בריטיש הכפילה את מספר מושבי הבונוס שהיא מציעה בטיסותיה

מהלך מרשים של מועדון Executive Club שגם ככה נחשב למועדון תעופה נדיב מבחינת מספר מושבי הבונוס שהוא מציע. בעוד רוב מועדוני התעופה משחררים מושבי בונוס ע״פ צפי ביקוש לטיסות, ולפעמים לא משחררים מושבי בונוס בכלל בקוים פופולריים, המועדון הבריטי פועל כבר שנים רבות תחת ההבטחה שבכל טיסה של בריטיש יהיו זמינים לפחות 6 מושבים בונוס (2 במחלקת העסקים ו-4 במחלקת התיירים) כשהטיסה הופכת לזמינה לרכישה 355 ימים מראש. בטיסות החל מה-28 ליולי יהיו זמינים 14-12 מושבים בונוס. בטיסות ארוכות: 4 מושבים במחלקת העסקים, 2 מושבים במחלקת פרימיום ו-8 מושבים במחלקת התיירים. בטיסות קצרות: 4 מושבים במחלקת העסקים ו-8 מושבים במחלקת התיירים. סה״כ הוסיפה בריטיש כ-250,000 מושבי בונוס לזמינות הקיימת.

עדכון מעניין לגבי מימוש שוברים במלון סיקס-סנסס בשחרות

בפוסט שפרסמתי השבוע הסברתי כיצד ניתן לרכוש שובר לשימוש במלון סיקס-סנסס בשחרות, שייפתח ב-5 לאוגוסט, ובדרך זו לחסוך בעלות השהייה. כתבתי בפוסט שלא ניתן לשלם את המע״מ באמצעות השובר – כי בתנאי השובר באנגלית כתוב במפורש שהשובר לא תקף לתשלומי מסים וכו׳ (ובעצם כל תשלום ׳חיצוני׳ במלון). אחרי פרסום הפוסט קיבלתי הבהרה ממנהלת ההזמנות של המלון שספציפית במלון הישראלי ניתן יהיה לשלם את המע״מ באמצעות השובר! והנה לכם חסכון נוסף. מיקסום הטריק הזה יכול להוריד את המחיר עד 2,000 ש״ח ללילה בלבד כולל המע״מ.

מועדון הנוסע המתמיד מציע לראשונה השוואת-סטטוס באופן פורמלי

עד כה נוסעים תכופים יכלו לקבל השוואת-סטטוס במועדון אם כי לא במסגרת תוכנית כללית שפורסמה באתר המועדון. כעת מופיעה באתר המועדון רשימה של עשרה מועדוני תעופה שנוסעיהם התכופים, בעלי הסטטוסים הגבוהים השונים, יכולים להנות מהשוואת-סטטוס בכפוף לתנאים. התוכנית בתוקף עד ה-20 ליולי וכל המעוניין להנות ממנה צריך להשלים טיסת אלעל אחת עד ה-30 ליוני. על פניו מדובר ביוזמה מתבקשת, אלא שהמועדון עשה טעות אחת חמורה מאוד בעיניי כשבחר לאפשר השוואת-סטטוס גם לטופ-פלטינום. להשקפתי אסור למועדון תעופה ׳לחלק בחינם׳ את הסטטוס הגבוה ביותר שלו, קל וחומר אחד שיש לו דרישות סף גבוהות במיוחד והטבות חריגות במיוחד, כי בכך הוא פוגע בקומץ הנוסעים האולטרה-תכופים של החברה שכנראה השקיעו רבות, ובחרו את אלעל גם כשהיו להם חלופות נוחות יותר, מתוך מטרה לקבל קדימות על פני נוסעים אחרים מבחינת שירות והטבות.

ישראייר צפויה להפעיל קו טיסות מישראל למרוקו החל מהחודש הבא

הטיסה הראשונה בקו למרקש (RAK) צפויה להמריא ב-19 ליולי. ישראייר מתכננת להפעיל את הקו בתדירות של חמש טיסות שבועיות. אורך הטיסה יהיה כ-6 שעות. כרטיסים יעלו החל מ-580$.

בונוס של 100% ברכישת נקודות של מועדון IHG Rewards

המבצע בתוקף עד ה-10 ליוני. כדי להנות מהבונוס יש לרכוש מינימום 30,000 נקודות (לפני הבונוס) וניתן לרכוש מקסימום 250,000 נקודות (לפני הבונוס). מדובר במבצע שיגרתי שחוזר מספר פעמים בשנה, וסה״כ זהו מחיר הוגן לנקודות של המועדון כי קל לחלץ מהן ערך גבוה יותר במימוש (גם בישראל – בשני מלונות רשת קראון-פלאזה בת״א). אבל אני, כרגיל, לא ממליץ על רכישה ספקולטיבית לגמרי.

החל מה-1 ליולי אמירטס תפסיק להיות שותפה של מועדון MileagePlan

שינוי שלילי עבור נוסעים ישראלים שתכננו לטוס עם אמירטס ולצבור מיילים של אלסקה מהטיסות. בתמצית: כרטיסים שנרכשו לפני ה-2 ליוני יצברו מיילים ע״פ הטבלה הנוכחית ללא תלות במועד הטיסה. כרטיסים שיירכשו עד ה-31 ליולי יצברו מיילים ע״פ הטבלה הנוכחית רק במידה וגם הטיסות יושלמו עד ה-31 ליולי. כרטיסים שיירכשו החל מה-1 לאוגוסט לא יאפשרו צבירת מיילים. בנוסף, עד ה-31 ליולי יוכלו בעלי סטטוס במועדון של אלסקה להנות מהטבות כמו כניסה לטרקליני אמירטס. בנוסף, עד ה-31 ליולי ניתן להזמין כרטיסי בונוס בטיסות אמירטס – לכל תאריך עתידי – אך חשוב לשים לב שלא ניתן יהיה לשנות את הכרטיסים האלו לאחר ה-1 לאוגוסט וניתן יהיה רק לבטלם ע״פ תנאי המועדון.

יונייטד מתכננת לרכוש מטוסים על-קוליים חדשים שיטוסו בסוף העשור הנוכחי

וותיקי התחום עוד זוכרים את מטוסי הקונקורד ששברו את מהירות הקול וקיצרו דרמטית את זמני הטיסות בקוים נבחרים (בתמורה למחיר תפעולי גבוה בצורה בלתי רגילה ותקלות רבות). מטוסי הקונקורד הפסיקו לטוס לפני כמעט שני עשורים, ב-2003, אבל עוד הרבה קודם היה ברור לכולם שהם אינם כלכליים לחברות התעופה. בשנים האחרונות חודש העניין במטוסי נוסעים מהירים במיוחד ואחת החברות המובילות בתחום היא Boom Supersonic האמריקנית שמתכננת מטוס דמוי-קונקורד מבחינת עיצוב ויכולות אבל כזה שיהיה חסכוני בדלק. ובכן, יונייטד כנראה שוכנעה בהיתכנות המטוס והודיעה על רכישת 15 מטוסים ראשונים עם אופציה ל-35 מטוסים נוספים. נכון להיום הצפי לתחילת הפעילות בשנת 2029.

ברית התעופה וואן-וורלד מתכננת להשיק אפשרות שדרוג בנקודות לטיסות הברית

הרעיון הוא שנוסעי הברית יוכלו להשתמש בנקודות של כל מועדון תעופה בברית כדי לשדרג כל טיסה של כל חברת תעופה אחרת בברית. נשמע מורכב ויהיה מעניין לראות כיצד תפעל המערכת הזאת בפועל וכמה יעלו השדרוגים. אם זה יעבוד – זה יהיה מהלך חדשני מאוד ואטרקטיבי מאוד. הברית רוצה להשיק את האפשרות החדשה עוד השנה.

משרד הבריאות, ככל הנראה, מנסה לתקוע מקלות בגלגלי התיירות היוצאת והנכנסת

מתוך הכתבה באתר Ynet: בזמן שמרבית מגבלות הקורונה מוסרות וניתן לנפוש במלונות ישראל ללא הצגת בדיקות או תו ירוק, נתב"ג נותר עם מגבלות רבות ומהיום השבים ארצה מחויבים לבצע בדיקה נוספת בעלות של כמאה שקלים. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר אמר באולפן ynet: "משרד הבריאות עושה מאמץ משמעותי לריסון הביקושים".

4 תגובות

  1. איתן

    שלום ליאור,

    האם חברות אחרות משוות מעמד לבעלי מעמד באלעל?

    תודה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בהחלט, אבל בעיקר לפלטינום וטופ-פלטינום שיכולים להראות היסטוריית טיסות משמעותית.

      בגדול כמעט כל חברת תעופה מציעה השוואת-סטטוס גם אם באופן לא פורמלי. במיוחד לבעלי סטטוס של חברה שמתחרה איתה על קוים מסוימים. נוסעים תכופים של אלעל יכולים לבקש השוואה מחברות כמו טורקיש, קתאי, יונייטד, בריטיש, דלתא ואמריקן.

      הגב
  2. יצחק

    משרד הבריאות תוקע מקלות בצדק!
    לפני יולי שעבר הקורונה בישראל הייתה בדעיכה
    רבבות הטסים לטורקיה ודובאי החזירו אותה אלינו בענק עם וריאנטים חדשים
    לכן כל עוד העולם לא מתיישר עם ישראל מי שלא חייב ממש לטוס שלא יטוס
    וודאי שלא להקל בבדיקות לנכנסים

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מנגד אומר גמזו, מי שהוביל את המאבק בקורונה בתקופות הקשות ביותר, שהפאניקה מהנושא צריכה לחלוף: "אנחנו מפריזים עם נתב"ג. גם האיסור על נסיעה וחזרה ממדינות אדומות, גם העצירה של כניסת תיירים – כל זה צריך לקבל בעיניי עיון מחדש", אמר פרופ' גמזו ב"חדשות הבוקר", "הייתי מקל רחב מאוד ופותח את ישראל לתיירות. נכון, זה מורכב, אבל יש ענפי כלכלה שתלויים בכך וזה גם חופש התנועה שלנו. אני לא רואה לכך הצדקה".

      https://www.mako.co.il/tv-morning-news/articles/Article-eb366fa92d5c971027.htm

      לי אין הכשרה רפואית. אולי לך יש. אני מניח ששנינו יודעים הרבה פחות מגמזו.

      הגב

השאר תגובה