משבר נוסף לקראת אירוח המונדיאל בקטאר בחורף הבא

בדצמבר 2010 נבחרה קטאר ע״י הוועד המנהל של פיפ״א לארח את מונדיאל 2022. כל העולם הופתע מהבחירה התמוהה במדינה קטנטנה לאירוח של טורניר כ״כ משמעותי כשקטאר ניצחה מדינות גדולות כמו ארה״ב, יפן ואוסטרליה. הרי אירוח של מונדיאל דורש הקמת תשתיות, מספר רב של אצטדיונים וכמובן יכולת להתמודד עם תנועה חריגה של מבקרים בזמן קצר (בקלות מעל מיליון לאורך ימי הטורניר). עלו טענות קשות לשחיתות בקרב הוועד המנהל ואפשר להניח שהטענות נכונות כי אחרת אין הסבר לבחירה. כחלק מההצעה הבטיחה קטאר שיהיו שיפורים ניכרים לתנאי העבודה במדינה, כי הרי אלו שבונים את המתקנים הם לא קטארים מקומיים אלא עובדים זרים ממדינות חלשות באסיה, אם כי בפועל לאורך העשור האחרון מתו בקטאר אלפים רבים של פועלים בגלל תנאי עבודה בלתי-סבירים. השערוריה הנוכחית נוגעת למלונות. מסתבר שבכל קטאר יש פחות מ-35,000 חדרים שאמורים להתמודד עם הצפי הנוכחי ל-1.2 מיליון תיירים שיגיעו לטורניר. מן הסתם זה בלתי אפשרי, אז אוהדים רבים ימצאו את עצמם עם כרטיס למשחק ובלי חדר במלון כך שהם יצטרכו לנסוע למדינה אחרת בלילה מיד אחרי המשחק. בהצלחה עם זה.

הזדמנות לרכוש סטטוס פלטינום במועדון המלונות GHA Discovery ב-16.5 פאונד בלבד

המגזין הפופולרי Business Traveller מציע מנוי שנתי למהדורה המקוונת שלו בהנחה של 45% (כלומר, 16.5 פאונד במקום 30 פאונד). המבצע תקף עד סוף היום בלבד. אחת ההטבות של המנוי השנתי היא סטטוס פלטינום במתנה במועדון המלונות GHA Discovery. הסטטוס הזה לא מבטיח ניסים ונפלאות, אומנם, וראו את ההטבות המלאות כאן, אבל הוא כן תקף במלונות של רשתות מכובדות כמו קמפינסקי, קורינתיאה, אנאנטרה ו-NH הספרדית (החל מ-2022, היא המצטרפת החדשה). כלומר, גם אם מדובר בסטטוס שכוחו מוגבל – ב-16.5 פאונד בלבד זו עסקה לא רעה.

נסו את מזלכם בשאלון קצר עם פרסים מתנת מלון שנגרי-לה בלונדון

השאלון, של מועצת התיירות של הונג-קונג, כולל סה״כ 6 שאלות קצרות ובסופו תצטרכו למסור רק שם ומייל. כל התהליך לוקח פחות מדקה, וכל תשובה היא נכונה. מבין העונים יוגרלו ארבעה פרסים מתנת מלון שנגרי-לה היוקרתי בלונדון כשהפרס הראשון הוא אירוח במלון כולל ארוחת ערב לזוג. פרס יפה בהתחשב בתעריפים הרגילים במלון האייקוני הזה (מעל 1,000 פאונד ללילה ברוב הלילות). בכל מקרה, זו הזדמנות להזכיר שאם אתם מבקרים בלונדון ומחפשים אטרקציה לשעות אחה״צ – הזמינו מראש שולחן במסעדת Ting לחוויה נהדרת עם תצפית יוצאת דופן על לונדון.

נהגי מוניות באילת דורשים מחירים מנופחים לנסיעות משדה התעופה רמון

תלונות הגיעו למשרד התחבורה על כך שבאופן שיטתי נהגי המוניות דורשים מחירים גבוהים לנסיעות משדה התעופה רמון למלונות ברחבי אילת. המחיר אמור להיות 75 ש״ח, כפי שנקבע ע״י משרד התחבורה, אבל נהגים בפועל דורשים 100 ש״ח ואפילו 130 ש״ח, כשהנסיעה אורכת כ-20 דקות בלבד. מתוך הכתבה באתר מאקו: ״לאחר שנופשים רבים הגישו תלונות בעניין למשרד התחבורה, הוחלט לבדוק את העניין מקרוב. עובדים של משרד התחבורה הגיעו לשדה התעופה הדרומי, התחזו לנוסעים, והזמינו נסיעות. כך, במשך כשלושה ימים, הם נסעו ב-125 מוניות, מתוכם נרשמו 54 דו"חות לנהגי מוניות שלא הפעילו מונה ודרשו מחירים מופקעים. 22 מהם הוזמנו לחקירה. נהגים שלא הפעילו מונה קיבלו קנס של 3,000 שקל כל אחד״.

עשרה מלונות מעניינים של קבוצת הילטון שצפויים להיפתח ב-2022

עוד פוסט מעניין בבלוג הבריטי HfP. הרשימה כוללת, בין השאר, מלון חדש במלדיביים שצפוי להיות זול יותר ביחס לחלופות הקיימות של הקבוצה, מלונות של רשת קיוריו בלונדון וסנטוריני, וקונראד חדש ברבאט בירת מרוקו.

משרד האוצר אישר סיוע נוסף לאלעל – בצמוד להזרמת כספים של בעל החברה

הסכום ככל הנראה יהיה בין 50 ל-100 מיליון, בשילוב הסיוע של משרד האוצר וכסף שיזרים לחברה הבעלים קני רוזנברג, אבל הפרטים המדויקים טרם פורסמו. יש לציין שקני רוזנברג הזרים לאלעל כבר מעל ל-800 מיליון ש״ח כולל רכישת המניות שהקנו לו את השליטה בחברה. משרד האוצר גם הבהיר שסיוע במתווה דומה יוצע לישראייר וארקיע. עד כה הסיוע הממשלתי בענף התעופה הישראלי בתקופת הקורונה הוא נמוך מאוד ביחס למדינות אחרות בעולם שתומכות בצורה משמעותית בחברות התעופה שלהן.

הזדמנות אחרונה להמיר נקודות של אמקס למיילים של דלתא עם בונוס של 100%

מועדון SkyMiles ימשיך להיות שותף של אמקס-ישראל ב-2022, אומנם, אבל פורמלית הבונוס הנדיב להמרת הנקודות מסתיים היום. ניתן להמיר את הנקודות של אמקס גם למועדוני לקוחות אחרים, כמו אלו של אלעל או מאריוט, אבל בעיניי ההמרה למועדון של דלתא היא הכדאית ביותר בזכות הבונוס (ובהיעדרו הבחירה עשויה להשתנות) אבל זה נכון רק למי שמחזיק חשבון פעיל במועדון וצובר מיילים גם בערוצים אחרים. זאת משום שנדרשים עשרות אלפי מיילים למימוש אטרקטיבי (כרטיס בונוס במחלקת העסקים של דלתא או אחת השותפות שלה). כרטיס הפלטינום של אמקס צובר נקודות-פרימיום ובשקלול הבונוס ניתן להמיר כל נקודה כזאת לארבעה מיילים של דלתא במקום שניים כשאין בונוס.

4 תגובות

  1. רונן סגל

    מה הערך הכספי של נקודה בהמרה למיילים של דלתא לעומת הטבות הנחה של נקודות בכרטיס

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מוגבל יחסית.

      השווי של המיילים תלוי בעיקר בכמה מיילים יש לך. מי שצובר באופן שיגרתי, ומשתמש בהם לרכישת כרטיסי בונוס במחלקת עסקים, המיילים כנראה שווים מעל 1.5 סנט/מייל. במקרה כזה אתה מקבל תמורה של מעל 6 סנט לכל נקודת אמקס. זה לא רע כי במרבית אפשרויות המימוש האחרות, להטבות מקומיות, לא תקבל ערך כזה (אם כי יש יוצאים מן הכלל ואני מציג אותם לעיתים בבלוג). לעומת זאת, למי שלא מחזיק יתרה משמעותית במועדון של דלתא – המיילים שווים פחות, וההמרה כנראה לא כדאית.

      לשמחתנו באמת אפשר לקבל תמורה טובה לנקודות אמקס במימוש להטבות מקומיות מזדמנות כמו שוברים, הנחות למופעים וכו׳. ההצעות של אמקס מצוינות ביחס לחברות אשראי אחרות. כמו כן יש את האפשרות להשתמש בנקודות להזמנת מוצרי נסיעות באתר ExpressFly שלפעמים מציע גם מבצעי מימוש נקודות שווים במיוחד.

      הגב
      • omrimandel

        המרה לכל ערוץ כאשר אין לך תוכנית ספציפית אינה מעשה חכם. עדיף להשאיר את הנקודות באמקס שממנו ניתן להעביר את הנקודות מתי שתרצה ליעד שבו תצטרך את הנקודות.
        במאמר מוסגר, לדעתי הממש לא קובעת, המועדון של דלתה לא שווה הרבה. יש לי הרבה נקודות שם ואני לא מצליח למצוא שום שימוש "שווה" בנקודות האלה. בד"כ עדיף להזמין כרטיס בונוס של דלתא מחברה אחרת (למשל וירגין). אחרי תקופה ארוכה שדגרתי על הנקודות דלתה שלי, החלטתי לשרוף אותם ובנובמבר רכשתי שני כרטיסי פרימיום הלוך חזור לארה"ב שעלו לי 156K פלוס $55 לכרטיס (האמת שהכרטיס השני עלה יותר כי המחיר ה"זול" נגמר). סה"כ יחס המרה עלוב של כ 1.2 סנט לנקודה. לשם השוואה רכשתי בחצי השנה האחרונה כרטיסים לביזנס עם איר-פרנס תמורת 147K פלוס $484, עם בונוס המרה לאיר פרנס שילמתי 118K MR לכרטיס בעבור כרטיס ביזנס עם כיסא-מיטה ולא קצת נוח של דלתא. קניתי גם בסוויס (דרך איר קנדה) ב 140K MR פלוס $181 כרטיס ביזנס. גם בטורקיש יש טיסות טובות בעלות נקודות טובה. בקיצור, מילים של דלתה לא משתלם (או עדיין לא מצאתי את הסויט ספוט).

השאר תגובה