תמונת הפוסט מוקדשת לחברת התעופה Joon. החברה נוסדה ב-2017 כחברה-בת של אייר-פראנס ושיווקה את עצמה בעיקר לדור המילניום שמחפש ׳משהו אחר׳ עם אופי, קלילות וצבעוניות. כביכול. שם החברה אמור להתבסס על המילה הצרפתית ״jeune״ שפרושה ״צעיר״. לצערנו הניסוי הצרפתי לא צלח ומוקדם יותר השנה הודיעה אייר-פראנס על הפסקת פעילותה של החברה ב-26 ליוני 2019 ועל החזרת מטוסיה לצי החברה-האם. היום טסתי עם Joon בפעם הראשונה (וסביר להניח האחרונה) והחוויה הייתה חיובית למדי.

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

30 תגובות

  1. עמרי

    היי ליאור,
    מדוע לדעתך יש מעט יחסית (כך נראה לי) טיסות חופש חמישי? האם שיקולים כלכליים של דלק למשל (האם לא מתדלקים ביעד הראשון)? לכאורה זה נשמע כמו כלי מצויין לחברות תעופה לנצל באופן מקסימלי את הקיבולת המטוסים.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה עניין מורכב מאוד. כדי להפעיל טיסת חופש חמישי חברת התעופה צריכה לוגיסטיקה בשדה נוסף (שהוא כנראה משני עבורה, כי אחרת הייתה טסה אליו ישירות), לקבל את הזכויות להפעיל את הטיסה במסגרת הסכמי התעופה בין המדינות, להקים ערוץ שיווק במדינה נוספת ועוד ועוד. זו הפקה. סיבות שונות יכולות להכשיל מהלך כזה.

      הסיבות הטובות להפעלת קו במסגרת החופש החמישי הן שתיים: (א) כדי להגיע ליעד רחוק שלא ניתן להגיע אליו בטיסת נון-סטופ משדה הבית, (ב) כדי לעשות שימוש טוב יותר בצי המטוסים (Aircraft Utilization) ובעצם למקסם את הזמן שכל מטוס מבלה באוויר ומכאן למקסם את ההכנסות ממנו.

      הגב
    • אלברטו

      שלום לכולם, מנצל את הפוסט להמליץ על חברת AirHelp לקבלת פיצוי על איחור בטיסות מאירופה ל… או מ…לאירופה. קבלתי המלצה מבלוגר ידוע בשם SamChui ויצא לי להשתמש בשירותים שלהם בדצמבר שנה שעברה על איחור/דחיה של טיסה של אייר פראנס מסנטיאגו צ׳ילה לפריז. אחרי שהגעתי לארץ הגשתי את כל המסמכים בצורה מאוד פשוטה וקלה דרך האתר שלהם. אחרי חודש קבלתי פיצוי מקסימאלי הניקוי העמלה שלהם. שירות מעולה, מעדכנים כל הזמן. פשוט וקל לממש זכויות.

      הגב
  2. ליטל

    האם צפויים יעדים חדשים שהולכים להיפתח מארץ בשנה הקרובה למזרח או לדרום אמריקה ?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא שידוע לי. אבל,

      > בהמשך השנה יהיו מספר טיסות נון-סטופ בין ישראל ליפן. לא מדובר בקו סדיר אלא בטיסות שכר, אומנם, אבל יכול להיות שהטיסות האלו הן בגדר בחינת היתכנות להמשך.

      > ממשיכות השמועות על כוונתה של סינגפור איירליינס לפתוח קו מסינגפור לת״א. השמועות האלו רצות כבר מספר שנים, אז לא צריך לקפוץ מעל הפופיק, אבל לאחרונה הן מתחזקות. וזה הגיוני – לאור ההצלחה הגדולה של קתאי בשוק המקומי.

      הגב
      • יוסי

        ליאור, תוכל לספר לנו קצת על טיסות השכר ליפן?

      • Lior@FlyingOut

        עוד לא ברור כמה טיסות יהיו אבל הראשונה כנראה תמריא ב-13 לספטמבר. את הטיסות ביקשו ספקי תיירות יפנים, כך שייתכן שבכלל לא ישווקו כרטיסים ליציאה מישראל, ואת הטיסות תפעיל סאן-דור במטוס 777 של אלעל.

        https://travel.walla.co.il/item/3217517

  3. יאיר

    האם יש דרך להזמין בהזמנה אחת כרטיסים בכמה מחלקות כרטוס? לא הכוונה לשדרוג בנקודות אלא שנוסע אחד יסע במחלקת עסקים (מסיבות רפואיות) ושאר הנוסעים יסעו במחלקת תיירים?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      סוכנים יכולים לעשות את זה בקלות ואני ממליץ להזמין כרטיס כזה דרך סוכן. אם תרצה אוכל להעביר את המייל שלך לסוכן שאני עובד איתו.

      אני לא מכיר דרך להזמין כרטיס כזה באופן עצמאי אבל כמובן שאפשר פשוט לעשות שתי הזמנות מקבילות.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה ליאור, בינתיים זה בגדר רעיון ולא משהו אופרטיבי

      • דרור

        מה הנוהל הרלוונטי לגבי מקרים של עיכובים/ביטולים שמחייבים את חברת התעופה למצוא לנוסע/ים פתרון חלופי?
        כלומר, נניח ושני נוסעים מחזיקים בכרטיסים מהזמנה אחת, האם חברת התעופה מחוייבת למצוא להם טיסה חלופית יחד, או שניתן (משיקולי זמינות וכו') להציע להם כרטיסים לטיסות נפרדות? והפוך, האם נוסעים המחזיקים בשתי הזמנות נפרדות יכולים להתעקש לקבל טיסה חלופית זהה לשניהם?

      • Lior@FlyingOut

        הממ… אין לי מקור לעניין הזה, האמת, אבל למיטב ידיעתי חברות תעופה לא מפרידות בין נוסעים כשהם תחת הזמנה אחת. אם הנוסעים הם תחת הזמנות נפרדות אז לרוב עושים מאמץ להציע להם את אותו הפתרון, באופן טבעי, אבל לא בהכרח שזה יקרה.

      • ארז

        באילו מקרים אתה מזמין דרך סוכן, או ממליץ להזמין דרך סוכן ולא, למשל, דרך מוקד ההזמנות של חברת התעופה?
        האם יש לך סוכן אחד הבקיא כמוך שתרצה להמליץ עליו? ספציפית אני חושב על נסיעה מורכבת מסביב לעולם ששאלתי לגביה כבר כמה פעמים.

        ושאלות נוספות-
        מה הם ה- PowerTools שהזכרת בלאונג׳, ואיך אפשר ללמוד להשתמש בהם?
        האם יש משמעות להבדלים שבין חיפוש multi city למול חיפוש עם כפיית קונקשן ארוך?
        תודה רבה

      • Lior@FlyingOut

        לגבי ההזמנה של סוכן,

        אלו לא מקרים קבועים אלא אד-הוק. לפעמים יש לי צורך בכרטיס מורכב שקל יחסית להזמין דרך מערכת של סוכן וכמעט בלתי-אפשרי להזמין עצמאית. לפעמים אני גם מתקשר לחברת התעופה כדי להזמין, ואין בזה חיסרון, פשוט לרוב קל יותר לקבל מענה מסוכן אנושי שאני מכיר מאשר מאיזה נציג אקראי של חברת התעופה שסיכוי גדול שאנגלית היא לא שפת האם שלו.

        לגבי המלצה על סוכן,

        אני בקשר עם מספר סוכנים ומפנה אליהם לקוחות ע״פ הצורך. אפשר לומר שכל אחד מהם חזק יותר בתחום אחר. אתה מוזמן לכתוב לי במייל ואפנה אותך. בכל מקרה אשמח גם לייעץ לך בעצמי או להפנות אותך למקורות מידע.

        לגבי הכלים של המטריקס,

        בגדול זה דורש התקנת תוסף לדפדפן (אני משתמש ב-cjs בכרום) ובאמצעות התוסף הפעלת הכלים (חפש ״minified version״ בעמוד המקושר). הנה כל המידע: https://www.flyertalk.com/forum/travel-tools/1623427-ita-matrix-powertools-userscript-orbitz-dl-ua-aa-ba-cz-ib-la-lh-lx-tk.html

        לגבי החיפוש,

        קשה לי לחשוב על מקרה שבו יהיו תוצאות שונות בין חיפוש מולטי-סיטי לחיפוש רגיל עם הגדרת אורך הקונקשיין במטריקס. אלו חלופות. אני משתמש בשתי אפשרויות החיפוש ע״פ הצורך – כי בעצם האפשרות הראשונות מאפשרת גמישות רבה יותר עם התאריכים בעוד האפשרות השנייה רלוונטית יותר כשאתה מנסה ליצור קונקשיין מסוים בתאריך מסוים.

      • ארז

        תודה רבה על התשובה המפורטת!
        אני אכתוב לך כשאסגר על עצמי קצת יותר…

    • Lior@FlyingOut

      מעולם לא ערכתי השוואה מקיפה בין הפוליסות של חברות הביטוח. זה לא התחום שלי ואני חושש שאם אעשה השוואה כזאת היא תהיה בינונית במקרה הטוב. השוואה כזאת צריכה להיעשות ע״י איש מקצוע מתחום הביטוח.

      אני משתמש בשנה האחרונה בביטוח של פספורטכארד. הוא נראה לי מקיף, נוח ומתומחר נכון. טרם יצא לי להפעיל את הביטוח, לשמחתי, אז כביכול אין לי דעה אישית בעניין החשוב באמת, אבל נחשפתי לאינספור לקוחות מרוצים של החברה עם שבחים על התנהלות מעל המצופה. טוב מספיק בשבילי.

      הגב
  4. יוסי

    טיסה בשבוע שעבר מניו יורק דרך ציריך עם סוויס ואל על.
    מזוודה עם אוכל קפוא באלפי דולרים הגיעה אלינו רק אחרי שלושה ימים. כמובן שכל האוכל נאלץ לעשות את דרכו לפח.

    האם אנחנו זכאים לפיצוי? או שבשל תוכן המזוודה, חבל על הזמן.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא מאמין שיש בעיה עם תכולת הכבודה, אבל, אני מאמין שיש מגבלה לפיצוי הכספי שחברת תעופה מחוייבת לתת. כלומר, אין סיכוי לקבל פיצוי של אלפי דולרים על איחור של שלושה ימים בהגעת כבודה ולא משנה מה הייתה תכולתה.

      אני מניח שחברות תעופה מציעות סידורים מיוחדים להעברת כבודה יקרה/שבירה/דחופה בעלות נוספת. זאת ועוד, אני מניח שחברות ביטוח מסוגלות לבטח מקרים כאלו.

      כאמירה כללית חברות תעופה מפצות ע״פ 50$/יום/מזוודה. זה הכל.

      הגב
    • החסכן

      כמעט כל ביטוח נסיעות שנמכר בישראל מכיל בתוכו ביטוח כבודה כברירת מחדל, כדאי לנסות לקבל משהו מחברת הביטוח.

      הגב
  5. דרור

    משהו לשים לב אליו בהזמנת כרטיסים באוויוס –
    בחלק מהמקרים, האתר של בריטיש מציע מספר חלופות של שילוב אוויוס וכסף. לפעמים, דווקא האופציה של פחות אוויוס ויותר כסף יוצאת משתלמת יותר.
    לדוגמא (משהו שנתקלתי בו השבוע), בחיפוש טיסה מטאיפיי לאוסקה, בביזנס של קתאי, ההצעות הן: (בסוגריים, סה"כ המחיר בהנחת 12 יורו ל-1K אוויוס, כמו המבצע הנוכחי של בריטיש)
    15K + 34$ (סה"כ 236.6$)
    13.5K + 59$ (סה"כ 240.44$)
    12.5K + 74$ (סה"כ 242$)
    11K + 99$ (סה"כ (246.84$)
    10K + 114$ (סה"כ 248.4$)
    8K + 129$ (סה"כ 236.52$)

    בגלל שאני צריך לרכוש טיפה אוויוס בשביל לנצל את זה, נראה שעדיף לי להשתמש דווקא באופציה האחרונה. אין לי מושג כמה המצב הזה שכיח.
    מן הסתם, ההבדלים פה מאוד קטנים במחיר, ואני מתנצל על החפירות, אבל חשבתי שזה מעניין 🙂

    הגב
    • החסכן

      זה מאד מעניין דרור. בדיוק מסוג החפירות הקרובות לליבי… בדיוק ללפני חודש נתקלתי בתמחור כזה בהזמנת כרטיס באמצעות אוויוס של איבריה. דווקא היו לי מספיק אוויוס אבל היה יותר כדאי לשלב הרבה אוויוס וקצת כסף כמו באופציה הראשונה שציינת.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה שכיח, כן, ואתה צודק לגמרי שלפעמים עדיף לשלם חלק גדול יותר בכסף כדי לחסוך באוויוס. זו בעצם דרך לרכוש אוויוס במחיר מוזל.

      הגב
  6. שי

    אתה יודע מהן ההטבות של ויזה אינפיניטי ולמה ניתן להשוותו?

    הגב
  7. אמיר

    חג שמח!
    תודה רבה על המידע המקיף באתר אכן פותח כיוונים חדשים.
    רציתי לשאול לגבי הכרטיסיות של אלעל.
    האם אני צובר על כל המשפחה נקודות נוסע מתמיד?
    ודבר נוסף נגיד קניתי כרטיסיה מראש ב 4000 דולר
    האם הנקודות בסיס נצברות ישר? או שצריך לחכות לטיסות בפועל?
    תודה מראש !

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אהלן אמיר,

      (א) כל נוסע צובר נקודות עבור טיסותיו. לא משנה אם הכרטיסים הם במסגרת של כרטיסיה ולא משנה מי שילם עבורם.

      (ב) הנקודות נכנסות לחשבון לאחר הטיסה ולא לאחר הרכישה.

      הגב
  8. בני

    קיבלתי את ההודעה הבאה מאקספדיה: Your monthly statement – you have 421 points worth $3.01
    מה אפשר לעשות עם זה?

    הגב

השאר תגובה