נקודות אמקס

תוכנית הנאמנות של אמריקן אקספרס נקראת Membership Rewards או בקיצור ״MR״. זו תוכנית גלובלית, אומנם, אך בכל מדינה ישנן אפשרויות מימוש שונות לנקודות ומכאן שהערך הריאלי של הנקודות שונה. נקודה ממדינה א׳ יכולה להיות שווה פי כמה מנקודה ממדינה ב׳. אבל גם קצב צבירת הנקודות שונה בין המדינות, ובין השאר בשל המטבע המקומי, ולמעשה המכפלה של הפרמטרים חשובה יותר מהפרמטרים עצמם. כך, לדוגמה, נקודת אמקס-ישראל שווה בערך פי 3-2 יותר מנקודת אמקס-ארה״ב אבל כרטיסים אמריקניים צוברים נקודות בקצב גבוה פי 30-20 מכרטיסים ישראלים כך שבשורה התחתונה הם אטרקטיבים הרבה יותר (וזאת תוצאה של רגולציה יותר מכל דבר אחר, ולא נכנס לדיון הזה).

בישראל אמקס מפרידה בין נקודות רגילות אותן צוברים מרבית הכרטיסים לבין נקודות פרימיום אותן צוברים רק כרטיסי הפלטינום והסנטוריון. כמעט בכל אפשרויות המימוש יש יחס שונה בין שני סוגי הנקודות ומכאן שהערך הריאלי שלהן שונה. בהערכה גסה – נקודה רגילה שווה 3-2 סנט ונקודת פרימיום שווה 6-5 סנט.

גם קצב צבירת הנקודות שונה בין כרטיסי אמקס. כרטיסי סנטוריון צוברים נקודה לכל 38 ש״ח בחיוב החל מהשקל הראשון. כרטיסי פלטינום צוברים נקודה לכל 60 ש״ח בחיוב החל מהשקל הראשון – אך ניתן לבקש מסלול מהיר, עם תנאים מעט שונים, במסגרתו צוברים נקודה לכל 40 ש״ח בחיוב החל מהשקל הראשון. שאר הכרטיסים, למעט כרטיסי פלייקארד שאינם משתתפים בתוכנית, צוברים נקודה לכל 60 ש״ח בחיוב לא כולל 240 ש״ח ראשונים בכל חודש.

שני פוסטים שאולי תרצו לקרוא:

מה אפשר לעשות עם נקודות של אמקס? (יוני 2018)

מימוש פנטסטי לנקודות אמקס באתר ExpressFly (ינואר 2020)

חפשו מימוש שרלוונטי לכם

יש מגוון עצום של מימושים אפשריים לנקודות אמקס. שוברים, הנחות, המרה לנקודות של מועדוני לקוחות, הזמנת טיסות ומלונות באתר ExpressFly, תשלום באמזון, כרטיסים למופעים ועוד. כמובן שרוב המימושים לא כדאיים במיוחד מבחינת הערך הריאלי שיתקבל לנקודות.

החוכמה היא למצוא מימוש אחד לפחות שמייצר עבורכם ערך גבוה ורצוי באופן קבוע.

קחו דוגמה. במרץ 2018 הסברתי מדוע נקודת אלעל שווה 43 סנט למחזיקי כרטיס פלייקארד. באותה תקופה היה לאלעל שת״פ עם חברת דור-אלון, המפעילה תחנות-דלק וחנויות נוחות, וניתן היה להמיר 100 נקודות לשובר של דור-אלון בסך 150 ש״ח. הטענה בפוסט הייתה ששובר שאיתו ניתן לרכוש דלק – מוצר שכביכול כמעט כל אחד צריך, באופן שיגרתי – הוא טוב כמעט כמו כסף, ולכן המימוש אטרקטיבי ואפשר לתת לו ערך ריאלי גבוה. זאת בניגוד למשל לכרטיס-בונוס.

אותו עקרון נכון גם לאמקס. אם נמצא מימוש לנקודות אמקס שהוא טוב עבורנו כמעט כמו כסף, למוצר שאנחנו צורכים באופן שיגרתי, הרי שאפשר יהיה לגזור ערך ריאלי לנקודות.

דרך היין

אני רוכש אלכוהול באופן שיגרתי. בעיקר יין. אני מזמין מאתרים שונים ומחנויות שונות, בהתאם למבצעים ולצורך, ובמקרים רבים מעדיף את אתר ׳דרך היין׳ (אגב – לקוחות אמקס נהנים משנה ראשונה חינם במועדון הלקוחות של הרשת, חיסכון של 50 ש״ח). הייתי שמח לרכוש גם בחנות פיסית של הרשת אבל לצערי אין בחיפה. על כל פנים, עבורי שובר לשימוש באתר ׳דרך היין׳ הוא שווה-ערך לכסף כי אני ממילא מזמין באתר, לפחות אחת לכמה שבועות, עם או בלי השובר.

כבר זמן רב שאמקס מאפשרת לרכוש בנקודות שובר לאתר ׳דרך היין׳ וגם שובר לחנויות הרשת. המימוש שונה, ואציין שיש באתר מוצרים ומבצעים שאינם קיימים בחנויות ולהיפך. מי שרוכש אלכוהול באופן קבוע וגר קרוב לאחת החנויות כנראה שיעדיף לוותר על השובר לאתר, אך עבורי דווקא השובר לאתר רלוונטי יותר ובעצם זהו מימוש אידיאלי כי נקודות אמקס הלכה למעשה חוסכות לי כסף שממילא תכננתי להוציא.

שובר של 50 ש״ח למימוש באתר עולה 210 נקודות-פרימיום ושובר של 50 ש״ח למימוש בחנויות עולה 150 נקודות-פרימיום. פורמלית נדרשת הזמנה בסך 100 ש״ח ומעלה, אבל, ברכישות אלכוהול זו לא מגבלה אמיתית.

קצת מתמטיקה

עבורי, כמי שמעדיף לרכוש באתר מאשר בחנות, 210 נקודות חוסכות 50 ש״ח. כלומר, כל נקודה חוסכת 23.8 אגורות – ובתרגום 7.4 סנט, נכון להיום. אני צובר נקודה לכל 40 ש״ח בחיוב עם כרטיס הפלטינום ולכן מדובר בהחזר ריאלי של כ-0.6% על ההוצאה. לא רע בכלל.

מי שיבחר בשובר לחנות יוכל לקבל ערך גבוה בהרבה. 150 נקודות יחסכו 50 ש״ח. כלומר, כל נקודה תחסוך 33.3 אגורות – ובתרגום 10.4 סנט, נכון להיום. זה החזר ריאלי מרשים מאוד של כ-0.83% על ההוצאה למי שצובר נקודה לכל 40 ש״ח בחיוב.

לסיכום

כל המספרים לעיל, ובעצם הפוסט כולו, נכונים רק עבור לקוחות אמקס המחזיקים בכרטיס פלטינום או סנטוריון שבאופן שיגרתי רוכשים אלכוהול באתר ובחנויות ׳דרך היין׳. מן הסתם לא מדובר על נתח גדול מהאוכלוסיה. מטרתי הייתה רק לתת דוגמה למימוש מסוים, שנכון לקהל מסוים, בעזרתו ניתן לקבל ערך גבוה מהנקודות. ישנם מימושים אחרים שיהיו נכונים במידה דומה לקהלים אחרים – וכל אחד יכול לשוטט באתר אמקס ולמצוא את המימוש שיכול להתאים לו באופן שיגרתי ולגזור ממנו את ערך הנקודות.

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה על המידע, אם אני מבין נכון אפשר שובר אחד לכל קניה, ורק מעל 300 לא משלמים דמי משלוח של 35 שח ככה שאם רוצים שרוב ערך השובר לא ילך על דמי המשלוח.. צריך לקנות מעל 300
    ו50 מתוך 300 זה נחמד אבל לא כל כך משמעותי
    וכן . לא בדקתי אבל יתכן שמקור ההבדל בין העלות בנקודות לשובר בין האתר ובין החנות הוא מהסיבה שבחנות המחירים יקרים יותר..

    הגב

השאר תגובה