חברת התעופה צ׳יינה סאות׳רן עוזבת את ברית סקיי

צ׳יינה סאות׳רן (CZ) חגגה בקיץ האחרון 30 שנה להיווסדה והיא כיום חברת התעופה הגדולה ביותר באסיה מבחינת גודל צי המטוסים ומספר הנוסעים. בסיסה הראשי הוא בשדה התעופה הבינ״ל של גואנגז׳ואו (CAN). בנובמבר 2007 הפכה צ׳יינה סאות׳רן לשותפה ה-11 במספר בברית סקיי (SkyTeam) וב-2011 הצטרפה לברית גם מתחרתה צ׳יינה איסטרן שהיא כיום חברת התעופה השנייה בגודלה בסין. לפני כשנתיים נרכשו חלק ממניותיה החברה ע״י אמריקן, אחת מהשותפות המובילות בברית וואן-וורלד, מה שסימן לרבים את האפשרות שצ׳יינה סאות׳רן תסיים את דרכה בברית סקיי בעתיד הקרוב. אולי מסיבה זו, ואולי מסיבה אחרת לגמרי, החליטה החברה לעזוב את הברית ב-1 לינואר 2019. האם היא תצטרף לברית אחרת בחודשים הקרובים? לא ידוע בשלב זה.

מועדון IHG Rewards משדרג את המבצע התקופתי

בבסיס המבצע התקופתי הנוכחי של המועדון הייתה האפשרות לצבור כפל נקודות – כשההטבה הייתה מוגבלת לסך של 15,000 נקודות בונוס בלבד ולשהיות עד ה-16 לדצמבר. כעת המועדון משדרג את תנאי המבצע כשהוא מעלים את רף המקסימום (כלומר, ניתן לצבור מספר בלתי מוגבל של נקודות בונוס) ומאריך את תקופת המבצע עד ה-31 לדצמבר. שימו לב שיש להירשם למבצע ומלבד כפל הנקודות ישנן גם הצעות נוספות (כל חבר מועדון וההצעות שלו).

ארקיע קיבלה לצי שלה את מטוס האיירבאס A321LR הראשון בעולם!

אירוע מרגש למדי לשוק התעופה הישראלי. בטקס חגיגי שהתקיים ביום שלישי השבוע נחת בנתב״ג המטוס הראשון מדגם ה-LR במשפחת ה-A321neo של איירבאס. המטוס הזה מעניין במיוחד לאור ביצועיו ויכולתו לטוס למרחקים גדולים משמעותית מאלו המקובלים במטוסים צרי-גוף כיום. המטוס ייכנס לשירות מבצעי בצי של החברה בשבועות הקרובים וכבר בחודש הבא יטוס ליעדים באירופה. בהמשך הדרך המטוס יוכל לשרת גם בקוים ארוכים יותר.

לזמן מוגבל: בריטיש הוסיפה 50,000 מושבי בונוס במחלקת העסקים

עד ה-2 לדצמבר ניתן למצוא זמינות גבוהה מהרגיל של מושבי בונוס בטיסות של בריטיש למגוון רחב של יעדים לרבות ת״א. מדובר במושבי בונוס במחלקת העסקים בלבד לטיסות בעונת החורף (עד ה-31 למרץ). זיכרו – ניתן לחפש בקלות מושבי בונוס בטיסות בריטיש באמצעות האתר המצוין BA Redemption Finder.

ענקית המלונאות הסינית Jin Jiang רכשה את קבוצת רדיסון

קבוצת רדיסון מנהלת כיום כ-1,400 מלונות ברחבי העולם ולמעלה מ-200,000 חדרים במצטבר. הקבוצה מפעילה את מועדון הלקוחות Radisson Rewards. החברה הסינית הרוכשת (52%) מתמחה בתחום המלונאות ופוטנציאלית תוכל לשדרג משמעותית את הנוכחות של קבוצת רדיסון ברחבי העולם ואת כוח השוק שלה.

18% הנחה על טיסות אליטליה ליעדים בדרום-אמריקה

כמעט כל סופ״ש בחודשים האחרונים יש מבצע של אליטליה, באתר הישראלי, שמקנה הנחה של 15% עד 20% על כרטיסים בכל מחלקות השירות ליעדים מוגדרים. לרוב לאירופה. המבצע הנוכחי תקף לטיסות לריו דה ג׳נרו, סאו פאולו ובואנוס איירס וליציאות בין ה-14 לינואר וה-31 למאי. כל הפרטים בעמוד המבצע. שימו לב שלפעמים אליטליה מציעה תעריפים מצוינים במחלקות פרימיום ועסקים.

עד 40% הנחה במלונות רשת קימפטון (מקבוצת IHG)

כביכול מבצע לכבוד Cyber Monday שיתקיים רשמית רק ב-26 לחודש. במסגרת המבצע, שתקף להזמנות עד ה-30 לנובמבר ולשהיות עד ה-31 למרץ, ניתן להנות מהנחה של עד 40% על חדרים בכמה עשרות מלונות הרשת. שימו לב שבמלונות רבים ההנחה מגיעה ל-25% בלבד. זאת ועוד, הרשת מתחייבת לתרום 5$ לצדקה עבור כל לילה שיוזמן במסגרת המבצע. רשת מלונות קימפטון היא יוקרתית למדי וחלק מהפורטפוליו של קבוצת IHG, ומכאן שניתן לצבור נקודות של מועדון IHG Rewards משהיות במלונות הרשת ובהתאם להשתמש בנקודות כדי לרכוש לילות-בונוס במלונות הרשת.

המלצה: מאמר מרתק על הסכנות של מסחר בנקודות

המאמר, שפורסם באתר Motherboard, מתמקד בתחום האפור – ולפעמים העברייני – בו פועלים האקרים ומביני-עניין אחרים אשר מצליחים לשים את ידם, בדרכים מפוקפקות יותר או פחות, על נקודות של מועדוני לקוחות ומזמינים באמצעות הנקודות האלו כרטיסי טיסה, חדרים במלונות, מוצרים פיסיים ועוד. במקרים רבים מדובר בחשבונות פרוצים כשלקוח הקצה יכול וצריך לנחש שמדובר בתהליך פסול שעלול להביא גם עליו סיכונים גדולים מאוד. ראוי לציין שהמאמר לא מתיימר לטעון שאסור לסחור בנקודות בכלל אלא שיש תעשייה שלמה של מסחר בנקודות שהושגו שלא כדין ומוטב שלא להיות הלקוח במקרים כאלו.

בונוס של עד 45% ברכישת אוויוס מהמועדון של בריטיש

מבצע אטרקטיבי יחסית שמגיע מספר פעמים בשנה. הפעם המבצע בתוקף עד ה-25 לנובמבר והבונוס מדורג כך שעל מנת להנות מהבונוס המקסימלי – 45% – יש לרכוש לפחות 100,000 אוויוס במחיר כולל של 1800 אירו. המחיר המשוקלל הוא 12.4 אירו לכל 1,000 אוויוס (או בתרגום 14.15$). במסגרת המבצע גם הועלה הרף המקסימלי של אוויוס שניתן לרכוש בשנה קלנדרית מ-100,000 ל-200,000. האם כדאי לרכוש אוויוס במחיר הזה? באופן ספקולטיבי – לא, משום שהערך הריאלי של אוויוס הוא נמוך יותר. אם יש לכם מימוש רצוי בראש – כן, זה יכול להשתלם, ובפרט אם המימוש הוא במחלקות הפרימיום בטיסות לטווח קצר ובינוני.

נמשך המבצע של IHG Rewards: בונוס של 100% ברכישת נקודות

המבצע היה אמור להסתיים ב-31 לאוקטובר אבל נמשך עד ה-30 לנובמבר. הבונוס ניתן על כל רכישה של 5,000 נקודות ומעלה אבל בגלל עלות הנקודות הבסיסית יש לרכוש לפחות 26,000 נקודות (ולקבל לצידן 26,000 נקודות נוספות) על מנת להגיע למחיר הנמוך ביותר שהוא 5$ לכל 1,000 נקודות. סה״כ זה מחיר הוגן מאוד לנקודות של המועדון כשלילות-בונוס במלונות היוקרתיים ביותר של הקבוצה – לרוב מרשת אינטרקונטיננטל – עולים במקסימום 70,000 נקודות ללילה.

השאר תגובה