פיליפין איירליינס משיקה קו טיסות ממנילה לת״א!

לראשונה יהיו טיסות נון-סטופ סדירות בין ישראל והפיליפינים. חברת התעופה הפיליפינית מתכננת להפעיל בקו שתי טיסות שבועיות, לפחות בשלב זה, עם מטוסיה החדישים ביותר מדגם A350-900 של איירבוס. המטוסים כוללים מחלקת עסקים מתקדמת עם 30 מושבים ומחלקת פרימיום עם 24 מושבים. הטיסה הראשונה בקו מתוכננת ל-7 באפריל. בכיוון מנילה הלו״ז מושלם עם המראה בערב המאוחר ונחיתה בצהריים. בכיוון ת״א הלו״ז פחות אידיאלי עם המראה בערב המאוחר (הרבה אחרי שעת הצ׳ק-אין מכל מלון) ונחיתה בסביבות 4:00 בבוקר בנתב״ג. ישראלים יכולים להיכנס לפיליפינים לתקופה של עד חודשיים ללא ויזה ונכון להיום הכניסה אפשרית רק לתיירים מחוסנים בכפוף לבדיקת קורונה שלילית מ-48 השעות שלפני הטיסה.

הירשמו למבצע התקופתי החדש של מאריוט

המבצע תקף לשהיות בין ה-8 בפברואר וה-4 במאי. נדרשת הרשמה מראש אשר תהיה פתוחה עד ה-20 באפריל. המבצע כולל הטבה כפולה: גם בונוס של 1,000 נקודות לכל לילה וגם קרדיט כפול לסטטוס. אין הגבלה על מספר השהיות והמבצע תקף החל מהשהייה הראשונה. 1,000 נקודות של מועדון Bonvoy, באופן גס, שוות כ-7$ כך שהמבצע אטרקטיבי במיוחד למי שמתארח במלונות זולים יותר שאז הבונוס מהווה אחוז החזר גדול יותר להוצאה. סה״כ מדובר במבצע תקופתי די טוב וגם בזכות הקרדיט הכפול לסטטוס.

בריטניה מסירה את כל המגבלות לתיירים מחוסנים

בתחילת החודש עדכנתי על הסרת הדרישה לבדיקת קורונה לפני הטיסה ועל הסרת הדרישה לבדיקת קורונה אחרי הנחיתה. אז נותרה הדרישה לבדיקת קורונה ׳ביום השני׳, שאפשרית גם כבדיקת אנטיגן במוסד מוכר, אבל בינתיים פורסם שהחל מה-11 בפברואר תסיר בריטניה גם את הדרישה הזאת וכל תייר מחוסן יוכל להיכנס ללא צורך בבדיקות בכלל.

מבצע לטיסות במחלקות העסקים והפרימיום של אלעל

כרטיסים במחלקת העסקים החל מ-400$ לאתונה ולרנקה, החל מ-600$ ליעדי מערב אירופה (רובם 800$ ומעלה) ויעדים רחוקים יותר החל מ-1200$. מדובר במבצע חלש יחסית למבצע שהיה באוקטובר בו נמכרו כרטיסים ליעדים רבים במערב אירופה ב-500$ בלבד. המבצע הנוכחי, התקף להזמנות עד ה-30 בינואר בלבד, כולל גם יעדים רחוקים וגם כרטיסים מוזלים במחלקת פרימיום במחירים סבירים למדי.

ישראייר מציגה מחלקת ׳פרימיום׳ חדשה שתותקן בקרוב במטוסיה

על פניו מדובר במוצר שבדר״כ משווק כמחלקת עסקים אבל להבנתי ישראייר בחרה ב״פרימיום״ כדי לא להתחייב על שירות אחר בטיסה ולפני הטיסה. כלומר, ישראייר לא מציעה חוויה מלאה של מחלקת עסקים אלא פשוט מושבים משופרים. המחיר בהתאם: שדרוג למושבים אלו עולה רק 99$ לטיסה בינ״ל ו-49 ש״ח בלבד לטיסה לאילת.

מבצע של הייאט לשהיות עד סוף מרץ באירופה, המזרח-התיכון ואפריקה

להזמנות עד ה-31 בינואר. מלונות משתתפים מציעים לחברי המועדון של הייאט 30% הנחה ומעלה על החדרים, 20% הנחה על במסעדות המלון וארוחת בוקר בחינם – לשהיות של שני לילות ומעלה בין ה-14 בפברואר וה-31 במרץ. שימו לב שהתעריף המוזל דורש אומנם תשלום מראש אבל ניתן לביטול ושינוי עד 72 שעות לפני הצ׳ק-אין כך שבעצם מדובר בתעריף שאפשר להגדירו חצי-גמיש. להערכתי מלונות לא יסכימו לבטל הזמנות במסגרת 72 השעות האלו גם כשללקוח יש סיבה טובה לביטול (למשל הידבקות בקורונה) אז אני ממליץ להשתמש בתעריף הזה אך ורק אם אתם מוכנים לחיות עם הסיטואציה שבה תאלצו להפסיד את כל עלות ההזמנה אפילו שלא תוכלו לנסוע.

אלעל תחזיר בקרוב לפעילות ארבעה מטוסי 777 שמעלים אבק כבר שנתיים

המטוסים הוותיקים, שגילם הממוצע מתקרב ל-20 שנים, צפויים לעבור רענון מקיף שיכלול התקנת מחלקות שירות חדשות לגמרי לרבות מחלקת פרימיום שכעת לא קיימת במטוסי ה-777. מחלקת העסקים צפויה להיות דומה מאוד לזו שמותקנת במטוסי ה-787 אם כי סביר שיהיו שינויים מסוימים כי רוחב המטוסים שונה (לטובת ה-777). אחד מארבעת המטוסים צפוי לשמש כמטוס מטען אבל שלושת האחרים יחזירו לפעילות בקוים הארוכים של אלעל.

לופטהנזה הציגה מחלקת פרימיום חדשה שתותקן בהמשך במטוסיה החדישים ביותר

לא מדובר במוצר פורץ דרך אבל כן בשיפור על המוצר הקיים וסה״כ מוצר טוב יותר ממה שמציעות רוב החברות במחלקת פרימיום. המושבים החדשים, למשל, מאפשרים השענה אחורנית בלי להפריע לנוסעים בשורה מאחורה. המוצר החדש צפוי להגיע קודם למטוסי הבואינג 747-800 של החברה (הצי כולל 19 כאלו…) ואח״כ למטוסי הבואינג 787 והאיירבוס A350.

בונוס של 100% ברכישת נקודות של מועדון Aeroplan (אייר-קנדה)

המבצע תקף לרכישות עד ה-2 בפברואר. המינימום לרכישה הוא 5,000 נקודות והמקסימום לרכישה הוא 350,000 נקודות. מצד אחד, זה הבונוס הגבוה ביותר שמציע המועדון לרכישת נקודות, מלבד מבצע חריג שהיה תקף לזמן קצר בעת השקת המועדון המחודש, כך שניתן להגיע למחיר של 13.8$ בלבד לכל 1,000 נקודות (ברכישת 100,000 נקודות ומעלה, לפני הבונוס…). מצד שני, המועדון הזה פחות מוכר לישראלים אז חבל לרכוש נקודות בצורה ספקולטיבית לגמרי בלי להכיר את אפשרויות, התנאים וטבלאות המימוש. כן אציין שבטבלאות המימוש אפשר למצוא תעריפים נוחים מאוד בקוים מסוימים, למשל בין ישראל ואיחוד האמירויות (כלומר בתוך המזרח-התיכון) ומעבר לאפשרות לטוס עם כל חברות התעופה של ברית סטאר למועדון יש גם שותפות אחרות כמו איתיחאד. כך, לדוגמה, כרטיס הלוך/חזור במחלקת העסקים מת״א לאבו-דאבי עולה 50,000 נקודות בלבד.

השאר תגובה