישתנה. בכל מקרה לא ניתן להשתמש בנקודות של מועדון IHG Rewards לרכישת לילות במלון וגם לא ניתן לצבור נקודות במועדון משהיות בתשלום.

הסתיים ׳פיילוט הצמידים׳ הקצרצר – והוא הצלחה כמו שהוא כשלון

בפיילוט השתתפו רק 75 אנשים שהתנדבו לבקרה אלקטרונית בביתם במקום ללכת למלונית (בחירה קלה…). בתקופת הפיילוט נספרו 36 הפרות של חובת הבידוד כשהמשתתפים יצאו מהאזור המותר וחזרו אליו רק אחרי שקיבלו שיחת טלפון מהחברה המפעילה. במקרה אחד גם נחתך הצמיד וצוות של החברה היה צריך לאתר את האדם ולהתקין לו צמיד חדש. אפשר לומר שהפיילוט הזה מגלה לנו משהו על המשמעת הישראלית.

מועדון המלונות IHG Rewards מציע בונוס של 100% ברכישת נקודות

המבצע עד ה-16 למרץ. כדי לקבל את הבונוס יש לרכוש לפחות 11,000 נקודות אך כדי להגיע למחיר הנמוך ביותר – 5$ לכל 1,000 נקודות – יש לרכוש לפחות 26,000 נקודות (לפני הבונוס). כל חבר מועדון יכול לרכוש עד 150,000 נקודות (לפני הבונוס). רכישת נקודות יכולה להיות כדאית גם כשהתכנון הוא להשתמש בנקודות לשהיות בישראל – ובפרט במלונות קראון פלאזה בחוף ת״א, בים-המלח ובאילת. שלושתם עברו שיפוץ מקיף לאחרונה.

מועדון המלונות Radisson Rewards מציע בונוס של 100% ברכישת נקודות

המבצע עד ה-18 למרץ. המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 3.5$ לכל 1,000 נקודות. מבצע כזה חוזר מספר פעמים בשנה אז לא צריך למהר ולנצל אותו. כל חבר מועדון יכול לרכוש עד 80,000 נקודות בשנה (לא כולל בונוסים).

איתיחאד כנראה לא תחזור להפעיל את מטוסי ה-A380 שלה

מטוסי ה-A380 של החברה הפכו פופולריים בקרב חובבי תעופה בעיקר בזכות המחלקה הראשונה שהותקנה בהם אשר הייתה פורצת דרך. היא הראשונה לכלול מעבר יחיד במטוס רחב-גוף, אחת משתי מחלקות ראשונות עם מקלחת לכל הנוסעים ובנוסף יש בה סוויטה ייחודית שנקראת The Residence שהיא המוצר הכי מוגזם שאי פעם הותקן במטוס נוסעים. למזלי הרב הספקתי לטוס מספר פעמים במחלקה הראשונה של איתיחאד, אבל עצוב מאוד ללמוד שכנראה לא תהיה הזדמנות נוספת.

השאר תגובה