כרטיס בונוס הלוך/חזור מת״א לסיאטל במחלקת התיירים עולה 90,000 מיילים של מועדון AAdvantage. זהו המחיר לכרטיס בונוס מאזור המזרח-התיכון לאזור צפון-אמריקה. מסלול הטיסה יכול להיות פשוט מאוד: ת״א-לונדון-סיאטל בטיסות של בריטיש איירוויס או ת״א-פילדלפיה-סיאטל בטיסות של אמריקן (בתוקף עד תחילת ינואר). אותו כרטיס בכסף יכול לעלות פחות מ-1,000$ ובמקרה כזה מתקבל ערך נמוך מאוד למיילים.

חבר מועדון ללא סטטוס שיטוס הלוך/חזור מת״א לסיאטל דרך לונדון יצבור כ-14,000 מיילים. כלומר, ידרשו לו שש וחצי נסיעות על מנת לצבור מספיק מיילים לכרטיס בונוס באותו מסלול. זה משקף החזר של 15% על ההוצאה – וזה הוגן מאוד לדעתי. הוגן, אבל לא אטרקטיבי במיוחד למי שנדרש לטוס פעמים רבות ליעד רחוק כמו סיאטל.

לחשוב מחוץ לקופסה לרגע

כרטיס בונוס הלוך/חזור מאתונה לסיאטל במחלקת התיירים עולה 40,000 מיילים של מועדון AAdvantage.  זהו המחיר לכרטיס בונוס מאזור אירופה לאזור צפון-אמריקה. מסלול הטיסה יכול להיות דומה: אתונה-לונדון-סיאטל בטיסות של בריטיש. אותו כרטיס בכסף יכול לעלות פחות מ-1,000$, פחות או יותר אותו המחיר כמו כרטיס היוצא מת״א.

כרטיס בונוס מכל שדה אחר באירופה יתומחר באופן זהה כשיש יתרון לשדות אליהם מגיעות טיסות ישירות של אמריקן עצמה כי אז המסים על כרטיס הבונוס יהיו נמוכים יותר לעומת טיסות עם בריטיש. בין היעדים של אמריקן באירופה: מילאנו, רומא, ציריך, מדריד ופריס.

כלומר, אם נשלב כרטיס הלוך/חזור מת״א ליעד אירופי כלשהו עם כרטיס בונוס מאותו יעד לצפון-אמריקה נוכל לחסוך כ-50,000 מיילים לעומת כרטיס בונוס היוצא מת״א (והמסים עליו בהכרח יהיו גבוהים יחסית אם עוברים בדרך בלונדון – תחנת המעבר היחידה שמציעה קונקשיין בודד בדרך לסיאטל). אתונה תהיה בחירה מוצלחת מאוד לעניין זה כי כרטיס הלוך/חזור מת״א לאתונה הוא בדר״כ זול ופועלות בקו שתי חברות שונות: אלעל ואיג׳יאן איירליינס. הייתם מוכנים לשלם 200$ (נניח) וקונקשיין נוסף באתונה כדי לחסוך 50,000 מיילים? אני מעריך מיילים של אמריקן לפי מינימום של 14$ ל-1,000 מיילים, או, במילים אחרות, לפחות 700$ ל-50,000 מיילים.

הדוגמאות נפוצות בכל העולם

כל מועדון תעופה המציע כרטיסי בונוס ע״פ שיטת האזורים, ואלו רוב המועדונים כיום, מגדיר לעצמו טבלאות מימוש מיילים ובמקביל טבלאות אזורים. כלומר, משייך כל מדינה או אפילו כל שדה תעופה ספציפי לאזור גאוגרפי מוגדר.

כמעט כל מועדוני התעופה בעולם משייכים את ישראל לאזור המזרח-התיכון כשהחריג הבולט ביותר הוא מועדון FlyingBlue (אייר פראנס ו-KLM) שבוחר להגדיר את ישראל כחלק מ׳המעגל השלישי של אירופה׳.

כשמעוניינים בכרטיס בונוס מנקודה א׳ לנקודה ב׳ כדאי קודם כל להסתכל בטבלת האזורים כדי להבין לאיזה אזורים משוייכות אותן נקודות באותו מועדון תעופה. אם מדובר בנקודות רחוקות, ומכאן בדר״כ בכרטיס בונוס יקר, כדאי להיות יצירתיים ולבחון חלופות. לפעמים ׳דילוג׳ לשדה קרוב, תוך הוצאה כספית קטנה יחסית וטירחה מועטה, יכול לחסוך עשרות או מאות אלפי מיילים ולפעמים אפילו חיסכון בכסף עבור מסים.

הנה כמה דוגמאות:

  • קולומבו (CMB), סרי-לנקה, משוייכת בטבלת האזורים של אמריקן לאזור ׳אסיה 2׳ בעוד מאלה (MLE), המאלדיביים, משוייכת לאזור ׳תת-היבשת ההודית׳ שמשודך לאזור ׳המזרח-התיכון׳ (כלומר, טיסה מת״א למאלה היא טיסה פנים-אזורית). לעומת זאת בטבלת האזורים של יונייטד שתי הערים משוייכות לאזור ׳מרכז אסיה׳ יחד עם מדינות כמו אפגניסטן, נפאל והודו. קולומבו ומאלה מרוחקות 483 מייל אחת מהשניה.
    – – –

  • פנמה סיטי (PTY), פנמה, משוייכת תמיד לאזור ׳מרכז אמריקה׳ בעוד בוגוטה (BOG), קולומביה, משוייכת לאזור ׳דרום-אמריקה׳ או ׳צפון דרום-אמריקה׳ בחלק מטבלאות האזורים. פנמה סיטי ובוגוטה מרוחקות 469 מייל אחת מהשניה.
    – – –

  • קזבלנקה (CMN), מרוקו, משוייכת תמיד לאזור ׳אפריקה׳ או אזור ׳צפון-אפריקה׳ בעוד מדריד (MAD), ספרד, משוייכת תמיד לאזור ׳אירופה׳ וכך גם ברצלונה (BCN). כרטיס הלוך/חזור ממדריד לקזבלנקה עולה בדר״כ פחות מ-200$ בעוד כרטיס הלוך/חזור מברצלונה, שמעט רחוקה יותר ממדריד, עולה לפעמים פחות מ-125$.

השאר תגובה