המבצע, שיהיה בתוקף עד ה-30 ליוני, כולל הנחה של 10% במחיר ובנוסף בונוס מדורג של עד 100,000 מיילים.

הבונוס הנמוך ביותר הוא 2,500 מיילים וכדי לקבל אותו תאלצו לרכוש 11,000 מיילים לפחות. הבונוס הגבוה ביותר הוא 100,000 מיילים וכדי לקבל אותו תאלצו לרכוש 150,000 מיילים בעלות של 4,315$ כולל המסים. כלומר, ברכישת היתרה המקסימלית חבר המועדון ייקבל סה״כ רבע מיליון מיילים לחשבונו.

המחיר בשקלול הבונוס הגבוה ביותר הוא 17.26$ לכל 1,000 מיילים.

לרכישת מיילים באתר של אמריקן לחצו כאן.

מימוש מיילים של אמריקן

לטבלאות המימוש של המועדון לחצו כאן.

זו טבלת המימוש ליציאה מאזור המזרח-התיכון:

ניתן להשתמש במיילים של אמריקן כדי לרכוש מושבים בטיסות של כל חברת תעופה שהיא שותפה של מועדון AAdvantage. כל חברות התעופה בברית וואן-וורלד נכללות ברשימה הזאת, באופן טבעי, וכך גם חברות תעופה אחרות שאינן בברית כמו אתיהאד, צ׳יינה סאות׳רן, אלסקה איירליינס, ווסט-ג׳ט, הוואיאן איירליינס, פיג׳י איירוויס ועוד. לרשימה המלאה של חברות התעופה שהן שותפות של המועדון לחצו כאן.

דוגמאות לעלות במיילים של כרטיסי בונוס בכיוון-אחד:

  • ישראל לארה״ב במחלקת העסקים ב-70,000 מיילים. לא כולל הוואי וטריטוריות אמריקניות אחרות שהן לא חלק מארה״ב היבשתית. כרטיס בונוס כזה יכול לכלול גם טיסות של אתיהאד או קטאר איירוויס, עם טיסות קישור של רויאל ג׳ורדניאן.
    – – –
  • ישראל לתת-היבשת ההודית במחלקת העסקים ב-30,000 מיילים. מימוש אטרקטיבי למדי למיילים כי באזור תת-היבשת ההודית נכללים יעדים מעניינים כמו נפאל, מלדיביים וסרי-לנקה. ב-40,000 מיילים ניתן לכלול טיסות במחלקה ראשונה אם כי ברוב הקוים אין כאלו.
    – – –
  • ישראל לאסיה במחלקה הראשונה ב-50,000 מיילים. הבחירה המתבקשת היא קתאי, אם כי החברה לא מפעילה מחלקה ראשונה בקו לת״א ולכן הטיסה להונג-קונג בהכרח תהיה במחלקת העסקים וטיסת ההמשך יכולה להיות במחלקה הראשונה (בהינתן שהיא מוצעת בקו ליעד הסופי). חלופה מעניינת היא לטוס עם רויאל ג׳ורדניאן לעמאן ולהמשיך משם בטיסות של אתיהאד ליעדים בצפון-אסיה ובפרט לסיאול. בקו לסיאול מפעילה אתיהאד מטוסי A380.
    – – –
  • ישראל לאוסטרליה וניו-זילנד במחלקת העסקים ב-80,000 מיילים. מימוש די אטרקטיבי בהתחשב בעלות בכסף של כרטיסים כאלו. גם במקרה הזה הבחירה המתבקשת היא קתאי אבל את טיסות ההמשך אפשר לבחור לטוס עם קוונטס לדוגמה. בתוספת של 20,000 מיילים ניתן לשדרג למחלקה ראשונה – אם תימצא זמינות מתאימה (לא טריוויאלי). במקרה הזה ישנן חלופות טובות לקתאי: אתיהאד, קטאר איירוויס וגם קוונטס מפעילות מטוסי A380 בטיסות מהמזרח-התיכון לאוסטרליה.
    – – –
  • דרום-מזרח אסיה לאוסטרליה וניו-זילנד במחלקה ראשונה ב-50,000 מיילים. מחיר די הוגן לשלם עבור כרטיס בונוס שיכול לכלול טיסות במסלול כמו: בנגקוק להונג-קונג, משם לסידני ומשם לקווינסטאון בניו-זילנד – כשלפחות הטיסה הארוכה היא במחלקה הראשונה. ניתן גם לחסוך 10,000 מיילים ולטוס את כל המסלול במחלקת העסקים.
    – – –
  • אירופה לארה״ב במחלקת העסקים ב-57,500 מיילים. מחיר די אטרקטיבי ביחס למחיר של מועדוני תעופה מתחרים. במחיר הזה אפשר לטוס, לדוגמה, מאתונה לסן-פרנסיסקו (בטיסות של בריטיש ו/או אמריקן ו/או איבריה, לצורך העניין). כרטיס בונוס כזה מתאים גם לישראל משום ש׳הדילוג׳ לאירופה יכול להיות זול למדי ולחסוך 12,500 מיילים לעומת יציאה מישראל.
    – – –
  • ארה״ב לפרו במחלקת העסקים ב-30,000 מיילים. מימוש לא רע למי שנמצא כבר בארה״ב או מגיע אליה בכרטיס בונוס נפרד. פרו היא מדינה נהדרת לבקר בה ו-60,000 מיילים לכרטיס הלוך/חזור, בטיסות של אמריקן או לאטאם, זה מחיר הוגן בהחלט. אם כי כדאי לדעת שלרוב ישנם תעריפים די נוחים בכסף בין ארה״ב לפרו – אז לא תמיד כדאי להשתמש במיילים גם אם יש.
    – – –
  • ארה״ב היבשתית להוואי במחלקת התיירים ב-15,000 מיילים. מימוש אטרקטיבי בעיקר אם כרטיס הבונוס מתחיל מהחוף המזרחי של ארה״ב. כרטיסים בכסף להוואי יכולים להיות יקרים מאוד. בהכפלת המחיר במיילים, ל-30,000, ניתן לשדרג את הכרטיס למחלקת העסקים. במקרה הזה אפשר וכדאי לכלול את אחת מטיסות הטרנסקון של אמריקן ב-A321 שכולל מחלקת עסקים מצוינת.

תנאי כרטיסי הבונוס

בשנים האחרונות המועדון הקשיח במידה מסוימת את תנאי כרטיסי הבונוס.

התנאים העיקריים שכדאי להכיר:

  • כרטיס בונוס בכיוון-אחד יכול לכלול עד ארבע טיסות בין המוצא ליעד. לא יותר. כרטיס הלוך/חזור כמוהו כשני כרטיסים בכיוון-אחד.
    – – –
  • פורמלית צריך שיהיה תעריף בכסף בין המוצא ליעד של חברת התעופה העיקרית בכרטיס הבונוס. התנאי הזה נשמע מסובך יותר ממה שהוא בפועל. התנאי הזה יכול למנוע, למשל, טיסה מת״א לטהרן כי, סביר להניח, אין חברת תעופה רלוונטית שמפרסמת תעריף בין הערים.
    – – –
  • המועדון לא מאפשר עצירות (Stopover) בכרטיסי בונוס. בכלל. ׳עצירה׳ מוגדרת כקונקשיין של יותר מ-24 שעות. ניתן בהחלט לכלול קונקשיינים ארוכים בכוונה כדי להנות מעד 24 שעות לביקור ביעד ביניים.
    – – –
  • לא ניתן לעשות קונקשיין ב׳אזור שלישי׳. אם כי ישנה רשימה של מקרים מוחרגים. כך, לדוגמה, קונקשיין בהונג-קונג הוא אפשרי בכרטיס בונוס מתת-היבשת ההודית לארה״ב.
    – – –
  • מותר לחרוג עד 25% מה-MPM. עוד תנאי טכני שסוכני נסיעות מבינים היטב וכל השאר לא. כאמירה כללית זה תנאי שלא צריך להטריד את חבר המועדון הממוצע אבל התנאי הזה כן מונע מסלולים ארוכים בצורה מוזרה. כך לדוגמה, לא תוכלו לטוס מת״א לניו-יורק עם קונקשיינים בעמאן, דוחא ולוס-אנג׳לס.
    – – –
  • ישנן עמלות להזמנה, שינוי וביטול של כרטיס בונוס. עמלת ההזמנה היא 30$-40$ אם ההזמנה נעשית באמצעות המוקד הטלפוני של אמריקן – אבל אפשר לקבל פטור מלא אם מדובר בהזמנה שפשוט לא ניתן לבצע עצמאית באתר המועדון. ישנה עמלה נוספת של 75$ במידה וכרטיס הבונוס כולל טיסות במסגרת 21 ימים קדימה. שינוי או ביטול של כרטיס בונוס עולים 150$ לנוסע. ישנם פטורים לבעלי סטטוס גבוה במועדון כאשר המיילים יוצאים מחשבונם (ולפעמים בתנאי שבעל החשבון הוא אחד הנוסעים בהזמנה).
    – – –
  • המועדון לא גובה היטל-דלק ברוב המוחלט של כרטיסי הבונוס. חריג ידוע אחד הוא לגבי טיסות בריטיש אשר גוררות תוספת כספית גבוהה בגלל היטל-דלק ובנוסף ישנם מסים גבוהים מאוד להמראות מהית׳רו ובפרט במחלקות הפרימיום. עדיף להימנע.

איך לחפש ולהזמין כרטיסי בונוס

נכון להיום האתר של אמריקן מציג זמינות מושבי בונוס – ובהתאם מאפשר הזמנה – בטיסות של חברות התעופה הבאות:

כלומר, לא ניתן לראות באתר המועדון זמינות מושבי בונוס בטיסות של חברות תעופה מובילות בברית כמו קתאי, ג׳אל ולאטאם. ייתכן שזה ישתנה בעתיד הקרוב.

כדי לחפש מושבי בונוס בטיסות של חברות התעופה בברית אפשר וכדאי להשתמש באתרים של בריטיש וקוונטס. הזמינות שתופיע שם היא אותה זמינות שיש למועדון של אמריקן, למעט כאשר מדובר במושבי בונוס של חברות התעופה האלו (בריטיש וקוונטס, בהתאמה) כי לפעמים חברת תעופה מציעה זמינות גבוהה יותר למועדון התעופה שלה לעומת מועדוני תעופה זרים (אם כי במסגרת הברית זה לרוב לא המקרה).

כדי לחפש מושבי בונוס בטיסות של אתיהאד אפשר וכדאי להשתמש באתר של אתיהאד. חשוב רק לזכור שהזמינות הרלוונטית היא למושבים מסוג ״GuestSeat״ ולא אחרים. במקרים רבים מועד ההזמנות של אמריקן בארה״ב לא ייראה מושבי בונוס גם כאשר הם קיימים – ובמקרה הזה מומלץ להתקשר למוקד ההזמנות האוסטרלי שמשום מה לא מפספס בעניין הזה. למנוע החיפוש באתר של אתיהאד לחצו כאן.

אפשרות נוספת היא לפתוח חשבון באתר ExpertFlyer. האתר הזה מציע גישה למידע מקיף במיוחד בכל הקשור לעולם התעופה – לרבות זמינות מושבי בונוס במגוון רחב מאוד של חברות תעופה – אבל השירות של האתר הוא בתשלום. החדשות הטובות הן שניתן להנות מ-5 ימים ראשונים ללא עלות, במסלול פרימיום, בהרשמה שלא דורשת כרטיס אשראי או התחייבות כלשהי. למידע נוסף לחצו כאן.

לסיכום

מה אפשר לעשות עם 250,000 מיילים של אמריקן? אפשר, לדוגמה, לרכוש שלושה כרטיסי בונוס הלוך/חזור מת״א לכל יעד באסיה במחלקת העסקים – ולהישאר עם עודף של 10,000 מיילים. האתגר במקרה הזה יהיה למצוא שלושה מושבים במחלקת העסקים בטיסות הרצויות – וזה אפשרי בעיקר אם מזמינים חודשים רבים מראש או עם הרבה מזל. לנוסע יחיד שמעוניין בשלוש נסיעות נפרדות זה יהיה קל הרבה יותר.

אני נותן למיילים של אמריקן שווי של 1.4 סנט/מייל בלבד. בעבר הערכת השווי שלי הייתה גבוהה יותר, אך כאמור בשנים האחרונות היו שינויים שליליים באפשרויות המימוש במועדון. ועדיין – המועדון מוכר כעת מיילים במחיר הנמוך ביותר לפחות בשנתיים האחרונות, ואולי גם מעבר לכך, אז זו סה״כ הזדמנות טובה לרכוש למי שיש מימוש רצוי. אני לא ממליץ על רכישה ספקולטיבית לגמרי – ובטח שלא לרכוש כך את היתרה המקסימלית.

תגובה אחת

השאר תגובה