למועדון הנוסע המתמיד של אלעל ארבעה סטטוסים גבוהים: סילבר, גולד, פלטינום וטופ-פלטינום. כדי לשמח את אליעזר בן יהודה בעגה האלעלית נהוג להשתמש במילה העברית ״מעמד״ במקום ״סטטוס״, ומכאן בתרגום: כסף, זהב, פלטינה וטופ-פלטינה. חברי מועדון שאינם מחזיקים במעמד גבוה נחשבים לחברי מועדון במעמד מתמיד.

Matmid Top-Platinum

Matmid Platinum 

לרוב מועדוני התעופה יש רק שלושה סטטוסים גבוהים ובהיבט הזה המועדון של אלעל הוא עוף מוזר. אלא שאלעל מתייחסת לסטטוס טופ-פלטינום כמעין אולטרה-סטטוס שלא נמצא בדיוק על אותו הסרגל כמו אחיו הקטנים. העובדה הזאת ניכרת אפילו בשם העברי שלו: ״חוג טופ-פלטינה״. חוג? פלטינה זה מעמד, אבל טופ-פלטינה זה חוג. והמסר ברור – רק קומץ מצומצם מחברי מועדון הנוסע המתמיד מגיעים לסטטוס טופ-פלטינום והם מהווים את חוג הלקוחות הבכירים ביותר של אלעל. היחס, כך הובטח לי, בהתאם.

תחילתה של דרך חדשה

ב-5 לינואר המריאה הטיסה האחרונה של אמריקן מת״א לפילדלפיה. הקו היה אחד הרווחיים ביותר ברשת הקוים הבינ״ל של יו-אס איירוויס שנרכשה ע״י אמריקן. זה היה סופו של עידן, אפשר לומר, שהשאיר אחריו אלפי לקוחות נאמנים של יו-אס איירוויס ואמריקן שרבים מהם נהגו לטוס בקו הזה לעיתים תכופות בנסיעות עסקים לארה״ב (בין השאר משום שפילדלפיה הוא שדה נוח הרבה יותר לכניסה לארה״ב לעומת השדות של ניו-יורק).

מועדון הנוסע המתמיד ניצל את ההזדמנות והציע באופן חריג, לזמן מוגבל ולקהל מוגבל, מבצע השוואת סטטוס גבוה. חברי מועדון AAdvantage בסטטוס אקזקיוטיב-פלטינום (הגבוה ביותר) זכו לקבל השוואה לשנה אחת לסטטוס טופ-פלטינום של אלעל. אין ספק שזה השני הוא בעל דרישות סף גבוהות הרבה יותר ולכן מדובר בהפתעה מעניינת.

הסטטוס החדש שלי

בימים של אמצע ינואר קיבלתי מייל המבשר לי על הסטטוס החדש שלי. כמה ימים מאוחר יותר קיבלתי שיחת טלפון ממנהלת התיק האישי שלי – הטבה נפלאה של בעלי הסטטוס הגבוה ביותר של אלעל.

התוצאה, וזה אולי יפתיע את חלקכם, היא שכבר בשבוע שאח״כ הזמנתי שלוש או ארבעה טיסות של אלעל לחודשים הקרובים. טיסות שללא הסטטוס כנראה שלא הייתי מזמין.

בדרך לפרנקפורט

הטיסה הראשונה שהזמנתי הייתה בכרטיס בונוס בכיוון אחד מת״א לפרנקפורט. הכרטיס נרכש במסגרת מבצע במחיר מוזל במיוחד של 130 נקודות ו-28$ (המחיר המקורי היה 10 נקודות ו-68$). לפי שווי מוערך של 0.3 סנט לנקודה – שילמתי מחיר ריאלי של ~70$.

בין מלאי ההטבות העשיר סטטוס טופ-פלטינום מאפשר לי לבחור מושבים מועדפים לכל טיסות אלעל בחינם מרגע ביצוע ההזמנה. מנהלת התיק שלי בחרה עבורי מושב בשורה הראשונה של מחלקת התיירים. הסטטוס גם מאפשר לי לעבור במסלול המהיר בבידוק הביטחוני בנתב״ג, להיכנס לטרקלין המחלקה הראשונה של המלך דוד ולעלות מוקדם למטוס.

בשער הטיסה, אליו הגעתי מאוחר יחסית, נעצרתי ע״י דיילת הקרקע שנתנה לי כרטיס חדש. קיבלתי שדרוג למחלקת העסקים – שמשום מה בטיסה זו נקראת ״אקזקיוטיב״. כביכול מדובר במחלקה עם מושבים של מחלקת עסקים (קונפיגרציית 2X2) אבל שירות של מחלקת תיירים. כשעליתי למטוס גיליתי שהטיסה אפילו לא עמוסה – כלומר, לא שודרגתי בגלל אובר-בוקינג במחלקת התיירים אלא רק בגלל הסטטוס החדש שלי. במחלקת העסקים, שבה שישה-עשר מושבים סה״כ, ישבו חמישה נוסעים מלבדי.

אחרי העלייה למטוס ולפני ההמראה ניגשה אלי מנהלת השירות בטיסה (׳פרסר׳) והציגה את עצמה. כבר הפתעה נעימה במיוחד. היא איחלה לי טיסה נעימה ומסרה לי ערכת נוחות קטנה. אחריה הגיע אחד הדיילים ונתן לי עיתון. השירות במהלך הטיסה היה מצוין.

אז, היי, 1 מ-1. תודה לך אלעל.

3 תגובות

השאר תגובה