ב-2011, לקראת טיול ארוך בחו״ל, רכשתי מצלמה קטנה של סוני שנחשבה אז למתקדמת למדי. היתרון הגדול שלה היה בעמידות גבוהה (למים, לקור, לאבק…) ובשעתו זה היה יתרון שהיה רק למעט מצלמות. בחרתי בה כי ידעתי שבאותו טיול אגיע למקומות עם אקלים קשה ורציתי מצלמה שתוכל להתמודד עם תנאי השטח – והמצלמה של סוני אכן עמדה במשימה. אבל מאז עברו כשמונה שנים ובמובני טכנולוגיה זה כמעט נצח.

אז אני מעוניין לרכוש מצלמה חדשה. להלן הדרישות:

מה הכרחי לי…

גודל ומשקל. אני מחפש מצלמה קומפקטית. מצלמה שיכולה להיכנס לכל כיס.

צילום מהיר. מצלמה שנדלקת, מתפקסת ומבצעת צילום בזריזות. ללא שיהוי בין תמונה לתמונה.

איכות תמונה. אני לא צריך רזולוציה גבוהה במיוחד, כי אין לי תוכניות להכין שלטי חוצות מהתמונות, אבל כן חשוב לי שהמצלמה תייצר תמונות באיכות טובה שלא יידרשו עריכה נוספת.

מה יתרון בעיניי…

העברת קבצים. אני עובד עם מקבוק אייר, שאין לו חריץ לכרטיסי זיכרון, ולכן יש יתרון למצלמה שמציעה חיבור אלחוטי כלשהו או תאימות ייעודית כלשהי עם מק (באמצעות כבל). לחילופין מצלמה שניתן לקשר לחשבון בענן ותבצע העלאה אוטומטית של התמונות.

צילום בחושך. במקרים רבים אני נאלץ לצלם במצב של תאורה נמוכה (בתוך מטוס, בחדר מלון בשעות הלילה וכו׳). מצלמה שמסוגלת לספק תמונות איכותיות בחושך, ובפרט בלי פלאש, תהיה עדיפה עבורי.

עמידות גבוהה. הפעם אני לא מחפש מצלמה לתנאי אקלים קיצוניים, וגם כאמור כבר יש לי אחת כזאת, אבל כן אעדיף מצלמה בעלת עמידות גבוהה מהממוצע. בפרט עמידות לנפילות ולמים (צילום תחת גשם קל, לא צילום מתחת למים).

מה פחות חשוב לי…

חיי סוללה. לא חסרות לי הזדמנויות לטעון את המצלמה.

יכולת פוקוס. נדיר שאני נדרש לצלם משהו ממרחק גדול.

יצרן ודגם. אני לא מחפש את ה-מותג בשוק ו/או את הדגם החדש ביותר. מבחינתי לרכוש מצלמה מדגם ישן יותר של מותג בכיר פחות – אם היא עונה בצורה הטובה ביותר על הדרישות.

לסיכום

אשמח לקבל מכם המלצות למצלמות מתאימות עבור דרישותיי. כמובן שהמחיר משחק תפקיד, וכנראה שלא ארכוש דגם חדש ויוקרתי ב-1,000$, אבל אני גם לא מחפש לבחור במצלמה הזולה ביותר רק בגלל שהיא הזולה ביותר. התמורה לכסף חשובה יותר מתג המחיר.

תודה מראש לכל המגיבים!

7 תגובות

  1. חמד

    אם אתה לא מצלם ממרחק (אז זום לא חשוב לך ופוקוס תמיד צריך להיות חשוב לך)
    אז מצלמה של הסלולר אמורה לספק את רוב צרכייך, נוחות, עמידה בתנאים קשים וכו ואז הייתי מחפש טלפון עם המצלמה הכי טובה בשוק. היתרון של המצלמות לדעתי ואני לא מומחה גדול הוא יכולת הזום הטובה יותר ויותר נקודות פוקוס בתמונה משל הסלולר ולכן אני מסתובב עם מצלמה בנוסף לסלולר אבל אני אוהב לצלם נופים ממרחק וחיות שלרוב קצת רחוקות ממני.
    אם אתה מתעקש על מצלמה נפרדת מהסלולר אז חכה לעצה ממבינים 🙂

    הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    סדרת SONY RX היא מצלמה קלה וקומפקטית שאני משתמש בה כבר שנים ( כאשר אני לא מעוניין לקחת את המירורלס עם עדשות וכיוצ"ב) עושה את העבןדה באיכות גבוהה
    כעת זו האיטרציה ה7 שלה עם עוד שיפורים .

    הגב
  3. Shay Galezer

    אני לא יודע אם אני אגדיר את אצמי "מבין " אבל לטעמי sony rx היא מצלמה מצויינת למה שביקשת . אני משתמש בה כבר שלוש שנים ואני מאוד מרוצה מהתוצאה . אני לוקח אותה כאשר אני לא רוצה להסחב עם המצלמה "הגדולה" שלי וזה לאט לאט נהפך לרוב הפעמים .
    כיום המצלמה היא בגרסתה השביעית , אבל גם גרסה אחורה – היא מצויינת .
    ניתן לקרוא מעט יותר כאן .
    https://www.theverge.com/circuitbreaker/2019/7/25/8930027/sony-rx100-vii-point-and-shoot-camera-mic-jack-vloggers-content-creators-price-specs-features

    הגב
  4. יואל

    גם סדרה RX של סוני (בדוק את ה-RX100) וגם סדרה G של קנון (דגם G9X) יכולות להתאים. ממליץ להיכנס לאתר dpreview.com. יש שם מבחנים השוואתיים לפי קטגוריות. המבחנים מעט כבדים, אבל מספקים קנה מידה מצוין עם טבלאות השוואה מעולות.

    הגב
    • יצחק

      ה G9 מעט כבדה
      ככלל אל תקנה ברשת לפני שאתה מחזיק את המצלמה ביד פיזי
      אם הזום לא חשוב לך
      חפש מצלמה עם חיישן 1 אינצ'
      יש 3 מתחרים סדרת הG של קנון פנסוניק TZ100/110 וסוני שהוזכרה למעלה
      ניקון פחות עמידה לנפילות
      אם אתה לא רוצה להמר הרבה יש מצלמה קנון 720 (דווקא לא 730 ולא 740 שיש להם תוספות מינוריות כמו מסך נשלף וכו' אבל הליבה היא אותו הדבר) יש לה זום 40 ומעבד מהיר יחסית כמובן לא בהשוואה להנ"ל אבל המחיר הוא 1200 ש"ח בלבד
      בשקלול כולל היא נותנת תמורה טובה למחיר

      הגב
      • מעין

        איזו מצלמה עדיף לקנות-קנון 720 או קנון 730?
        חשוב לי מאד האיכות של התמונה,הזום,ואיכות השמע בווידאו.סלפי יכול להיות תוספת נחמדה..(השאלה עד כמה זה כדאי-סלפי)
        המצלמה אמורה לשמש כמצלמה משפחתית.

השאר תגובה