רש״ת ללא חל״ת

הקורונה קרקעה מטוסים, סגרה שדות תעופה ובכלל יצרה משבר חסר-תקדים בענפי התעופה והתיירות. ב-2020 ירדה תנועת הנוסעים בנתב״ג בלמעלה מ-80% ביחס ל-2019 (וגם זה כי בשליש הראשון של השנה שעברה התנועה עוד הייתה רגילה לעונה). רשות שדות התעופה, בהתאם, רשמה ב-2020 הפסד תפעולי עצום של כ-1.5 מיליארד ש״ח. ונזכור שמדובר בגוף דרקוני שחלק מהעמלות שלו שוכנות בגבהים שאפילו מטוסים לא מגיעים אליהם. ע״פ הערכות משרד האוצר ב-2021 ההפסד יהיה גדול אף יותר. לאור הצמצום המסיבי בפעילות נתב״ג, ולאור ההפסד התפעולי כאמור, אפשר היה לצפות שחלק מכ-1,500 עובדי רש״ת הקבועים יוצאו לחל״ת בתקופת הקורונה. אבל לא – כל עובדי רש״ת, משיאני השכר במגזר הציבורי, נותרו במשרתם ובמשכורתם על אף שלרבים מהם כלל לא הייתה עבודה. כ-2,500 עובדי רש״ת הזמניים דווקא כן יצאו לחל״ת. כמעט מיותר לציין שוועד העובדים של רש״ת, בהובלתו של פנחס עידן, אדם בעל מוניטין מפוקפק שניסה לעשות תרגיל מסריח כדי להיכנס לכנסת, נחשב לאחד מוועדי העובדים החזקים במשק וכזה שמשתמש בסחטנות אינסופית כשהוא עם האצבע על המתג הגדול בישראל. כעת מבקשת רש״ת סיוע מהמדינה לאור ההפסד התפעולי שרשמה.

היום בלבד: הצטרפו בחינם למועדון Leaders Club של רשת LHW

החברות השנתית במועדון עולה בדר״כ 175$. חברי מועדון נהנים מצבירת נקודות (1 ל-1$) וכמו כן מהטבות שונות במהלך השהיות במלונות LHW לרבות שדרוגים על בסיס מקום פנוי, ארוחת בוקר בחינם, צ׳ק-אאוט מאוחר ועוד. לכאורה זו הצעה טובה לנוסעים תכופים, אם כי בפועל רובם המוחלט של מלונות הרשת (אולי כולם…), בהיותם מלונות יוקרה, נכללים בפורטפוליו של וירטואוזו או תוכניות דומות כך שניתן להנות מהטבות דומות מבלי לשלם עבור חברות שנתית. מי שבכל זאת יצטרף היום בחינם למועדון יהנה גם מ-500 נקודות בונוס ומכפל נקודות לשהיות שיוזמנו עד ה-14 ליולי ויושלמו עד ה-8 לספטמבר. לילות-בונוס במועדון מתחילים מ-4,000 נקודות.

׳הטיול המאורגן׳ של רשת פור-סיזנס מגיע לקוטב הדרומי

למקרה שלא ידעתם: לרשת מלונות היוקרה פור-סיזנס יש מטוס יוקרתי במיוחד שכולו מחלקת עסקים ובאמצעותו היא מציעה מספר פעמים בשנה ׳טיולים מאורגנים׳ לאנשים עם הרבה יותר מדי כסף לבזבז. כל טיול נמשך לרוב 20-15 ימים, מתמקד ביבשת אחת או אזור מסוים בעולם והנוסעים נהנים מצוות צמוד, שירות מצוין וכמובן אירוח במלונות הרשת כולל כל ההוצאות. בסוף נובמבר עתיד לצאת טיול בשם ״Uncharted Discovery״ שבפעם הראשונה יכלול גיחה לאנטרקטיקה (בשייט של ארבעה לילות) כחלק ממסלול הכולל את קוסטה-ריקה, פרו, ארגנטינה, קולומביה ובהאמס. כמה עולה התענוג הזה? מחיר-לכל-כיס של 380,000$ לזוג בלבד.

הקורונה ממשיכה להשתולל ביפן והאולימפיאדה בסכנה

מתוך הכתבה באתר מאקו: "במילים פשוטות, מדובר בהתמוטטות של מערכת הבריאות", הזהיר לאחרונה יוג'י טוהדה, מנהל בית החולים האוניברסיטאי "קינדאי" באוסקה. "הווריאנט הבריטי שמדבק יותר והערנות שירדה הובילו לעלייה העוצמתית במספר המטופלים". ראשי איגודי עובדים מביעים דאגה כלפי הצוותים הרפואיים שקורסים תחת העומס. לדבריהם, אחים ואחיות רושמים 100, 150 ואף 200 שעות עבודה נוספות כבר במשך שנה. לדבריהם כשהם בתפקיד, הם לפעמים הולכים הביתה ב-1 או ב-2 בלילה והולכים לישון רק כדי לקבל שיחת טלפון שעה או שעתיים לאחר מכן שמבקשת מהם לחזור לעבוד […] לאור הדיווחים המדאיגים הללו, יש הקוראים לדחות פעם נוספת את המשחקים האולימפיים. החשש הוא שקיום האולימפיאדה, שיוביל לכניסה של עשרות אלפי ספורטאים מרחבי העולם ליפן – יחמיר את מצב הקורונה במדינה ויוביל לגל נוסף במהלך הקיץ.

הדיקטטור פוטין עומד לצד הדיקטטור לוקשנקו

בעקבות האירוע המטריד של חטיפת מטוס ראינאייר כדי לעצור מתנגד שלטון הנחה האיחוד האירופי את חברות התעופה האירופיות להימנע מהמרחב האווירי הבלארוסי. צעד מתבקש והגיוני. אבל רוסיה, שתומכת בבלארוס ובדיקטטור החשוך שלה, מתנגדת כמובן. השבוע בוטלו לפחות שתי טיסות של חברות תעופה אירופיות למוסקבה משום שהרוסים לא הסכימו לבקשת חברות התעופה לשנות את מסלול הטיסה כדי להימנע מהמרחב האווירי הבלארוסי. ייתכן שאנחנו בפתחו של משבר תעופתי בצפון-אירופה.

חשבתם שמלונות בארה״ב הפסיקו להמציא עמלות? תחשבו שוב

זה התחיל מזמן עם היטל-נופש (Resort Fee) שהפך נפוץ במלונות בלאס-וגאס וביעדים אקזוטיים כמו הוואי. מלונות עירוניים, בניו-יורק ובערים אחרות, החלו לגבות היטל-עירוני בהתאם (Urban Destination Charge). ההיטלים האלו כיום מגיעים לסכום של 40$-30$ ללילה ובמלונות מסוים אף חוצים את רף ה-50$ כולל המסים (כן, יש מס על ההיטלים האלו בהיותם המצאה של המלונות). מלונות מסוימים בלאס-וגאס אפילו דורשים עמלת שירות בברים (Venue Fee) כי הרי זו זכות לקבל שירות. בתחילת הקורונה היו שמועות על מלונות ששקלו להנהיג היטל-קורונה (Coronavirus Surcharge). ובכן, כעת מלון בלאס-וגאס דורש עמלה של כ-4$/לילה על שימוש בחשמל (Power Surcharge).

אכבר אל באקר, האיש והאגו, טוען שה-A380 הוא הטעות הגדולה ביותר של קטאר איירוויס

החברה מחזיקה 10 מטוסים מדגם הענק של איירבאס. 5 מהם בוודאות לא יחזרו לפעילות ו-5 נוספים בסימן שאלה. מנכ״ל החברה, מצידו, אומר כעת שרכישת המטוסים האלו הייתה כנראה הטעות הגדולה ביותר שעשתה החברה. הוא כמובן לא לוקח אחריות על ההחלטה ומאשים את הטעות בדיעבד בעליית מחירי הדלק ובשגיאות תכנון של איירבאס. לטענתו אין הגיון להפעלת מטוס כזה בעידן הנוכחי. מנגד טוען טים קלארק, מנכ״ל אמירטס בשני העשורים האחרונים, שה-A380 חשוב מאוד לפעילות והנוסעים אוהבים את המטוס. אני רק אציין שקטאר איירוויס מצטיינת בלהפסיד ערמות של כסף בכל שנה ולעומתה אמירטס רשמה רק רווחים לפני הקורונה.

סוויס מציעה תעריפים מוזלים במחלקת העסקים לתאילנד

תאילנד נפתחה מחדש לתיירים במודל ייחודי שבו פוקט משמשת יעד-פיילוט. תיירים מחוסנים/מחלימים יכולים להגיע לפוקט, ללא בידוד, ולאחר שבוע לצאת מהעיר ולטייל בשאר חלקי המדינה. אי לכך הטיסות לפוקט הפכו פופולריות מאוד וגם אלעל הודיעה על פתיחת קו ישיר מת״א. כעת סוויס מציעה תעריף אטרקטיבי של 1800$ בלבד במחלקת העסקים לפוקט או 1500$ בלבד לבנגקוק (לבינתיים נדרש בידוד). שימו לב שהתעריפים המוזלים, לפחות ע״פ מה שאני מצאתי, זמינים בתאריכים מועטים מאוד.

השאר תגובה