דרישות חדשות לנוסעים לארה״ב: חובת בדיקה ביום שלפני הטיסה

כלי התקשורת מצטטים משום מה חובה לבדיקת PCR במסגרת 24 שעות לפני ההמראה – אם כי באתר של ה-CDC כתוב אחרת. ראשית, חלון הזמן הוא לא 24 שעות אלא ביום הקלנדרי של הטיסה או ביום שלפניו. כך, לדוגמה, אם הטיסה לארה״ב ממריאה ב-23:55 ב-11 לדצמבר אז ניתן לבצע את הבדיקה החל מ-00:01 ב-10 לדצמבר (כלומר, כמעט 48 שעות לפני הטיסה). שנית, לא חובה להשתמש בבדיקת PCR אלא ניתן להשתמש גם בבדיקת אנטיגן ויראלית שעומדת בתנאי ה-CDC. זה כולל בדיקות עצמיות מסוימות. על כל פנים, ההנחייה החדשה נכנסה לתוקף וחלה גם על אזרחים אמריקנים שחוזרים לארה״ב.

אמירטס דוחה את השקת הקו לישראל

מתוך הכתבה באתר גלובס: ״ב-6 בדצמבר אמור היה לנחות לראשונה בישראל מטוס ה-A380 של חברת התעופה הגדולה באיחוד האמירויות, אמירייטס (Emirates), אלא שלנוכח המצב והתפשטות וריאנט הקורונה החדש, החברה מודיעה על דחיית הקו שלה למועד לא ידוע. הדחייה על-פי הודעת אמירייטס היא "עד להודעה חדשה", כלומר נכון לעכשיו אין צפי להשקה במועד אחר״. גם חברת התעופה הלאומית של מרוקו, רויאל אייר-מרוק, הייתה אמורה להשיק את הקו הראשון שלה לישראל ב-12 לדצמבר וגם הוא נדחה. מרוקו, נכון להיום, כלל לא מקבלת תיירים.

מבצע הצטרפות חדש לכרטיס הפלטינום של אמקס: 1500 נקודות במתנה

פוטנציאלית יתרה זו שווה 100$-150$, כתלות במימוש. במובנים ישראלים מדובר בבונוס הצטרפות חריג באיכותו (לצורך השוואה, פלייקארד-פרימיום מציע 100 נקודות אלעל ולהן שווי של 50$ אפילו במימוש אטרקטיבי). לקבלת הבונוס יש להגיע לסך חיובים של 20,000 ש״ח בתוך 60 ימים מהוצאת הכרטיס כשהעברות כספים בארנקים דיגיטליים כבר לא נספרות. לאחרונה הסברתי מדוע לדעתי כרטיס הפלטינום חזר להיות רלוונטי לישראלים וכיצד הוא יכול בקלות להצדיק את עלותו החודשית.

חברות תיירות עוקצות את משפחת ראש הממשלה שטסה לחו״ל

בשבוע שעבר המליץ רה״מ לכל הישראלים שלא לטוס לחו״ל ובמקביל אישרה הממשלה הנחיות חדשות לרבות בידוד של 3 ימים למחוסנים (שאפקטיבית גרם לנוסעים רבים לבטל נסיעות). חרף ההמלצה, וחרף הניראות הבעייתית של המהלך, נסעה השבוע משפחתו של רה״מ לחופשה בלעדיו. מה שנקרא – חוקי אבל מסריח. הרשת כמובן הגיבה לאירוע בעוצמה מלאה, אבל שתי חברות תיירות עקצו בצורה מתוחכמת – ישראייר פרסמה מודעה עם הכותרת ״להצטרף למשפחת ראש הממשלה בחו״ל״ וחברת קווי-תעופה פרסמה מודעה עם הכותרת ״גם אני מתקמבנט על חופשה בחו״ל בדצמבר״.

גרמניה מצטרפת לאוסטריה ומטילה מגבלות נוקשות על לא-מחוסנים

שימו לב לא מדובר בסגר כללי במדינה ועדיין ישנה כניסת תיירים. אבל גרמנים לא-מחוסנים יהיו אפקטיבית בסגר. מתוך הכתבה באתר גלובס: ״הגבלות חמורות במיוחד יוטלו על מי שלא התחסנו: ייאסר עליהם להיכנס לחנויות (מלבד סופרמרקטים, בתי מרקחת ותחנות דלק), תיאסר עליהם הכניסה למסעדות, לאירועי תרבות, לקולנוע ולתיאטרון, ללא התחשבות בשיעור התחלואה האזורי. הקאנצלרית היוצאת אנגלה מרקל אמרה כי המדינה חייבת "לשבור את הגל הרביעי", וכי נדרש "אקט של סולידריות" מצד כל התושבים״.

בעל השליטה באלעל, קני רוזנברג, הזרים 50 מיליון דולר לקופת החברה

מאז שהחל להשתלט על אלעל, בשנה שעברה, העביר רוזנברג כ-211 מיליון דולר לחברה. הוא צפוי להעביר 23 מיליון דולר נוספים בשבועות הקרובים, כחלק ממתווה שהוסכם עם משרד התעבורה. בתמורה המדינה תספק הלוואות קטנות נוספות לאלעל אבל סה״כ הסיוע של המדינה לנושאת הדגל נותר מועט מאוד. לא הכל מושלם באלעל, אין פה ספק, ובפרט בהיבט של ארגוני העובדים, אבל המדינה ממשיכה לעשות טעות מרה עם חוסר המוכנות שלה לייצב תשתית לאומית חיונית של תעבורה אווירית (הכוונה גם לחברות תעופה ישראליות אחרות, כשאלעל בראשן).

גירסה חדשה למטריקס – אבל נראה שהיא בעיקר שינמוך לגירסה הקיימת

פורמלית גוגל הפסיקה את הפיתוח של מנוע המטריקס שיצרה ITA (אשר מזמן נמצאת בבעלות גוגל, והטכנולוגיה שלה מניעה את גוגל-פלייטס). אבל אנשי גוגל ניצלו את האפשרות שלהם לקדם מוצרים על חשבון שעות העבודה ופיתחו גירסה חדשה למטריקס. היא אסתטית יותר, ואולי גם מעט מהירה יותר, אבל היא מחסירה מספר יתרונות של הגירסה הקודמת (היסטוריית חיפושים ופלאג-אין, בעיקר) וגם כנראה עדיין עמוסה בבאגים (כמו איפוס כל הגדרות החיפוש כשחוזרים אחורה). בקיצור, טוב שיש אופק לפיתוח גירסה חדשה אבל לבינתיים היא לא שימושית אז אין כאן בשורה.

7 תגובות

  1. רונן

    אני רואה שההטבה במבצע של אמקס תינתן רק למי שמשלם ״מחיר מלא״. בעבר נאמר שבכרטיס זה אין הטבה על התשלום לאף לקוח. יש שינוי במדיניות?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הכלל הוא שאין הטבה/הנחה לאף לקוח, זה נכון.

      בפועל יש גוף מסחרי אחד שנמצא בהסדר עם אמקס וזה מועדון אנשים ומחשבים. חברי המועדון (כל אחד, זה חינם) זכאים להנחה של 50% בדמי השימוש של כרטיס הפלטינום לשנה אחת באופן חד-פעמי. חוץ מזה אני מניח שיש כמה לקוחות-קצה עם מחזור חיוב גבוה במיוחד או קשרים מיוחדים עם אמקס שכן מקבלים הטבה/הנחה כלשהי בדמי השימוש (כי בכל ארגון יש כאלו, אין מה לעשות…). על כל פנים, תקנון מבצע הוא לרוב גנרי אז עדיף לכלול תנאי כללי כזה מאשר לא לכלול אותו.

      הגב
      • מגהץ קיטור

        גם לקוחות בעלי ח-ן עו"ש Priority בבנק מזרחי טפחות מקבלים 50% הנחה של American Express Platinum (זה שמפורסם במודעה לצד חלונית התגובה כאן ולצד הפוסט למעלה) בשנה הראשונה. כמובן, ששיווק מבצע ההצטרפות מתעלם מהפיל שבחדר – עמלת ההמרה הגבוהה, שלא נאמר רף הזכאות לקבלת הנק' ב"מתנה": האם החברה תומכת במסגרת אשראי שמאפשרת הגעה לרף כשהיא מנפיקה את הכרטיס? מהמידעים שבידיי, מסופקני.

      • ארז

        בנוסף, לקוחות שמוציאים את הכרטיס כבנקאי והבנק מעוניין לבוא לקראתם בהנחה.

  2. מיכאל

    יואו, איך אמקס הורידו את העברת הכספים באפליקציות כצבירה?
    בטח איזה טומטום שאל אותם שאלת קיטבג!!!
    נקוה שהם לא ידרשו נקודות שמומשו כבר בחזרה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא ממש. זה מנוע החיפוש החזק ביותר. גם גוגל-פלייטס נוח מאוד ועושה עבודה טובה סה״כ, אבל המטריקס מנצח כל מנוע אחר גם בגלל הפקודות המתקדמות שהוא יכול לקבל (אורך קונקשיין, סוג מטוס, בחירת טיסות ספציפיות, POS ועוד ועוד), גם בגלל היסטוריית החיפושים, גם בגלל האפשרות לראות את תנאי התעריף המלאים, גם בגלל הפלאג-אין הייעודי שמאפשר קישורי לאתרי הזמנות ועוד ועוד. הגירסה החדשה של המטריקס (v5) היא אופציונלית ובשלב זה עדיף להשתמש בגירסה הקיימת הרגילה.

      הגב

השאר תגובה