כנראה נמצא פתרון לסיום משבר האבטחה בדובאי

חם מהתנור, הדיווח של מיכל רז חיימוביץ׳ הבוקר בטוויטר: ״הסתיים משבר הטיסות בדובאי, מודיע השב״כ: ״הושגו הבנות, סוכמו עקרונות עבודה משותפים וסידורי אבטחה אשר יאפשרו לחברות התעופה הישראליות לשוב ולטוס לדובאי באופן סדיר ושוטף״ […] עם ההסכם כעת ובעיקר עם ההקלות בכניסה לישראל והעלייה בביקושים לטוס, צופה שזה יקרה בתוך כחודש מקסימום״.

ל-24 שעות בלבד: מנוי גולד בחינם באתר Club1Hotels

על האתר הזה אני כותב כבר שנים כי הוא בעיניי מקור מצוין לתעריפים מוזלים במלונות ברחבי העולם. אני משתמש בו בעצמי מדי פעם ולאורך השנים היו לי הצלחות יפות. לא משתלם להשתמש באתר הזה בכל המקרים, חשוב לומר, אבל נכון שהוא יהיה כלי בארגז הכלים של כל נוסע תכוף. כעת מציע האתר, ליום אחד בלבד, לקוראיי הבלוג, מנוי גולד לשנה אחת ללא תשלום. המנוי הזה מאפשר לצבור 5 נקודות לכל 1$ בהזמנות – וזה מתורגם להחזר בגובה 5% כי כל נקודה שווה סנט במימוש עתידי. למען הגילוי הנאות: האתר מספק לי איזה תגמול מינימלי על כל חשבון חדש שנפתח ע״י קוראי הבלוג אז תודה מראש.

מדריך להשגת סטטוס גבוה במועדון של אמריקן לפי השיטה החדשה

אחד ממועדוני התעופה המובילים בעולם, AAdvantage, עבר למודל חדש לגמרי שנכנס לתוקף ב-1 במרץ. הבסיס למודל הזה הוא בצבירת נקודות שנקראות ״Loyalty Points״ והן שקובעות את הסטטוס של חבר המועדון (אם כי יש גם דרישה למינימום טיסות כדי להשיג הטבות מסוימות לסטטוס). במובן מסוים המודל הזה פשוט יותר להבנה ויהיה נוח יותר לרוב הנוסעים. היתרון הגדול הוא שניתן לצבור נקודות בדרכים רבות וכמעט כל הנקודות שניתן לצבור ייספרו גם לסטטוס. אתר AwardWallet הכין מדריך מסודר ששווה לשמור ולקרוא.

אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, מתבדח בראיון לגלובס

מי שהיה בעברו יו״ר הסתדרות העובדים, כלומר בעל ניסיון רב בניתוק המציאות כדי שתתאים לטיעוני עובדים שרוצים רק לשפר את תנאיהם על חשבון מעסיקיהם, עבר אחרי סיבוב קצר בכנסת להיות קולם של מלונאי ישראל מול הממשלה. אלו אותם מלונאים שמרגישים בנוח לבכות לסיוע ממשלתי בכל הזדמנות ומיד אח״כ מקפיצים מחירים ברמות שערורייתיות למשפחות ישראליות שלא רוצות או לא יכולות לטוס לחו״ל ונאלצות לשלם אלפי ש״ח רבים ללילה באילת או בים-המלח. על כל פנים, הנה כמה פנינים מהראיון האחרון בגלובס: ״אם תחפשי חופשה לפסח תוכלי למצוא מחירים נוחים בחיפה, בסובב כנרת ואפילו בירושלים ובתל אביב״ […] ״הישראלים אוהבים גם לבלות בישראל. אני לא מסכים שהתמורה בעד הכסף לא משתלמת. האיכות של בתי המלון היא טובה וגם השירות טוב״.

ראינאייר שוקלת לבטל את חובת עטיית המסכות בטיסות לבריטניה החל מאפריל

חברת תעופה בריטית אחת, Jet2, כבר הודיעה על ביטול החובה כאמור בטיסותיה בתוך בריטניה. עושה רושם שהמגמה הזאת תימשך. השבוע הודיעה ראינאייר שגם היא שוקלת לבטל את חובת המסכות בטיסותיה מ/אל בריטניה משום שהממשלה הבריטית אינה דורשת זאת. בכלל, הממשלה הסירה בימים האחרונים כמעט כל מגבלה שעוד הייתה בתוקף לרבות החובה לעטות מסכות בתחבורה ציבורית ובחללים סגורים. לדעתי זה יגדיל משמעותית את הביקוש לטיסות לבריטניה משום שעבור נוסעים רבים עטיית המסכה לאורך הטיסה היא טירחה רבה.

סקר מחירים לביטוחי נסיעות לחו״ל בחסות Ynet

בתמצית, הסקר מצא שהמחיר של פספורטכארד הוא הגבוה ביותר מבין החברות שנבחנו. בעבר השתמשתי בפספורטכארד בעצמי, כי הכרטיס הנטען של החברה היה שובר-שוויון בשוק בעיניי והציע פתרון שבזמנו לא הייתה לו תחרות אמיתית, אבל מאז דברים השתנו והפסקתי לבטח עם פספורטכארד. כיום אני משתמש בשירותי ג׳ינג׳ר (GINGER) שלצערי מחיריה לא צוטטו בכתבה כחלק מהשוואת המחירים. אבל גם אם כן, בעיניי העלות של פוליסת הביטוח היא לא המרכיב העיקרי כי לנוסע הממוצע מדובר ממילא בעלות של דולרים בודדים לכל יום כך שגם חיסכון של 20%, אם אפשרי, מסתכם אולי בכמה עשרות ש״ח לנסיעה ממוצעת וזה לא סכום דרמטי. העיקר הוא לבחור בסוכנות ביטוח שיש לה מוצר מתקדם, שיש לה שירות לקוחות טוב ונגיש, שיש לה שירותים שמקלים מאוד על ההתנהלות במקרה חירום ובסוף היום נדע שיש על מי לסמוך. זה כל הרעיון בביטוח. אל תיקחו את המינימום, אל תסתכלו רק על המחיר ותבחרו סוכנות ביטוח קודם כל לפי המוצר שלה ולפי השירות שלה.

ע״פ הדיווחים – רוסיה השמידה את המטוס הגדול בעולם בשדה תעופה סמוך לקייב

מטוס המטען, מדגם AN-225 של חברת אנטונוב, פותח בשנים האחרונות של המלחמה הקרה והוא בעצם שריד לעידן אחר. טיסת הבכורה שלו הייתה ב-1988 ובשנים הראשונות הוא שימש כמטוס צבאי אך בהמשך חייו הפך למטוס מטען אזרחי. בסיס הקבע שלו בשדה התעופה של חברת אנטונוב ליד קייב. ב-24 בפברואר החל הצבא הרוסי להפציץ את השדה במטרה להשתמש עליו בהיותו נכס אסטרטגי, ותוך כדי הלחימה, במכוון או בטעות, פגעו הכוחות הרוסיים במטוס-הענק שהוצב בתוך האנגר ייעודי (החנייה הרגילה של המטוס, זה שדה הבית שלו…). נכון שבגדול מדובר בגרוטאה מעופפת אבל עדיין חבל שנהרס מטוס שהוא בגדר אחד ההישגים המרשימים של עולם התעופה. אין עוד יחידות מהדגם הזה.

כמעט כל המרחב האווירי האירופי חסום בפני חברות תעופה רוסיות

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה ממשיכות להצטבר עוד ועוד סנקציות של מדינות המערב. בין השאר חברות התעופה הרוסיות מנועות מלהשתמש במרחב האווירי של רוב מדינות אירופה (וארה״ב, אם כי זה פחות רלוונטי להן) כשרק מדינות בודדות בוחרות להישאר ניטרליות וכביכול עדיין מאפשרות למטוסים רוסים לחלוף בשטחן (אם כי זה חסר משמעות, למשל במקרה של שוויץ). ישראל, לעומת זאת, עדיין מאפשרת לחברות תעופה רוסיות לחלוף במרחב האווירי שלה ואפילו לנחות בשטחה.

תגובה אחת

השאר תגובה