יונתן הוא חבר טוב שגר באסיה כבר שנים רבות. עבורי הוא האורים והתומים ליבשת ובפרט למלונות המעניינים שיש לה להציע (ויש הרבה…). לשמחתי הוא נענה לבקשתי לכתוב פוסט על מספר מלונות מיוחדים מאוד – אז קחו כמה דקות הפסקה מהחיים כי הפוסט הזה שווה קריאה!


אסיה היא היבשת האהובה עלי. ראיתי רק חלק ממנה, אומנם, ויש מספר מדינות משמעותיות שטרם ביקרתי בהן, אבל ביליתי במצטבר חודשים רבים באסיה ואני מחכה לכל הזדמנות לחזור. קוראיי הבלוג הוותיקים מכירים את חיבתי הגדולה להונג-קונג (ביתו הקודם של יונתן), לויטנאם, ליפן ולנפאל. בכל אחת מהמדינות הללו ביקרתי מספר פעמים.

אסיה, כאמירה כללית, ידועה בסטנדרט גבוה במיוחד של שירות ואירוח בכל הקשור לתיירות. כך, למשל, באסיה פועלות כמה מחברות התעופה הטובות ביותר בעולם כמו קתאי פסיפיק, סינגפור אירליינס, ג׳אל, קוריאן, אול-ניפון, גארודה אינדונזיה ועוד. מהיבשת הזאת גם יצאו כמה ממותגי מלונות היוקרה הפופולריים והנחשבים ביותר בעולם כמו פנינסולה, מנדרין אוריינטל, שנגרי-לה, רפאלס ועוד. תוסיפו לזה תמורה גבוהה יחסית לכסף, כי רוב מדינות היבשת הן עדיין חלשות כלכלית ביחס למערב, ותקבלו מתכון מנצח לחופשה חלומית.

יונתן, כותב הפוסט שתכף תקראו, חי כבר שנים רבות באסיה. הוא חבר טוב וקורא וותיק של הבלוג. במשך שנים הוא טס בתכיפות ברחבי היבשת לצורכיי עבודה (וטיולים) כך שיש לו ניסיון עשיר עם חברות תעופה, מלונות וכל מה שבאמצע. אני מעריך מאוד את הידע שלו בנוגע ליבשת כי הוא אחד שנשאר תמיד מעודכן, גם ברמת התיירות וגם בראיית המפה הפוליטית הרחבה והמורכבת של אסיה, ובנוסף יש לו חיבה עזה למלונות בוטיק יוקרתיים עם אופי ייחודי. כשיש לי שאלה על אסיה או מלון באסיה – אני פונה ישר אליו, בלי להסתכל ימינה ושמאלה.

אתם מוזמנים לעקוב אחרי יונתן באינסטגרם שלו (לחצו כאן).

ואחרי ההקדמה הארוכה, הנה הפוסט שכתב יונתן להנאתכם:

כשאני חושב על מלונות קולוניאליים אני נזכר בביקורי הילדות בבריכה של מלון המלך דוד בירושלים. זהו אחד המלונות המפורסמים וההיסטוריים ביותר בארץ. אומנם מאז קמו בצמוד אליו מלונות יוקרתיים לא פחות (כמו הוולדורף-אסטוריה והממילא) אך ייחודו הוא בסיפורו ובמראהו. כמוהו מספר מלונות מצומצם באסיה האורבנית ועל כך בפוסט הזה.


לערים רבות באסיה היסטוריה קולוניאלית אירופית עשירה. שם תוכלו למצוא מלונות מעניינים, חלקם תחת רשתות קטנות או עצמאיים, וכולם מספרי סיפורים מההיסטוריה, רומנטיים וחווייתיים במיוחד. לפניכם רשימה מצומצמת של המיוחדים שבהם אשר עברו את מבחן הזמן וגם ממרום גילם נחשבים מוקפדים במיוחד. ברובם שהיתי בעצמי ואני ממליץ על כולם בביטחון מלא, אך לא בכל עיר הייתי מגדיר את המלון שבחרתי כטוב ביותר (מבחינת מיקום, גודל החדר , מתקני המלון או המודרניות) אך בהחלט כזה המציע חוויה בלתי רגילה.



(1) הפנינסולה, הונג קונג


המלון נפתח לפני כמעט מאה שנים, ב-1928, בתקופת השלטון הבריטי. הוא ממוקם בקו הים של קאולון מול האי של הונג קונג. זהו אחד המלונות המפורסמים בעולם, והוא מקורה של אחת מרשתות מלונות היוקרה האיכותיות ביותר אשר נושאת את אותו השם.


שהות במלון זה לא דומה לשהות במלונות יוקרה אחרים בהונג קונג (ויש שלל אפשרויות טובות). האווירה הבריטית המסורתית בחללים הציבוריים ובמסעדות היא בלתי רגילה ומהווה ניגוד אדיר לעומס של העיר וסיניותה.

שלוש עובדות מעניינות על המלון:

  • 
המלון מפעיל ציי מרשים של 30+ רכבי רולס רויס! הם בצבע ירוק כהה המזוהה כ״כ עם המלון.
  • 
במלחמת העולם ה-2 המלון הולאם ע"י הצבא היפני ושימש כמפקדה.
  • 
המלון עדיין בבעלות אחת המשפחות היהודיות המפורסמות והמשמעותיות ביותר באסיה.

The Peninsula Hong Kong

(2) מלון ראפלס, סינגפור


המלון האייקוני הזה, שנפתח ב-1887, מהווה עד היום את אחד מאתריי התיירות האותנטיים בסינגפור הגנרית. האווירה בו היא פשוט מסע בזמן אל עידן של יוקרה בריטית מסורתית אשר כמעט ולא קיימת יותר. ב-2018 עבר המלון שיפוץ מקיף שארך כשנתיים (!).


אגב, קוקטייל הבית של חברת סינגפור איירליינס, הנקרא "הסינגפור סלינג", הומצא בבר המפורסם של המלון לפני יותר ממאה שנים.

Raffles Singapore

(3) מנדרין אוריינטל, בנגקוק, תאילנד


זהו מלון אוריינט היסטורי אשר נפתח ב-1876 והיוקרה מעולם לא עזבה אותו. ממוקם על הנהר, ברובע ההיסטורי של בנגקוק, ושימש כאבן שואבת בעיצוב חלק זה של העיר כרובע הבינלאומי (בימים שמסעות מבריטניה לאוסטרליה ארכו שבועות…).

לימים היה המלון בבעלות משותפת עם מלון מנדרין בהונג-קונג וכך נולדה לה רשת מלונות יוקרה הפופולרית מנדרין אוריינטל (הנחשבת לאחת הטובות בעולם ופעילה במדינות רבות).

Mandarin Oriental Bangkok

(4) הסטראנד, יאנגון, מיאנמר


המלון נפתח ב-1901 בתקופת השלטון הבריטי. עיצובו ייחודי לבורמה (מיאנמר) והוא נוהל במשך עשרות שנים ע"י הבעלים של מלון ראפלס מסינגפור.


יאנגון ישבה על ציר התנועה הבריטי לונדון-דלהי-יאנגון-פאננג-סינגפור. לכן במשך שנים רבות היה המלון נקודת עצירה ומשמש עד היום כמקום מפגש אהוב ע"י הנציגויות הזרות בבורמה.


ב-1989 קיבל המלון חידוש מרענן ע"י אדרין זאקה (אחד המלונאים המשמעותיים ביותר בדורנו, שבין השאר ייסד את רשת מלונות האולטרה-יוקרה אמאן).

The Strand Hotel Yangon

(5) סופיטל לגאנד מטרופול, האנוי, ויטנאם


מלון המטרופול המיתולוגי בהאנוי שונה מהמלונות הקודמים ברשימה משום שהוא הוקם בעת הקולוניה הצרפתית ורוח זו עדיין מורגשת בו. כיום ממותג ומנוהל ע“י רשת סופיטל הצרפתית. המלון ממוקם ברובע הצרפתי של העיר מול בית האופרה.

האנוי היא עיר מרתקת והמלון המיוחד הזה מציע שילוב כמעט בלתי-אפשרי של נונשלנטיות צרפתית והתזזיתיות של רחובות הומים. את זה תרגישו מיד כשתיכנסו. זה היה המלון האהוב על צ'ארלי צ‘אפלין.


מבחינת יוקרה הוא כנראה לא בשורה הראשונה של רשימה זו, אך היסטורית הוא משמעותי וחוויתי לא פחות מהאחרים.

Sofitel Legend Metropole Hanoi

(6) סטאה פאלאס, ויאנטיאן, לאוס

מלון נוסף שכבר חגג מאה שנים להיווסדו. נבנה בתקופה הצרפתית וממוקם במרכזה של בירת לאוס. מראהו משומר, וגם הוא מהווה מסע בזמן לתקופות שלא ישובו. יש לו קסם היסטורי של פנינה אמיתית מהסוג שלא מייצרים יותר. ממליץ בחום להתארח בו במהלך הביקור בלאוס.

Settha Palace Vientiane

(7) מלון מנילה, מנילה, הפיליפינים

המלון נפתח ב-1912 כאשר הפיליפינים נרכשה ע"י ארה"ב מהכובש הספרדי. הוא נחשב במשך עשרות שנים ככתובת המשמעותית ביותר למבקרים בעיר. המינגוואי שהה שם וכתב על המלון, כמו גם הביטלס ומייקל ג'קסון.

בתקופת מלחמת העולם ה-2 שימש כמגורים לגנרל מק-ארתור.

כיום אפשר למצוא במנילה מלונות רבים שהם מפוארים יותר, נוחים יותר וכנראה גם יפים יותר, אך מלון עם היסטוריה כמו שלו פשוט אין.

Manila Hotel

(8) ראפלס לה רויאל, פנום-פן, קמבודיה


מלון קולוניאלי צרפתי מ-1929 במרכז הבירה הקמבודית. המלון נהנה מארכיטקטורה צרפתית משובחת וניהול לעילא של רשת ראפלס הסינגפורית (שנמצאת בבעלות קבוצת אקור הצרפתית, אבל לא איבדה מרמתה הגבוהה).


נחשב עדיין לאחד המלונות הטובים בפנום-פן. שארל דה גול וג'קלין קנדי שהו שם כמה פעמים (בנפרד…).

Raffles Le Royal Phnom Penh

(9) פולרטון, סינגפור

מלון קולוניאלי בריטי בלב הרובע ההיסטורי של סינגפור. נבנה ב-1928 אך לא תיפקד בתחילה כמלון אלא כמבנה כנסים ואז כדואר. נקרא ע״ש השליט הבריטי של סינגפור דאז רוברט פולרטון.


זהו מלון יפהפה המזכיר את הפנינסולה בהונג-קונג, הן במראה והן באקסקלוסיביות שלו.

Fullerton Singapore

(10) מלון קונטיננטל סייגון, הו-צ׳י-מין סיטי, ויטנאם


מלון קולוניאלי אשר נפתח ב-1880. ממוקם בלב ליבה של סייגון הישנה בקרבת בית האופרה. נבנה ע"י הצרפתים ושימש כאחד המלונות הראשונים של העיר. מ-1950 ואילך, ובפרט בתקופת מלחמת וויטנאם, שימש המלון כמקום מפגש עיקרי לעיתונאים זרים. זהו מלון יפה, היסטורי, שאירח מנהיגי עולם רבים, אך כיום על אף שימורו נחשב בדרגת ארבעה כוכבים.

Hotel Continental Saigon

ישנם עוד כמה מלונות קולוניאלים משמעותיים באסיה, בעיקר באינדונזיה (סוראבייאה, ג'קרטה) ומלזיה (ג'ורג'טאון, מלקה וקואלה לומפור), אך מכיון שאינם נגישים לישראלים נמנעתי מלכתוב עליהם. כמו כן יש כמה מלונות היסטוריים מרשימים ביפן ובטאייוואן אך רשמית מעולם לא היו קולוניאליים ולכן יוזכרו ברשימה אחרת.

לסיכום

בהחלט קל יותר לבנות מלון עם תכנון מעודכן, בגורד שחקים מודרני, ומבחינת פרמטרים גרידא הוא כנראה יציע שירותים מועדפים על פני חלק מהמלונות הקולוניאלים לעיל.

בכל זאת אני ממליץ לכל מי שיכול להתארח באחד מהמלונות האלו, בייחוד אם זה ביקור ראשון שלו באחת מהערים, שיעשה בדיוק את זה. שהות בכל אחד מהמלונות לעיל הוא חוויה מלונאית כמעט ייחודית לאותה עיר ואפילו לאותה מדינה. בעולם הולך ומשתנה, מעט היסטוריה בערים שעוברות ג'נטרפקציה זה לא עניין של מה בכך.

עקבו באינסטגרם: www.instagram.com/datkidjohnny

השאר תגובה