כפל מיילים לסטטוס מטיסות איג׳יאן

המבצע תקף לכרטיסים שיירכשו בין ה-22 לספטמבר וה-6 לאוקטובר. הטיסות יכולות להתקיים בכל מועד עתידי. שימו לב שהמבצע לא מציע כפל מיילים למימוש אלא רק כפל מיילים לסטטוס במועדון Miles+Bonus והצבירה למימוש נמשכת כרגיל. פורמלית, ע״פ התנאים, המבצע הוא רק לחברי מועדון שקיבלו פרסום אישי על כך – אבל נראה שהמבצע פתוח לכלל חברי המועדון. אפשר וכדאי לפנות למועדון, בטרם ההזמנה, ולקבל תשובה בכתב שאכן המבצע תקף והמיילים לסטטוס יוכפלו בחשבונכם. כדי להוסיף כיף על כיף – המועדון ממשיך עם הורדת הרף להשגה ושימור של הסטטוסים הגבוהים. כדי להשיג סטטוס גולד צריך לצבור סה״כ 27,000 מיילים מטיסות איג׳יאן (כולל לפחות שש טיסות).

אלעל מתכננת צמצום משמעותי בכוח האדם ובצי המטוסים

מתוך הכתבה באתר Ynet: ״הרוחות סוערות באל על. הנהלת החברה הציגה אמש (א') בישיבה מתוחה עם ועד העובדים את תוכניתה לצמצומים נוספים בחברה: סגירת חברת הבת סאן דור וירידה ל-28 מטוסים בלבד (לחברה היו ערב המשבר 46 מטוסים, במסגרת סיוע המדינה הקודם התחייבה למכירת 10 מטוסים וכעת מדובר בצמצום של 8 מטוסים נוספים). לדברי הוועד, פירוש הדבר פיטורים של עוד 1,500 עובדים, בנוסף ל-2,000 שכבר פוטרו במסגרת תוכניתה הבראה הקודמת״.

נתונים מעניינים על נוסעים מאומתים החוזרים מחו״ל

שימו לב לפער הגדול וההגיוני: כ-5% מהנוסעים הלא-מחוסנים שעברו בנתב״ג נמצאו חיוביים לקורונה (ובתוך כך גם כאלו שהחלימו לפני למעלה מ-6 חודשים ולא התחסנו) ולעומת זאת רק 0.24% מהנוסעים שקיבלו שלוש מנות חיסון נמצאו חיוביים לקורונה עם חזרתם ארצה. פי 20. החיסון עובד, ויש כל הגיון לפטור מבידוד את ׳המחוסנים מלא׳.

ארה״ב מתכננת לאפשר לאירופאים מחוסנים להיכנס לשטחה החל מנובמבר

עדיין לא מדובר באישור סופי עם פרטים מדוייקים, אך השבוע פורסם כי ארה״ב תאפשר לאזרחים של מדינות מסוימות להיכנס לשטחה החל מנובמבר במידה והם מחוסנים באופן מלא (ככל הנראה שתי מנות בחיסון שאושר לשימוש גם בארה״ב). בין השאר מדובר על מדינות אזור שנגן ובריטניה. המשמעות הנגזרת מכך, כנראה, היא שניתן יהיה לבצע קונקשיין באירופה בדרך לארה״ב.

אלעל שוקלת למכור 40% ממועדון הנוסע המתמיד

אני צופה שזו תהיה טעות קולוסאלית מצד אלעל, אם כי לא בטוח שיש לחברה אפשרות להימנע ממנה. נכון להיום פעילות המועדון היא חלק מהפעילות של אלעל. כלומר, המועדון לא פועל כחברה-בת אבל כן מתנהל עם עצמאות גבוהה מאוד. המועדון הוא מוקד ההכנסות האיכותי ביותר של אלעל בשנים האחרונות והשווי שלו מוערך בגסות בין חצי מיליארד למיליארד ש״ח. התכנון כעת, ככל הנראה, הוא להעביר את פעילות המועדון ליישות עסקית נפרדת – כלומר, ליצור חברה-בת חדשה של אלעל – ואז למכור 30%-40% ממניות החברה-הבת, אפשר להניח לגורם מוסדי כלשהי. ההיסטוריה מלמדת שהפרדת מועדון תעופה מחברת התעופה שבחסותה הוא פועל זו טעות קשה. זה נכון בחזקת קל וחומר במקרה של אלעל משום שמועדון הנוסע המתמיד איבד בעשור האחרון חלק ניכר מזהותו כמועדון לנוסעים תכופים.

השאר תגובה