פוסט אורח: החסכן כמעט איבד עשרות אלפי נקודות בגלל מדיניות פחות-ידידותית של מועדון תעופה מסוים ויש לו מספר טיפים שיעזרו לאחרים לשים לב למצב הנקודות בחשבונותיהם וגם להציל את הנקודות האלו בעת הצורך.


באופן כללי, למעט מספר תוכניות חריגות לטובה (של דלתא ויונייטד, לדוגמה) לנקודות של מועדוני תעופה או מועדוני מלונות תמיד יש תאריך תפוגה. יש מועדונים, שאני באופן אישי לא אוהב, בהם נקודות מתאיידות תוך שלוש שנים מתאריך צבירתן ולא ניתן להאריך את תוקפן (אלעל, לדוגמה) או שיפוגו אלא אם יש לכם סטטוס או כרטיס אשראי מתאים (לופטהנזה, לדוגמה). ברוב המועדונים נקודות לא יפוגו כל עוד יש פעילות של צבירה או ניצול אחת לתקופה כלשהי. משך הזמן יכול לנוע בין שנה וחצי (קתאי, לדוגמה) ועד שלוש שנים (בריטיש ואיבריה, לדוגמה). אם אתם חברים במספר מועדונים אני ממליץ מאד לפתוח חשבון של Awardwallet אשר גם בגרסתו החינמית נוהג לשלוח התראות למעלה מחודש לפני שהנקודות פגות מה שמאפשר לבדוק וליישם דרכים להארכת תוקפן.

כמו רבים מקוראי הבלוג, גם כותב שורות אלה לא טס בחו"ל או שהה במלונות של רשתות גדולות כבר שנה וחצי (ובכלל זה במלונות של קבוצות ישרוטל, שיקרים מדי לחסכנים…). באופן כללי היו לי הקיץ צרות הרבה יותר גדולות מאובדן נקודות אבל באיזשהו שלב חזרתי לתחביב שלי וגיליתי כמה דברים על תפוגה של נקודות בעידן הקורונה. כצפוי, מרבית המועדונים האריכו את תוקפן של הנקודות בחשבונות ללא פעילות וחלקם גם הקפיאו את הסטטוס לתקופה של שנה ולפעמים יותר. ב-Awardwallet לא תמיד שמעו על הארכות התוקף האלה ולכן קיבלתי מספר התראות שווא (למשל על נקודות מאריוט שהמערכת חשבה שעומדות לפוג ובפועל תקפות לכמעט עוד שנה).

התחלתי לקבל את הארכת התוקף של נקודות כמשהו כמעט מובן מאליו. עד שיום אחד קיבלתי עדכון מ-Awardwallet שנקודות וינדהם שלי נמחקו. היו לי קצת פחות מ- 4000 נקודות, שבוודאי לא שוות יותר מ-30$, ובכל זאת זה הפתיע וקצת הרגיז אותי. חיפוש זריז באינטרנט העלה שהמועדון האריך את תוקף כל הנקודות עד ה-31 לדצמבר 2021 ושבאופן מעשי נקודות פגו אצל חברי מועדון רבים שלא הייתה להם פעילות בחשבון במשך 18 חודשים ויש צורך לבקש אקטיבית את השבתן. בהחלט מעצבן ומאכזב, ובטח איזה עורך דין זריז בארה"ב יתבע אותם תביעה ייצוגית. בינתיים, מלאתי טופס מקוון באתר שירות הלקוחות של המועדון וקיבלתי מייל תשובה אוטומטי של "נחזור אליך עם תשובה תוך 48 שעות". חלף חודש, הם לא חזרו אלי וגם הנקודות לא שבו. התקשרתי לשירות הלקוחות שלהם ובתום שיחה של 5 דקות הוחזרו הנקודות כ"מחווה של רצון טוב". לא ברור לי למה צריך "מחווה של רצון טוב" כדי ליישם מדיניות רשמית של החברה, אבל לא היה לי כוח להתווכח, מה גם שבדיוק לפני שבוע זכיתי ב-3900 נקודות וינדהאם בזכות יכולתי המופלאה לענות על שאלות טריוויה בתחום הגולף, והמבין יבין.

במקביל לסיפור הזה קיבלתי התראה שנקודות בחשבונות בריטיש של שלושה מבני ביתי עומדות לפקוע. המועדון דורש רק תנועה אחת בחשבון כל שלוש שנים כדי למנוע את תפוגת הנקודות, מה שהיה קל לביצוע בעידן הטרום-קורונה. יש לי חשבון משפחתי של בריטיש מה שאומר שאני מממש נקודות שנלקחות מהחשבונות של כל בני המשפחה כשאני מזמין כרטיס בונוס – מה שעשיתי לפני כמעט שלוש שנים כשהזמנתי לאשתי וביתי טיסות ללונדון. מאז הייתה צבירת נקודות רק בחשבון האישי שלי (נקודות שהעברתי ממאסטרכארד שבעקרון לא נותנים לזכות חשבון נקודות של מישהו ששמו לא זהה לשמו של בעל הכרטיס). בשלושה חשבונות של בני משפחה ובהם כמעט 30000 נקודות עמדו לפוג תוך מעט יותר מחודש. בריטיש לא נתנו הארכת קורונה – כנראה החליטו שם ששלוש שנים ללא תנועה זה יותר מדי גם בנסיבות המקלות. זה כבר יצר מצב קצת יותר מלחיץ מבחינתי כי לא רציתי לאבד את הנקודות ששוות בסביבות 300$ אבל גם לא אהבתי את הפתרונות הקונבנציונליים: העברת נקודות מחשבון אחד לאחר שתשאיר את שני החשבונות פעילים אבל עולה 25 ליש"ט (אלא אם יש לכם סטטוס גולד, בבריטיש, ולי אין) או קניית נקודות שהייתה באה בחשבון משום שהיה מבצע עם בונוס עד סוף אוגוסט אבל עבור שלושה חשבונות זה עדיין היה יקר יחסית ומעצבן. לצערי, אין אפשרות לתרום נקודות לעמותות במועדון הזה, שזו אופציה די חביבה עלי למניעת תפוגה. בייאושי כבר חשבתי להזמין טיסת בונוס לתאריך קרוב יחסית ליעד שסביר שהטיסה אליו תתבטל ביוזמת החברה (למשל מלונדון לניו זילנד) מה שהיה משיב לי קרוב לוודאי את הנקודות ללא עלות (אבל היה משאיר אותי במתח נפשי למקרה שניו זילנד תחליט פתאום להתיר לתיירים אנגלים לנחות בה).

בסופו של דבר נמצא פתרון מפתיע – אתר הקניות (הפורטל) של Avios estore. ניתן לעבור דרך האתר ולרכוש משהו שמזכה במעט נקודות מה שמייצר פעילות בחשבון. בדרך כלל זה פתרון לא מתאים למקרים של הרגע האחרון, משום שלוקח מעל חודש וחצי לנקודות להיכנס לחשבון (כמו שבאתרי קאשבק התהליך הזה יכול לקחת עד שלושה חודשים). מסתבר שלאחרונה צורפו חלק מהחנויות באתר ל"מסלול מהיר" שמזכה בנקודות בתוך 5 ימי עסקים לאחר רישום העסקה (מה שקורה בדרך כלל כמה ימים אחרי הקנייה). למרבה הפלא AliExpress היא אחת החנויות שבמסלול המהיר ולא קשה למצוא שם משהו להזמין בזול (בדיוק נשברה לי מרית וחסר היה לי גם משחיז לסכינים). הזמנתי שלושה פריטים בשלושת החשבונות בהצלחה של 66% – ההזמנה השלישית משום מה לא נתנה קרדיט ואילצה אותי לבצע הזמנה רביעית שלא הייתה מתוכננת וגרמה לי רגשות אשם מבחינת איכות הסביבה. מה לא עושים בשביל להציל נקודות.

בשורה התחתונה: כדאי מאד לבדוק בהקדם אם יש לכם נקודות העתידות לפוג ולא לחכות כמוני לחודש לפני הדד-ליין. אם כבר פקעו הנקודות כדאי לנסות לפנות לשירות הלקוחות, לבקש את השבתן, ולהסביר שהחיים בימי הקורונה הם לא פיקניק גם אם אנחנו חיים במדינה שמחסנת אנשים בפעם השלישית בעוד שבמקומות רבים בעולם משוועים עדיין לחיסון הראשון.

שלכם, החסכן.

6 תגובות

  1. אריאל

    בדיוק אתמול, שנה אחרי שפתחתי חשבון חינמי (לניסיון…) ב Awardwallet לבדוק יותר לעומק איך העסק הזה עובד שם…
    חוץ משרות התראות מה עוד יש שם ת'כלס …

    הגב
  2. עמרי

    האם העברת אוויוס מאיבריה לבריטיש, ולהיפך, מאתחלת את הספירה לתפוגת הנקודות?

    הגב
    • hemedr

      עמרי צודק, תפתח חשבונות לכולכם באיבריה ותעביר אביוס מבריטיש לאיבריה ולהיפך

      הגב
  3. Bucket list

    איך אפשר לשמר נקודות של מלונות? גם להם יש פורטלים?
    בינתיים הפיתרון שחשבתי עליו הוא להעביר כמות קטנה למועדון תעופה.

    הגב

השאר תגובה