אחרי חודשים של שמועות השיקה ישראכרט כרטיס אשראי חדש בשיתוף מועדון התעופה של טורקיש. לאור תדירות הטיסות של טורקיש לישראל, והיותה שותפה בברית סטאר שהיא בעלת נוכחות משמעותית בנתב״ג, לשיתוף פעולה כזה יש הגיון. אבל האם הכרטיס החדש באמת כדאי?


למידע על הכרטיס באתר ישראכרט – לחצו כאן.

מאפיינים כלליים של הכרטיס

  • כרטיס חוץ-בנקאי של מאסטרכארד. ככל הנראה אפשר להנפיק רק כרטיס גולד ולא כרטיס פלטינום.
    – – –
  • דמי שימוש חודשיים: 20 ש״ח. לקוחות חדשים שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי כלשהו של ישראכרט – ובוא נודה על האמת, מעטים הם כאלו כי ישראכרט היא חברת האשראי הגדולה בישראל – יכולים לקבל פטור לשנה אחת.
    – – –
  • מתנת הצטרפות: 5,000 מיילים. תוקף המיילים האלו הוא שלוש שנים. באופן מביך בתנאים המשפטיים כתוב ״מבצע השקה יוענק פעם 1 ללקוח ובתוקף עד ה- 22.6.19״, אז אפשר להניח שמישהו במחלקה המשפטית פישל.
    – – –
  • יחס צבירה כללי: 1 מייל לכל 6.5 ש״ח בחיוב. תוקף המיילים האלו הוא שנה אחת בלבד! בעמוד המידע כתוב ״עבור עסקאות בכל הענפים, חל גם על הוראות קבע בכרטיס״ – אבל טרם הצלחתי לקבל לידיי את תקנון הכרטיס כדי להבין האם ההבטחה הזאת מדויקת או לא.
    – – –
  • עמלת המרת מט״ח: 2.3%. זו העמלה הסטנדרטית לכרטיסים של ישראכרט ללא הנחה לכרטיס זה.
    – – –
  • מלבד צבירת המיילים הכרטיס משתתף בתוכנית ההטבות של ישראכרט. בדומה לכל כרטיס אחר.
    – – –
  • כניסה חד-פעמית לטרקלין דן בנתב״ג. אני מניח שזה משווק כיתרון לכרטיס.

מחשבות ראשונות

כמובן שישראכרט מנסה להדגיש את יחס צבירת המיילים של הכרטיס כהטבה עיקרית שלכאורה יכולה לבדה להצדיק את השימוש בכרטיס. יחס צבירה של 1 מייל לכל 6.5 ש״ח הוא בהחלט חסר תקדים בשוק המקומי. הכרטיס היחיד שמתקרב ליחס צבירה זה הוא כרטיס פירסט של מקס שמציע אפקטיבית 1 מייל של יונייטד לכל 7.5 ש״ח – אבל כרטיס זה לא מיועד לכלל האוכלוסיה ויש לו דמי שימוש חודשיים בסך 60 ש״ח (ומצד שני הוא מציע גם סל הטבות משמעותי הרבה יותר). אבל יחס הצבירה עצמו אינו מדד מספק כי כמובן צריך להבין מהו שווי המייילים הנצברים. על כך בהמשך.

עמוד המידע של הכרטיס מציין שהצבירה היא ״עבור עסקאות בכל הענפים״. זו הטבה תמוהה, אם לומר בעדינות, משום שלמיטב ידיעתי אין כרטיס אחר בשוק המקומי שמציע את ההטבה הזאת. כל הכרטיסים האחרים מגדירים צבירה חריגה (או העדר-צבירה) למה שנקרא ׳ענפים מוחרגים׳ כמו תשלומים לרשויות מדינה, תשלומים לספקי תשתית, תשלומים לחברות ביטוח ועוד. אם הכרטיס החדש אכן מאפשר צבירה ביחס צבירה רגיל לכ-ל עסקה, ולא משנה באיזה ענף, הרי שהוא מציע הטבה שוברת-שוק מבחינת בעלי עסקים שרבים מהחיובים שלהם הם לאותם ׳ענפים מוחרגים׳. השאלה היא, אם כן, האם אכן האמירה הזאת נכונה או לא. אם כן – כנראה שישראכרט לקחה הימור רציני ומשום מה לא משווקת את הכרטיס באגרסיביות לקהל בעלי העסקים (או שכן ואני לא מודע לזה בתור בעל עסק…). אם לא – הרי שישראכרט מסתכנת כאן בפרסום כוזב ותביעה משפטית. בכל מקרה מישהו מפספס פה משהו.

במידה מסוימת דמי השימוש החודשיים הם דיל-ברייקר לכרטיס החדש. הרי התחרות העיקרית לכרטיס הזה הוא הכרטיס הממותג של Miles&More שמשווק ע״י כאל – אך כאל מציעה פטור מלא מדמי השימוש החודשיים לכל לקוח שמבקש עם או בלי התניות. אם נניח, לצורך העניין, שמייל של טורקיש שווה כ-1.2 סנט (בראייה סובייקטיבית של בעל הכרטיס) אז בעצם 20 ש״ח מתורגמים לבערך 480 מיילים ואפקטיבית זה מטרפד את צבירת המיילים ל-3,100 ש״ח ראשונים בכל חיוב. זה אולי לא נתון מטריד לבעלי חיובים גבוהים (ו/או שחקני ה-MS) אבל זה נתון בעייתי ללקוח הממוצע בשוק.

לא במקרה בונוס ההצטרפות הוא בסך 5,000 מיילים (זהה לבונוס ההצטרפות של כרטיס Miles&More). חבל שישראכרט לא טרחה לציין מהם התנאים לקבלת הבונוס הזה, ואפשר רק להניח אם כן שהבונוס מתקבל מיידית עם הוצאת הכרטיס. לבונוס הזה יש שווי ריאלי של כמה עשרות דולרים.

העדר הטבות ייחודיות במועדון Miles&Smiles

הסיבה העיקרית שאני מחזיק בכרטיס הממותג של מועדון Miles&More היא שעצם החזקת הכרטיס מונעת את תפוגת כל המיילים בחשבון המועדון. כל עוד הכרטיס בתוקף – המיילים בתוקף. מכיוון שזה כרטיס חינמי, הלכה למעשה, אין לי סיבה לבטל אותו ואני אפילו ממשיך להשתמש בו באופן שיגרתי כדי להגדיל לאט לאט את יתרת המיילים בחשבון. זו אומנם ההטבה היחידה שהכרטיס מציע לחברי מועדון אבל מדובר בהטבה משמעותית.

לצערי הכרטיס החדש של מועדון Miles&Smiles לא מציע הטבה דומה. למעשה הוא לא מציע כל הטבה לחברי המועדון של טורקיש. לא שימור מיילים (כמו כרטיס Miles&More), לא כרטיסי בונוס מוזלים (כמו כרטיסי הפלייקארד), לא אפשרות לצבור מיילים לסטטוס (כמו כרטיסי הפלייקארד וכרטיסים ממותגים של טורקיש במדינות אחרות) ולא כל הטבה אחרת. שיתוף הפעולה בין ישראכרט למועדון מסתכם רק באפשרות לצבור מיילים למימוש.

תוקף המיילים

חשוב לשים דגש על המגבלה המשמעותית הזאת. יחס הצבירה גבוה, אומנם, ועוד לא הגעתי לדיון על שווי המיילים, אבל עצם העובדה שהמיילים תקפים לשנה אחת בלבד היא בעייתית מאוד. ללקוח בעל חיוב חודשי של 100,000 ש״ח זה אולי שולי, כי הוא יצבור כ-15,000 מיילים בחודש ויוכל להגיע למימוש המיילים די מהר, אבל ללקוח הממוצע בעל חיוב חודשי של כ-5,000 ש״ח, לדוגמה, המשמעות בפועל היא שהסיכוי להגיע לכרטיס בונוס אטרקטיבי הוא אפסי.

אמשיך בדוגמה. חיוב חודשי של 7,000 ש״ח יאפשר צבירה של כ-1,075 מיילים בחודש וכ-12,900 מיילים בשנה. לא מעט, אבל בחודש ה-13 המיילים של החודש ה-1 יימחקו, אז, צריך למצוא מימוש ל-12,900 מיילים בכל שנה. מה אפשר לעשות עם 12,900 מיילים של טורקיש? כרטיס בונוס בכיוון-אחד במחלקת התיירים מת״א לאיסטנבול, לא כולל המסים. מתאים לכם?

לפחות המיילים מבונוס ההצטרפות יישארו בתוקף לשלוש שנים. גם משהו.

שווי המיילים

כאן מתחילות כביכול החדשות הטובות. זאת משום שטבלאות המימוש של מועדון Miles&Smiles ניתן למצוא לא מעט אפשרויות מימוש אטרקטיביות. כך, לדוגמה, כרטיס בונוס בכיוון-אחד במחלקת העסקים מת״א ללוס-אנג׳לס עולה רק 47,000 מיילים (בתוספת מסים, והמועדון גובה היטל-דלק). כמובן שאותו מחיר נכון לכל היעדים בצפון-אמריקה כולל הונולולו. אותו מחיר נכון גם ליעדים בדרוםאפריקה ויעדים במזרח-הרחוק.

לטבלאות מימוש המיילים והגדרת האזורים – לחצו כאן.

כלומר, בהסתכלות על מספר מימושים אפשריים – ליתרות גבוהות יחסית של מיילים – אפשר להניח כי למיילים של טורקיש יש שווי גבוה למדי. אבל זה תלוי את מי שואלים. TPG, לדוגמה, נותן שווי ריאלי של 1.3 סנט/מייל – אבל להערכתי הוא שם דגש על מימוש לטיסה במחלקה הראשונה של יונייטד (מה שלא רלוונטי לישראלים). מנגד אתר Points Reckoning, המתמחה בהערכת שווי נקודות של מועדוני לקוחות, נותן שווי ריאלי של קצת פחות מ-1 סנט/מייל (אם כיי הערכת השווי הזאת לא מעודכנת כ״כ והיו מעט שינויים במועדון מאז שהיא פורסמה).

הבעיה האמיתית עם המועדון של טורקיש, ולה יש השפעה ישירה על שווי המיילים, היא בחוסר הנוחות המטרידה של מימוש המיילים בפועל. אומנם טורקיש מפעילה משרד בישראל ואומנם המשרד הזה נותן שירות טוב מאוד סה״כ – בכל זאת מימוש המיילים לא נוח ולא קל. עד השנה כלל לא היה אפשר להזמין כרטיסי בונוס בטיסות סטאר באתר המועדון, וכעת אפשר אבל מנוע החיפוש פשוט מסרב להציג תוצאות מלבד טיסות של טורקיש עצמה. מאוד מתסכל.

אחד המגיבים הקבועים בבלוג OMAAT הוא Sean M. הוא עובד בתעשיית התעופה כבר עשרות שנים, טס המון בכל העולם ורמת המקצועיות שלו מרשימה מאוד. בנוגע למיילים של טורקיש הוא כתב פעם תגובה שבעצם מסכמת הכל היטב:

I’m Elite Plus with Miles&Smiles and have earned hundreds of thousands of miles through BIS flying. TK miles are useful for redemption on TK metal, but absolutely useless for anything else

אני חייב להסכים. המועדון של טורקיש, והמיילים של המועדון הזה, שימושיים מאוד עבור מי שטס עם טורקיש ורוצה להמשיך לטוס עם טורקיש. זמינות מושבי הבונוס בטיסות החברה גבוהה יחסית ומימוש המיילים קל יחסית באתר המועדון. אבל המועדון והמיילים שלו משמעותית פחות כדאיים עבור מי שטס בעיקר עם חברות תעופה אחרות בברית סטאר ומעוניין להשתמש במיילים לכרטיסי בונוס עם חברות תעופה אחרות בברית סטאר.

כאמירה כללית אני נותן למיילים של טורקיש שווי ריאלי של 1 סנט/מייל ולא יותר.

שקלול יחס הצבירה ושווי המיילים

במהדורה האחרונה של סקירת כרטיסי האשראי הטובים ביותר לנוסעים ציינתי תחת כל כרטיס מהו ״ההחזר היחסי״ שלו. הנתון הזה הוא בעצם שקלול של יחס הצבירה ושווי המיילים ומוצג כיחס מתוך החיוב. כך, לדוגמה, אם כרטיס פלייקארד צובר נקודת אלעל לכל 250 ש״ח בחיוב ונניח שנקודת אלעל שווה 35 סנט (כ-1.22 ש״ח) הרי שהכרטיס מציע החזר יחסי של כ-0.49% על החיוב.

אם נסכים שמייל שווה כ-1 סנט בלבד (כ-3.5 אגורות) הרי שהכרטיס החדש מציע החזר יחסי של בערך 0.54%. בהחלט לא רע, ובפרט בהשוואה לפלייקארד שגם לו יש דמי שימוש חודשיים דומים (וללא פטור ללקוח הממוצע).

כרטיס פירסט של מקס, לצורך השוואה, מציע החזר יחסי גבוה יותר (קצת מעל 0.7%) לא בגלל שיחס הצבירה גבוה יותר אלא בגלל שלמיילים של יונייטד יש שווי גבוה יותר ממיילים של טורקיש. לעומת זאת הכרטיס של Miles&More מציע החזר יחסי נמוך משמעותית של כ-0.28% בלבד (אבל הוא חינמי…).

לפי שווי של 1 סנט/מייל דמי השימוש החודשיים של הכרטיס מתקזזים מול צבירה של 570 מיילים.

למי מתאים הכרטיס החדש?

בעיקר לשלוש אוכלוסיות מסוימות:

  1. נוסעים תכופים של טורקיש, ואולי של ברית סטאר בכלל, שמעוניינים להשתמש במייילים שלהם להזמנת טיסות של טורקיש. כלומר, לקוחות שצוברים הרבה מיילים בכל שנה מטיסות ופעילות אחרת מעבר לכל צבירה בכרטיס האשראי – ובתוך כך מגיעים ליתרת מיילים גבוהה בחשבון די בקלות. זמינות מושבי בונוס בטיסות טורקיש גבוהה מספיק כדי להציע גמישות במימוש.
    – – –
  2. בעלי עסקים עם חיוב חודשי גבוה ב׳ענפים מוחרגים׳. היתרון היחסי של הכרטיס החדש בתחום זה, או לפחות אם הדבר נכון, הוא תמריץ מספק בשביל לבחור בו לפני כרטיסים אחרים שמציעים צבירה נמוכה יחסית בעסקאות כאלו. אבל במקרה הזה אני מציע בחום לקבל תשובה בכתב מישראכרט לגבי החיובים האלו וצבירת המיילים בגינם.
    – – –
  3. לקוחות פרטיים עם חיוב חודשי גבוה במיוחד. עבורם דמי השימוש החודשיים שוליים, או לפחות נסבלים, ובמקביל הם יוכלו לצבור אלפי מיילים בחודש ואולי להגיע ליתרה שנתית של 94,000 מיילים (חיוב חודשי של כ-51,000 ש״ח) שתספיק לכרטיס בונוס הלוך/חזור במחלקת העסקים מישראל ליעדים רבים בעולם.

ללקוח הממוצע הכרטיס פחות אטרקטיבי בעיניי. אני עצמי מוותר עליו.

לסיכום

אני שמח שהשוק הישראלי זכה לעוד כרטיס אשראי ממותג של מועדון תעופה. גם אם לא מדובר במועדון תעופה מתקדם במיוחד. עצם העובדה שהתחרות גדלה היא חיובית עבורנו הלקוחות ככלל. בתקווה שזה יגרום לחברות האשראי לשפר את ההצעות שלהן לקהל הנוסעים לחו״ל.

עבור רבים הכרטיס החדש כן יהיה משתלם.

28 תגובות

  1. Ohad

    היי, תודה על הכתבה המעניינת.
    האם המיילים הנצברים הם לסטטוס או בונוס בלבד?
    תודה!

    הגב
  2. דרור

    מה לדעתך הסיכוי שנראה בעתיד מבצעי הצטרפות של 15 אלף מיילים, כמו שיש בכרטיס של מיילס אנד מור?

    הגב
  3. דודי

    כתבה נהדרת.אני עובד חזק בפלטינום עם בריטיש.
    מחזור עסקאות 25k.הכרטיס בחינם.שווה לעבור?

    הגב
  4. גאוחנה

    הכרטיס מונפק גם כפלטינום. זה לא הופך אותו לשווה, though, מהסיבות שמנית.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      תודה על העדכון. חבל שישראכרט לא טורחת לכתוב את כל המידע באתר שלה.

      הגב
      • גאוחנה

        אני לא חושב שיש הרבה מה לצפות מחברת אשראי שמדווחת על מבצע השקה שהסתיים כ-3 חודשים לפני השקת הכרטיס בפועל…

  5. שמחה

    לא היה לי כרטיס של ישראכרט, משתלם לי לעשות את זה לשנה? ומה זה הכרטיס החינמי של Miles and more?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא יודע אם ״משתם״. אם משהו חינמי ונותן לך ערך כלשהו – הוא בהכרח משתלם, אם הטירחה סביבו גם היא אפס. אבל כמעט לכל דבר יש חלופות.

      האם הכרטיס של M&S אטרקטיבי מספיק כדי להפוך להיות הכרטיס העיקרי של הישראלי הממוצע? כנראה שלא. לפחות לדעתי לא. אני לא חושב שהוא כרטיס אטרקטיבי כ״כ, ובפרט כשאין פטור מדמי שימוש חודשיים.

      הכרטיס של M&M פורמלית עולה 16 ש״ח לחודש אבל שירות הלקוחות של כאל יודע לתת פטור מדמי השימוש החודשיים די בקלות.

      הגב
  6. יצחק לוי

    ישראכארד
    לצערי אף פעם לא הבינו את השוק הזה
    כל תוכניות מועדני תעופה שלהם מגוחכים

    הגב
  7. Ifti

    היי, אחלה כתבה. רציתי לשאול, האם בתור משתמש באמקס פליי קארד (עומד בתנאי המעמד פלטינה החדשים) יש כרטיס אחר שווה יותר שכדי לעבור? (על פניו אחלה יחס של נקודות לכרטיסי בונוס בהשוואה אלעל – אבל נצבר רק לשנה ולא מקבלים מעמד)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה תלוי כמה אתה מעריך את הפלטינום של אלעל.

      אם אתה אוהב לטוס עם אלעל ומשתמש בסטטוס הזה בפועל – אז כנראה שאין ולא צריך להיות תחליף לפלייקארד פרימיום עבורך. אפילו צבירת הנקודות הופכת שולית והסטטוס לבדו מצדיק את הכרטיס.

      אם אתה לא מאוהדי אלעל ופשוט רוצה לצבור מקסימום נקודות – אולי שווה לך לעבור לכרטיס הפירסט של מקס או אפילו לאמקס פלטינום/סנטוריון (ולהמיר נקודות במבצעים שכמעט תמיד יש).

      הגב
  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראיתי באתר של טורקיש שיש שתי טבלאות מימוש, הראשונה ביניהן מוגדרת כ-promotional, ובה מצויןם המחיר של 94,000 לטיסת ביזנס לארה"ב. בטבלה ה"רגילה" המחיר 240,000… אז מה זה אומר promotional ועד כמה זה רלוונטי?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      התעריף הנמוך הוא כביכול ׳התעריף הרגיל׳ כשיש זמינות למושבי בונוס. התעריף הגבוה הוא ׳התעריף המלא׳ שבו הזמינות כמעט מוחלטת. בכל מקרה לא ניתן להזמין באתר של טורקיש טיסות עם חברות תעופה שותפות, או לפחות זה לא פשוט.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        מענין… בתור חבר ביונייטד, מוצעות מלא טיסות מימוש של טורקיש…

      • Lior@FlyingOut

        נכון, טורקיש כאמירה כללית מציעה יחסית הרבה מושבי בונוס.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאור, באתר ישראכרט כתוב במפורש שתוקף הנקודות (ולא רק בונוס ההצטרפות) הוא לשלוש שנים. היתכן ששינו משהו מאז שכתבת את הכתבה? הצגת את זה כחסון המרכזי, ואולי הוא כבר לא קיים.
    חוץ מזה, בדיקת טבלאות המימוש מציגה שווי לנקודות שהוא משמעותית יותר מאשר 1 סנט לנקודה. אני הגעתי ל- 1.6 סנט ומעלה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כנראה שהמידע הראשוני שפורסם היה לא מדויק. המידע שמפורסם כעת אמור להיות מדויק.

      אני מסכים איתך שאפשר לחלץ ערך גבוה יותר למיילים של טורקיש. אפילו 2 סנט/מייל במקרים מסוימים. אבל זה מועדון שלא קל להתנהל מולו ושרוב אפשרויות המימוש שלו לא אטרקטיביות – וערך המיילים אמור לשקף גם את זה. כדי להזמין כרטיס בונוס עם טיסות שותפים, לדוגמה, תצטרך למלא טופס, לחתום עליו ולפקסס אותו למשרד של טורקיש כדי שהם יוכלו להמשיך את הטיפול.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה ליאור על המענה. אני מאד מתלבט אם לעבור לכרטיס הזה מפלייקארד (בפרט בגלל הניקוד המלא לתשלומי ממשלה). מכיוון שתוקף הנקודות זהה לאלעל (3 שנים), המכשול האחרון הוא באמת נושא קלות המימוש וערך הנקודות (אני לא מייחס ערך גדול למעמד זהב באלעל).
        למה אתה חושב שרוב אפשרויות המימוש לא אטרקטיביות? ממה שראיתי, כמעט בכל נתיב טיסה מרכזי (להוציא אולי טיסות מאד קצרות), המיילים נותנים ערך *הרבה* יותר גדול מאשר אלעל! הבנתי גם שיש זמינות כרטיסי בונוס גבוהה משל אלעל, טווח יעדים רחב מאשר אלעל, והזמנה נוחה דרך האתר.
        אפילו אם נניח שאני מעדיף לא לטוס בטורקיש, אלא עם שותפים – האם הקושי של מילוי טופס ופקסוס כל כך משמעותי לדעתך, עד שהוא מתגבר על הפער העצום ביכולת המימוש? הרי באלעל אין בכלל שותפים, כך ש"מימוש שותפים קשה" יותר טוב מחוסר אפשרות לממש עם שותפים כלל.
        אני לא שואל כדי להתנצח, אלא כדי להבין "מה אני מפספס" לפני שאני עובר כרטיס. אני ממש מחפש סיבות *לא* לעבור מאלעל, אבל הפער במימושים נראה לי לא בר השוואה (בערך 1:2 בשווי הנקודות, גם בהתעלם מנושא תשלומי הממשלה).
        איך כל השיקולים האלה מביאים לערך זהה לנקודות M&S ואלעל? אני באמת לא מבין. רק הצורך בפקס עם שותפים? אשמח לשמוע יותר על החסרונות של M&S לפני שאני טורח ועובר כרטיס ואולי עושה טעות.

      • Lior@FlyingOut

        אם אתה מוכן/מעדיף לטוס עם טורקיש עצמה – אז המיילים של M&S שווים יותר עבורך, כי אכן תעריפי המימוש נוחים, אכן יש זמינות די גבוהה של מושבי בונוס ואכן קל להזמין כרטיס בונוס כי הכל זמין באתר המועדון. במקרה כזה, והתחשב שאתה יכול לצבור עשרות אלפי מיילים בשנה, הרי שלמיילים יש ערך גבוה יחסית והרבה מעבר ל-1 סנט/מייל.

        אבל, אם אתה מעדיף לטוס עם ברית ולא עם טורקיש – נוחות המימוש לא מטרפדת לגמרי את ערך המיילים כמובן, אבל היא כן מורידה במידה מסוימת מערכם. בדיוק כמו שזמינות מושבי בונוס נמוכה מורידה מערך מיילים של מועדון מסוים, אם הוא מגביל את השימוש וכו׳.

  10. שימי

    יש לי הטבה בסניף הבנק שלי בדיסקונט לפיה יש לי פטור מדמי כרטיס
    חוץ מכרטיסים מסויימים כגון פליי כארד ועוד שאין לי פטור עליהם,
    בנוסף הבנקאית כתבה לי שכרטיס המשוייך למועדון High Miles גם גם לא אוכל לקבל בו פטור מדמי כרטיס,
    כלל מועדוני התעופה כלולים בהגדרה הזו,ואם לא
    אז הכרטיס של לופטהנזה כלול בהגדרה הזו?
    אני נוסע מזדמן אמנם אבל אם יהיה לי פטור ייתכן שהכרטיס כן ישתלם לי?

    הגב
  11. moshe

    אני לא טס עם טורקיש ויש לי את המועדון של טורקיש ישראכרט בעיקר כי אני משלם עם זה מוסדות מדינה וזה הכרטיס היחיד שנותן צבירה ללא הגבלה על מוסדות מדינה ואני משלם ממוצע 50k בחודש מוסדות מדינה
    במקביל אני טס עם אוסטריאן לוט וסויס מה זה יכול לתת לי בחברות האחרות בmiles&smiles

    הגב

השאר תגובה