הכינוי ״The Magnificent Mile״, או בקיצור ״המייל״, שייך לחלקה הצפוני של שדרת מישיגן בעיר שיקגו. זו שדרה ארוכה מאוד שמתחילה באזור גולד-קווסט בצפון וממשיכה דרומה לנהר, לפארק מילניום ומסתיימת בכלל בפרבר דרומי של העיר שאין סיבה אמיתית לבקר בו. ״המייל״, החלק של השדרה שבין הגשר לרחוב אוק, הוא אזור תיירותי שבו יש ריכוז גדול של חנויות, מלונות, בנייני משרדים מפורסמים, מוזיאונים, אתרים היסטוריים, אטרקציות תיירותיות ועוד.


אם הייתי חייב להמליץ על המיקום האידיאלי למלון עבור התייר הממוצע הייתי בוחר בגדר שדרת מישיגן ששמו הרשמי והבלתי-מוכר-אפילו-למקומיים הוא ״DuSable Bridge".
הגשר הזה, אגב, הוא אטרקציה בפני עצמו ובהחלט שווה ביקור – והוא אפילו מורם פעמיים בשבוע בחודשי האביב והסתיו. הגשר מהווה נקודה מרכזית בעיר שממנה ניתן להגיע בקלות לאתרים שעל המייל, לפארק מילניום הנהדר, לאזור הלופ ובפרט לרחוב סטייט ׳שבו עושים דברים שלא עושים בברודווי׳.

והאינטרקון נמצא בדיוק שם. שתי דקות הליכה מהגדר, על המייל.

Chicago at Night

התארחתי במלון מספר פעמים אבל הביקורת הזאת תתייחס לשהייה האחרונה שלי מתחילת נובמבר 2014. בשהייה זו ניסיתי, בפעם הראשונה, את אחת הסוויטות של המלון.

תכנון והזמנה

סיפור ההזמנה של שלושת הלילות שלי בתחילת נובמבר יכול למלא שניים או שלושה פוסטים לבדו, אבל כדי לחוס עליכם אקצר את מהלך העניינים.

בביקור הזה רציתי להיות בסוויטה. כחבר מועדון אמבסדור אני נהנה מהטבה של שדרוג מובטח מראש של קטגוריית חדרים אחת – ולכן הייתי צריך להזמין את החדר היקר ביותר שאינו סוויטה כדי להיכנס לאחת הסוויטות. לטובת שני הלילות הראשונים השתמשתי בשובר ׳לילה שני חינם׳ שניתן לחברי מועדון אמבסדור ועל הלילה השלישי שילמתי בנקודות (45,000). החדר שהוזמן היה מקטגוריית Premier Historic Tower. 

השדרוג המתבקש הוא לסוויטה מהקטגוריה הנמוכה: Magnificent Mile Suite. הבעיה, כך גיליתי לאחר התכתבות עם המלון, היא שהסוויטות מהקטגוריה הזאת ממוקמות בבניין החדש ולא משקיפות למייל. בשיקגו הנוף חשוב לי יותר מגודל החדר ולכן הייתי מוכן לוותר על השדרוג, אבל בכל זאת שאלתי לגבי קטגוריית הסוויטות הבאה.

InterContinental Magnificent Mile Chicago - Rates

המלון בא לקראתי והבטיח שדרוג כפול לסוויטה מקטגוריית Executive Suite שממוקמת בבניין ההיסטורי ונהנית מנוף למייל. ראוי לציין שהשדרוג כלל גם את הלילה השלישי שהוזמן באמצעות נקודות ולא אמור להנות מהטבת השדרוג. כרגיל, שירות מצוין ללקוחות הקבועים.

בהזמנה המקורית המחיר היה 359$, לא כולל מסים, לשני הלילות הראשונים כשע״פ תנאי התעריף הייתי אמור לשלם רק על הלילה הראשון. בהתאם להמלצה על גינון הזמנות חזרתי ובדקתי את המחירים מדי פעם עד שהלילה הראשון ירד למחיר של 279$ בלבד. ההזמנה עודכנה, וזה אכן המחיר הסופי ששילמתי עבור שני הלילות הראשונים.

הגעה וצ׳ק-אין

למלון הגעתי ממלון הייאט (ביקורת כאן) כך שלא נדרשתי למונית יקרה או תחבורה ציבורית. מרחק ההליכה בין המלונות הוא דקות בודדות.

הלובי היה עמוס אבל עמדות הצ׳ק-אין היו פנויות. המלון מארח באופן קבוע אירועים כאלו ואחרים, בעיקר חתונות או כנסים קטנים, ולכן עומס בקומת הלובי הוא מחזה שכיח בשעות מסוימות של היום. יחד עם זאת, במהלך היום פעילות בדר״כ ארבע או חמש עמדות צ׳ק-אין כך שההמתנה יחסית קצרה. תהליך הצ׳ק-אין היה מהיר ונוח. כרגיל, קיבלתי שני שוברים למשקאות חינם בסניף של סטארבקס שנמצא בצד הלובי.

הסוויטה: Executive Suite

ראוי לצפות להרבה מסוויטה באחד המלונות הנחשבים ביותר על המייל שמגיעה ברוב לילות השנה עם תג מחיר של 600$ ומעלה. הסוויטה שלי הייתה בקומה ה-33 מתוך 42 בבניין ההיסטורי. טיפ: זה בהחלט הבניין של המלון שבו כדאי להתארח, בהפרש דרמטי.

IC Chicago - Executive Suite - Entrance

Executive Suite Entrance, IC Chicago

הסוויטה לא גדולה עם שטח מוצהר של 45 מ״ר בלבד ואינה כוללת דלת המפרידה בין הסלון לחדר השינה. שזה מאוד כמו להגיד שברוב המלונות שמכבדים את עצמם היא הייתה מקבלת תואר של סוויטת-ג׳וניור במקרה הטוב ביותר. והיא אכן מרגישה קטנה למדי אם כי לא צפופה.

באופן כללי הסוויטה זכתה לעיצוב לא שיגרתי. אולי בגלל שכך שופצה לאור אילוצים שנבעו מהעיצוב הפנימי המקורי של הבניין שנבנה ב-1929. אחת התוצאות החיוביות דווקא של העיצוב החדש היא שחדרי השירותים גדולים מאוד.

הדלת נפתחת היישר אל הסלון. פחות מוצלח, לטעמי. הסלון קטן יחסית, כולל ספה לא גדולה ונהנה מנוף לשני כיוונים: מזרחה לאגם וצפונה לבניינים הגבוהים של אזור מגדל המים.

IC Chicago - Executive Suite - Living Rooom

Executive Suite Living Room, IC Chicago

הסלון מתחבר למסדרון קצר שבקצהו השני חדר השינה. המסדרון כולל גם ארון גדול ואת דלת הכניסה לחדר השירותים המרווח.

IC Chicago - Executive Suite - Hallway

Executive Suite Hallway, IC Chicago

IC Chicago - Executive Suite - Bathroom Ameneties

Bathroom Amenities, IC Chicago

חדר השינה גדול יחסית ובו אפשר למצוא גם את פינת העבודה.

IC Chicago - Executive Suite - Word Desk

Executive Suite Work Desk, IC Chicago

IC Chicago - Executive Suite - Telephone Unit

Executive Suite Telephone Unit, IC Chicago

לחדר השינה נוף לשני כיוונים: צפונה ומערבה אל המייל ומלון מריוט ממול. הבניינים בצד השני של השדרה מגיעים עד קומה 25 בערך, כך שחדרים גבוהים יותר זוכים לנוף עדיף משמעותית לאזור מערב העיר.

המיטה, לטעמי האישי, נוחה בצורה בלתי רגילה (כפי שהתרגלתי לצפות ממלונות הרשת).

IC Chicago - Executive Suite - King Size Bed

Executive Suite King Size Bed, IC Chicago

השירות במלון

זו אולי הסיבה הראשונה שבגללה אני בוחר לחזור למלון הזה פעם אחר פעם. התרגלתי לקבל רמת שירות גבוהה מכל אנשי הצוות, שבחלקה מושפעת לבטח מהסטטוס שלי במועדון הלקוחות של המלון.

צוות הקונסיירג׳ מקצועי ואדיב, גם במלון עצמו וגם במסגרת התכתבות מוקדמת במייל. אין כל בעיה לשלוח חבילות למלון אפילו זמן רב לפני ההגעה אבל המלון גובה עמלת אחסון של 5$ לחבילה סטנדרטית (ללא תלות במספר הימים שהיא נשמרת).

תפריט שירות החדרים במלון לא זול אבל מציע מבחר מצוין של מנות. מנות בשריות רבות מגיעות מהמטבע של מסעדת הבשרים Michael Jordan’s Steak House שנמצאת בקומת הלובי וידועה באיכותה. אני ממליץ על הצ׳יזבורגר לאחר מספר טעימות.

IC Chicago - Executive Suite - Room Service Manu 1

IC Chicago - Executive Suite - Room Service Manu 2 

לסיכום

אחד המלונות הטובים ביותר של רשת אינטרקונטיננטל בהם ביקרתי שיישאר לבינתיים מתמודד בכיר על הכסף שלי (או הנקודות שלי) בכל ביקור עתידי בשיקגו. מבחינתי שירות טוב, מיקום אידיאלי ונוף מהחדר הם שיקולים בעלי משקל משמעותי ובשלושתם האינטרקון מצטיין – אם כי האחרון הוא תוצאה של מדיניות שדרוגים נדיבה במיוחד ללקוחות קבועים שאינה רלוונטית לאורח המזדמן. מניסיוני כבעל סטטוס פלטינום-אמבסדור כל הזמנה משודרגת לחדר מקטגוריית Premier Historic Tower ע״פ זמינות, ובדר״כ הזמינות קיימת, והחדרים מהקטגוריה הזאת הם פשוט מצוינים.

אפשר וכדאי לבקש מראש חדר עם נוף לשדרת מישיגן, למרות שאני מניח שגם חדרים הפונים בדיוק לכיוון ההפוך – מזרחה – נהנים מנוף מרשים מאוד, בתנאי שהם בקומה גבוהה מספיק.

אני לא ממליץ לשלם את תוספת המחיר כדי להבטיח סוויטת-אקזקיוטיב משום שהיא די מאכזבת ביחס למחיר שנדרש עבורה. הסוויטות מהקטגוריה הנמוכה ביותר – Magnificent Mile Suite – אמורות להיות בעיצוב מודרני יותר בשל מיקומן בבניין החדש, אבל הן אפילו קטנות יותר בשטחן.

אם אתם רוצים מלון טוב עם טעם היסטורי ואווירה ייחודית במרכז שיקגו – הזמינו חדר באינטרקון ולא תצטערו!

3 תגובות

השאר תגובה