ארקיע עשויה לפתוח קו טיסות חדש לאמירות ראס אל ח׳ימה

האמירות הצפונית של איחוד האמירויות, הגובלת במחוז מוסנדם של עומאן (מובלעת), נמצאת כשעה נסיעה בלבד משדה התעופה של דובאי. היא פחות נוצצת ופחות עמוסת-אטרקציות מאחותה הגדולה דובאי, אומנם, אבל גם ראס אל ח׳ימה רוצה תיירים ובפרט ישראלים. ההצעה העיקרית שלה היא מלונות יוקרתיים ולא יקרים במיוחד הנהנים מחופים נקיים מרעש עירוני. או בתרגום חופשי: אילת על סטרואידים ברבע המחיר (כשהכוונה כאן היא שאף מלון באילת לא יכול להתחרות איכותית עם המלונות המובילים של ראס אל ח׳ימה). ממש החודש נפתח באמירות מלון חדש של רשת אינטרקונטיננטל שלדעתי נראה מצוין וייתן תמורה גבוהה מאוד לכסף. במאי, לדוגמה, תוכלו להזמין לילה בתעריף מועדף עם הטבות ולקבל עודף מאלף ש״ח או לשלם 45,000-35,000 נקודות של IHGR. מחכה להזדמנות לנסות את המלון הזה. בראס אל ח׳ימה יש גם שני מלונות של רשת ריץ-קרלטון ומלון אחד של רשת וולדורף-אסטוריה.

עוד הטבת בונוס מצוינת של אמקס: 400 ש״ח הנחה להזמנת חופשה בארץ

את ההטבה יש להוריד באתר אמקס והיא תעודכן אוטומטית בחשבון האישי באתר ההזמנות ExpressFly, המופעל ע״י Smartair בלעדית ללקוחות אמקס, אך שימו לב שההטבה מוגבלת ל-600 מימושים ראשונים בפועל. כלומר, אמקס תאפשר לכל מי שרוצה להוריד את קוד ההטבה כל עוד ישנם מימושים זמינים אבל הורדת הקוד אינה מבטיחה שתוכלו להשתמש בו ולכן כדאי למהר. המינימום הנדרש להזמנה הוא 400 ש״ח בלבד כך שמדובר בהטבה הכי אמיתית שיכולה להיות – כי תיאורתית אפשר לישון בחינם (או בתמורה להטבת בונוס, אם לדייק). הטבות כאלו הן תזכורת חשובה שתמיד כדאי שיהיו לכם הטבות בונוס של אמקס זמינות לשימוש כי במישור הזה אמקס משחקת בליגה אחרת משאר חברות האשראי.

כנראה ששרת התחבורה מרב מיכאלי מצדדת יותר עם רש״ת ופחות עם הציבור

מתוך הכתבה באתר וואלה: ״רשות שדות התעופה, מונופול ממשלתי, החליטה לגייס קצת כסף ולשפר את תנאי עובדיה: בתעריפי החנייה, בטיסות חינם וגם בעדכון האגרה שהיא גובה מחברות התעופה. מרב מיכאלי הייתה יכולה לעצור את הטירוף, אבל היא מעדיפה לדאוג לוועד העובדים במקום לציבור הנוסעים […] באוקטובר 2021 שלח קובי זוסמן, מנכ"ל IATA ישראל, הסניף המקומי של ארגון חברות התעופה הבינלאומי, מכתב לשרת התחבורה, מרב מיכאלי, והתריע מפני העלאת המחיר הצפויה […] מה עשתה שרת התחבורה בנדון? ובכן, היא אפילו לא טרחה לענות למכתב והמחירים עלו. מיכאלי גם לא הגיבה לשאלת וואלה, מדוע לא פעלה לעצור את עליית המחירים, או לכל הפחות השיבה למכתב, למרות בקשות חוזרות ונשנות למתן תגובה. שרת התחבורה, שכה מיטיבה להתבטא נגד הרפורמה בחקלאות או בנושאים מגדריים, נתקפה פתאום אלם מפא"יניקי – ויש לה סיבה טובה: היא מפחדת להתעמת עם ארגון חזק כמו רשות שדות התעופה, שיש לו וועד עוד יותר חזק, שחבריו יודעים להתפקד במספרים נאים למפלגות השונות ולהתחשבן ביום הפריימריז עם מי שיצא נגדו״.

המלון הלונדוני המצוין Great Scotland Yard מאריך את המבצע הפופולרי שלו

רבים מקוראיי הבלוג כבר הספיקו להתארח במלון המרכזי הזה בלונדון, שילמו מחירים נוחים וזכו לשדרוגים מפנקים. המלון מציע מבצע של לילה שלישי בחינם בלעדית לסוכנים מועדפים של הייאט (תוכנית פריבה). המבצע היה אמור להסתיים ברבעון הנוכחי אבל מוקדם יותר החודש הוא הוארך להמשך שנת 2022 ועד אפריל 2023! כן, מלון יוקרה אמיתי בלונדון שבו תוכלו לשלם על שני לילות ולקבל לילה נוסף בחינם – גם בחודשי הקיץ וגם בתקופות חגים עמוסות. רק שימו לב לתנאי אחד: את ההזמנה צריך להקים עד ה-30 באפריל 2022. מוזמנים לפנות אלי במייל: hotels@flying-out.com

ייתכן שיבוטלו כל הטיסות בקו מת״א לדובאי החל מה-8 במרץ

משבר האבטחה הישראלי-אמירתי בשדה התעופה של דובאי עולה מדרגה. לאחר שהפך למאבק תקשורתי, ולאחר שחברות התעופה הישראליות הפועלות בקו  נאלצו לבטל טיסות רבות, ולאחר שפליידובאי נדרשה גם היא לבטל טיסות תחת טיעון לשוויון – כעת עולה הטון וחברות התעופה קיבלו עדכון שעליהן להיערך לביטול כל הטיסות בקו החל מה-8 במרץ. מדובר בקו פעיל מאוד עם תחרות משמעותית ורמות מחיר גבוהות מאוד ביחס למרחק הטיסה.

המרחב האווירי האוקראיני נסגר לחלוטין השבוע בעקבות הפלישה הרוסית למדינה

מדובר בצעד שיגרתי שקורה מיד עם פרוץ מלחמה בכל אזור בעולם, אבל הסגר האווירי נכון הרבה יותר במקרה של אוקראינה משום שלרוסיה כבר יש ניסיון בהפלת מטוסי נוסעים מעל שטח אוקראינה כשב-2014 יירטו כוחות הנ״מ שלה את טיסה MH17 שעשתה את דרכה מאמסטרדם לקואלה לומפור. עדיין לא ידוע מדוע הטיסה הזאת יורטה אבל אין ספק שזו לא הייתה טעות כי אף מערכת מכ״ם בעולם לא מתבלבלת בין מטוס קרב קטן ומהיר לבואינג 777.  כתוצאה מהפלישה הרוסית נסגר גם המרחב האווירי של מולדובה וייתכן שתהיה השפעה על המרחב האווירי של מדינות נוספות באזור.

חברת התעופה הרומנית בלו-אייר תחזור להפעיל טיסות לת״א

לצערי יש לי ניסיון מר בהתנהלות מול חברת התעופה הזאת שפשוט התעלמה מלקוחותיה בשנתיים האחרונות (ותלונות דומות עלו גם בקהילת הלאונג׳). אי לכך אני ממליץ לכולם להתרחק ממנה כמו מאש אפילו כשכרטיסי הטיסה זולים. או לחילופין לבצע את ההזמנה אך ורק דרך סוכן/אתר שמוכן להתחייב להחזר כספי במקרה של ביטול (אם יש כזה).

7 תגובות

  1. גדעון רוזן

    טיסה לאבו דאבי מצויינת ושווה את הנסיעה של 45 דקות לדובאי

    הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום ליאור , רציתי לשאול מניסיונך האם קונקשן של שעה וחצי בשדה של IAD ארה"ב אמור להספיק?

    הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        טיסת יונייטד
        יציאה מאורלנו דרך וושינגטון דאלאס לבריסל.
        דרך אגב בIAD אצטרך לעבור שוב בדיקה ביטחונית ואיסוף המזוודות?

      • Lior@FlyingOut

        לא צריכה להיות שום בעיה. אין בידוק ביטחוני נוסף ואין הגירה, זה רק לעבור משער לשער ו-90 דקות זה בערך 70-60 דקות יותר ממה שתצטרך. כמובן הטיסה הבינ״ל תתחיל בורדינג כ-45 דקות לפני המועד כך שלא באמת יהיה לך המון זמן להתעכב אם תרצה לעלות לטיסה מוקדם.

        המזוודות יישלחו ישירות לבריסל. אני מניח ששתי הטיסות הן תחת אותו כרטיס, כי אחרת צריך ליידע את הסוכנים בצ׳ק-אין באורלנדו.

  3. יונס

    משתמש כבר בפעם השנייה בהטבה המצויינת של אמקס
    בשנה שעברה לקחנו לילה במלון לאונרדו באר שבע אחרי טיול בנגב בעלות מגוחכת של 150 שקל, בשבוע הבא ננוח ללילה באמצע שבוע במלון בחיפה בעלות דומה, תודה על ההמלצות

    הגב

השאר תגובה