המלון האייקוני מוכר באמסטרדם בשם "מלון אמסטל". הוא נבנה כמלון פאר על הגדה המזרחית של נהר האמסטל ונפתח ב-1867. בשנים 1992-1990 הוא עבר שיפוץ משמעותי כשבין השאר 111 החדרים המקוריים הוחלפו ב-55 חדרים ו-24 סוויטות מפנקות. בחודש שעבר (יוני 2014) המלון נמכר לקבוצת משקיעים מהמפרץ הפרסי, יחד עם ארבעה מלונות אחרים של רשת אינטרקונטיננטל באירופה, אך נכון לכרגע לא פורסם על כל כוונה להוציא אותו (ואותם) מהרשת היוקרתית. המלון נחשב מאז הקמתו למלון המפואר ביותר בהולנד.

המלון שוכן במיקום מובחר בסמוך למרכז העיר: על גדות הנהר בין האזור העסקי, האזור התיירותי הכולל את המוזיאונים החשובים בעיר ואזור קניות פופולרי. אתרים רבים נמצאים במרחק הליכה מהמלון, וכך גם מספר תחנות רכבת תחתית.

במלון אין קומת קלאב (וזה מצער) אך יש בו בר, בית-קפה (בראסרי) ומסעדה המעוטרת בשני כוכבי מישלין.

הזמנת החדר

על מנת להזמין לילה בחדר הפשוט ביותר במלון (35 מ"ר, ללא נוף לנהר) תאלצו בדר"כ להיפרד מ-500 יורו ויותר. אך משום מה, ולגמרי לא ברורה לי הסיבה, המלון נמצא בקטגוריה 7 של מועדון IHG Rewards (מתוך 9) ולכן נדרשות רק 40,000 נקודות ללילה. משניתן לרכוש נקודות החל מ-7 סנט לנקודה – ניתן בעצם לרכוש לילות במלון ב-280$ בלבד. לא זול, אבל מחיר מציאה ביחס למחיר הרגיל. כמובן שלילות-בונוס אינם זמינים בכל יום בשנה. אני, באופן טבעי, השתמשתי בנקודות.

צ'ק-אין

הגעתי למלון אחרי טיסת בוקר קצרה מלונדון. מהצעד הראשון במעלה המדרגות שבכניסה מבינים שלא מדובר ב'עוד מלון' אלא במשהו אחר. הלובי נראה כאילו נלקח מתוך סט של הפקה הוליוודית לסרט על אצולה אירופאית – נברשות מפוארות, גרם מדרגות עם שטיח אדום, פסנתר כנף נוצץ, ציורים על הקירות, ריהוט עץ ועוד ועוד. זה לא לובי גדול – אבל הוא בהחלט הלובי המרשים ביותר שבו זכיתי לבקר עד כה.

תוך כדי שהסדרתי נשימה ניגש אלי פקיד הקבלה והזמין אותי לשולחנו. חברו שאל אם ארצה לשתות משהו, ביקשתי כוס מים, וכמה רגעים אח"כ הייתה לי ביד כוס מים קרים עם קרח ושתי חתיכות לימון. כי במוסד עם מוניטין כזה צריך לצפות שכל דבר יעשה מעבר למצופה.

שמחתי לגלות שהחדר שהוכן עבורי היה פנוי ומסודר כבר בשעה 10 בבוקר. הליך הצ'ק-אין היה מהיר ובמהלכו קיבלתי מספר עובדות היסטוריות על המלון. הפקיד ביקש ללוות אותי לחדר אך קודם לכן עשה לי סיור קצר בלובי ובבר של המלון השוכן במרפסת מקורה הצופה אל הנהר. זהו מלון קטן למדי ולכן שקט מאוד.

את החדר הזמנתי בנקודות אך המלון החליט לשדרג אותי לחדר הפונה לנהר – כחבר מועדון אמבסדור. ראוי לציין שחברי המועדון זכאים לשדרוג מובטח (!) במלונות רשת אינטרקון אבל הטבה זו אינה תקפה בלילות המוזמנים בנקודות ולכן השדרוג כאן היה הפתעה טובה מאוד. הנוף של הנהר בהחלט שווה תוספת במחיר ולכן המלצתי עבור מי שבוחר להשתמש בנקודות עבור לילות במלון הזה: צרו קשר עם המלון מראש, בררו לגבי שדרוג ואם יש צורך הציעו לשלם תוספת כלשהי כדי להבטיח שדרוג לחדר הפונה לנהר.

החדר: King Bed Executive River View

החדר בגודל 35 מ"ר, מעוצב ומאובזר להפליא, אך המבנה שלו חריג. הדלת נפתחת למעין רחבת כניסה קטנה (5 מ"ר) כשמצד אחד ישנו שולחן, מהצד השני ישנה הדלת לחדר השירותים ומלפנים ישנו גרם מדרגות קטן המוביל לחלל החדר המרכזי. זה נשמע טוב וייחודי אבל זה גם אומר שבכל פעם שרוצים לבקר בחדר השירותים צריך לעלות מספר מדרגות ולרדת אותן בדרך חזרה.

חדר השירותים גדול ומרשים מאוד. ישנה אמבטיה גדולה במיוחד, מעוצבת במיוחד וכוללת ברז ענק בצבע כסף שעליו מונח קלף קרטון שמבשר שהוא מסוגל למלא את כל האמבטיה בפחות משתי דקות כך שאין צורך 'ללכת לטייל' בינתיים. והוא צודק, אגב. כמובן שישנה גם מקלחת נפרדת – וגם היא בגודל לא רגיל.

החלל המרכזי של החדר אינו גדול במיוחד אך מעוצב היטב. מצד החדר החדר כולל את כל הפינוקים המודרניים להם אפשר לצפות – מכונת קפה, טלויזיה שטוחה, מקרן קול עם מעמד ייעודי למכשירי אפל – ומצד שני הכל מגיע בטעם יוקרתי. רגילים למצוא פנקס על השידה ליד המיטה? אז במלון הזה על הניירות יש חותם מוטבע (!) והם מונחים בתוך ספרון עשוי עור שמיוצר ע"י חברה לונדונית מוכרת מספיק כדי שיהיה לה סמל.

בחדר ניתן למצוא, בין השאר: מטריה של המלון שניתן לקנות בקבלה, חלוק נוח במיוחד עם סמל המלון מוטבע עליו בצבע זהב, מכתבייה מפוארת שכוללת גלויות של המלון, מפת ריצה המציעה לא פחות מחמישה מסלולים אזוריים המחולקים לפי מרחק ונוף, בר אלכוהול עם בערך עשרה בקבוקים בגודל מלא (בתשלום) וכמובן תפריט כריות מגוון כדי שחלילה לא יהיה אורח שייאלץ להתמודד עם לילה ללא נוצות אווזים צעירים במילוי רך.

המיקום

הסביבה הקרובה של המלון היא בעיקר שכונת מגורים שקטה למדי, אך במרחק דקות הליכה בודדות ניתן למצוא אינספור חנויות, מסעדות, ברים וכיוצ"ב. הקונסיירג' המצוין שמח להמליץ על מסעדות לפי טעם אישי (במטבח ובתקציב) ולהזמין מקום במקרה הצורך. אין סניף של סטארבקס במרחק הליכה קצר – חיסרון למכורים.

אזור המוזיאון של העיר, סביב הרייקסמוזיאום המפורסם, נמצא במרחק 1.5 ק"מ מהמלון (בערך 20 דקות הליכה) ומונית תעלה בערך 10 יורו. שדה התעופה סכיפהול נמצא במרחק 20 ק"מ מהמלון (בערך 25 דקות נסיעה) ומונית תעלה בערך 45 יורו (ממליץ על Uber).

לסיכום

מלון אמסטל הוא מלון מלא אופי ויוקרה. הוא קטן, כמעט אינטימי, עמוס היסטוריה ובכל זאת מרגיש מעט מאופק ולא גרנדיוזי. מלון מושלם לסופ"ש זוגי רומנטי, למשל, או לאירוע משפחתי מיוחד. מכיוון שהמלון יקר מאוד – אני ממליץ בחום להשתמש בנקודות מועדון IHG Rewards על מנת להזמין את הלילות במחיר משתלם מאוד. כדאי, אם צריך, לשלם תוספת עבור חדר עם נוף לנהר. הנאה מובטחת!

השאר תגובה