לאטאם תעזוב את ברית OneWorld באוקטובר 2020

מוקדם יותר השנה, בהפתעה מוחלטת, רכשה דלתא 20% ממניותיה של לאטאם תמורת כ-1.6 מיליארד דולר. באופן טבעי מיד אח״כ החלו הדיווחים על כך שלאטאם תאלץ לעזוב את ברית OneWorld, אותה מובילה אמריקן יריבתה של דלתא, וייתכן שבהמשך תצטרף לאטאם לברית סקיי בה שותפה דלתא. כעת פורסם המועד הרשמי לעזביתה של לאטאם – אוקטובר 2020. לאטאם מפעילה כיום 3 טיסות שבועיות מת״א לסנטיאגו דרך סאו-פאולו, ובעצם היא חברת התעופה היחידה שטסה בין ישראל לדרום-אמריקה.

שתי הזמנות גדולות של אמירטס בשבוע אחד

השבוע התקיים בדובאי יריד תעופה בינ״ל גדול (Dubai Airshow). את ההצגה גנבה בעלת-הבית כשבתחילת השבוע הודיעה על הזמנה של 50 מטוסי A350 מאיירבאס (בשווי מדף של כ-16 מיליארד דולר) ולקראת סוף היריד הודיעה על הזמנה של 30 מטוסי 787-9 מבואינג (בשווי מדף של כ-8.8 מיליארד דולר). ראוי לציין שהעסקה עם בואינג הייתה בעצם עסקת-החלפה כי בצמוד להזמנת מטוסי הדרימליינר הודיעה אמירטס כי תקטין את מספר מטוסי ה-777X שיש לה כאופציה עתידית מ-156 ל-126 ׳בלבד׳. אמירטס ממשיכה להחזיק צי של מטוסים רחבי-גוף בלבד עם דגמים של שתי היצרניות (היא כיום מפעילה יותר מטוסי A380 מכל שאר חברות התעופה ביחד).

רשת מלונות היוקרה מנדרין-אוריינטל בדרך לת״א?

כך עולה מפרסום ראשוני לפיו הרשת ההונג-קונגית מתכננת לפתוח מלון בת״א בסוף 2023. הפרטים שנחשפו בינתיים: המלון יהיה במיקום מרכזי על החוף, יהיו בו 181 חדרים ו-44 סוויטות, במתחם המלון יהיו 5 מסעדות וברים, יהיה מרכז ספא כמקובל במלונות הרשת ובנוסף בצמוד למלון יוקמו 230 יחידות דיור (Residences at Mandarin Oriental). נחיה ונראה.

עמלה חדשה ומעצבנת של מועדון התעופה MileagePlus (יונייטד)

נראה שיונייטד החלה לגבות עמלה של 3,500 מיילים לכל כרטיס בונוס בטיסות חברות תעופה שותפות אם הטיסה הראשונה בכרטיס ממריאה במסגרת 30 ימים מההזמנה. זה כולל כרטיסי בונוס מוזלים שעולים רק 8,000 מיילים (למשל טיסות קצרות בתוך אירופה במחלקת התיירים). בנוסף, ישנה עמלה חדשה של 2,500-1,500 מיילים לכרטיסי בונוס בטיסות יונייטד עצמה – כתלות במועד ההזמנה. לאקי סקר היטב את העמלה החדשה.

30% הנחה ברכישת נקודות של מאריוט לחודש הקרוב

המבצע בתוקף עד ה-22 לדצמבר ובמסגרתו גם מוכפלת יתרת הנקודות שניתן לרכוש או לקבל (מ-50,000 ל-100,000). המחיר הרגיל לנקודות של מועדון Bonvoy הוא 12.5$ לכל 1,000 נקודות ולאחר ההנחה המחיר יורד עד 8.75$ לכל 1,000 נקודות. במחיר כזה לא כדאי לרכוש נקודות באופן ספקולטיבי, אומנם, אבל במימוש חכם אפשר בהחלט לקבל ערך גבוה יותר לנקודות. כמו כן, ניתן להמיר 60,000 נקודות של המועדון ב-25,000 נקודות או מיילים של מועדוני תעופה רבים – ובהמרה זו אפשר למצוא ערך טוב, ובפרט אם ממירים למועדון תעופה שלא מוכר נקודות באופן שיגרתי.

המו״מ התפוצץ וגורלה של אליטליה כעת לוט בערפל

חברת התעופה האיטלקית היא טרגדיה של ממש. כבר 15 שנים שהחברה מספקת אך ורק הפסדים ונכון להיום היא מפסידה כ-700,000 אירו בכל יום נוסף של פעילות. החברה כמובן בחובות של מיליארדים לאחר הלוואות-חילוץ רבות שקיבלה מממשלת איטליה בשנים האחרונות. בשנה האחרונה נעשו מאמצים משמעותיים למכור את החברה, ובין השאר לחברות תעופה מתחרות כמו לופטהנזה ודלתא, אך נראה שהמו״מ התפוצץ וההצעות הקונקרטיות שכבר היו על השולחן הוסרו ממנו. עתידה של החברה לא ברור כעת ואני חושש שההמלצה הטובה ביותר היא שלא לרכוש כרטיסי טיסה של החברה לבינתיים מחשש עתידי שלא תהיה מסוגלת להפעיל את טיסותיה בעתיד הקרוב.

מסלול מהיר לסטטוס פלטינום של מועדון IHG Rewards לעובדי חברות גדולות

המבצע הזה לא אמור להיות זמין לקהל הרחב, אלא רק לעובדי חברות שנמצאות בהסדר עם IHG (לרוב חברות גלובליות גדולות), אבל אתם מוזמנים לנסות את מזלכם. במסגרת המבצע ניתן להשיג סטטוס פלטינום לאחר 5 לילות בלבד בתוך 90 ימים ובדרך לקבל 15,000 נקודות בונוס. אחלה מבצע, אם אתם זכאים להשתתף.

פיג׳י איירוויס קיבלה לצי שלה שני מטוסי A350 חדשים

חדשות מצוינות אם יש לכם תוכניות להגיע לאמצע האוקיינוס הפסיפי. המטוסים החדשים כוללים 334 מושבים מתוכם 33 מושבים במחלקת העסקים ו-301 מושבים במחלקת התיירים (מתוכם 39 מושבים מוגדרים כמושבים מועדפים עם מרווח רגליים משופר משמעותית). המטוסים החדשים יפעלו בקוים מנאדי ללוס-אנג׳לס ולסידני. פיג׳י איירוויס היא שותפה של מועדון MileagePlan (אלסקה) וניתן להשתמש במיילים לרכישת כרטיס בונוס מארה״ב לניו-זילנד או אוסטרליה, עם עצירה בנאדי, בעלות של 55,000 מיילים בלבד במחלקת העסקים. כדאי!

14 תגובות

      • Lior@FlyingOut

        נחשב כמובן לאחד המלונות הטובים בעיר (גם אם לא ממש במקום הראשון). לא תצטער אם תבחר בו. רק שים לב למיקום – למקרה שאתה מעדיף להיות בצד של קאולון.

  1. ארז

    כלומר, אתה חושב שעכשיו כן יש סיכון ממשי שאלאיטליה תקרוס ושממשלת איטליה לא תציל אותה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זו שאלה קשה.

      אני לא חושב שממשלת איטליה יכולה להרשות לעצמה שנושאת הדגל באמת תתפרק. הם כנראה ימשיכו לשלם למורת רוחם. אבל ייתכן שיהיו קיצוצים קשים במצבת כוח-האדם, ואולי גם בצי המטוסים, וזה יתורגם לפגיעה משמעותית בלו״ז של החברה, להצעת-ערך נמוכה יותר לנוסעים ואולי גם לשביתות רבות (והרי איטלקים מומחים בזה). אז גם אם החברה תמשיך לטוס בכל זאת – יהיה קשה לבנות על פעילות סדירה ותקינה.

      הגב
  2. Gab

    בנסיעה עסקית קרובה אני יכול להגיע (באמצעות מבצעים) לסטטוס פרימיום באחת הרשתות הבאות
    פלטינום בIHG
    Explorist בHyatt
    או Gold בהילטון
    במה היית בוחר ולמה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      גולד בהילטון. חד משמעית. ההטבות משמעותיות הרבה יותר.

      הגב
      • Gabriel

        זו אכן היתה החשיבה האינטואיטיבית שלי לפני שבדקתי את שווי הנקודות
        בהייאט ההערכה הממוצעת באינטרנט היא של 1.7 סנט לנקודה ואצבור 6 נקודות לדולר (כאקספלוריסט)
        ובהילטון ההערכה הממוצעת היא של 0.5 סנט לנקודה ואצבור 18 נקודות לדולר (כגולד)
        החישוב אמנם נותן יתרון קל בלבד לשווי של הייאט אבל תעריף המימוש בהייאט קבוע ולא משתנה כתלות בעונה
        האם זה לא יתרון לדעתך?

      • Lior@FlyingOut

        צבירת הנקודות היא שולית במקרה הזה.

        לגולד של הילטון יש הטבות משמעותיות הרבה יותר, גם לפני הבונוס לצבירת נקודות וחישוב שווי הנקודות.

    • Gabriel

      ההטבה היחידה שאני מצליח לראות בהילטון ע״פ הייאט היא ארוחת הבוקר
      האם יש משהו שאני לא מצליח לראות או שארוחת בוקר נספרת גבוה בשווי ריאלי (אני לא איש של ארוחות בוקר 🙂 )

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        הטבה של ארוחת בוקר מובטחת בכל שהייה היא הטבה חשובה מאוד ופופולרית מאוד. על השווי שלה אפשר להתווכח, ומן הסתם היא פחותה בערכה אם אתה לא אוכל ארוחת בוקר באופן שיגרתי (אבל אפילו אם אתה מעדיף קפה ומאפה ההטבה הזאת תחסוך לך כמה דולרים בכל לילה).

        בנוסף, סטטוס גולד של הילטון לפעמים ייתן לך שדרוג לחדר קלאב או אפילו לסוויטה, עם או בלי כניסה לטרקלין של המלון.

השאר תגובה