אני חסיד גדול של תוכניות BRG. אני ממליץ על חלקן באופן קבוע כאן בבלוג, משתמש בהן בעצמי ומאמין שהן כלי חשוב ונוח להוזלת עלות הלינה במלונות. כל קבוצות המלונות הגדולות ביותר בעולם מציעות תוכניות BRG, ביניהן הקבוצות מאריוט, הילטון, אינטרקונטיננטל, סטארווד, הייאט, קרלסון-רזידור, אקור, בסט ווסטרן, צ׳וייס ועוד רבות אחרות.

רשתות יוקרה בינ״ל, בדר״כ, מעדיפות שלא להציע תוכנית BRG. לפחות באופן פורמלי. הסיבה העיקרית היא שמירה על יוקרת המותג – כאילו הן מנסות לומר ׳האורחים שלנו מגיעים אלינו בגלל האיכות ולא בגלל המחיר׳. באותו נימוק מרביתן משתמשות גם כדי לפטור את עצמן מיצירת תוכנית נאמנות איכותית לאורחים קבועים. חלק מרשתות היוקרה כן מציעות תוכנית נאמנות, אפילו פור-סיזנס, אבל התוכניות האלו לא מנסות להתחרות עם הסטנדרטים של התוכניות המובילות בתעשייה אלא בעיקר מנסות לסמן וי על עצם קיומן.

Fairmont Hotels Logo

קצת היסטוריה וקצת מספרים

רשת המלונות פיירמונט התחילה את דרכה בסן-פרנסיסקו ב-1907 עם המלון שנקרא, איך לא, Faitmont San Francisco. המלון הזה נחשב עד היום לאחד הטובים ביותר בעיר אם כי המחירים שלו שפויים למדי.

המלון האייקוני נתן את שמו לרשת שהתחילה את דרכה בשנות ה-60. עד שהיא נמכרה לחברה קנדית ב-1999 הרשת החזיקה בשבעה מלונות אייקונים ויוקרתיים במיוחד בארה״ב ביניהם הפיירמונט בשיקגו והפלאזה בניו-יורק. לפני עשור רכשה החברה הקנדית את חברת הניהול של מלונות הרשת בעסקת ענק והפכה בעצמה לחברת ניהול ואחזקות – באותה מתכונת שבה פועלות כל קבוצות המלונות הגדולות.

Savoy London Hotel

כיום הרשת מנהלת כ-74 מלונות ב-19 מדינות עם נוכחות עיקרית בארה״ב וקנדה. יחד עם זאת, לרשת מלונות מפורסמים גם מחוץ לצפון-אמריקה כמו מלון סאבוי היוקרתי בלונדון, הפיירמונט במונטה קרלו ומלון מכה רויאל קלוק טאואר במכה.

לרשת פיירמונט מספר רשתות-אחיות, הנשלטות ע״י אותן חברות-אם, ביניהן הרשתות רפלס (Raffles) וסוויסוטל (Swissotel).

Print

רשת מלונות פיירמונט מפעילה מועדון לקוחות בשם President’s Club, או ״FPC״ בקיצור, עליו כתבתי פוסט מקיף בעבר. המועדון אומנם לא מציע צבירת נקודות ומימושן ללילות-חינם אבל כן מאפשר לחברי המועדון להשיג סטטוס גבוה שמקנה להם הטבות שונות במלונות הרשת והרשתות-האחיות.

Fairmont Presidents Club Logo Gray
האם יש לרשת תוכנית BRG?

התשובה הפשוטה היא לא. פורמלית הרשת מעולם לא פירסמה שהיא מבטיחה את המחיר הטוב ביותר באתרים שלה. ואכן – במקרים רבים ניתן למצוא מחירים נמוכים יותר למלונות הרשת באתרי ההזמנות הגדולים כמו בוקינג, אקספדיה, פרייסליין ואחרים.

אלא שיש לרשת מדיניות לא-רשמית לפיה המלונות עצמם נוטים להשוות את המחיר הנמוך המוצג באתר הזמנות. כלומר, במידה ומצאתם מחיר נמוך יותר למלון של הרשת אין טעם לפנות לשירות הלקוחות של הרשת אלא יש לפנות למלון עצמו ולבקש השוואת מחיר. ע״פ אותה מדיניות לא-רשמית נציג של מחלקת ההזמנות במלון יבחן את המחיר המוצג באתר ההזמנות בעצמו ואם הכל כשורה יציע ללקוח את אותו המחיר עבור אותו החדר באותם התנאים. ללא כל הנחה נוספת.

בפעם האחרונה שבה ביקשתי השוואת מחיר כאמור האתר של המלון הציע תעריף גמיש בלבד של 159$ ללילה בעוד בוקינג הציע את אותו החדר תמורת 119$ ללילה אך בתעריף המחייב תשלום מראש ושלא ניתן לביטול. קיוויתי שהמלון יסכים להשוות את המחיר הנמוך אך להשאיר את ההזמנה שלי גמישה כפי שהייתה. נציג המלון נכנס לאתר בוקינג וגילה שבמשך השעות שעברו מאז ששלחתי את המייל המחיר של בוקינג אפילו ירד עוד ל-112$ ללילה. הוא הסכים מיד להשוות את המחיר הזה, אבל קבע שאם ארצה בכך אאלץ לשלם את הסכום המלא כבר אז ולא אוכל לבטל את ההזמנה בהמשך. ויתרתי על התענוג בצער רב.

Fairmont Price Match - Email Reply

אגב, רשת המלונות סוויסוטל, אחותה של רשת פיירמונט, דווקא כן מציעה תוכנית BRG במסגרתה המלון משווה את המחיר הזול ומוסיף הנחה של 50% לעלות הלילה הראשון בלבד. אם השהייה היא של לילה אחד בלבד – הרי שמדובר בהנחה נדיבה מאוד. בקשות ה-BRG של הרשת מטופלות ברמת המלון ולא ברמת הרשת ועל כן המענה לפעמים מגיע רק לאחר יומיים או שלושה (במיוחד בסופ״ש, באופן טבעי).

Random Fairmont Hotel

השאר תגובה