אמירטס צפויה להתחיל טיסות לישראל ב-6 לדצמבר

חברת התעופה הפופולרית, ואחת הטובות בעולם, תפעיל קו יומי לת״א בו ישרתו בינתיים מטוסי בואינג 777 בתצורת שלוש מחלקות שירות. כלומר, בצד החיובי תציע החברה גם מחלקה ראשונה בקו החדש לרווחת הנוסעים הישראלים שיכולים להרשות לעצמם אלפי ש״ח לכל שעת טיסה, ובצד השלישי לא מדובר במוצר החדש של החברה או במטוסי ה-A380 היוקרתיים. הטיסה תמריא מת״א בשעה 18:25, ותנחת בדובאי בשעה 23:25, כך שהיא מתאימה בדיוק לחלון ההמראות המשמעותי ביותר של דובאי בשעות 3:00-1:00 בלילה (טיסות המשך ליעדים רחוקים רבים). בחזור, לעומת זאת, הטיסה תמריא מדובאי בשעה 14:50 וזה אומר שהיא נוחה יחסית לישראלים שמבקרים בדובאי אבל פחות נוחה כטיסת המשך כי מרבית הטיסות הארוכות נוחתות בדובאי בשעות הבוקר המוקדמות (ובפרט הטיסות מאוסטרליה). משזה נאמר, חשוב לזכור שפליי-דובאי היא חברה-אחות של אמירטס ואפשר לשלב טיסות של שתי החברות בכרטיס אחד (כמעט בכל התעריפים של אמירטס) כך שיש אפשרות ריאלית להימנע מקונקשיין ארוך בדובאי בכל מקרה.

מועדון SkyMiles (דלתא) משנמך את איכות שוברי השדרוג

דלתא, כמו יונייטד ואמריקן, מציעה לנוסעים התכופים ביותר שלה שוברי שדרוג הנקראים בקיצור GUC ומאפשרים שדרוג מחלקה בחינם על בסיס זמינות (באמריקן השוברים נקראים בקיצור SWU וביונייטד השיטה מבוססת נקודות). ככלל השוברים מאז ומעולם אפשרו שדרוג ממחלקת התיירים למחלקת העסקים בטיסות בינ״ל, מה שהקנה להם ערך גבוה יחסית, אך כעת הודיע המועדון של דלתא שמחלקת הפרימיום נספרת לטובת השדרוגים ומכאן שכרטיס במחלקת התיירים ישודרג רק למחלקת הפרימיום ורק כרטיס במחלקת הפרימיום יוכל לקבל שדרוג למחלקת העסקים (שוב, על בסיס זמינות, וברוב הטיסות אין זמינות). המועדון של דלתא גם ככה נחשב חלש יחסית למועדונים של אמריקן ויונייטד.

פוסט מעניין על הכדאיות של תוכנית Ibis Business Card

סביר שלא שמעתם על התוכנית הזאת, שמוכרת בעיקר לחובבי אקור (המעטים שישנם), אבל בעוד פוסט מצוין בבלוג הבריטי HfP מסביר רוב מדוע הוא רכש חברות בתוכנית לטובת חופשה משפחתית אחת. זה פוסט שני בסדרה קצרה ואני ממליץ בחום לקרוא גם את הראשון שעוסק ביתרון פחות ידוע של מועדון הלקוחות של אקור (לחצו כאן). אני לא כותב על המועדון הזה, ובקושי מזכיר אותו למעשה, אבל במקרים מסוימים ועבור נוסעים מסוימים הוא יכול להיות מצוין. הדוגמה של רוב היא מקרה קיצוני אומנם אבל קלאסי בכל זאת.

קבוצת לופטהנזה מציגה רווח תפעולי לרבעון השלישי של 2021

הסכום לא מרשים בהתחשב בגודל הקבוצה – 17 מיליון אירו בלבד – אבל זה מדהים לעומת הפסד של כ-1.3 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הקבוצה רואה היקף הזמנות שהגיע לרמה של 80% ביחס לתקופה מקבילה לפני הקורונה, ועובדה זו מעודדת מאוד ומצביעה על מגמה חיובית מאוד לתעופה.

מערכה נוספת במאבק של המדינה בהשכרת דירות לטווח קצר (ובפרט Airbnb)

המדינה רוצה לאסור על השכרת דירות לטווח קצר באזורים של ביקוש גבוה לנדל״ן. כלומר בת״א. מנגד, טוענים אלו שמרווחים מכך, דירות אלו משרתות תיירים שמגיעים לישראל ולמעשה ישנן כ-9,000 דירות כאלו לעומת כ-9,000 חדרי מלון בת״א כך שהוצאת Airbnb ושות׳ מת״א אפקטיבית תחתוך 50% מהיצע החדרים/הדירות עבור תיירים מה שיקפיץ את המחירים במלונות שיראו ביקוש גדול הרבה יותר. טענה הגיונית, לכאורה, אם כי חשוב לזכור שהמשך השכרת הדירות האלו לתיירים פרושו אי-השכרת הדירות האלו למי שרוצים לגור בת״א ומכאן הגדלת הביקוש לשכירות בת״א בדירות האחרות וכתוצאה מכך העלאת מחירי השכירות שגם ככה גבוהים בצורה מפחידה ומרחיקים מת״א את הצעירים ואפילו את מעמד הביניים. הטרייד-אוף הזה, לפחות בעיניי, פשוט לא הגיוני. עדיף שתיירים ישלמו יותר מאשר שתושבי ת״א ישלמו יותר – וקל וחומר במציאות שבה משכירים רבים של דירות Airbnb לא מדווחים כהלכה על הכנסותיהם ומעלימים מסים רבים מהמדינה.

חברי המועדון של קוונטס מימשו מספר שיא של מעל ל-4 מיליארד נקודות בשבועיים

חברת התעופה האוסטרלית, בהתאם להנחיות הממשלה האוסטרלית, הפסיקה את כל הפעילות הבינ״ל שלה לתקופה ארוכה. לאחרונה פורסמו הנחיות חדשות, עם הקלות רבות לאוסטרלים ובין השאר באפשרות לטוס לחו״ל, וקוונטס החלה לפרסם את לו״ז הטיסות הבינ״ל שלה לחודשים הבאים. החברה פתחה מושבי בונוס רבים בבת-אחת, מגוון רחב של קוים ויעדים, וכתוצאה מכך קיבלה צונאמי של מימושים לכרטיסי בונוס בטיסות בינ״ל. ברכות לחברי המועדון שהצליחו לתפוס מושבי בונוס במחלקת העסקים או במחלקה הראשונה בקוים מבוקשים. סה״כ מימשו חברי המועדון למעלה מ-4 מיליארד נקודות בתוך פחות משבועיים.

4 תגובות

  1. ליאור

    התחרות של Airbnb מול המלונות צריכה להיות הוגנת, כלומר ממוסה, אבל איסור על השכרה לטווח קצר רק יקפיץ את מחירי המלונות שגם ככה חסרי פרופורציה לעולם, וירחיק תיירים "ממעמד הביניים", שלא לדבר על פגיעה בזכויות הבעלים על הדירות שלהם וכו'. צריך מנגנון הוגן שיבטיח גביית מס, יטיל אחריות על בעל הדירה לגבי הפרעות לשכנים, ואולי גם יגביל את מספר הדירות שאדם רשאי להשכיר לטווח קצר (מניעת קבלני דירות Airbnb).

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני מסכים עם כל מה שכתבת.

      אני לא בעד לאסור לגמרי השכרה של דירות לטווח קצר. אפילו במרכז ת״א. אני רק טוען שזה צריך להיות מוסדר לחלוטין (כמו שכתבת), כולל בהיבט המיסוי, וזה צריך גם להיות מידתי ביחס להיצע הדירות בעיר. בכל מקרה עדיף לדעתי לפגוע בכיס של התיירים מאשר בכיס של התושבים המקומיים, בכל עיר ולא רק בת״א, אז צריך לוודא שלא יהיה עודף דירות שנלקחות משוכרים מקומיים לטובת שירותי תיירות. קל וחומר כשיש חברות שמחזיקות עשרות דירות להשכרה.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה השווי הראלי של הנקודות של דלתא?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      שאלה מאתגרת.

      למועדון של דלתא יש מספר יתרונות, אומנם, אבל המימוש הוא בעיקר דינמי מה שמוריד משמעותית את ערך הנקודות. ריאלית הייתי אומר שכל נקודה שווה בין 1.0 ל-1.2 סנט בלבד. ככלל שיש לך יותר נקודות כך השווי עולה מעט כי יש לך אפשרויות למימושים איכותיים יותר.

      הגב

השאר תגובה