באופן טבעי יש זמינות נמוכה מאוד של מושבי בונוס בתאריכים מבוקשים (בפרט בתקופת חג). זה נכון לכל חברות התעופה ולא רק לקתאי. לכן לסקור זמינות מושבי בונוס בחודש אוקטובר, שכמעט כולו חגים, זה מאמץ מיותר. אם הייתה זמינות מושבי בונוס לטיסות בחודש אוקטובר היא כנראה נעלמה בינתיים כי המושבים הוזמנו ע״י נוסעים תכופים שהשכילו להזמין מוקדם.

לסקירה בחרתי תקופה של שישה שבועות בין סוף אוקטובר לתחילת דצמבר. גם כדי להימנע מתקופות חגים, גם כדי לסקור פרק זמן משמעותי מספיק וגם כי רוב האנשים מתכננים את החופשות שלהם כחודשיים-שלושה קדימה ולכן סקירה של חודש נובמבר היא הנכונה ביותר בעיניי (על אף שזה חודש שרוב הישראלים לא נוסעים בו לחו״ל).

בכל תאריך בדקתי כמה מושבי בונוס זמינים בקו, בשני הכיוונים, בשלושת מחלקות השירות. סיכמתי את התוצאות בשתי טבלאות – אחת לכל כיוון בקו – כך שלא אציג לכם רק את המסקנות.

הערה: מנועי חיפוש לא יודעים להציג מספר גבוה מ-9 בתוצאות החיפוש. לכן – היכן שמצוין בטבלאות שישנה זמינות ל-9 מושבים, ייתכן שבעצם ישנה זמינות גבוהה יותר שלא ניתן להציג.

זמינות מת״א להונג-קונג

ימים עם זמינות כלשהי: 36 מתוך 42 (85.7%)

ימים עם זמינות לארבעה מושבים ומעלה: 30 מתוך 42 (71.4%)

מושבי אקונומי זמינים: 172+ (20 ימים)

מושבי פרימיום זמינים: 113+ (26 ימים)

מושבי ביזנס זמינים: 6 (4 ימים)

סה״כ מושבי בונוס זמינים: 291+

זמינות מהונג-קונג לת״א

ימים עם זמינות כלשהי: 31 מתוך 42 (73.8%)

ימים עם זמינות לארבעה מושבים ומעלה: 29 מתוך 42 (73.1%)

מושבי אקונומי זמינים: 151+ (19 ימים)

מושבי פרימיום זמינים: 146+ (29 ימים)

מושבי ביזנס זמינים: 16 (7 ימים)

סה״כ מושבי בונוס זמינים: 313+

מסקנות

אי אפשר לטעון שיש זמינות גבוהה יותר בכיוון מסוים בקו. הפער די קטן. מה שכן, בכיוון הונג-קונג אפשר לראות זמינות גבוהה יותר באקונומי ובכיוון ת״א אפשר לראות זמינות גבוהה יותר בפרימיום ובביזנס. אבל, כאמור, סה״כ בשני הכיוונים ישנה זמינות כללית דומה.

מעניין לראות כמה מושבי פרימיום זמינים בשני הכיוונים בקו. ראשית, יש יותר תאריכים עם זמינות למושב פרימיום מאשר תאריכים עם זמינות למושב אוקונומי או ביזנס. שנית, בכיוון ת״א יש כמעט אותה זמינות למושבי פרימיום כמו למושבי אקונומי – אפילו שבמטוס יש פי כמה וכמה יותר מושבי אקונומי כי מחלקת הפרימיום קטנה למדי (סה״כ 21 מושבים). שלישית, סטטיסטית יש לכם סיכוי של יותר מ-60% למצוא מושב פרימיום זמין בכל תאריך שתבחרו.

סה״כ זמינים 604 מושבי בונוס ב-84 טיסות (טיסה יומית כפול 42 ימים כפול 2 כיוונים). כלומר, בממוצע קתאי מציעה יותר מ-7 מושבי בונוס בכל טיסה במשך שישה שבועות. האם אפשר לומר שזוהי זמינות נמוכה בקו? אני חושב שלא.

האמירה הנכונה היא שיש זמינות נמוכה מאוד של מושבי בונוס במחלקת העסקים. אם לדייק: מצאתי רק 22 מושבים זמינים ב-84 טיסות. כלומר, בערך מושב זמין אחד לכל ארבע טיסות. בכיוון הונג-קונג המצב בעייתי הרבה יותר עם 6 מושבים זמינים ב-42 טיסות (לעומת 16 מושבים זמינים ב-42 טיסות בכיוון ת״א – כמעט פי שלוש). לרוב משתלם הרבה יותר להשתמש בנקודות/מיילים לרכישת כרטיסי בונוס במחלקת העסקים – ולכן הזמינות הנמוכה היא בעייתית כ״כ.

זמינות משתנה

חשוב לזכור שזמינות מושבי בונוס אינה קבועה. ככלל קתאי לא תסיר זמינות קיימת, אלא אם יש ביקוש חריג לטיסה מסוימת, אם כי זמינות יכולה לפעמים להיעלם ליום או יומיים מאיזו סיבה. במקביל קתאי נוטה לשחרר מושבי בונוס נוספים ככל שמתקרב מועד הטיסה (בפרט בשבועיים שלפני). כלומר, גם אם לא מצאתם מושב בונוס זמין בתאריך הרצוי לכם – שווה לכם להמשיך לעקוב ולקוות לטוב (סיכוי נמוך אבל קיים).

הדרך הנוחה ביותר לחפש מושבי בונוס בטיסות קתאי היא באמצעות האתר של בריטיש. זה דורש רישום למועדון של בריטיש, Executive Club, אך לא צריכה להיות יתרה כלשהי בחשבון. האתר של קוונטס הוא חלופה טובה (כנ״ל לגבי הרישום). האתרים של אמריקן ואלסקה, לדוגמה, לא מציגים זמינות מושבי בונוס של קתאי. כך גם אתר ExpertFlyer.

12 תגובות

  1. Ronen

    לא כלכך הבנתי את הפסקה האחרונה. האם הדרך הנוחה ביותר היא דרך האתר של בריטיש, או שדוקא האתר של קוונטס הוא החלופה הטובה יותר?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ערכתי את הפוסט.

      הכוונה הייתה שהאתר של בריטיש הוא האפשרות הטובה ביותר והאתר של קוונטס הוא חלופה לו (אבל נוח פחות).

      הגב
  2. בני

    מצטרף לבקשה של רונן לחדד את הפסקה האחרונה – אם אני נרשם למועדון של בריטיש לצרכי איתור (והזמנה) של כרטיסי בונוס, האם אוכל להזמין אותם באתר זה בעזרת המיילים שיש לי ב-AA? או שצריך להעביר מיילים? או שלאחר שאיתרתי את הכרטיסים המבוקשים צריך ליצור קשר באופן אחר עם קתאי?

    הגב
    • שי

      למה בעצם הזמינות בעסקים נמוכה מאוד? זה קשור לכך שהביזנס של קתאי היא אחת ממחלקות העסקים הטובות בעולם?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        קתאי מצליחה למכור את המושבים האלו בכסף, ולא מעט כסף, אז אין לה תמריץ לשחרר אותם כמושבי בונוס. אולי בסמוך למועד הטיס, אם נותרו מושבים ריקים רבים שאין לה סיכוי למכור.

    • Ronen

      אתה לא יכול להשתמש במיילים שיש לך במועדון אחד כדי לקנות כרטיס בונוס דרך מועדון אחר.
      מיילים של AA אתה יכול לנצל רק באתר של AA.

      מה שליאור הציע זה להשתמש באתר של BA כדי לבדוק זמינות, ואחרי שבחרת טיסה שיש לה זמינות אתה יכול להתקשר לAA כדי להזמין את הכרטיס טלפונית.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      ערכתי את הפסקה האחרונה כדי שתהיה ברורה יותר.

      כפי שרונן ענה לשאלתך – לא תוכל להשתמש במיילים של אמריקן באתר של בריטיש. נמנעתי מלהתייחס בפוסט להזמנת כרטיסי בונוס בפועל ורק רציתי להוסיף הערה לגבי החיפוש – למקרה שמישהו ירצה לבדוק/לשחזר את התוצאות.

      אם מצאת מושבים זמינים באתר של בריטיש אתה יכול להתקשר לשירות הלקוחות של AAdvantage ולבקש להזמין כרטיס בונוס. לאמריקן ולבריטיש יש זמינות זהה לטיסות של קתאי.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם הזמינות היא באמת לפי המצויין בבריטיש איירוויז? כי אני רטצה לקנות מיילים של אלסקה לטיסה ליפן אבל זה סיכון אם לא אוכל לנצלם…כעת יש מקום בתאריכים שאני רוצה. תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא, הזמינות לא זהה בין אלסקה לבריטיש. לרוב אלסקה מקבלת מושב אחד פחות. אז אם אתה רואה זמינות ל-3 מושבים באתר של בריטיש זה כמעט בתמיד אומר שיהיו 2 מושבים זמינים לאלסקה.

      הגב
  4. לאור המשבר: זמינות גבוהה מאוד למושבי בונוס - FlyingOut

    […] בגלל היתרונות האלו ויתרונות אחרים קתאי נהנית מביקושים גבוהים מאוד בישראל וכתוצאה מכך גם ראינו את מספר הטיסות השבועיות גדל ואת הצוות הנהדר של קתאי בארץ שממשיך לקדם מבצעים וגם פעילויות אחרות לציבור הישראלי. הבעיה היא, מבחינת שחקני הנקודות, שביקושים גבוהים מתורגמים למספר נמוך של מושבי בונוס ובפרט במחלקת העסקים. ואכן – בקו של קתאי להונג-קונג הייתה זמינות מוגבלת יחסית של מושבי בונוס (אבל תמיד הייתה). […]

    הגב

השאר תגובה