אתם מוזמנים לקרוא את הידיעה שפורסמה אתמול באתר Business Traveller.

הנוכחות של קטאר איירוויס בהית׳רו

קטאר איירוויס מפעילה לא פחות משש טיסות יומיות מדוחה ללונדון-הית׳רו (LHR). חמש מהן מופעלות ע״י מטוסים רחבי גוף (אחת ב-A380, אחת ב-A330, שתיים ב-A340 ואחת ב-777) וטיסה שישית שמופעלת ע״י מטוס צר-גוף מדגם A319 שכולו מחלקת עסקים.

המשמעות היא שלקטאר איירוויס יש בכל יום יותר ממאה אנשי צוות על אדמת אנגליה. בכל מטוס A380 משרתים כ-25 אנשי צוות, ובמטוסים האחרים בין 10 ל-20 אנשי צוות.

Qatar Airwats DOH-LHR Daily Flights

הכל שאלה של כדאיות כלכלית

מרבית המלונות שמחים לארח צוותי אוויר ומציעים תעריפים אטרקטיביים מאוד לחברות התעופה. למעשה, אנשי צוות אוויר בדר״כ משלמים מחיר שמשקף רווח מינימלי למלון עצמו – אבל המלון משתמש בהם כדי למלא חדרים שאחרת לא היו נמכרים אז כל רווח הוא כדאי.

אבל לא כל מלון יכול להבטיח חדרים ליותר ממאה אנשי צוות בכל יום במחיר הנמוך שאותו מבקשת לשלם חברת התעופה. למלונות-שדה רבים אין מאות חדרים, ובכל מקרה בתקופות מסויימות בשנה הם מסוגלים להגיע לאחוזי תפוסה גבוהים מאוד במחירי-שוק ולא זקוקים ל׳השלמה׳.

חברות תעופה גדולות כמו קטאר איירוויס נאלצות במקרים רבים לפצל צוותי אוויר בין מספר מלונות באותו לילה, שזה אולי כלכלי יותר אבל נוח פחות.

פעילות לוגיסטית חלקה

ברכישת המלון של שרתון, אחד המלונות הטובים ביותר באזור הית׳רו, קטאר איירוויס מבטיחה שלכל אנשי הצוות שלה יהיו חדרים בכל לילה תחת קורת גג אחת, שהם ישלמו את המחיר התפעולי בלבד (בהנחה שהנכס יפעל במנותק מהחברה), שהם יקבלו יחס מועדף ושירות מצוין, ובכלל שכל הפעילות הלוגיסטית תתבצע בצורה חלקה יותר ויקרה פחות.

המלון של שרתון כולל כ-350 חדרי אורחים ומרכז כנסים גדול ומודרני. המשמעות היא שקטאר איירוויס תוכל להמשיך להרוויח כסף ממכירת קרוב ל-250 חדרים בכל לילה ואירוח כנסים מזדמנים. כשהחברה תרצה לארח כנס משלה, דבר שלהערכתי קורה מספר פעמים בשנה בלונדון, העלויות שלה יהיו נמוכות במיוחד.

האם יש כאן טעם לפגם? 

הפעילות של קטאר איירוויס בהית׳רו צריכה להיבחן בעדשה מגדלת ועם חשדנות מסוימת. חברת האחזקות של קטאר, Qatar Holdings, מחזיקה כ-20% בעלות על שדה התעופה הית׳רו. כתוצאה מכך מנכ״ל החברה, מר אכבר אל באקר, הידוע בכינויו ״His Excellency״ ובמנטאליות הפדנטית והמניפולטיבית שלו, מתפקד גם כדיקטור במועצת המנהלים של הית׳רו.

מר אכבר אל באקר עושה עבודה מצוינת כבר קרוב לשני עשורים בבניית תדמית של הילד הרע של שוק התעופה העולמי. הוא משקר באופן פומבי בכל הזדמנות ובכל נושא, מבטל הסכמים, מכתיב לעובדיו תנאי העסקה שלא היו מתקבלים במדינות מתוקנות ועוד כהנה וכהנה פרקטיקות עבודה שאין מנכ״ל אחר בשוק שמוכן להתקרב אליהן.

הילד הרע מנסה באופן קבוע לנצל את כוחו כדירקטור במועצת המנהלים של הית׳רו כדי להרחיב את פעילות חברת התעופה שלו בשדה בדרכים ישירות או עקיפות. כך, למשל, הוא מנסה בכוח להסיר את עוצר ההמראות שיש בהית׳רו בשעות הלילה שנועד להבטיח שקט מינימלי לתושבי האזור. הנימוק ׳המשכנע׳ שלו הסתכם במילים ״הם יסתדרו״.

אז כשאדם כזה רוכש עוד נכס על אדמת אנגליה, כ״כ קרוב לשדה שבו הוא משמש כדירקטור ובו פועלת באופן אקסטנסיבי חברת תעופה ממשלתית שהוא מנהל ביד רמה וללא פיקוח… ובכן, צריך להישאר עירניים.

קטאר איירוויס אישרה שלמלון יתווסף השם ״Oryx״, שמשמש את החברה בפעילויות אחרות, אבל שהוא ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית לפחות בינתיים. אלו סה״כ חדשות טובות לחברי מועדון SPG שעבורם המלון מהווה אופציה טובה לאירוח ליד השדה.

השאר תגובה