לקריאת הפוסט על השינוייםלחצו כאן.

בפוסט הזה אתמקד בכרטיסי הבונוס שיהפכו יקרים יותר. אבל קודם כללמקרה שאתם מעוניינים לבצע הזמנה מעט ספקולטיבית כדי להבטיח את התעריפים הנוכחייםהנה טבלה המסכמת את העמלות העיקריות על כרטיסי בונוס של מועדון הנוסע המתמיד:

LY Fees

לכלל העמלות באתר המועדוןלחצו כאן.

כרטיסי בונוס לטיסות אפ

כל כרטיסי הבונוס לטיסות חברת הלואוקוסט של אלעל הולכים להתייקר מחר. זה נכון לכל חמשת יעדי החברה ונכון גם לעונת הקיץ וגם לעונת החורף. התוספת הכספית הנדרשת במימוששהיא, אגב, עמלה לאהוגנת בעליל שחייבת להיעלם מהעולםהולכת לרדת באחוזים בודדים, אבל, אין בכך כדי לאזן את העלייה במספר הנקודות הנדרשות. מעניין שדווקא בעת ששוק הלואוקוסט ממשיך לשגשג והתחרות בו רק גוברת בוחרת אלעל להעלות את המחיר לכרטיסי הבונוס בטיסות אפ.

על כל פנים, הנה טבלאות המימוש הנוכחיות מול החדשות:

UP Award Table 1

UP Award Table 2

בודפשט הוא היעד הבולט בחמישיה ובפרט לטיסות בעונת החורף לחברי מועדון המחזיקים בכרטיס פלייקארד. עבור אלו מחיר כרטיס הבונוס יקפוץ מחר כמעט פי שלושמ-50 נקודות בתוספת 42$ (ובתוספת מסים, כמובן) ל-140 נקודות בתוספת 60$ (ובתוספת מסים). אם נניח שנקודה של אלעל שווה באופן גס בערך 0.5$ הרי שמדובר על התייקרות של 63$ לכרטיס הלוך/חזור. זה המון במובני לואוקוסט.

יעד נוסף שמתייקר משמעותית, ובפרט בעונת הקיץ, הוא פראג. מחזיקי כרטיס פלייקארד יכולים היום לרכוש כרטיס בונוס הלוך/חזור בעונת הקיץ תמורת 200 נקודות ו-64$ אך החל ממחר אותו כרטיס יעלה 280 נקודות ו-60$. המחירים האלו כמובן לא כוללים את המסיםעוד כמה עשרות דולרים לכיוון.

מחירי כרטיס הבונוס בטיסות אפ עולים גם לחברי מועדון שאינם מחזיקים בכרטיס פלייקארד. עבור אלו, בעיניי, מימוש נקודות לטיסות אפ הוא כמעט תמיד רעיון לא טוב. אלא אם מדובר במימוש בתאריכי שיא, בעונת החורף בפרט, אבל זה בדר״כ דורש תכנון מראש וקצת מזל. גם חשוב לזכור שאלו טיסות לואוקוסט ועל כן כרטיס הבונוס לא כולל תוספות כמו בחירת מושב, כבודה לבטן המטוס, ארוחה בטיסה וכו׳ (למעט עבור בעלי סטטוס גבוה במועדון שאולי מקבלים את כל אלו כהטבה לסטטוס).

כרטיסי בונוס לטיסות אלעל

השינויים נוגעים לשמונה יעדים: אמסטרדם (AMS), בריסל (BRU), ברצלונה (BCN), מדריד (MAD), פריס שארל דה גול (CDG), פרנקפורט (FRA), לונדון הית׳רו (LHR) ולונדון לוטון (LTN).

לא אפרט שוב את השינויים בטבלאות המימוש אלא רק אציין שמחירי כרטיסי הבונוס לכל היעדים האלו יורדים מחר. ויש לזה שתי משמעויות שנוגעות לבטח רק לקומץ מחברי המועדון ומקוראי הבלוג:

  • התכוונתם להזמין כרטיס בונוס לאחד מהיעדים האלו דווקא היום? חכו למחר.
    – – – 
  • אם אתם בעלי סטטוס פלטינום או טופפלטינום ויש לכם כרטיס בונוס לאחד מהיעדים האלושווה לכם לבדוק את זמינות המושבים מחר ואולי לעשות הזמנה מחודשת. מדוע? כי אולי תצטרכו לשלם את עמלת הביטול בגובה 10$ אבל בתמורה אולי תוכלו לחסוך כמה מאות נקודות ששוות הרבה יותר מ-10$. כמובן שדרך המלך היא קודם כל להקים הזמנה חדשה ורק אז לבטל את הקודמת, לא להפך.

El-Al Plane

מלבד העלות בנקודות של כרטיסי הבונוס אלעל דורשת גם ׳תוספת מזומן׳. פעם זה היה נקרא ׳היטל דלק׳ אבל היה ידוע שלתוספת הזאת אין דבר וחצי דבר עם מחירי הדלקאז היא נשארה אך בשם אחר. התוספת הכספית לכרטיס הלוך/חזור: 60$ לאתונה, סופיה ובוקרשט, 120$ לשאר יעדי אירופה ו-250$ לכל שאר יעדי החברה בעולם. מועדון הנוסע המתמיד מאפשר לחבריו להשתמש בנקודות כדי לשלם את התוספת הכספית הזאת ביחס של 3 נקודות ל-1$.

למידע נוסף על התוספת הכספיתלחצו כאן.

צבירת נקודות מטיסות אלעל ואפ

שינויים בטבלאות צבירת הנקודות מטיסות אלעל ייכנסו לתוקף ב-1 לספטמבר. שינויים בטבלאות צבירת הנקודות מטיסות אפ ייכנסו לתוקף מחר. השינויים חיוביים.

החל ממחר, למשל, ניתן לצבור עד 60נקודות מטיסה של אפ. אומנם זה נכון רק לארבעה מתוך חמישה יעדי החברה ורק לשלושת מחלקות הכרטוס היקרות ביותר אבל עדיין מדובר בצבירה משמעותית. כמובן שחברי מועדון בעלי סטטוס גבוה ומחזיקי כרטיס פלייקארד יהנו מבונוסים על צבירת נקודות הבסיס. זה אומר, אגב, שפוטנציאלית אפשר להגיע לסטטוס גולד של אלעל כבר לאחר 13 כרטיסי הלוך/חזור של אפ.

LY Gold Status

הנה הטבלאות החדשות לצבירת נקודות מטיסות אפ:

Earn LY Points Flying to LCA

Earn LY Points Flying to BUD and PRG

Earn LY Points Flying to SXF and KBP

לסיכום

בהחלט שינויים משמעותיים במועדון הנוסע המתמיד אבל החדשות הטובות הן שרבים מהשינויים הם דווקא חיוביים. לא לגמרי מפתיע בהתחשב בעובדה שאלעל מאבדת נתח שוק בנתב״ג באופן עיקבי כבר לא מעט חודשים ברציפות. מועדון הנוסע המתמיד, אם כן, נכנס להילוך גבוה יותר במטרה להכניס עוד חברי מועדון למטוסי אלעל.

סה״כ השינויים שליליים בעיקר לבעלי סטטוס גבוה במועדון שנוהגים להשתמש בנקודות שלהם לטובת טיסות אפ. אני ביניהם.

תגובה אחת

השאר תגובה