לופטהנזה פתחה מחדש את טרמינל המחלקה הראשונה בפרנקפורט

הטרמינל, שנקרא בקיצור FCT, הוא לדעת רבים הטרמינל/הטרקלין הטוב ביותר בעולם שזמין לנוסעי טיסות מסחריות (זמין לנוסעי המחלקה הראשונה של לופטהנזה ולבעלי סטטוס HON במועדון של החברה). השירות של הטרמינל כולל איסוף הנוסע מפתח המטוס בטיסה הנכנסת, הסעה פרטית ברכב יוקרתי היישר לטרמינל שם מתבצע בידוק ביטחוני וכל הליך נדרש אחר, אירוח מפנק בטרקלין עשיר במתקנים (לרבות מסעדת שף מצוינת) והסעה היישר למטוס כשטיסת ההמשך מוכנה להמראה. סה״כ מדובר בחוויה יוצאת מן הכלל. ולא נשכח את הגימיק הידוע והאהוב את הטרמינל: בכניסה למתחם המקלחות יכול כל אורח לקבל ברווז ממותג של לופטהנזה. לרוב זה יהיה ׳ברווז רגיל׳ אך לפעמים לופטהנזה מציעה מהדורה מוגבלת וזמנית לכבוד אירוע מסוים או חג גדול – ובימים אלו אפשר למצוא שם את ׳ברווז הקורונה׳ החדש. הברווזים של לופטהנזה, אגב, כבר מזמן הפכו למוצר אספנות ואפשר למצוא אותם למכירה בעשרות דולרים באיביי. ומנושא לנושא באותו נושא – גם בריטיש פתחה מחדש את טרקליני הקונקורד שלה בניו-יורק ובלונדון, אייר-פראנס חשפה את טרקלין הדגל החדש שלה בפריס ואמריקן הודיעה כי בהמשך החודש יתחילו להיפתח טרקליני הדגל שלה בארה״ב.

נכנסו לתוקף הנחיות חדשות הפוטרות מבידוד נוסעים רבים בכניסה לישראל

רוב מדינות העולם עדיין מוגדרות כתומות. הכלל אומר שכל הנוסעים החוזרים ממדינות כתומות – כולל מחוסנים ומחלימים – חייבים בידוד מלא (שבועיים עם אפשרות קיצור לשבוע). ההנחיות החדשות שנכנסו לתוקף יוצרות חריגים לכלל ובפועל פוטרות מבידוד אחוז ניכר מהנוסעים, אלו שעונים לקריטריונים הבאים: בעל אישור מחלים שלא חלפו שישה חודשים מיום קבלת אישור ההחלמה שניתן על בסיס בדיקת PCR שבוצעה בישראל או תועדה בישראל, בעל אישור מחלים שקיבל מנת חיסון בישראל וחלפו 7 ימים מלאים מיום מתן החיסון (יום החיסון אינו נספר), מחוסן שקיבל שתי מנות חיסון ולא חלפו שישה חודשים מיום קבלת המנה השנייה של החיסון בישראל וחלפו 7 ימים מלאים מיום מנת החיסון האחרונה (יום החיסון אינו נספר), מחוסן שקיבל שלוש מנות חיסון בישראל וחלפו 7 ימים מלאים מיום מנת החיסון השלישית (יום החיסון אינו נספר) ומחוסן שביצע בדיקה סרולוגית בישראל וקיבל תשובה חיובית ובנוסף קיבל מנת חיסון בחצי השנה האחרונה בישראל וחלפו 7 ימים מלאים מיום מנת החיסון (יום החיסון אינו נספר).

הירשמו למבצע התקופתי החדש של מועדון Bonvoy

לשהיות בין ה-14 לספטמבר וה-12 לדצמבר. נדרשת הרשמה, לפני מועד הצ׳ק-אין, והיא תיסגר ב-28 לנובמבר. במסגרת המבצע כל שהייה תזכה בבונוס של 1,500 נקודות ושהייה במלון הכל-כלול תזכה בבונוס נוסף של 3,000 נקודות. שימו לב שהבונוסים אינם לכל לילה אלא אחת לשהייה, ופיצול לילות רצופים בין מספר הזמנות לא יעזור. סה״כ מדובר במבצע חלש יחסית אבל עדיף על כלום אם ממילא תכננתם להתארח במלונות קבוצת מאריוט.

וירג׳ן אטלנטיק חשפה תצורה חדשה למטוסי ה-A350 שתקבל בקרוב

אין הרבה חברות תעופה שמחות, צבעוניות וכיפיות כמו וירג׳ן אטלנטיק. לפעמים זה מרגיש כאילו לריצ׳רד ברנסון אין כוונה אמיתית להרוויח כסף וכל מה שמעניין אותו זה שוירג׳ן תמשיך להיות מגניבה. בהתאם וירג׳ן מציעה כבר שנים בר במטוס, לרווחת נוסעי מחלקת העסקים כמובן, כשבמטוסי ה-A350 הקיימים יש אזור שלם שנקרא ״The Loft״ הכולל בר ופינות ישיבה. במטוסי ה-A350 החדשים, המיועדים לשרת בקווים ליעדי נופש ולא יעדי עסקים, יהיו רק 16 מושבים במחלקת העסקים ובמקום הלופט הגדול-יחסית יהיה מוצר אחר שנקרא ״The Booth״ הכולל תא אחד בלבד שבו יכולים לשבת יחס מספר נוסעים. התא ממוקם בחלק הקדמי של המטוס, ליד דלת מספר 1, בניגוד ללופט במטוסי ה-A350 הקיימים הממוקם מאחורי מחלקת העסקים ליד דלת מספר 2.

הזדמנות נוספת לרכוש בחצי המחיר נקודות של מועדון IHG Rewards

המבצע הנוכחי יימשך עד ה-9 לספטמבר וכרגיל מוצע בונוס של 100% ברכישת נקודות. מקסימום הנקודות שניתן לרכוש עלה ל-250,000 נקודות (לפני הבונוס, בניגוד למקסימום השנתי הרגיל של 150,000 נקודות). המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 0.5 סנט/נקודה ובתרגום 5$ לכל 1,000 נקודות.

תעריף אטרקטיבי של גולף-אייר מת״א לדובאי – החל מ-83$ בלבד!

חברת התעופה של בחריין צפויה להתחיל לטוס לישראל ב-4 לאוקטובר. מדובר בחברת תעופה טובה עם צי מטוסים צעיר יחסית ושדה-בית מתקדם. עד ה-9 לספטמבר מציעה החברה תעריף אטרקטיבי במיוחד של 123$ מת״א לדובאי במחלקת התיירים, עם קונקשיין קצר בבחריין בשני הכיוונים (באמת שעות נוחות…) ובמחיר הזה אפילו כלולה מזוודה לכל נוסע. מי שרוצה לחסוך עוד יכול לרכוש את הכרטיס דרך אתרי הזמנות שונים במחירים נמוכים של החל מ-83$ בלבד. כמובן שהתעריף פורסם מיד באתר ׳טיסות סודיות׳ – אז ראו שם פרטים נוספים והצעות לתאריכים. אגב, ישראלים יכולים להוציא ויזה לבחריין יחסית בקלות והוסרה בינתיים הדרישה ההזוייה שהיייתה לצילום מצב העו״ש בחשבון הבנק כתנאי לויזה.

מועדון התעופה של איתיחאד חוגג 15 שנים להיווסדו – ומחלק מתנות עד ה-6 לספטמבר

ראשית – 1,500 מיילים במתנה לכל מי שיפתח חשבון חדש. שנית – החזר של 15% מהמיילים שימומשו לכרטיסי בונוס או לכל מימו אחר (ככל הנראה גם בטיסות של חברות תעופה שותפות). שלישית – על כל 15 מיילים שיצברו חברי המועדון יתרום המועדון מייל אחד לארגון צדקה.

רשת ישרוטל חוטפת אש אחרי שעשקה את הישראלים בחודשים האחרונים

מתוך הכתבה באתר כלכליסט: ״בתחילת אפריל החליטה רשת מלונות ישרוטל כי זה הרגע הנכון לשדרג את תנאי השכר של מנכ”ל החברה ליאור רביב […] אלא שזה לא הספיק, וחודשיים לאחר מכן, החליט הדירקטוריון לפנק את רביב באופציות למניות בשווי של 4.8 מיליון שקל. למה? מנימוקי הדירקטוריון עולה כי “רביב הוביל את החברה לתוצאות מרשימות במהלך משבר אשר התרחש עקב התפרצות נגיף הקורונה” […] ביטול חלוקת דיבידנד אינו משנה את העובדה שלישרוטל הצטברו רווחים נאים ברבעונים האחרונים, אחרי שקיבלה את המענקים מהמדינה. למעשה, מסתבר שלחברה יש רווחים צבורים עוד משנים קודמות של קרוב ל־800 מיליון שקל […] אז לידיעת רביב, ישרוטל לא “קיבלה” מענק אלא לקחה אותו. בשנת 2020 היו חברות עם מאזן פחות יציב שהיו זכאיות לקבל מענקים, אך החליטו שלא לקחת אותן כי צפו שהן יכולות להתמודד עם הירידה במחזור […] לעניין התזרים – מסתבר שישרוטל היתה יכולה להסתדר יופי גם בלי המענקים – שעמדו על סכום כולל של כ־36.4 מיליון שקל. נכון לשנת 2020 תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת עמד על 110 מיליון שקל. החברה אף לא עצרה את תנופת הפיתוח שלה ולאורך שנת הקורונה ונטלה מהבנקים הלוואות במאות מיליוני שקלים ששימשו אותה להמשך פיתוח והשקעה ב־11 מלונות חדשים שהיא מקימה בימים אלה. במחצית הראשונה של השנה אף הגדילה החברה לעשות ותזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת הגיע לכ־153 מיליון שקל. נכון להיום יש לחברה מסגרות אשראי בלתי מנוצלות בבנקים בסכום של כ־280 מיליון שקל״.

מספרים מעודדים של ראינאייר

חברת הלואוקוסט המובילה, שלא נותנת לקורונה לעצור אותה מלדרוש עמלות שונות ומשונות מנוסעים, הטיסה לא פחות מ-11.1 מיליון נוסעים באוגוסט. מסתבר שמדובר ב-74% ממספר הנוסעים שהטיסה החברה באוגוסט 2019. אחוז התפוסה במטוסיה עדיין נמוך, אם כי עלה מ-80% ביולי ל-82% באוגוסט, בעוד באוגוסט 2019 הוא היה ברמה גבוהה מאוד של 97% (נתון כמעט בלתי-נתפס בתעשיית התעופה).

4 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום ליאור,
    פעם כתבת על האפשרות לטוס במחלקה ראשונה של לופטהנזה להודו עם מיילים של יונייטד. האם זה עדיין רלוונטי?
    תודה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, אבל מחיר כרטיס הבונוס עלה קצת בגלל שינויים שהיו במועדון של יונייטד.

      אבל –

      א. לופטהנזה לא מפעילה את המחלקה הראשונה בכל הקווים כמו פעם. לא יודע לגבי הודו, צריך לבדוק.

      ב. כמובן שיש מדינות רבות שאי אפשר או לא כדאי לטוס אליהן כיום.

      ג. בצד החיובי – לופטהנזה מאפשרת לאחרונה להזמין מושבים במחלקה הראשונה החל מ-28 ימים לפני הטיסה, בניגוד ל-14 ימים לפני הטיסה שהיה הכלל פעם, למועדוני תעופה זרים כמו המועדון של יונייטד.

      הגב
  2. אורי

    קצת קטנוניות – גאלף אייר, לא גולף. קשור למפרץ (גאלף) ולא למשחק הגולף. משום מה חצי האינטרנט עושה את הטעות הזאת. אולי בגלל זרם הגאלף.
    באותו עניין ח"ח על איתיחאד.

    הגב

השאר תגובה