כן, מועדוני תעופה – ברובם – מאפשרים קרדיט רטרואקטיבי של טיסות. אבל בתנאים מגבילים למדי.

למה למועדון תעופה כדאי לתת מיילים למי שלא היה חבר בו בזמן הטיסה?

מרבית המיילים שמועדוני תעופה מחלקים שוכבים בחשבונות כמעט רדומים וחלקם הגדול לא ימומש לעולם. כלומר, המיילים יימחקו. אז למה לא לתת ללקוח חדש, כמחווה של רצון טוב, יתרה ראשונית של 10,000 מיילים? או 20,000 מיילים? הרי יתרה זו בדר״כ לא מספיקה לכרטיס בונוס יקר ממילא, וכאמור יש סיכוי סביר שלא תמומש לעולם גם ככה.

איזה מועדוני תעופה מאפשרים צבירת מיילים רטרואקטיבית?

מרבית מועדוני התעופה מאפשרים לצבור מיילים מטיסות שחבר המועדון החדש טס לפני שנרשם למועדון. מכיוון שתנאי המועדונים משתנים לעיתים תכופות אין טעם אמיתי לנסות להרכיב רשימה סגורה של מועדוני תעופה. כל מועדוני התעופה הפופולריים על ישראלים מאפשרים זאת: הנוסע המתמיד של אלעל, Miles&More של לופטהנזה, FlyingBlue של אייר פראנס וק.ל.מ, MileagePlus של יונייטד, AAdvanage של אמריקן, Executive Club של בריטיש ועוד.

מהן המגבלות העיקריות לקרדיט רטרואקטיבי?

  1. כמה זמן חלף בין הטיסה ועד שנרשם הנוסע למועדון התעופה? מרבית מועדוני התעופה מאפשרים ׳תקופת חסד׳ של שלושה או שישה חודשים לפני מועד ההרשמה – אבל צריך לברר לגבי כל מועדון באופן פרטני כי אין אחידות.
     

  2. כמעט תמיד מועדון התעופה ייעניק מיילים רק עבור טיסות שהופעלו ע״י חברת האם שלו. לעיתים ניתן לקבל מיילים גם עבור טיסות עם חברות אחרות שהן שותפות קרובות של חברת האם.

לדוגמה, Executive Club מציע קרדיט רטרואקטיבי של שלושה חודשים לטיסות של בריטיש בלבד.FlyingBlue, מאידך, מאפשר קרדיט רטרואקטיבי נדיב של שישה חודשים אחורה ולא רק לטיסות של אייר פראנס וק.ל.מ אלא גם לטיסות עם חברות שותפות (חריג מאוד). MieagePlus גם כן מאפשר קרדיט רטרואקטיבי של שישה חודשים אבל רק לטיסות יונייטד ותמורת עמלה בסך 50$.

איך לקבל את המיילים?

קודם כל צריך להירשם למועדון התעופה. כמעט ואין מועדוני תעופה שגובים תשלום עבור הרשמה, כשהחריג המוכר ביותר – לצערנו – הוא מועדון הנוסע המתמיד. אבל, תמיד קיימים מבצעי הצטרפות שמאפשרים הרשמה בחינם למועדון הנוסע המתמיד אז באמת שאין סיבה לשלם כסף על ההצטרפות.

לאחר ההרשמה יש להיכנס לאתר המועדון ולמלא את הטופס הייעודי שלרוב נקרא ״Request Credit״ או ״Missing Flights״. אם לא מצאתם את הטופס הייעודי באתר המועדון – פנו לשירות הלקוחות של המועדון, רצוי במייל, וקבלו את ההנחיות המתאימות. סה״כ מדובר בתהליך פשוט מאוד שכמעט תמיד ניתן לבצע לבד באתר המועדון ללא קושי.

שימו לב שלפעמים מועדון התעופה ידרוש ׳הוכחה׳ בצורת כרטיסי העלייה למטוס (כן, הספח הקטן שנשאר ביד הנוסע). אם שמרתם  את הכרטיסים – מצוין. אם לא שמרתם את הכרטיסים – לפעמים זה יימנע מכם לקבל קרדיט על הטיסות, אבל בדר״כ מספיק לצטט את קוד ההזמנה, את תאריכי הטיסות ואת מחלקות הכרטוס המתאימות.

בהצלחה!

תגובה אחת

השאר תגובה