גילוי נאות: באופן חריג בשוק האשראי המקומי מציעה מקס תגמול לבלוג עבור הפניית לקוחות. אז אודה לכם אם תבחרו להיכנס לאתר מקס באמצעות הקישורים בפוסט זה ואודה לכם אם תעבירו את הפוסט לחבריכם וקרוביכם שאולי יתעניינו בכרטיס גם כן. משזה נאמר, התוכן בפוסט זה אינו-ממומן ונכתב על ידי ללא התערבות של מקס.

קראו גם: סקירה מקיפה: כרטיס האשראי SKYMAX


מתחרים עיקריים

להשוות את ה-SKYMAX לכרטיסים כמו הפירסט, הפלטינום של אמקס או אפילו הפלייקארד-פרימיום זה פשוט לא נכון. שלושת האחרונים לא מיועדים לקהל הרחב ומגיעים עם דמי שימוש חודשיים גבוהים משמעותית. בהמשך הפוסט אסביר מדוע הפלייקארד-פרימיום הוא החריג מהשלושה ולכאורה הוא גם מתחרה ישיר של הכרטיס החדש של מקס.

הסקיימקס מתחרה בעיקר עם שלושה כרטיסים: הפלייקארד הרגיל, הכרטיס הממותג של מועדון Miles&More (לופטהנזה) והכרטיס הממותג החדש של מועדון Miles&Smiles (טורקיש). מבין שלושתם, בעיניי, כרטיס הפלייקארד הוא המתחרה האמיתי היחיד ושני האחרונים פשוט מזדחלים מאחור ובפרט הכרטיס הממותג של M&M.

בחירה קלה לנוסעיי אלעל התכופים

אם אתם מכוונים לסטטוס גולד ומעלה במועדון הנוסע המתמיד, ואם אתם מעדיפים לטוס אלעל וטסים עם החברה בפועל מספר פעמים בשנה, ואם אתם חובבי חידות עד כדי ניווט מוצלח במנוע החיפוש של אתר אלעל – אז אין כל ספק שכרטיס הפלייקארד-פרימיום הוא הבחירה הנכונה עבורכם. חד וחלק. אבל מעטים הלקוחות בשוק שיכולים לענות בחיוב לשלושת השאלות האלו.

זה לא עניין של צבירת נקודות או שווי נקודות. כרטיס פלייקארד-פרימיום מציע הטבות ייחודיות לנוסעיי אלעל כמו בונוס נקודות מכל טיסה, בחירת מושבים מועדפים, קדימות בשדרוגים, צבירת נקודות בסיס מהחיובים החודשיים, אפשרות להגיע לסטטוס גולד או אפילו פלטינום ע״י חיובים בלבד ועוד ועוד. אלו הטבות בעלות ערך רב והן מגמדות בקלות כל פער קטן, לפלוס או למינוס, שאפשר להציג בגזרת צבירת הנקודות.

אבל – הכרטיס הזה לא מיועד לקהל הרחב. הוא מיועד ללקוחות עם חיוב חודשי של 10,000 ש״ח ומעלה ו/או בעלי סטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד. או, כמובן, ללקוחות מתוחכמים שאין להם באופן טבעי חיוב חודשי כ״כ גבוה אבל יכולים לנפח מלאכותית את החיוב החודשי שלהם כדי לעמוד בקריטריון של הכרטיס. בכל מקרה, הכרטיס עולה 40 ש״ח לחודש אלא אם יש לכם סטטוס גולד ומעלה במועדון הנוסע המתמיד.

זה ברור מאליו מדוע כרטיס הפלייקארד-פרימיום כ״כ פופולרי בקרב קהילת הבלוג והלאונג׳, ובפרט בין בעלי עסקים בקהילה, אבל חשוב לזכור שהקהילה הזאת אינה מדגם מייצג לכלל האוכלוסיה.

וכאן מגיע הדיון לכרטיס הפלייקארד הרגיל. שני הכרטיסים דומים בכך שהם מוצעים לקהל הרחב, מבטיחים את הבטחת הטיסות בחינם ומגיעים עם דמי שימוש חודשיים דומים וללא פטורים. השאלה היא, אם כן, מי מהם יביא את הלקוח מוקדם יותר לכרטיס טיסה.

סקיימקס מול פלייקארד

שני הכרטיסים דומים בכך שהם מוצעים לקהל הרחב, מבטיחים את הבטחת הטיסות בחינם ומגיעים עם דמי שימוש חודשיים דומים וללא פטורים. השאלה היא, אם כן, מי מהם יביא את הלקוח מוקדם יותר לכרטיס טיסה.

כדי לעשות על השאלה הזאת צריך לעשות שתי השוואות: אחת כתפוחים-לתפוחים (טיסות אלעל בלבד) ואחת כתפוחים-לתפוזים (טיסות אלעל מול טיסות של כל חברת תעופה אחרת באותו קו).

השוואה ראשונית של תפוחים-לתפוחים ערכתי בשבוע שעבר. היא פורסמה ב׳ידיעות אחרונות׳ וב-Ynet, ברשות, ואשתמש בדוגמאות גם כאן:

  1. הלוך/חזור לבוקרשט במחלקת התיירים בעונת החורף. הכרטיס הזול ביותר באתר אלעל, בתעריף קלאסיק (עם מזוודה), עולה 212$. ככרטיס-בונוס אותו כרטיס יעלה למחזיק פלייקארד 320 נקודות ו-107$ במסים והיטל-דלק. כדי לצבור 320 נקודות יצטרך מחזיק פלייקארד חיובים בסך 80,000 ש״ח. מחזיק סיימקס, לצורך ההשוואה, יצרך לצבור נקודות בשווי 105$ (ההפרש) ולשם כך יצטרך חיובים בסך כ-58,400 ש״ח בלבד (לפני שער דולר/ש״ח נוכחי). ניצחון קל לסקיימקס.
    – – –
  2. כרטיס הלוך/חזור לבנגקוק במחלקת התיירים בעונת הקיץ. הכרטיס הזול ביותר באתר אלעל, בתעריף קלאסיק (עם מזוודה), עולה 789$. ככרטיס-בונוס אותו כרטיס יעלה למחזיק פלייקארד 1200 נקודות ו-261$ במסים והיטל-דלק. כדי לצבור 1200 נקודות יצטרך מחזיק פלייקארד חיובים בסך 300,000 ש״ח. מחזיק סיימקס, לצורך ההשוואה, יצרך לצבור נקודות בשווי 528$ (ההפרש) ולשם כך יצטרך חיובים בסך כ-293,000 ש״ח בלבד (לפני שער דולר/ש״ח נוכחי). ניצחון לסקיימקס אבל בהפרש זעום יחסית.
    – – –
  3. כרטיס הלוך/חזור ללונדון במחלקת פרימיום בעונת הקיץ. הכרטיס הזול ביותר באתר אלעל, בתעריף קלאסיק (עם מזוודה), עולה 1090$. ככרטיס-בונוס אותו כרטיס יעלה למחזיק פלייקארד 1200 נקודות ו-290$ במסים והיטל-דלק. כדי לצבור 1200 נקודות יצטרך מחזיק פלייקארד חיובים בסך 300,000 ש״ח. מחזיק סיימקס, לצורך ההשוואה, יצרך לצבור נקודות בשווי 800$ (ההפרש) ולשם כך יצטרך חיובים בסך כ-444,500 ש״ח (לפני שער דולר/ש״ח נוכחי). ניצחון משמעותי לפלייקארד.

כאמירה כללית להערכתי הסקיימקס ינצח כמעט בכל השוואה של כרטיס במחלקת התיירים, ובפרט מול המחיר באתר אלעל בתעריף קלאסיק, וכנראה יפסיד כמעט בכל השוואה של כרטיס במחלקות גבוהות. זה נכון גם למחירי מבצע של אלעל. כאן נכנס הטיעון הפשוט והנכון: הרוב המוחלט של הלקוחות טסים במחלקת התיירים והרוב המוחלט של הלקוחות לא צוברים מספיק נקודות, בכרטיס כזה או אחר, כדי להגיע לכרטיס בונוס במחלקות גבוהות ללא תוספת כספית משמעותית. כלומר, הסקיימקס מנצח היכן שחשוב לנצח.

אבל הנוק-אאוט האמיתי מגיע בהשוואה של תפוחים-לתפוזים. הרי כרטיסי הפלייקארד, לרבות פרימיום, מאפשרים מימוש נקודות אך ורק לטיסות אלעל בעוד כרטיסי אשראי אחרים שצוברים נקודות, ובכלל זה גם כרטיס הסקיימקס, מאפשרים מימוש נקודות לטיסות עם מגוון רחב של חברות תעופה. לפעמים אלעל היא באמת הבחירה הנוחה והטובה ביותר לטיסה מסוימת אבל סטטיסטית ברוב המקרים זה לא נכון.

אתן לכם דוגמה. תכננתי לטוס לוינה בסוף החודש כדי לבקר בשווקי חג המולד. בקו ת״א-וינה פועלות ארבע חברות תעופה: אלעל, אוסטריאן, וויזאייר ולאודה-מושן. לא רק שאלעל היא היקרה מבין הארבע, או לפחות אחת משתי היקרות ביותר (לצד אוסטריאן כמובן) היא גם מפעילה בכיוון וינה את הטיסה עם הלו״ז הכי פחות נוח (טיסת אחה״צ). אם הייתי לקוח של פלייקארד, רגיל או פרימיום, הייתי יכול לממש נקודות אך ורק לאותה טיסת אלעל לא-נוחה (בתנאי שיש זמינות) בעוד שעם נקודות סקיימקס אני יכול לרכוש כל טיסה של כל חברת תעופה מתחרה. אני אישית מעדיף את טיסת הבוקר של וויזאייר.

כדאי גם לזכור שיש יתרון וחיסרון לכרטיס בונוס. היתרון הוא בגמישות הכרטיס (ביטול/שינוי, ובפרט אם יש סטטוס גבוה) והחיסרון הוא באי-צבירת קרדיט מהטיסות. כלומר, בדוגמה לעיל, הכרטיסים שיירכשו באמצעות סקיימקס יצברו לנוסע קרדיט מלא בעל שווי כספי אמיתי.

בשורה תחתונה: כרטיסי הפלייקארד מציעים החזר גבוה יחסית על ההוצאה, ובפרט למי שמעריך נקודות אלעל ב-40 סנט/נקודה ומעלה, אבל הם מסנדלים את הלקוח למימוש הנקודות עבור טיסות אלעל בלבד. אני עצמי לא מחזיק בכרטיס של פלייקארד בדיוק מהסיבה הזאת – כי אין לי עניין להחזיק מטבע שיכול לשמש אותי בצורה כ״כ מוגבלת. אגב, במידה מסוימת זו גם הסיבה שאני לא מחזיק את הכרטיס החדש הממותג של M&S.

השווי האמיתי של נקודת אלעל

בטבלת שווי-המטבעות של הבלוג נקודת אלעל שווה 32 סנט בלבד. כאמירה כללית אני נוהג לומר שהיא שווה כ-35 סנט במעין ׳עיגול למעלה׳ ומתוך הבנה שבמבצעים מסוימים בהחלט ניתן לחלץ ערך גבוה הרבה יותר. רבים חושבים שאני מגזים ונקודת אלעל שווה בעצם 40 סנט ואולי אפילו 50 סנט. אני מקבל את הביקורת וכמובן שכל אחד יכול לתת ערך סובייקטיבי לנקודות שלו לפי המימוש שהוא מנבא להן.

הבעיה היא שיטת החישוב לפיה מגיעים לשווי הנקודה במימוש.

בתגובה לפוסט בלאונג׳ על המבצע האחרון של אלעל כתב עופר שהוא הצליח לרכוש שישה כרטיסים (!) מת״א לוינה, הלוך/חזור, ב-600 נקודות ו-415$ במסים. מימוש מצוין, כן? ואכן מדובר במבצע חריג של אלעל. אם נניח שנקודת אלעל אכן שווה 35 סנט הרי שעופר שילם 625$ סה״כ וכ-104$ ממוצע לכרטיס. ביחס למחירי אלעל הרגילים זו עסקה מצוינת – אלא שאלעל אינה חברת התעופה היחידה הפועלת בקו. חיפוש זריז לחודשי החורף מראה שאפשר למצוא כרטיסי הלוך/חזור לוינה בפחות מ-50$ עם וויזאייר, ויש שישה מושבים זמינים בתאריכים רבים ברף המחיר הזה, כך שגם עם הוספת מושבים מועדפים, מזוודות, פריוריטי וכל תוספת אחרת – המחיר הסופי לא יגיע ליותר מ-600$.

איזה כרטיס מתאים לכם?

נוסעים תכופים של אלעל ומכוונים לסטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד? תקחו פלייקארד-פרימיום, תצברו המון נקודות ותשתמשו בהן לטיסות אלעל במחלקות פרימיום/ביזנס.

בעלי עסקים עם חיובים חודשיים גבוהים? תקחו פלייקארד-פרימיום, תצברו המון נקודות ותמכרו אותן ב-35 סנט/נקודה לכל הפחות. למועדון הנוסע המתמיד באמת לא איכפת ממסחר בנקודות למרות שזה מנוגד לתקנון בצורה ברורה.

בעלי עסקים עם חיובים חודשיים גבוהים בענפים מוחרגים ומוכנים לטוס עם טורקיש? תקחו את הכרטיס הממותג של M&S, תצברו המון מיילים ותשתמשו בהם לטיסות טורקיש כי מימוש מיילים לטיסות בברית סטאר הוא סיוט.

יכולים לקבל כרטיס פירסט ומוכנים לשלם עליו 60 ש״ח בחודש? תקחו כרטיס פירסט, תצברו נקודות מהר ותמירו אותן למיילים של יונייטד. זה הכרטיס עם הצבירה האיכותית ביותר בשוק הישראלי, אבל הוא גם יקר כאמור.

אוהבים החלטות לא טובות ו/או לא מכירים אפליקציות לתשלומים? תקחו פלייקארד רגיל, תצברו קצת נקודות ומתישהו תגיעו למימוש סביר או למימוש טוב במבצע יום-הולדת בחודש הרלוונטי לכם.

רוצים לקבל החזר גבוה יחסית על כל ההוצאות שלכם בלי להסתבך במימוש? תקחו סקיימקס.

הכרטיסים שלי

הכרטיס הראשי שלי הוא הפלטינום של אמקס. צבירת הנקודות שלו בינונית למדי, אבל אני מרוצה מהאפשרות להמיר נקודות למיילים של דלתא, נקודות של הילטון או נקודות של מאריוט. טוב מספיק. הכרטיס הזה, מבחינתי, הוא פשוט סל של הטבות תמורת 100 ש״ח לחודש.

כרטיס נוסף שאני מחזיק הוא הכרטיס הממותג של M&M. אני מחייב אותו בכמה מאות ש״ח בכל חודש כדי לשמור על פעילות מינימלית מבחינתי ולצבור קצת מיילים נוספים לחשבון במועדון שהולך וגדל. לא אחזיק בכרטיס הזה לאחר שארוקן את החשבון במימוש אטרקטיבי מספיק.

אני לא מחזיק בכרטיס פלייקארד כלשהו או בכרטיס הממותג של M&S. אני כן שוקל להוציא את כרטיס הפלייקארד-פרימיום החדש אם אוכל לקבל את מה שנקרא ״Black Edition״ שהיא בעלת עיצוב שונה. לא מאמין שבאמת אשתמש בכרטיס אבל הוא נראה מצוין ואני רוצה אותו. אין לי עניין בנקודות אלעל.

אני מתכנן להוציא השבוע את כרטיס הסקיימקס וייתכן בהחלט שהוא יהפוך לכרטיס הראשי השני שלי לצד הפלטינום של אמקס. אני מזמין פעם או פעמיים בשנה כרטיסים זולים של וויזאייר, ואין לי חשבון פרימיום בחברה, אז מבחינתי הסקיימקס יכול לתת לי החזר ישיר באפיק הזה. לא יודע איך ארגיש לגבי הכרטיס לאחר חצי שנה כשהוא יפסיק להיות חינמי – ולכך התייחסתי בפירוט בסקירה של הכרטיס.

64 תגובות

  1. גיא

    האם ידוע על אפשרות לשלב את הטבות הכרטיס עם כרטיס MAX מסוג אחר?
    למשל להנות מהטבת עמלת המט"ח של כרטיס I need it, בשילוב עם צבירת הנקודות של סקיימקס.

    הגב
      • מיכאל

        אין מנוס מלהחזיק את שניהם. זה לגמרי אינטרס של מקס שתנפיק כמה שיותר כרטיסים.

    • Lior@FlyingOut

      לא. כל כרטיס עם ההטבות שלו. אתה יכול להוציא שני כרטיסים ולהשתמש בכל אחד לחיובים אחרים.

      הגב
  2. טס בקלות

    מחזיק כרטיס פלייכראד פרמיום יפסיד בנק' בהשוואה הראשונה של הכרטיסים לוינה וינצח בענק בכרטיסים ללונדון + בנגקוק. אבל לנוסעים מתמידים עם פלייכראד מבצעים משופרים בכרטיסי הבונוס כך שלרוב יעלו להם בפחות נקודות מאשר בדוג' לעיל..

    מי שבאמת יוציא הרבה (כמעט מלייון ש"ח/שנה) ויהיה במעמד פלטינום באלעל יוכל להכנס לטרקלין KD בנתבג בכל טיסה + נלוים וזה ממש בונוס + שדרוגים לרוב, בחירת מושב חירום ללא עלות וכו'.

    המינוס היחיד לטעמי באלעל זה שעות טיסה מוזרות עד בלתי אפשריות, והעובדה שלא טסים בסופ"ש וחגים.

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      לאל על הלו"ז הטוב ביותר לאנשי עסקים הפועלים האירופה, המושבים הנוחים ביותר והנגישות הגבוה ביותר ליציאה מהירה מהשדה באירופה

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      האמת שאני לא בטוח.

      ייתכן שכל כרטיסי הפרימיום יהיו בעיצוב הזה (כרטיס שחור בעיקרו, עם ציור חדש והכיתוב ״Black Edition״). יכול גם להיות שיהיו שני עיצובים במקביל ורק חלק מהלקוחות יזכו לכרטיס השחור הזה. מניח שנגלה את כל הפרטים בהשקה הרשמית ב-27 לחודש.

      הגב
  3. יניב

    לי גם יש כרטיס פלטינה של אמקס והוא מאפשר לממש נקודות בכל חברת תעופה באתר expressfly.co.il בדומה לסקי של מקס. ככה שאני נהנה מכל העולמות בכרטיס אחד.
    טסתי לאחרונה לבודפשט הלוך עם וויז וחזור עם אלעל במחיר מצחיק ונקודות של אמקס מהפלטינה.

    את הפלייקארד שלי אני משאיר במגירה…

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      לפי מה שראיתי באתר של אקספרס פליי לנקודות של אמקס יש ערך זעיר ביותר…

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        מבדיקה כרגע האתר מציע לי לנצל 300 נקודות בתמורה לחיסכון של 40$. זה יחס המרה מצוין שמתורגם ליותר מ-13 סנט/נקודה. אני מעריך נקודות של אמקס בסביבות 3 סנט/נקודה בלבד, כך שבמימוש כזה אני מקבל ערך גבוה פי 4 ויותר מהשווי הריאלי שאני נותן לנקודות.

        אבל זה רק מקרה אחד, פרטי שלי, וייתכן שאתה רואה ערך אחר לגמרי במימוש.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        ליאור אתה צודק ואני התבלבלתי כי חשבתי על שווי של נקודת אלעל אל מול נקודת אמקס שהיא בעצם שישית נקודת אל על. לפי מה שראית נקודת אמקס שווה 45 אגורות, 1.13% מ-40 ש"ח שצריך כדי לקבל נקודה ויחס קצת יותר טוב מסקיימקס. אם רק היה אפשר לקבל יחס כזה גם על רשויות…

  4. שמוליק

    לא התייחסת כאן בסיכום לנק' שהעלת בפוסט הקודם שלך – לגבי עמלת ההמרה 3%, האם היא אכן חייבים להשתמש בסקיימקס במלואו גם עבור התשלום מעבר לנק' במידה וחסרות? האם ניתן למשש את נק' הסקיימקס ולשלם בכרטיס אשראי אחר על החיוב הדולרי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      א. נכון, לא התייחסתי לעמלת המרת המט״ח בפוסט הזה אלא בקודם. כאמירה כללית לא כדאי להשתמש בסקיימקס לחיובים במט״ח.

      ב. כל נקודה של סקיימקס שווה 1 ש״ח במימוש. אתה יכול להשתמש בכמה נקודות שתרצה מתוך היתרה שלך ואתה לא חייב שיהיו לך מספיק נקודות. בתיאוריה אתה יכול להשתמש בנקודה אחת בלבד ולחסוך ש״ח אחד.

      ג. מסתבר שהחיוב בפורטל של סקיימקס הוא בש״ח אחרי המרה מדולרים של האתר. בכל מקרה חובה לשלם עם כרטיס סקיימקס.

      הגב
  5. המגהץ המתמיד

    מה מיוחד ב black edition?
    קיבלתי היום את הfly card premium החדש והיה כתוב עליו black edition.
    מאחר וכלקוח ותיק של כאל תמיד היה לי ויזה ודינרס בדרגת פלטינום, בכלל לא התייחסתי לזה.
    מה היתרון של הblack edition? (מעבר לצבירת נקודות)

    הגב
    • שלומי

      אותו דבר אצלי, לא נראה לי שיש איזה יתרון מלבד העיצוב שממש יפה.

      הגב
  6. ג'וני גור

    סקירה מעולה. הכרטיס באמת נשמע חלוצי. אילולא עמלת המט"ח שלו – השערורייתית יש לומר – הוא באמת היה יכול להיות גיים צ'יינג'ר.
    תוכל להרחיב בנושא של כרטיס הפירסט וההמרה ליונייטד?

    הגב
  7. רועי

    שלום,
    אשמח לשמוע מה זה כרטיס ה Black.
    בנוסף – דיברתי עם כ.א.ל היום ולא שמעו כלום על פטור לחברי פלטינה. הסכימו לתת זיכוי של 20 שח בשימוש מעל 400 שח לחודש, זה שקול ל 50% הנחה. מישהו מכיר מקור כתוב לזכאות לפטור?

    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אולי נפלת על נציג שלא מעודכן.

      בכרטיס פלייקארד-פרימיום החדש אמור להיות פטור מלא מדמי שימוש חודשיים לבעלי סטטוס גולד ומעלה. ראיתי את זה כתוב בתקנון הכרטיס, אבל אין לי אותו כדי לצטט ממנו כרגע.

      הגב
  8. איתן

    בחייאת ליאור, להשוות בין אלעל לחברת לואו-קוסט?? לא מתאים לך.

    נראה שההטבה שקיבלת ממקס השפיעה עליך (בתת-מודע לפחות).

    הגב
    • המגהץ המתמיד

      אני חושב שליאור היה מאד הוגן בהשוואה שלו. הסביר שלנוסעים מתמידים באלעל כנראה יהיה עדיף פלייקארד. וכך גם מי שרוצה לטוס בעסקים. הפוסט שלו ממש מושקע.
      אותי למשל הוא שכנע שעדיף לי פלייקארד.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני מעדיף לטוס עם וויזאייר מאשר עם אלעל. וזה מה שקורה בפועל. בשלוש השנים האחרונות טסתי לפחות פי שתיים יותר טיסות עם וויזאייר ספציפית מאשר עם אלעל.

      הגב
      • חגי

        אם פליקארד רוצים לקנות אותי שיתנו הנחה בהמרת מט"ח בדולר כמו שיש ביורו. (. 50%) ….

  9. המגהץ המתמיד

    שאלו באחד הפוסטים הקודמים. אז שילמתי באפליקציית תשלום עם הפלייקארד החדש וזה כן צבר נקודות

    הגב
    • יעל

      די ברור מכל מה שאתה כותב שלאדם מן השורה הכי משתלם להוציא את הכרטיס החדש של סקיי מקס!
      תכלס נותן נוקאאוט אמיתי לכרטיסים האחרים בחלקים שבאמת מעניינים את האזרח הישראלי הפשוט- טיסות בכל החברות, לא צריך להוציא מליונים כדי לצבור מספיק נקודות לכרטיס טיסה, בקיצור ממש משתלם!

      הגב
  10. יובל

    לא הבנתי מה פשר האמירה על אפיקציית תשלומים על הפלאי קארד הרגיל. אפשר הסבר?

    הגב
    • דור

      אשמח לבדיקה במקרה זה: לפי בדיקה שעשיתי לצורך העניין לקו של אלעל ללוס אנגלס (היחידים שטסים ישיר), עלות כרטיס מינמלי בדרכ עומד על כ-900$. בנקודות של פלייקארד המחיר המינימלי בד״כ הוא 1800 נקודות לכרטיס+מיסי נמל לכרטיס בונוס.
      במידה ויש כרטיס פלייקארד פרימיום עם יחס המרה מעודף (190 ש״ח לנקודת נוסע מתמיד) צריך 342,000 ש״ח כדי לצבור כמות כזו של נקודות ולקנות כרטיס בונוס.
      במקס החדש הצבירה (לפי 1 ש״ח לנקודה) מצריכה בערך 3114 נקודות מקס (1$ לפי 3.46 ש״ח) שהם שוות ערך ל498,240 ש״ח שימושים בכרטיס כדי להגיע ל900$.
      כך שבמקרה זה עדיף את הפלייקארד של אלעל. האם החישוב תקין או שיש משהו שאני מפספס? משתמע מכך שכאשר המחיר של הכרטיס יקר משמעותית באופן יחסי, עדיף את כרטיס הפלייקארד על פני המקס? (בהנחה שטסים רק עם אל על כמובן)

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        בחרת קו שבו אלעל היא החברה היחידה ואם הגדרת שאתה מעוניין אך ורק בטיסות ישירות הרי שאתה מאלץ השוואה מול רכישת אותו כרטיס בדיוק בכסף. פייר אינף, זה תפוחים-לתפוחים, וגם אני עשיתי השוואה דומה.

        במקרה כזה מה שצריך להיכנס לשקלול שלך הוא ערך הצבירה מהכרטיס בכסף. בנקודות אלעל או במיילים של אלסקה או בנקודות של קוונטס – איך שתרצה. זה יכול להגיע לעשרות דולרים בקלות. דבר נוסף – לא ברור איפה נכנסו בחישוב שלך המסים והיטל-הדלק שאלעל גובה בכרטיס בונוס. את העלויות הנוספות האלו אתה צריך ׳לנקות׳ ובעצם לבדוק מהו סך החיוב שיידרש בכרטיס סקיימקס כדי לצבור מספיק נקודות לשלם את היתרה בלבד.

        אחרי זה צריך להתייחס לזמינות. האם זמינות מושבי הבונוס זהה לזמינות התעריף הנמוך? אני מתאר לעצמי שלא, ויש זמינות נמוכה יותר לכרטיסי בונוס, ועל כן כרטיסי הבונוס בחיסרון נוסף ובתוך כך כרטיס הפלייקארד בחיסרון נוסף.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זה black edition?
    ואיך אפליקציות לתשלומים קשורים לצבירת נקודות ?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      עוד לא לגמרי ברור מה התנאים למיתוג ״Black Edition״. גם אתמול, באירוע ההשקה, לא דובר על זה כלל.

      לגבי אפליקציות תשלומים (ארנקים דיגיטליים), זה משהו שאני כמעט לא מסקר בבלוג אבל יש המון דיונים בנושא בקבוצת הלאונג׳. בגדול אתה יכול לבצע העברות באמצעות שירותים אלו במטרה גם להגדיל מלאכותית את המחזור החודשי שלך וגם במטרה לצבור נקודוות בגין החיוב.

      הגב
  12. oren

    שכחתם נקודה חשובה פלייקארד זה דיינרס ,שאותו הרבה בתי עסק לא מכבדים ואז נאלצים להשתמש בכרטיס משלים ללא תועלת

    הגב
    • shlomi lap

      הם הוציאו כעת אותו כרטיס רק של מאסטרכרט, אולם בעיני יש חיסרון בולט, ברמת ההמרה בחו"ל, שלדינרס עמלת ההמרה היא כ 1.5% משא"כ במאסטרכרט שאמנם מקבלים אותו בכל מקום, רק שהנך משלם מחיר מלא כמו כל כרטיסי האשראי

      הגב
  13. qaka

    אתה אשכרה הולך להוציא כרטיס אשראי כי הוא נראה טוב?
    ואתה כותב תוכן?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זו לא היתה הערה רצינית לגמרי, כן?

      התכוונתי לומר שבעיניי הכרטיס נראה מצוין ומעוצב כמו שצריך מבחינה ויזואלית. עם הכיתוב והכל. אם הוא היה חינמי לגמרי, ולאור העובדה שהוא כן נותן ערך נוסף כשטסים עם אלעל (מושבים מועדפים בפרט), אז כנראה שהייתי רוצה להוציא אותו.

      וכן, נראה לי שכ-1200 פוסטים ומאמרים באתר הזה בלבד מוכחים שאני כותב תוכן.

      הגב
  14. דידי מסילתי

    אם רק סקיימקס היו מאפשרים להמיר את הנקודות שלהם במועדון הנוסע המתמיד של אל על הכל היה נראה אחרת . אני לא בוגד באל על . שבת שלום לכם .

    הגב
  15. Elie Estreicher

    שלום ליאור, נחשפתי רק לאחרונה לאתר שלך. עושה רושם מאוד חיובי. אתה כותב ביסודיות ובמקצועיות ואני נהנה לקרוא. תודה!!
    שאלה – אני מתלבט לגבי שדרוג ל flycard premium. למען החישוב נניח שההוצאות שלי בכרטיס הם אכן 10 אלף בחודש.
    בחישוב שנתי עם כרטיס הפרמיום אני מקבל כ 150 נקודות יותר מאשר בכרטיס הרגיל.
    עבור הכרטיס פרמיום אשלם בחישוב שנתי עוד 228 ש"ח (כ-65$) מעבר למה שאני משלם לכרטיס הרגיל.
    האם לקבל עוד כ- 150 נקודות בשנה שווה לי תוך שלוקחים בחשבון שאני "משלם" עליהם 65$?
    תודה רבה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      על פניו זה לא משתלם. אני נותן לנקודת אלעל שווי של 36 סנט ומכאן ש-150 נקודות שוות כ-54$ בלבד. אבל –

      (א) במימוש נכון אפשר לחלץ מהנקודות האלו ערך גבוה הרבה יותר. אז הערכת-השווי שלי כללית ולא בהכרח מייצגת את אפשרויות המימוש שלך. כאמירה כללית ככל שיש יותר נקודות ערך המימוש יהיה גבוה יותר – ומי שצובר עשרות נקודות בחודש יכול להגיע ליתרה יפה בשנה.

      (ב) אתה יכול להגדיל משמעותית את ההוצאה החודשית, בצורה מלאכותית, ע״י שימוש באפליקציות התשלומם השונות. כמובן כל הוצאה נוספת תייצר צבירת נקודות עודפת ותכסה את הפרמיה שתשלם לכרטיס הפרימיום.

      (ג) כרטיס הפרימיום מציע הטבות נוספות בטיסות אלעל (מושבים מועדפים וכו׳). גם לזה יש ערך אם אתה טס עם אלעל מדי פעם.

      הגב
  16. ארז

    ליאור שלום וערב טוב,

    אני מנסה להבין איזה כרטיס/כרטיסים כדי להוציא
    הוצאות קבועות חודשיות בין 100-150 אלף בחודש ש80% מהוצאות הם תשלומים למוסדות.
    כמו כן אני טס 3-5 פעמים בשנה לאירופה
    ו2-3 למזרח
    רוב הטיסות הן בזמני ביקוש ( טס לתערוכות)
    ובדרך כלל אנחנו טסים 2-6 אנשים (משלם על כולם)

    תודה מראש

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מכיוון שאחוז כ״כ גבוה מההוצאות שלך הוא בענפים מוחרגים, אז אולי הכרטיס הממותג של Miles&Smiles הוא הטוב ביותר עבורך. כי הוא צובר באותו יחס צבירה בכל העסקאות לרבות ענפים מוחרגים (6.5 ש״ח ל-1 מייל). במועדון של טורקיש יש חיסרון קל שהמיילים נמחקים אחרי שלוש שנים אבל במקרה שלך צבירת המיילים השנתית תהיה כ״כ גבוהה שיהיה לך קל יחסית להגיע למימוש אטרקטיבי לפני שיימחקו מיילים. למועדון תוכל גם לקרדט טיסות של ברית סטאר וכמובן חברות תעופה רבות מהברית פועלות בנתב״ג ומפעילות טיסות לאירופה.

      https://flying-out.com/2019/10/02/isracard-miles-and-smiles-review/

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה רבה, כרגע הדבר היחיד שעוצר אותי מלהתקדם זה הכניסות לטרקלינים… אני אתקשר לבקר איתם את העלויות

  17. יאיר

    שאלה: המחירון של הבונוסים של אלעל הוא שונה למחזיקי פלייקארד וכאלה שאין להם, ההפרש הוא בדר"כ מאות נקודות, אם אני מבטל את הפלייקארד הרגיל שלי ונשאר עם הכרטיס של סקיימקס כי יחס ההמרה הוא טוב יותר, זה לא מבטל לי את המחירון של הפלייקארד והופך את השימוש בסקיימקס ללא רלוונטי?

    בשביל הפרוטוקול אני מעדיף ומשתדל לטוס באלעל

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כרטיס הסקיימקס לא קשור למועדון הנוסע המתמיד בכלל. הוא לא מאפשר צבירת נקודות, הוא לא מקנה הנחה על כרטיסי בונוס, או כל דבר אחר.

      אם אתה ״מעדיף ומשתדל לטוס אלעל״ אז ההגיון הוא שתחזיק את כרטיס הפלייקארד ובאמת תהיה ממחירון מוזל לכרטיסי בונוס (בין שאר ההטבות). כרטיס הסקיימקס, כאמור, כלל לא צובר נקודות אלעל.

      הגב
  18. סער

    נקודה נוספת שלא מוזכרת כאן – פלייקרד צובר אלעל ששם מגוון השימושים בנקודות הוא עצום (כ 2 ש"ח יחס המרה למופעי זאפה לדוגמא, ארקפה, מסעדות רבות, אטרקציות ועוד ועוד). גם מי שלא מתלהב מאלעל לא יכול להתעלם מהעובדה הזו.
    בעלות של 14.9 ש"ח לחודש (ביזנס) או 20 ש"ח (פלייקרד רגיל) והוצאות מעל 5000 ש"ח בחודש אפשר להרוויח כספים רבים. אני תדלקתי את הרכב מעל שנה בחינם (!) דרך הטבת דור אלון בזמנו לדוגמא.

    הגב
  19. רוסט קרפמן

    שלום לכולם,
    האם ניתן להעביר צבירה של סקיימקס ופלייקארד לרכישת טיסות דרך כרטיס אחר?
    כלומר, אם יש לי כרטיס על שם העסק ואני רוצה לנצל את הנקודות, אבל התשלום יהיה בכרטיס אחר – זה אפשרי?

    הגב
    • סער

      הי. אתה יכול כמובן להזמין כרטיס משולב נקודות (שצברת דרך פלייקרד לחשבון אלעל) ולהוסיף תשלום דרך כרטיס אשראי אחר.כרטיס הטיסה יכול להיות לכל אדם.
      דרך אגב – כל כרטיס אשראי שייך לאדם פרטי לבסוף, לא "לעסק". יש בדרך כלל גם שם פרטי מוטבע על הכרטיס והוא אכן משוייך דרך פלייקרד למספר חשבון פרטי ספציפי.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא בטוח שהבנתי את השאלה, אבל התשובה כנראה שלילית. כל כרטיס עומד בפני עצמו לצבירה ומימוש.

      הגב
  20. Yossi Cohen

    הי- ראשית מאמר מאוד מקצועי וברור למרות שאני עדיין לא החלטתי מה טוב לי
    כיום יש לי כרטיס AMEX פלטינום – מסתבר שיחס ההמרה שם נמוך משמעותית מכרטיס פליי קרד רגיל ולכן אני שוקל לבטל אותו
    אתה כתבת(ללא נימוק) שהוא כרטיס טוב לא הבנתי מדוע ?
    אני טס בעיקר לאירופה ללא חשיבות אלעל/חברות זרות מה שנוח יותר
    יש לי כרטיס אשראי של חברה עם הוצאות של 30-40 K בחודש אני מתכוון להגדיל את זה
    נראה שסקיימקס יתן את הפתרון הטוב ביותר
    האם להשאיר במקביל את האמקס?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כרטיס הפלטינום של אמקס הוא מצוין לנוסעים תכופים אבל לא בגלל צבירת נקודות אלא בגלל הטבות רבות אחרות. צבירת הנקודות היא בגדר בונוס, אם כי בשקלול כל הדברים הכרטיס הזה נותן החזר גבוה מאוד על ההוצאה בצורת נקודות (תלוי כמובן איך אתה משתמש בנקודות…).

      הגב
  21. איתן אחיטוב

    חיסרון משמעותי של סקיימקס הוא העובדה שאי אפשר להעביר נקודות ואי אפשר להנפיק 2 כרטיסים על אותה תז כך שאשתי בנפרד ואני בנפרד. גם אם ביחד יש לנו שווי של כרטיס, לא ניתן לממש את זה

    הגב
  22. אילן

    האמת, יצאתי מבולבל… אני מחזיק פליי קארד פרימיום. לא עולה לי תחזוקה כי אני עובד מערכת בנקאית. משתמש בכרטיס בסדר גודל של 30 אש"ח לחודש וצובר נקודות נוסע מתמיד כדי להשתמש במח' תיירים בלבד. לא הצלחתי להבין מהכתבה האם על קניות בסדר גודל כזה, הנקודות שייצברו במקס (160 ש"ח לכל נקדה לעומת 190 ש"ח לכל נקודה בפללי קארד), יאפשרו לי הגעה מהירה יותר לטיסה, מאשר כיום עם אלעל?
    למשל (לצורך הדוגמא בלבד), אם באלעל טיסה לארה"ב מחייבת 2000 נקודות נוסע מתמיד, כמה נקודות מקס יידרשו לאותה טיסה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין כרטיס שצובר מהר יותר נקודות של אלעל מאשר פלייקארד פרימיום. בהבדל ניכר.

      אבל – מימוש נקודות אלעל במחלקת התיירים הוא מיסודו פחות משתלם. עדיף לשאוף למימוש במחלקות הגבוהות כולל פרימיום-אקונומי.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אני לא מבזבז את הנקודות שלי על טיסה במחלקות יוקרה. יש לי אישור רפואי למושב מרווח (יציאת חירום) ועל אשתי אני משלם מה שאל על דורשים (הרבה פעמים מוותרים לי על התשלום עבורקה..) אז מח' תיירות מספיקה לי.
        גם ראיתי את הסרטון של אל על על מח' פרימיום במטוסי דרימליינר. זה ממש בדיחה. מישהו יכול להשוות את המרווח לרגליים ביציאת חירום, לעומת המרווח הקטן יותר ב"פרימיום" (שקיים בצורה המיטבית כנראה רק במטוסי דרימליינר)?!
        ועדיין, לא הצלחתי להבין אם טיסה מסויימת תדרוש ממני שיעור דומה של נקודות משני סוגי ה"מועדונים" ואז יחס הצבירה של סקיימקס טוב יותר (כאמור – 160 שח לנקודה, מול 190).

השאר תגובה