אלעל משיקה שני קוים חדשים למרוקו

עשרות אלפי ישראלים מבקרים במרוקו מדי שנה. נירמול היחסים בין המדינות צפוי להעלות משמעותית את מספר המבקרים, ובתוך כך הודיעו חברות התעופה הישראליות כמו גם חברת התעופה הלאומית של מרוקו כי יפעילו טיסות ישירות בין המדינות. ישראייר וארקיע כבר הודיעו על מועד התחלת הטיסות וכעת הצטרפה אלעל לחגיגה. נושאת הדגל תפעיל טיסות לשני יעדים במרוקו: קזבלנקה (CMN) ומרקש (RAK). בקוים האלו צפויים לשרת מטוסי 737, ולא 787, בתדירות של שלוש טיסות שבועיות בכל קו. כרטיסים במחלקת התיירים מתחילים ממחיר של 500$ בתעריף לייט, בעוד כרטיסים במחלקת העסקים מתחילים ממחיר אטרקטיבי למדי של 1,100$. הטיסה הראשונה בקו למרקש צפויה להמריא ב-25 ליולי והטיסה הראשונה בקו לקזבלנקה צפויה להמריא ב-10 לאוגוסט.

הושלמה בהצלחה טיסת הניסוי הראשונה של מטוס בואינג 737MAX10

האח הרביעי בסדרת ה-MAX, הגדול מכולם מבחינת קיבולת נוסעים, מתחיל כעת את שלב ניסויי הטיסה. מאז שתי ההתרסקויות שגבו את חייהם של מאות נוסעים ופגעו אנושות בסדרת המטוסים של בואינג, עברו מטוסי ה-MAX בדיקות מקיפות במיוחד כדי למנוע כשלים נוספים. בואינג קיבלה קנסות ונדרשה לחובת הוכחה גבוהה מהרגיל באשר לבטיחות הטיסה. המטוס החדש, MAX10, יוכל לשאת עד 230 נוסעים (בקונפיגרציה של מחלקת תיירים בלבד) והוא בעל טווח טיסה מעט קצר יותר מאחיו הקטנים.

המועדון של רשת LHW יהיה מעתה חינמי – אבל עדיין די מיותר

המועדון נקרא ״Leaders Club״ ועד כה עלות החברות השנתית בו הייתה 175$. מדי פעם צצו מבצעי הצטרפות בחינם. החברות במועדון מקנה מספר הטבות במלונות רשת LHW – שהיא הלכה למעשה רשת שיווק בלבד שבה חברים כמה מאות מלונות יוקרה ברחבי העולם. כעת החברות היא חינמית, כאמור, וההטבות כוללות שדרוג על בסיס זמינות בצ׳ק-אין, ארוחת בוקר בחינם, צ׳ק-אין מוקדם וצ׳ק-אאוט מאוחר על בסיס זמינות וכמו כן צבירת נקודות (1 ל-1$, כשלילה-בונוס עולה החל מ-4,000 נקודות). למה המועדון הזה מיותר? בעיקר משום שהרוב המוחלט של מלונות הרשת, אם לא כולם, הם גם מלונות של וירטואוזו והזמנה בתעריך וירטואוזו תקנה את כל ההטבות של החברות במועדון ובנוסף קרדיט לשימוש במלון או הטבה מקבילה אחרת. למעשה אין כל הגיון לבצע את ההזמנה באתר הרשת. מי שמתארח המון במלונות רשת LHW יוכל לצבור נקודות, וזו אולי הסיבה הכי טובה להצטרף למועדון החינמי בכל זאת, אבל זה רלוונטי למעטים בלבד.

משרד הבריאות ממשיך בקמפיין נגד נתב״ג

חרף אחוז המחוסנים הגבוה במדינה אנחנו עדים להתפרצות נוספת של קורונה בגלל וריאנט מדבק חדש שככל הנראה הגיע מחו״ל. העלייה בתחלואה כמובן מדאיגה מאוד את משרד הבריאות שמצידו ממשיך לתקוף את נתב״ג ואת הישראלים שמעוניינים לטוס לחו״ל. כך אמרה פרופ׳ סדצקי ממשרד הבריאות: ״צריך להגיד בצורה מאוד ברורה – החגיגה בישראל בעקבות החיסונים היא פנטסטית, אבל יש להבהיר שלא צריך לצאת לחו"ל בקיץ הזה״. גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקש מהציבור להימנע מטיסות לחו״ל. ההודעה של ראש הממשלה גרמה באופן מיידי לירידה משמעותית בהיקף הזמנות החופשות לחו״ל אם כי לבינתיים סוכני הנסיעות לא רואים גל של ביטולים בעוד הישראלים מחכים להתפתחויות.

קבוצת הילטון מעוניינת לפתוח שני מלונות נוספים בחוף ת״א

לכאורה נחתם כבר ההסכם והקמת המלונות צפויה להתחיל בקרוב (עם מועד פתיחה צפוי ב-2026). כיום מפעילה הקבוצה מלון אחד בת״א, מרשת הילטון, שיצר חלטורה בלתי-רגילה של ׳מלון בתוך מלון׳ ומשווק את עצמו כשני מלונות יחד עם המותג The Vista at Hilton. המחירים במלון הזה גבוהים בצורה מטרידה כשלילה בחדר רגיל בחודש אוגוסט יכול לעלות בקלות מעל 800$ (תמורה מגוחכת לכסף, כי מדובר במלון בינוני למדי). על כל פנים, הקבוצה מעוניינת להוסיף לפורטפוליו התל-אביבי שני מלונות נוספים: אחד של רשת Curio שיכלול כ-400 חדרים, ואחד של רשת LXR שיכלול 176 חדרים שמתוכם 40 סוויטות בבניין שיגיע לפחות ל-20 קומות. LXR, אגב, היא רשת-אחות של Woldorf Astoria – כך שהמלון השני צפוי להיות מעניין מאוד ויקר להחריד, אם באמת ייפתח.

סוויס תשיק בשבוע הבא את מחלקת פרימיום-אקונומי

הפרטים המלאים, על השירות והקוים בהם תפעל המחלקה, צפויים להתפרסם ב-28 ליוני. אח״כ המושבים יהיו פתוחים להזמנה. אבל המחלקה החדשה צפויה להתחיל לטוס רק לקראת סוף השנה. בכל מקרה מדובר בשדרוג משמעותי עבור סוויס ובתקווה שנראה תעריפים נוחים במחלקה זו מישראל לכל היעדים הרלוונטיים.

הזדמנות לרכוש מיילים של טאפ בזול – אם אתם יודעים מה לעשות איתם

המבצע הנוכחי, שיימשך עד ה-30 ליוני בלבד, מאפשר לרכוש 240,000 מיילים בסכום כולל של 1418 אירו. כלומר, לשלם 5.9 אירו לכל 1,000 מיילים בלבד. כדי להגיע למחיר הזה צריך גם להצטרף למסלול פלטינום בעלות 718 אירו ולקבל 23,000 מיילים במועד ההצטרפות ו-8,000 מיילים לכל חודש במשך השנה, וגם לרכוש 20,000 מיילים בעלות 700 אירו ולקבל גם בונוס של 50,000 מיילים על הרכישה וגם בונוס של 51,000 מיילים על השלמת שתי הפעולות יחד. כלומר, הלכה למעשה, בתשלום של 1418 אירו תקבלו 144,000 מיילים מיד ו-96,000 מיילים לאורך השנה הקרובה. על הדרך תהנו גם ממספר הטבות נוספות כמו סטטוס סילבר במועדון של טאפ (לא שווה כלום), שירותי פריוריטי לפני טיסות, 400 מיילים לסטטוס בכל חודש במתנה ו-25% בונוס לצבירת מיילים מטיסות טאפ עד למקסימום שנתי של 10,000 מיילים. הבעיה? המועדון של טאפ הוא מעט מורכב, ואומנם ניתן להשתמש במיילים לרכישת מושבי בונוס בטיסות של חברות אחרות (כל החברות בברית סטאר וגם שותפות אחרות כמו אמירטס) תהליך המימוש בפועל הוא לא נוח במיוחד ולרוב דורש התמודדות עם שירות הלקוחות של המועדון. מבצע להרפתקנים בלבד.

משרד הבריאות מעוניין להטיל קנס על הנוסעים למדינות אדומות

אחד האתגרים הגדולים ביותר בהתמודדות עם הקורונה בישראל הוא הצורך הישראלי להתחכם. אינספור ישראלים הפרו בידוד לאחר שחזרו מחו״ל (לרבות חברת כנסת), אינספור ישראלים חזרו לארץ ושיקרו לגבי זהותם וסיבת הנסיעה לחו״ל (בשבוע האחרון נתפסו עשרות חרדים מבוגרים שהתחזו לבני ישיבה כי רצו להגיע לחתונה משפחתית בארץ), אינספור ישראלים ביקרו במדינות אדומות ולא דיווחו על כך כדי להימנע מבידוד (ובפרט טסו למדינה ירוקה ועברו יבשתית למדינה אדומה). הצרה האמיתית, אם כן, לפחות בעיניי, היא לא עצם העובדה שישראלים טסים לחו״ל אלא חוסר היכולת לאכוף את הנהלים והחובות וחוסר האכפתיות של אנשים מסוימים שמוכנים לסכן מדינה שלמה בשביל לחסוך מעצמם אי-נוחות. על כל פנים, במדינה מעוניינת כעת לבקש מכל הנוסעים החוזרים להצהיר שלא ביקרו במדינה אדומה במהלך נסיעתם, להטיל קנס של כ-5,000 ש״ח על אלו שעשו זאת ובנוסף לבצע בדיקות אקראיות לנוסעים חוזרים כדי לחפש חותמות בדרכונם. בעיניי זה מהלך נכון אבל הקנס צריך להיות גבוה בסדר-גודל כדי באמת למנוע מנוסעים לבקר במדינות בהן התחלואה גבוהה במיוחד. בעיניי קנסות דומים צריכים להיות מוטלים על מפירי בידוד.

5 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      מה הבעיה כן לציין את זה…?

      נתתי דוגמה בולטת ואקטואלית לאחד הטיעונים בפסקה. במקרה הזה דובר על חרדים שהתחזו לבני ישיבה. לא צריך לקפוץ מכל אזכור של המילה ״חרדים״, והרי לא רמזתי שכל החרדים מרמים את המערכת ובכלל הפסקה כולה לא עסקה בחרדים אלא בישראלים בכלל. כאמור, זו הייתה דוגמה בולטת ואקטואלית אז בחרתי בה. וכן, זה רלוונטי מאוד.

      הגב
    • אשר

      אולי כי הם הגורמים המרכזיים לסבל שחווינו פה בשנה האחרונה?

      הגב
  1. יצחק

    לאשר חלאס עם השטויות
    באירופה אין חרדים
    גם בהודו לא
    וגם בברזיל כמעט ולא
    אף אחד לא יכול היה לעצור את התפשטות הנגיף
    כולם כאן אשמים באותה מידה גם רבבות הטסים ליון
    60000 אלף שטסו לדובאי ועוד רבבות לטורקיה ! הביאו עלינו את הגל הגדול של אוגוסט לאחר רגיעה משמעותית,
    די לדמגוגיה ולהסתה כל אחד שיתקן את עצמו ויבחן את עצמו האם הוא התנהל כהוגן במהלך ההתפרצות,
    ואולי תאשים את מדינת ישראל ש30 שנה כבר לא תכננה עיר חרדית חדשה וגרמה לכך שבבני ברק גרים ילדים בצפיפות כמעט כמו בעזה

    הגב

השאר תגובה