תמונת הפוסט מוקדשת לאלעל שהשיקה השבוע את הקו החדש שלה לסן-פרנסיסקו. בהזדמנות זו הציגה אלעל את השת״פ החדש עם אלסקה איירליינס – לטיסות המשך בחוף המערבי של ארה״ב, טיסות קודשייר ושותפות בין מועדוני התעופה – ובמקביל יצאה אלעל בסדרה חסרת תקדים של מבצעים שמטרתם העיקרית למשוך לקוחות של יונייטד. בהצלחה עם הכל.

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

23 תגובות

  1. ננה

    במסגרת שיתוף הפעולה החדש בין הייאט לאמריקן קיבלתי כגלובליסט את ההצעה הבאה:
    Take your World of Hyatt Globalist status to the next level and enjoy free AAdvantage® Platinum status for 3 months after you register.

    Elevate your AAdvantage® status through January 31, 2021, by earning the required Elite Qualifying Dollars (EQDs) and either the required Elite Qualifying Miles (EQMs) or Elite Qualifying Segments (EQSs) between the date you register and the date 3 months after you register:
    $1,000 EQDs and either 7,000 EQMs or 8 EQSs for Gold
    $2,000 EQDs and either 12,500 EQMs or 16 EQSs for Platinum
    $3,000 EQDs and either 20,000 EQMs or 24 EQSs for Platinum Pro
    $5,000 EQDs and either 35,000 EQMs or 40 EQSs for Executive Platinum

    האם אתה רואה כאן הצעה מעניינת? ואם כן, יש לך רעיונות מעניינים כיצד לממש אותה עם כמה שפחות נזק?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      המועדון של אמריקן מציע בדרך-קבע מסלול מהיר לסטטוס גבוה (ללקוחות בעלי סטטוס במועדון מתחרה). החריג העיקרי לטובה בהצעה הזאת הוא שאת יכולה להגיע עד לסטטוס הגבוה ביותר (EXP). זה בדר״כ לא אפשרי במסלולים מהירים כאלו, אם כי היו תקדימים.

      בעיניי כדאי לנצל את ההצעה הזאת רק במידה ואת יכולה באמת להגיע ל-EXP. דרישה של 35,000 מיילים לסטטוס (EQM) היא בהחלט לא מבוטלת אבל לגמרי אפשרית.

      אני הייתי הולך עם כרטיס ביזנס של בריטיש לחוף המערבי של ארה״ב עם מסלול כמה שיותר ארוך. כרטיס כזה אמור לעלות באזור 2800$-2600$ ולכסות מרחק טיסה של בערך 20,000-18,0000 מיילים. אמריקן נותנת קרדיט של 200% לביזנס של בריטיש אז מספיק שלכרטיס יהיה מרחק טיסה של 17,500 מיילים ואת מסודרת. לקבל סטטוס EXP בהוצאה של פחות מ-3000$, ועוד עם נסיעה ליעד כ״כ מרכזי (ואולי שימושי לך), זה דיל מצוין.

      הגב
      • ננה

        תודה רבה!
        תוכל בבקשה לתת לינק לסוג של כרטיס כזה?

      • Lior@FlyingOut

        לא מצאתי כרטיס מתאים. סוכן יוכל לעזור עם זה. בינתיים עמרי ציין, בצדק, שצריך להתייחס גם לתנאי ה-MQD. המועדונים של דלתא ויונייטד מפעילים את התנאי הזה רק על חברי מועדון שגרים בארה״ב, ולכן הנטייה הטבעית של ׳זרים׳ היא להתעלם ממנו, אבל המועדון של אמריקן מפעיל את התנאי לכלל חברי המועדון.

        אם תרכשי כרטיס של בריטיש במחלקת עסקים (סטוק של בריטיש) אז תצברי MQD לפי 20% ממרחק הטיסה. כלומר, תצטרכי כרטיס שמכסה מרחק טיסה של לפחות 25,000 מייל – ובפועל קרוב יותר ל-27,000 מייל, כי אין צבירה על המסים שבכרטיס. כלומר, כרטיס הלוך/חזור לחוף המערבי לא יספיק. אולי כרטיס הלוך/חזור להוואי בסביבות 2300$ או אולי שני כרטיסים ליעדים רחוקים כלשהם. זאת תהיה הוצאה לא מבוטלת, ומצד שני תקבלי סטטוס EXP על כל הטבותיו לרבות את שוברי השדרוג. יכול להיות מוצדק.

      • עמרי

        לפי התנאים שלעיל, יש גם דרישה ל5000$ EQDs. הכרטיס הנ"ל עומד בזה?

      • Lior@FlyingOut

        הצדק איתך. התעלמתי מהתנאי הזה.

        ראה תגובתי לנגה.

  2. ZOD

    בעבר כתבת שהגשת הצעה במכרז לשדרוג מאקונומי לביזנס בטיסת איבריה. בחודש האחרון הגשתי הצעות (במחיר מינימום- 80 –
    85 אירו לקטע טיסה) בטיסות פנים אירופאיות של לופטנזה וזכיתי בכל פעם (4 קטעים סך הכל!). זה גם לי לתהות מתי ובאיזה מחיר שווה להציע הצעה במכרז (בקטעים לישראל המחיר המינימלי להצעת שדרוג היה גבוה באופן מגוחך- מעל 200 אירו ולא מתקרב למה שתיארת בעבר).
    האם תוכל להקדיש לעניין פוסט?

    הגב
    • ארז

      שאלת המשך- צבירת הנקודות במקרים כאלו (בחברות השונות) היא לפי המחלקה המקורית או המשודרגת?

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה רעיון לפוסט, בהחלט.

      בתמצית: מחירי השדרוגים מושפעים מהקו המסוים ומרמות הביקוש. כשחברת התעופה מצליחה למלא את מחלקת העסקים בקלות, ואולי צופה ביקושים גבוהים ברגע האחרון (קוים עם תנועה עסקית משמעותית), אז אין לה אינטרס להציע שדרוגים בזול. לעומת זאת בקוים אחרים מחלקת העסקים חצי ריקה באופן שיגרתי ואז, תיאורתית, חברת התעופה צריכה לקבל כל הצעה לשדרוג כי זה רווח נטו מבחינתה.

      הדעה הרווחת אומרת שתמיד כדאי להציע את המינימום או קצת מעל המינימום (נגיד 20%-10% יותר). אם זו טיסה שלא יכאב לך להעביר במחלקת התיירים גם ככה – אז מן הסתם תציע את המינימום ותקווה לטוב. אם השדרוג חשוב לך, כי נגיד מדובר בטיסת לילה פחות נוחה, אז כמובן עדיף לעלות קצת מעל המינימום כדי להבטיח שתנצח לפחות את אלו שמקווים.

      הגב
      • ZOD

        כמה עניינים:
        1. אני קיבלתי נקודות לפי המחלקה בה טסתי בפועל, כלומר רכשתי כרטיס אקונומי הכי זול בלופטהנזה וקיבלתי נקודות לפי ביזנס בתעריף P (שכנראה אומר פי כמה נקודות מהתעריף הזול שהיה כל כך מעט שלא שמתי לב). את זה אני כותב בודאות. הנקודות היו ב- M&M וגם לסטטוס וגם הרגילות, יחד עם זאת זו היתה טיסה פנים אירופאית אז ממילא הן היו זניחות.
        2. שיקול משמעותי עבורי היה זמן הקונקשיין, השדרוג אפשר לי מעבר מהיר וחצי שעה בטרקלין במקרה אחד ובמקרה השני הקונקשין היה ארוך והטיסה קצרה כך שהייתרון לא היה בטיסה הקצרה אלא דווקא בקונקשין.
        3. אגב, התחלתי את הטיסה באקונומי רגיל בארץ, אבל סוכנת הקרקע דאגה לשים פריוריטי על המטען (טיסת ההמשך היתה בביזנס).

  3. שי

    היום אני הולך בירושלים עם כיתתי ולפתע אני רואה מלון בשם טריפ של ווינדהאם. שמעתי על רמדה, אבל לא על טריפ. זו רשת או פשוט מלון יחיד, היא/הוא רשת/מלון יוקרתי/ת או לא כל כך?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זו רשת בינ״ל שנרכשה ע״י ווינדהאם לפני כעשור. אכן יש מלון של הרשת בירושלים – מלון בת-שבע – והוא נראה די מוצלח בתמונות. לא יודע כמה הוא יוקרתי באמת כי Tyrp היא לא בדיוק רשת יוקרה.

      https://www.tryp-jerusalem.com/

      הגב
      • דניאל

        לא יוקרתי, אבל בהחלט נחמד (נכון למרץ השנה)

      • Lior@FlyingOut

        תודה על הפידבק. אשתדל לנסות את המלון בעצמי באיזו הזדמנות. נראה טוב בתמונות.

  4. ארז

    היי ליאור, יש אולי עדכון לגבי מועד מפגש הבלוג?ֿ

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לצערי עדיין לא. בתהליך לקביעת מקום לאירוע. אעדכן ברגע שיהיה משהו וודאי.

      הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לי טיסה שנקנתה דרך אמריקן עם אמריקן מניו יורק ללונדון ואז עם אל על מלונדון לתל אביב. האם ניתן לשדרג את המקטע בין לונדון לתל אביב לפרימיום או עסקים ואם כן איך? דרך אל על?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון, רק דרך אלעל. אם הטיסה בקוד LY – אולי ניתן יהיה לשדרג אותה בנקודות (תלוי במחלקת הכרטוס). אחרת אולי ניתן להציע הצעת שדרוג במערכת הבידינג ולקוות לטוב.

      הגב
  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום ליאור,
    האם יש לך ניסיון עם מחלקת העסקים של קופה ב-737-800? טיסה של חמש שעות ורבע שעות מניו יורק לפנמה סיטי? או להעדיף באותו המחיר טיסה עם אוויאנקה בA300 עם עצירה קצרה בבוגטה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אם כל התנאים שווים הייתי הולך על אוויאנקה. אין לי ניסיון אישי עם קופה אבל הבנתי שמדובר במחלקת עסקים אזורית ולא נוחה במיוחד.

      הגב
  7. ערן

    הי ליאור,

    בהמשך לפוסט (המצויין) המשווה בין צבירת נקודות מטיסות אלעל במועדון הנוסע המתמיד לעומת המועדון של אלסקה, האם תוכל להשוות בצורה דומה בין צבירה מטיסות בריטיש במועדון executive club לבין המועדון של אלסקה?

    ובכלל, האם המועדון של אלסקה יהיה בחירה טובה למי שטס לעיתים באל על ולעיתים בבריטיש?

    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      המועדון של אלסקה נדיב יחסית בקרדיט שהוא מציע. בפרט לטיסות במחלקות הפרימיום. מטיסות בריטיש יכול להיות שתצבור בערך אותה יתרה של מיילים במועדון של אלסקה כמו אוויוס במועדון של בריטיש, אלא שהמיילים של אלסקה שווים הרבה יותר אז בשקלול השווי הניצחןן יהיה ברור.

      אבל קשה להשוות בין שני המועדונים הללו. לאלסקה יש את השותפות שלה ולבריטיש יש את השותפות שלה – והשאלה עם אילו חברות תעופה אתה טס. אם אתה טס עם אלעל ובריטיש יותר מכל אז כמובן שהמועדון של אלסקה הוא הבחירה הנכונה עבורך כי הוא היחיד שיאפשר לך לצבור קרדיט מטיסות בשתי החברות.

      הגב

השאר תגובה