תכף נגמרת לה 2015 והגיעה העת להסתכל אחורה ולראות איפה היינו השנה ומה עשינו שם. אז רק למקרה שזה מעניין חלק מכם: הנה כמה מספרים על לו״ז הנסיעות שהיה לי ב-360 הימים שחלפו.


ביחס לשנה שעברה, 2014, ביליתי השנה יותר זמן בארץ. טסתי פחות, ישנתי פחות במלונות ובהתאם צברתי פחות מיילים ונקודות. יחד עם זאת, הצלחתי בקלות יחסית לשמור על שני הסטטוסים הגבוהים החשובים לי ביותר: סטטוס אקזקיוטיב-פלטינום במועדון התעופה AAdvantage (אמריקן) וסטטוס דיימונד במועדון המלונות Gold Passport (קבוצת הייאט).

מעבר לאלו אני מחזיק גם בסטטוס גולד של HHonors (קבוצת הילטון), סטטוס גולד של Club Carlson (קבוצת רזידור-קרלסון), סטטוס פלטינום של IHG Rewards (קבוצת אינטרקונטיננטל) ואני לא יודע למה או איך אבל גם סטטוס גולד של BW Rewards (קבוצת בסט-ווסטרן). בגזרת מועדוני התעופה אני עתיד לאבד את סטטוס עילית-קארד שיש לי עם Miles&Smiles (טורקיש) אבל כבר דאגתי לקבל השוואת-סטטוס ממועדון Amigo (אוויאנקה-ברזיל) גם הוא מברית סטאר-אליינס.

והנה כמה מספרים חצי-מעניינים…

  • ביקרתי ב-16 מדינות. מכל אלו, רק ב-1 זה היה ביקור ראשון (בולגריה). למען הסר ספק: קונקשיין בשדה תעופה לא נספר מבחינתי כביקור במדינה.

  • ב-2 מלונות ביקרתי 4 פעמים. כל ביקור היה ללילה אחד בלבד, ואלו כמובן מלונות-שדה: Hilton Madrid Airport ו-Hyatt Regency DFW. בזכות תוכנית ה-BRG של הילטון יצא ששילמתי בממוצע רק 39$/לילה במלון במדריד! בזכות הסטטוס שלי במועדון HHonors קיבלתי בכל ביקור שדרוג לחדר, כניסה לטרקלין וארוחת בוקר – בחינם.

  • הכי הרבה לילות ביליתי במלון Hyatt Regency Etoile Paris. סה״כ 10 לילות ב-2 ביקורים.

  • חברת התעופה שאיתה טסתי הכי הרבה השנה היא אמריקן. סה״כ 15 קטעי טיסה, מתוכם 3 במחלקת התיירים (כל השאר שדרוגים! 80% הצלחה). עם עוד חברה אחת (בריטיש) טסתי יותר מ-10 קטעי טיסה.

  • רק ב-32% מהטיסות לטווח בינוני או אורך (מעל 1000 מיילים) טסתי במחלקת התיירים. ב-18% מהטיסות טסתי במחלקת תיירים-פרימיום (כולל זו של פינאייר) וב-50% מהטיסות טסתי במחלקות העסקים או הראשונה. רק 2 קטעי טיסה השנה נרכשו מלכתחילה במחלקה גבוהה ו-1 שודרג בכסף – כל השאר שדרוגים בחינם או באמצעות שוברי שדרוג.

  • ביליתי סה״כ 51 לילות במלונות קבוצת הייאט השנה. לא הרבה מעל המינימום הדרוש לשימור סטטוס דיימונד במועדון של הרשת (50) שאותו אני מעריך כסטטוס הטוב ביותר בתעשייה כיום.

  • מימשתי השנה כ-100,000 מיילים על כרטיסי בונוס לשימושי ועוד 180,000 מיילים על כרטיסי בונוס במחלקת העסקים להוריי במסגרת טיול משפחתי לאסיה.

השאר תגובה