החל מהחודש אני מציע שירות הזמנת מלונות יוקרה המבוסס על הגישה שיש לי לרשימה של תעריפים מיוחדים הזמינים רק למעט מאוד סוכנים ויועצי נסיעות המתמחים במוצרי פרימיום. אני שמח לעדכן שבשבועיים האחרונים ביצעתי עשרות הזמנות לקוראיי הבלוג ורבים מהם כבר השלימו שהייה ראשונה ויצאו מרוצים.

התעריפים המיוחדים לפעמים נמוכים יותר מכל תעריף פומבי אבל במקרים רבים זהים לתעריף הרגיל באתר המלון. כלומר, לפעמים בהחלט ניתן למצוא תעריף נמוך יותר באתר הזמנות דוגמת Club1hotels או אפילו באתר המלון (כמו תעריף AAA או תעריף מוזל לחברי מועדון). בכל מקרה, התעריפים המיוחדים כוללים הטבות רבות כמו ארוחת בוקר בחינם, שדרוג לחדר, קרדיט לשימוש במלון ועוד – ולכן, נשאלת השאלה: במידה וקיים תעריף נמוך יותר, האם בכל זאת כדאי לשלם יותר כדי לקבל יותר?

אין תשובה פשוטה לשאלה הזאת. כל מקרה לגופו. אבל לפני שאסביר הלאה את כוונתי, אתן לכם דוגמה.

תעריף מיוחד מול תעריף רגיל

כדוגמה בחרתי הזמנה של 4 לילות במלון Wynn בלאס-וגאס. זו הזמנה עתידית של כפיר, קורא וותיק של הבלוג, ולכן לא אנקוב בתאריכי השהייה או בפרטים מזהים אחרים.

ההזמנה המקורית בוצעה באקספדיה תוך שימוש בקוד הנחה ובקרדיט שהיה בחשבון. מחיר הבסיס כולל מסים היה 792$, בתשלום מראש, ועוד 204$ של היטל-נופש לתשלום במלון (45$/לילה בתוספת מס). התעריף של אקספדיה לא כולל ארוחת בוקר וכן כולל קרדיט בסך 40$ לשימוש במלון. קוד ההנחה הוריד 70$. סה״כ היה משלם הלקוח 849$ ועוד 77$ של קרדיט.

ה-Wynn הוא מלון של וירטואוזו ולכן יכלתי להציע לו את אותו החדר בתעריף עם הטבות רבות (תשלום במלון). המחיר המלא, כולל מסים והיטל-נופש, הוא 1016$. כלומר, בתעריף וירטואוזו כפיר ישלם 90$ יותר מאשר בתעריף המוזל של אקספדיה. אני כביכול מתעלם כאן מהקרדיט שיש לו באקספדיה מתוך הנחה שהוא יוכל להשתמש בו בהזדמנות אחרת. אז האם כדאי לו לשלם 90$ יותר במקרה הזה?

הטבות וירטואוזו במלון הזה הן:

  • שדרוג של קטגוריה אחת לחדר על בסיס זמינות בצ׳ק-אין.
  • קרדיט של 60$ לארוחת בוקר (30$/אורח, עד שניים בחדר).
  • קרדיט של 100$ לשימוש בספא של המלון.
  • צ׳ק-אין מוקדם וצ׳ק-אאוט מאוחר על בסיס זמינות.
  • מבצע לשהיות עד ה-30 לספטמבר: קרדיט נוסף של 50$ לשימוש במלון.

במבט ראשון, להערכתי, אפשר לומר שההטבות הנוספות מצדיקות בקלות את הפרש המחיר. כפיר הסכים עם ההערכה הזאת ובהתאם ביטל את ההזמנה המקורית והקים הזמנה חדשה בתעריף וירטואוזו ובתוך כך ישלם 90$ נוספים.

ערכן הריאלי של הטבות במלון

כמה שווה הטבה של ארוחת בוקר בחינם?

אם יש לכם סטטוס גבוה שממילא מבטיח לכם ארוחת בוקר בחינם בהזמנה ישירה – אז ההטבה שווה אפס. כנ״ל אם אתם בכלל לא מעוניינים לאכול במלון או במקרה החריג שהמלון (היוקרתי) מציע ארוחת בוקר בחינם לכל האורחים. אם אתם מעדיפים קפה ומאפה בבוקר, ובאופן שיגרתי מוותרים על ארוחת בוקר מלאה, אז כנראה שההטבה שווה כ-10$/לילה עבורכם. לחילופין זוגות בחופשה שאוהבים להתפנק עם ארוחת בוקר עשירה, אולי אפילו בחדר, כנראה יתנו להטבה ערך גבוה בהרבה של 50$/לילה או אפילו 100$/לילה במלון יוקרתי במיוחד (בהתאם לחלופות). כאמירה כללית אני מעריך את שווי ההטבה בטווח 20$-40$ ללילה לכל אורח כתלות באיכות המלון.

כמה שווה הטבה של שדרוג לחדר על בסיס זמינות?

גם כאן – אם יש לכם סטטוס גבוה שמקנה זכאות לשדרוג, ואתם מבצעים הזמנה ישירה במלון, ההטבה כנראה שווה אפס מבחינתכם. על אף שכפל-זכאות לשדרוג, אם נקרא כך לילד, מגדיל את הסיכוי לשדרוג. שנית – צריך לבחון את אחוז התפוסה במלון, למשל כשמדובר במלון מבוקש בשיא העונה, והרי שאם הצפי לזמינות הוא אפסי אז בהתאם ערכה של ההטבה הוא אפסי (אם כי יש שינויים של הרגע האחרון ושדרוג תמיד אפשרי). שלישית – צריך לבחון את כלל קטגוריות החדרים במלון כדי להבין כמה משמעותי יהיה השדרוג במידה ויינתן בצ׳ק-אין, כי לפעמים הקטגוריה הבאה היא תוספת של 20$/לילה בלבד ואז השדרוג שווה לכל היותר את הסכום הזה. כאמירה כללית אני מעריך את שווי ההטבה בסביבות 50$/לילה אבל רק כשמדובר במלון יוקרתי וכשיש סיכוי ריאלי לשדרוג. זה כמובן מתוך הנחה שיהיו מקרים בהם לא יינתן השדרוג. אפשרות אחרת היא לבחון את הפרש המחיר לקטגוריית החדרים הבאה ולחתוך את המספר בחצי.

כמה שווה הטבה של קרדיט לשימוש במלון?

זו כבר הטבה מורכבת יותר והיא תלויה קודם כל בתכנון מוקדם של שימוש במתקני המלון. כך, למשל, מי שאוהב להשתמש בשירותי ספא במהלך חופשה ומעדיף את הספא במלון מטעמים של נוחות כנראה יראה בקרדיט שתקף לספא ככסף לכל דבר. הרי גם בהיעדר אותו קרדיט הוא היה משלם עבור שירותי הספא במלון. אותו הדבר נכון לקרדיט F&B למי שמתכנן לאכול או לשתות במסעדות או בברים של המלון במהלך השהייה (געגועיי לבר המצוין Round Robin של מלון InterContinental Willlard בוושינגטון). אבל מה אם אין לכם תכנון כזה? ובכן, כאמירה כללית אני מעריך את שווי ההטבה בטווח 50%-70% מערך הקרדיט שנותן המלון: 50% אם מדובר בקרדיט לספא בלבד, אם מדובר במלון לא יוקרתי במיוחד או אם מדובר בשהייה של לילה בודד, ו-70% אם מדובר בקרדיט ל-F&B או קרדיט כללי.

כמה שווה הטבה של צ׳ק-אין מוקדם וצ׳ק-אאוט מאוחר?

מכיוון שזוהי הטבה שאינה מובטחת, ותלויה בזמינות, אני לא נותן לה ערך כספי אמיתי. היא בגדר ״Nice to have״ ולא יותר. במקרה חריג שמלון מוכן להתחייב מראש לאשר בקשה אז כן ניתן לתת ערך כלשהו להטבה.

חזרה להזמנה במלון Wynn

כתזכורת: כפיר העדיף לשלם 1016$ במקום 926$ כדי להנות מההטבות של תעריף וירטואוזו. נניח שהוא יהיה בלאס-וגאס לבדו ונניח שהוא מעוניין בארוחת בוקר מלאה בכל יום. כמו כן נניח שיש לו סיכוי סביר לשדרוג במלון שנחשב לאחד מהטובים ביותר בעיר. אסכם אם כן את הערך הריאלי של ההטבות עליהן שילם 90$:

  • הטבת השדרוג = קטגוריית החדרים הבאה במלון עולה כ-50$/לילה יותר כולל המס, ומכאן, להערכתי, הטבת השדרוג שווה כ-25$/לילה או סה״כ כ-100$ לשהייה כולה.
    – – –
  • הטבת ארוחת הבוקר = בלאס-וגאס ארוחות בוקר הן הצגה גדולה, ומדובר במלון ברמה גבוהה, ולכן להערכתי ארוחת הבוקר שווה בקלות 30$/לילה או סה״כ כ-120$ לשהייה כולה.
    – – –
  • הטבת קרדיט במלון = בהזמנה של אקספדיה היה כלול קרדיט כללי של 40$. בתעריף וירטואוזו כלול קרדיט כללי של 50$ ובנוסף קרדיט לספא של 100$. אם נניח שכפיר מעריך את הקרדיט כ-50% מערכו הנקוב, ולא יותר, הרי שההטבות הנוספות של וירטואוזו הן בעלות ערך ריאלי של 55$ סה״כ לשהייה.

בשקלול המספרים – הוא ישלם 90$ נוספים כדי לקבל הטבות בעלות ערך ריאלי של כ-275$. לא רע בכלל לשהייה שעולה קצת יותר מ-1,000$ בלבד.

מחשבות נוספות

מעבר לשקלול ערכן הסובייקטיבי של ההטבות, כדאי לזכור ששימוש בתעריף של אחת התוכניות המיוחדות, דוגמת וירטואוזו או סטארס, מבטיח גם יחס מועדף במלון שיכול לבוא לידיי ביטוח גם בדברים הקטנים שיכולים להפוך את השהייה במלון למשופרת משמעותית. למשל צ׳ק-אין בדלפקים ייעודיים או בטרקלין המלון, קדימות והתחשבות בכל בקשה מיוחדת, הקצאת חדר טוב יותר גם בהיעדר שדרוג פורמלי, מתנת הגעה בחדר עם פתק ממנהל המלון ועוד ועוד. כל זה אולי פחות מרגש כשמדובר בשהייה של לילה בודד שעיקרה שינה במיטה נוחה אבל היחס המועדף הזה הוא משמעותי למשל בחופשה זוגית של מספר לילות.

בכל מקרה תמיד כדאי לבחון את ההטבות הנוספות ולנסות לתת להן ערך סובייקטיבי כדי להבין אם הן מצדיקות את הפרש המחיר. לפעמים הן לא. אבל לפעמים התעריפים המיוחדים למעשה נמוכים יותר מכל התעריפים הפומביים – ואז הבחירה בהם טריוויאלית, אפילו בלי להיכנס לדיון על ההטבות הנוספות.

הפוקוס הוא תמיד על היחס שבין התמורה למחיר ולא על המחיר לבדו. קל וחומר כשמדובר במלונות יוקרה שחוויית השהייה בהם תלויה בהרבה מעבר לאיכות החדר בלבד.

6 תגובות

  1. uri bibi

    הי כשמבצעים הזמנה באקספדיה מקבלים נקודות בנוסף. ולא ככ קשה להגיע למעמד גולד ולקבל כמות נקודות יפה או לבצע שימוש באתר קשבק ולקבל גם קשבק וגם נקודות ( פחות מאשר בשימוש באפליקציה ) חשוב לקחת זאת בחשבון.

    כמובן שגם היתי לוקח הצעה מסוכן רגיל . אגודה. ועוד אתרי השוואות מחירים. לעיתים ההבדלים גדולים.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הזמנה באקספדיה היא ׳צד-שלישי׳ ולא מאפשרת צבירת נקודות במועדון של המלון. אם קרה לך שקיבלת נקודות פעם – זו טעות חריגה ולא הנורמה. אפשר לצבור נקודות בתוכנית של אקספדיה עצמה, זה כן, אבל לנקודות האלו יש ערך נמוך מאוד אפילו עם סטטוס גולד.

      בכל מקרה, אתה צודק שתמיד כדאי לערוך השוואת מחירים. לפעמים הפערים גדולים. הטענה העיקרית בפוסט היא שבמקרים רבים משתלם לשלם יותר כי התמורה לפרמיה היא משמעותית מאוד.

      הגב
  2. חי

    ממליץ על אפליקציית אורביז, יש שם הנחה באפליקציה על הרכישה הראשונה של 15% הנחה עד 150 דולר ובנוסף במידה ומגיעים לסטאטוס פלטינה מקבלים הטבות vip שוות במבחר מלונות שבהסדר וצבירה של 5% בערך של קרדיטים לרכישה בהזמנה הבאה, את כל המלונות שלי אני סוגר שם עם קופונים שונים שכל פעם מתעדכנים וצובר נקודות, בנוסף ניתן להתחבר ל קאש בק לפני שיפנה אותך לאפליקציה ולצבור עוד החזרים

    הגב
  3. Dov

    אין ספק שכשיש לך דרגה ואתה מזמין דרך המלון ולפעמים עולה יותר עדיין ההטבות כמו שדרוגים והיחס
    שווים המון כאדם חרדי אף פעם איני מזמין ארוחה במלון ובדרך כלל מביאים לי מגש פירות לחדר שובר לשתיה או שובר 100 דולר מסאז וכו… וגם שאני מגיע בשש בבוקר במידה ויש חדר מוכן יתנו לי אותו מייד ללא תוספת ומבחינתי זה מעולה

    הגב
  4. Tom Lev-Ronen

    היי ליאור, שאלה. האם המחיר הסופי באתר club1hotels כולל מעמ ישראלי עבור משתמשים שרשומים מישראל? האתר מוסיף תשלום על מיסים אך לא ברור לי אם זה כולל מעמ…

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא כולל מע״מ. זה נכון ל-C1H וזה נכון גם לכל אתרי ההזמנות האחרים (אקספדיה, בוקינג וכו׳). הם לא יכולים להציג את המחיר רכולל המע״מ משום שהם לא יכולים לבדוק מראש האם הלקוח חייב במע״מ או לא.

      הגב

השאר תגובה