חברת ההשקעות של ביל גייטס משתלטת על רשת מלונות פור-סיזנס

חברת קסקייד, שבשליטת אחד מעשירי העולם, תשלם 2.2 מיליארד דולר לחברת קינגדום הולדינס, שבבעלות המליארדר הערבי ואליד בן-טלאל, בתמורה ל-24% ממניות רשת מלונות היוקרה פור-סיזנס. העסקה צפויה להיסגר בינואר. חברת קסקיייד מחזיקה כיום ב-47% ממניות הרשת ולאחר השלמת העסקה תעלה אחזקתה ל-71%. שאר המניות ישארו בידיי חברת קינגדום הולדינס (24%) ובידיי מייסד הרשת איסאדור שארפ (5%). הרשת מפעילה כיום 121 מלונות ו-46 מתחמי מגורים.

ככל הנראה מאות חסידים חזרו מאוקראינה עם בדיקות קורונה מזוייפות

החשש התממש: בזמן שמתחם הבדיקות של מד״א באומן מדווח על אחוז גבוה של מאומתים (קרוב ל-15% מהבדיקות) התחילו לנחות בנתב״ג חסידים שבידם בדיקות קורונה מזוייפות. לפחות 13 מהם נעצרו אתמול, וצפויים לעונשים כחוק, והמשטרה מעריכה כי מאות אחרים הגיעו עם בדיקות מזוייפות. לאור אחוז המאומתים הגבוה בבדיקות של מד״א, ומתוך חשש שרבים יידרשו להישאר לבידוד באוקראינה כתוצאה מכך, נפוצו ידיעות לפיהן המעודדות את החסידים שלא ללכת להיבדק (ואולי כחלופה לרכוש בדיקה מזוייפת). חשוב לציין שמתחם מד״א מופעל ע״י המדינה והבדיקות שנערכות בו מאושרות ע״י משרד הבריאות הישראלי. נחיה ונראה האם ואיך הזייפנים ייענשו. בינתיים בפולין נתפס נוסע בריטי עם בדיקת קורונה מזוייפת והוא מואשם בעבירה פלילית ועלול למצוא את עצמו בכלא.

לכבוד ראש השנה: מיכל רז-חיימוביץ מראיינת את מנכ״ל אלעל אביגל שורק

״אביגל שורק נחת בכיסא המנכ"ל של אל על בעיצומו של משבר חסר תקדים בענף התעופה. בראיון מיוחד לגלובס הוא לא פוסל ניסיון נוסף למיזוג עם ישראייר או ארקיע; רומז על ההתייעלות הצפויה בגזרת העובדים וצי המטוסים ומתחייב: אנחנו לא יכולים לחלק דיבידנדים ב־5 השנים הקרובות״. בינתיים המדינה מציעה לאלעל מענק מביך בסך 50 מיליון דולר, וגם זה רק בתנאי שהחברה תמכור מטוסים וחלק מהאחזקה במועדון הנוסע המתמיד. חלם שלא יתואר.

משרד הבריאות ממליץ לשנות את רשימת המדינות הצהובות והכתומות

השינוי ייכנס לתוקף ב-14 לספטמבר. רשימת המדינות האדומות ללא שינוי והיא כוללת את בולגריה, ברזיל, מקסיקו וטורקיה. רשימת המדינות הצהובות תכלול את אוסטריה, אורוגוואי, בחריין, גבון, הונג-קונג, טיוואן, ניו זילנד, סין, סלובקיה, פולין, צ'כיה וקפריסין. שאר המדינות יהיו כתומות, לרבות הונגריה וסינגפור שהן כיום צהובות. כזכור – החל מה-3 לספטמבר נוסעים רבים נהנים מפטור מבידוד גם בחזרה ממדינות כתומות.

מייקל אולירי, המנכ״ל האקצנטרי של ראינאייר, מוחה על כך שבואינג אינה מורידה מחירים כרצונו

ראינאייר הייתה במו״מ מתקדם עם בואינג לרכישת כ-250 מטוסים מדגם 737MAX בעסקה שהיקפה עשרות מיליארדי דולרים. אלא שראינאייר כנראה ציפתה להנחה משמעותית, לאור הקורונה ומצב השוק, אך בואינג הציעה הנחה צנועה יותר – וכתוצאה החליט מנכ״ל ראינאייר לבטל את ההזמנה כולה ולאיים שהוא מבחינתו מוכן לחכות גם עשור עד שירכוש שוב מטוסים של בואינג.

באוגוסט עברו בנתב״ג כ-660,000 נוסעים

מדובר בעלייה משמעותית לעומת אוגוסט 2020, אז עברו בנתב״ג כ-125,000 נוסעים בלבד, בעידן פרה-חיסונים ובשיא משבר התעופה. ביולי עברו יותר נוסעים בנתב״ג – כי אז לא הייתה חובת בידוד גורפת לרוב הנוסעים כפי שהייתה לאורך אוגוסט (והלכה למעשה בוטלה ב-3 לספטמבר). כנראה שבספטמבר נראה את המספרים עולים.

6 תגובות

  1. hemedr

    מה אל על מדברת על דיבידנדים בכלל?? לא חיים שמה במציאות….צריך לפרק את החברה הזאת ולהתחיל מאפס שזה לא יהיה כל כך קשה כשאתה כמעט שמה

    הגב
  2. דרור

    איזה כיף שחסידים חזרו עם בדיקות מזויפות
    חיכינו לזה כמו אוויר לנשימה, סוף סוף משהו שיעביר את נבעיות הבועורת מהמדינה שלא מטופלות כלל

    הגב
  3. יצחק

    באוגוסט חבר כנסת ערבי מצהיר בכנסת שמאות בני המגזר הערבי חוזרים מטורקיה עם בדיקות מזויפות
    וזה עובר לתקשורת מתחת לרדר
    עד שכמה ברסלבים הזויים מזייפים בדיקות כל המדינה על הרגליים די חאלאס התזמורת הזו כבר מכורה מראש איבדתם את הקצה האחרון של האמינות,
    הלו אתם שם במשרד הבריאות תשקיעו ברפואה, ברפואה, ברפואה ! עשרות תרופות הוכחו כיעילות לקורונה ובעולם הם בשימוש!

    בישראל הם עדיין בתהליך בדיקה תדאגו שכל סניף קופת חולים בארץ התרופות האלו יהיו זמינות השקיעו ברפואה ולא בנסיון לשלוט על מה שאי אפשר לשלוט,
    כל האמור אינני בא לעודד הפקרות ח"ו ומי שחולה צריך לשבת בבית בלי חכמות! אבל בדיקות PCR אמינות ב70% ולכן אנשים מזלזלים

    הגב
  4. יצחק

    המדינה לא מוכנה לעזור לאלעל כמו שכל מדינות אירופא עזרו
    לחברות הדגל שלהם מדינה בלי כבוד
    אבל אם לטייסים של אלעל אין בושה וכבוד אז צריך להתנות את הסיוע בהסכם חדש עם הטייסים, קברניט בכיר באלעל משתכר יותר מנשיא המדינה?
    ציפור קטנה לחשה לי שאולי זה בגלל שהקונה הוא חרדי מניורק ולא איזה ….ממגדלי אקירוב או רמת אביב יכול להיות ? לא מאמין

    הגב

השאר תגובה